نحوه ایجاد بودجه بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2025

اولین قدم برای ایجاد بودجه بازاریابی رسانه های اجتماعی همیشه تصمیم گیری در مورد میزان هزینه شما نیست. قبل از تعیین مبلغ دلار برای بودجه خود ، تحقیقات بیشتری وجود دارد. و پس از تعیین این مقدار ، باید بدانید که چگونه آن را ردیابی و تنظیم کنید.

ما این راهنما را برای بودجه بازاریابی رسانه های اجتماعی جمع کرده ایم تا به شما در برنامه ریزی خود کمک کنیم. این صفحه بودجه رسانه های اجتماعی را از طریق بخش های زیر تجزیه می کند:

بودجه بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

بودجه بازاریابی رسانه های اجتماعی مبلغی از پیش تعیین شده است که شرکت شما برای صرف هزینه کردن در رسانه های اجتماعی انتخاب می کند. این رقم می تواند برای کل سال باشد ، یا می توانید آن را در سه ماهه ، ماه یا کمپین تجزیه کنید.

بودجه ای برای رسانه های اجتماعی شامل چه هزینه هایی است؟

بودجه رسانه های اجتماعی 2025 شما شامل عوامل مختلف و خاص خواهد بود. شما باید بدانید که برای چه چیزی پرداخت خواهید کرد ، بنابراین می توانید هزینه های مختلف را برای هزینه های مختلف مقایسه کرده و بهترین برنامه را برای شرکت خود پیدا کنید.

در اینجا هزینه های مختلفی برای در نظر گرفتن بودجه بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد:

  • ارائه دهنده بازاریابی: شما می توانید بازاریابی رسانه های اجتماعی را در خانه انجام دهید ، اما بسیاری از شرکت ها تصمیم می گیرند اگر منابع خود را برای انجام این کار نداشته باشند ، با یک آژانس بازاریابی رسانه های اجتماعی همکاری کنند. همچنین ممکن است آزادانه به بازاریابان رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید.
  • محتوا: رسانه های اجتماعی خواستار محتوا هستند ، خواه این تصاویر ، فیلم ها یا متن باشد. برای انجام این کار باید خودتان محتوا ایجاد کنید یا به شخص دیگری بپردازید.
  • کمپین های تبلیغاتی: اگر کمپین های تبلیغاتی را اجرا می کنید ، باید برای کسانی که در بودجه خود نیز برنامه ریزی می کنند ، برنامه ریزی کنید. بودجه شما شامل هر کمپین تبلیغاتی است که در هر سیستم عامل اجرا می کنید.
  • ابزار و نرم افزار: اگر نتوانید معیارهای مهم بازاریابی را محاسبه کنید ، بودجه شما به شما کمک نمی کند. این جایی است که ابزارها و نرم افزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی شما وارد می شوند. این ابزارها می توانند شامل همه چیز از ایجاد محتوا گرفته تا گزارش دهی و تجزیه و تحلیل باشند.

این هزینه ها به شما ایده ای می دهد که هنگام سرمایه گذاری در بازاریابی رسانه های اجتماعی ، واقعاً هزینه های خود را پرداخت می کنید. برخی از این موارد ممکن است به یک مورد تبدیل شوند ، مانند اگر آژانس رسانه های اجتماعی شما نرم افزار یا تیم محتوا خود را داشته باشد. به همین دلیل است که ابتدا لیست هزینه های شما در ابتدا می تواند هنگام خرید خدمات بعداً به شما کمک کند.

بخوانید: چگونه بودجه بازاریابی خود را اختصاص دهیم

چقدر باید در سال 2025 برای بازاریابی رسانه های اجتماعی هزینه کنید؟

به طور متوسط ​​، در صورت برون سپاری ، هزینه مدیریت رسانه های اجتماعی 100 تا 5000 دلار در هر ماه یا به طور متوسط ​​20 تا 50 دلار در ساعت است. حدود 11 ٪ از هزینه های بازاریابی به رسانه های اجتماعی در سراسر هیئت مدیره اختصاص یافته است ، به این معنی که 11 ٪ از کل بودجه بازاریابی شما باید به رسانه های اجتماعی برود.

چقدر باید هزینه کنید به عواملی مانند:

  • ارائه دهنده بازاریابی رسانه های اجتماعی شما (داخلی ، آزاد ، آژانس و غیره)
  • صنعت شما
  • بودجه کل بازاریابی شما

این مثال بودجه رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. بگویید که شما یک شرکت خرده فروشی جدید با درآمد محدود هستید و در تلاش هستید تا نام خود را از آنجا خارج کنید. شما به اندازه یک تجارت خوب در همان صنعت هزینه نخواهید کرد ، اما ممکن است همان درصد از درآمد خود (یا بیشتر!) را از آنجا که در حال ساخت یک برند هستید ، کنار بگذارید.

نحوه ایجاد بودجه برای رسانه های اجتماعی

اکنون که می دانید چه چیزی به بودجه بازاریابی رسانه های اجتماعی می رود ، می توانید برنامه ریزی خود را شروع کنید. برای یادگیری نحوه بودجه برای رسانه های اجتماعی ، مراحل زیر را دنبال کنید.

اهداف بازاریابی خود را تشریح کنید

اولین قدم برای ایجاد بودجه بازاریابی رسانه های اجتماعی ، تشریح اهداف شما است. اهداف شما به شما کمک می کند تا هزینه های خود را برای تعیین بهترین راه برای استفاده از بودجه خود راهنمایی کنید.

در مورد مثال بودجه رسانه های اجتماعی فوق با شرکت خرده فروشی فکر کنید. هدف آنها ساختن برند خود و آگاهی بیشتر از حضور خود است. آنها ممکن است رویکرد بازاریابی خود را به سمت تمرکز بر روی استراتژی های ارگانیک ، به عنوان مثال ، به جای تبلیغات اجتماعی ، تغییر دهند تا زمانی که موارد زیر را کسب کنند.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه چقدر می خواهید هزینه کنید ، برخی از اهداف هوشمند را برای رویکرد رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید.

استراتژی فعلی رسانه های اجتماعی شرکت خود را مرور کنید

اگر قبلاً یک استراتژی رسانه های اجتماعی دارید ، می توانید رویکرد خود را ارزیابی کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی از دست رفته است. با نگاهی به موفقیت های گذشته خود در رسانه های اجتماعی می تواند به شما نشان دهد که باید بودجه خود را سرمایه گذاری کنید.

به عنوان مثال ، اگر می دانید که Tiktok ترافیک بیشتری را به وب سایت شما ایجاد کرده است ، اما شما به طور مرتب پست نمی کنید ، ممکن است بخواهید بودجه خود را برای سرمایه گذاری در محتوای Tiktok بیشتر از آنچه که بودید ، محوری کنید.

همچنین ، نگاه کنید:

  • استفاده از پلتفرم رسانه های اجتماعی شما
  • عملکرد گذشته
  • نتایج کمپین پرداخت شده و ارگانیک

بر اساس آنچه در مورد استراتژی اجتماعی خود کشف می کنید ، می توانید لیستی از سیستم عامل ها و کمپین هایی را که می خواهید با بودجه جدید خود سرمایه گذاری کنید ، ایجاد کنید.

تعیین کنید که چقدر هزینه خواهید کرد

هنگامی که اهداف و ایده های خود را برای آنچه می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید داشته باشید ، باید مبلغی را که برای بازاریابی رسانه های اجتماعی هزینه خواهید کرد ، تعیین کنید. این هزینه درصدی از بودجه کلی بازاریابی دیجیتال شما خواهد بود.

زمان بررسی و تجدید نظر در بودجه خود را تشریح کنید

زمان را برای بررسی و تجدید نظر در بودجه خود در طول سال اختصاص دهید تا اطمینان حاصل کنید که اهداف هزینه خود را برآورده می کنید و موفقیت های خود را مشاهده می کنید. اندازه گیری بازده سرمایه گذاری شما می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا کمپین های شما در حال کار هستند یا خیر.

بسته به بودجه خود ، ممکن است ماهانه ، سه ماهه یا سالانه ارزیابی کنید. ما رویکرد ماهانه را برای یک ارزیابی اساسی توصیه می کنیم و سپس هر سه ماه عمیق تر می شویم. به این ترتیب ، شما می توانید بدون صرف وقت زیادی در هر ماه در جستجوی بودجه خود ، از نظارت های بزرگ جلوگیری کنید.

با WebFX از بودجه رسانه های اجتماعی خود بیشترین بهره را ببرید

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که بودجه و درآمد 2025 بودجه رسانه های اجتماعی خود را تضمین می کند ، یک آژانس باتجربه مانند WebFX می تواند کمک کند.

خدمات رسانه های اجتماعی ما شامل یک رویکرد مناسب و متناسب است که اهداف و نیازهای شما را هدف قرار می دهد. ما در مورد تلاش های رسانه های اجتماعی شما ایجاد ، مدیریت و گزارش می دهیم ، بنابراین شما دقیقاً می دانید ROI شما چیست و رسانه های اجتماعی شما چگونه به نفع شما هستند.

برای دریافت نقل قول رایگان و بدون تعهد خود با ما تماس بگیرید و درآمد بیشتری را از سرمایه گذاری خود شروع کنید!

Source link