در این ویدیو، آلیسا از تیم تبلیغات اجتماعی و رسانه ما در مورد تعریف و مزایای بازاریابی تأثیرگذار رسانه های اجتماعی صحبت می کند. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!
رونوشت
آیا از تاکتیک بازاریابی استفاده می کنید که بیش از 90 درصد از بازاریابان می گویند موثر است؟
در طول این سال ها چیزهای زیادی در دنیای بازاریابی تغییر کرده است. اما یک کاری که کسبوکارها هنوز انجام میدهند این است که از چهرههای عمومی شناخته شده برای تأیید برندهای خود استفاده میکنند… که امروزه به عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته میشوند.
خوب، برای داشتن یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار موفق به یک سلبریتی بزرگ مانند من نیاز ندارید. میتوانید نتایج را با مشارکت با اینفلوئنسرهای مورد اعتماد از هر اندازه مخاطب، نه فقط با ستارههای بزرگ سینما یا تولیدکنندگان محتوای میلیونر، ببینید.
اما اینفلوئنسر مارکتینگ رسانه های اجتماعی دقیقا چیست؟
ما مشارکت های بلندمدت را تقویت می کنیم تا کسب و کار شما داشته باشد نتایج بلند مدت
بیش از 90 درصد از مشتریان WebFX تا سال 2 کمپین خود به همکاری با ما ادامه می دهند.
از مشتریان خوشحال ما بشنوید

اینفلوئنسر بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟
اینفلوئنسر رسانههای اجتماعی یک تولیدکننده محتوا است که درباره موضوعاتی در یک صنعت خاص پست میگذارد و یک دنبالکننده اجتماعی اختصاصی و متعهد دارد.
وقتی به اینفلوئنسرها فکر می کنید، اولین افرادی که به ذهنتان خطور می کند احتمالا افرادی در اینستاگرام یا TikTok هستند که چیزی مانند محصولات زیبایی یا لوازم جانبی مد را تبلیغ می کنند. اجازه ندهید این کلیشه شما را بترساند. اینفلوئنسرها انواع موضوعات را پوشش می دهند.
یک متخصص امور مالی در لینکدین که به طور منظم محتوای برنامه ریزی مالی را برای 10000 دنبال کننده اختصاصی خود پست می کند؟ این یک تأثیرگذار است. بازرس خانه ای که داستان های ترسناک خانه خود را با 8000 دنبال کننده TikTok به اشتراک می گذارد؟ این یک تأثیرگذار است.
مهم نیست که چه نوع محتوایی تولید می کنند، وقتی یک اینفلوئنسر چیزهای خوبی در مورد شما به مخاطبانی که با آنها رابطه برقرار کرده است می گوید، مردم نظر آنها را جدی می گیرند. منظورم این است که به آنها اینفلوئنسر می گویند زیرا آنها بر افراد برای تصمیم گیری های خاص تأثیر می گذارند.
اینفلوئنسرها از بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف استفاده می کنند و فهرست گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند. سوال این است: کدام نوع اینفلوئنسر برای کسب و کار شما مناسب است؟ خوب، این با شما (یا آژانس بازاریابی دیجیتال شما) است که باید تعیین کنید.
اجازه دهید قبل از اینکه به مراحل چگونگی پیدا کردن اینفلوئنسر بازاریابی ایده آل خود بپردازیم، در مورد برخی مقررات صحبت کنم.
مقررات تبلیغات اینفلوئنسر
قبل از اینکه خیلی عمیق به بازاریابی اینفلوئنسرها بپردازید، مهم است بدانید که قوانینی در مورد افشای اینفلوئنسرها وجود دارد که توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اجرا می شود.
اگر یک اینفلوئنسر برای تبلیغ یک محصول یا خدمات با شما شریک شود، باید آن را به صورت عمومی افشا کند. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد – و شما باید دستورالعمل های FTC را هنگام توسعه شراکت خود دنبال کنید.
اگر در تحقیقات FTC گرفتار شوید، ظاهر خوبی برای برند شما نیست، بنابراین مطمئن شوید که تأثیرگذارانی که با آنها شریک هستید، قوانین مربوط به افشا را نیز می دانند.
حالا بیایید به چیزهای سرگرم کننده بپردازیم.
چگونه بازاریابی اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی را شروع کنیم؟
ما اصول اینفلوئنسر برند را بررسی کردهایم، بنابراین بیایید در مورد نحوه شروع تبلیغات اینفلوئنسر صحبت کنیم. چند مرحله اساسی وجود دارد که می خواهید دنبال کنید، که با هدف گذاری شروع می شود.
مانند بسیاری از چیزها در دنیای تجارت، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اهدافی را برای کمپین های اینفلوئنسر خود تعیین کنید. بدیهی است که هدف اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ به دست آوردن مشتریان جدید است، اما شما باید اهداف مشخص تری نیز داشته باشید. به عنوان مثال، می خواهید به چه نوع مخاطبی دست پیدا کنید؟
در طول این مرحله، برخی از اهداف SMART را در نظر بگیرید. SMART مخفف عبارت خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است. به عنوان مثال، شاید تصمیم بگیرید که می خواهید یک کمپین تعداد معینی تماس تلفنی را در مدت زمان مشخصی انجام دهد.
2. فهرستی از اینفلوئنسرها تهیه کنید
هنگامی که اهداف خود را برای کمپین بدانید، انتخاب اینفلوئنسر مناسب را برای شما آسان تر می کند. برای کمک به محدود کردن این لیست، با تصمیم گیری در مورد پلتفرم مورد نظر خود شروع کنید. اینستاگرام؟ لینکدین؟ تیک تاک؟ یک پاسخ مستقیم برای اینکه به کدام پلتفرم یا پلتفرم نیاز دارید وجود ندارد. این بستگی به این دارد که مخاطبان شما زمان خود را کجا می گذرانند.
وقتی این را فهمیدید، به پلتفرم انتخابی خود برای تأثیرگذاران در صنعت خود نگاه کنید. بنابراین، اگر یک شرکت فناوری هستید و تصمیم میگیرید روی توییتر تمرکز کنید، از قبل میدانید که به دنبال یک تأثیرگذار فناوری توییتر هستید. عالی! سپس میتوانید از ابزارهایی مانند CreatorIQ و BuzzSumo برای کمک به یافتن تأثیرگذاران آنلاین استفاده کنید.
همچنین باید تأکید کنم که شما باید دقت لازم را انجام دهید. قبل از انجام معامله، حتی قبل از نهایی کردن لیست خود، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید اینفلوئنسرهایی که با آنها شریک هستید، خود را به آب داغ نرسانده اند. یا چیزی که خلاف ارزش های شرکت شما باشد پست نکرده اند. این به هیچ وجه برای برند شما خوب نخواهد بود.
از آنجا، میتوانید با انتخاب تأثیرگذارانی که فکر میکنید ترجیح میدهید با آنها کار کنید، فهرست را محدودتر کنید. اگر یک کسب و کار کوچک هستید، احتمالاً می خواهید با یک میکرو اینفلوئنسر شریک شوید – یعنی یک اینفلوئنسر با بین 1000 تا 100000 دنبال کننده.
میکرو اینفلوئنسرها ممکن است مخاطبان کمتری داشته باشند، اما همچنان تعامل زیادی دارند (که در نهایت مهمتر است) – 79 درصد از افرادی که میکرو اینفلوئنسرها را دنبال میکنند اطلاعات بیشتری درباره محصولاتی که توصیه میکنند جستجو میکنند. این بدان معناست که یک میکرو اینفلوئنسر یک انتخاب عالی برای شراکت است.
هنگامی که لیست را به تعداد انگشت شماری از گزینه ها محدود کردید، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید.
3. کمی ارتباط برقرار کنید
ممکن است بدانید که دوست دارید با کدام اینفلوئنسرها کار کنید، اما نمی دانید که کدام یک از آنها می خواهند با شما کار کنند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که با آن تأثیرگذاران ارتباط برقرار کنیم و ببینیم چه کسی مایل به ایجاد شراکت است.
ممکن است بخواهید به سادگی با درگیر شدن با آن تأثیرگذارها به روش های کوچک در رسانه های اجتماعی – مانند پست های آنها، گذاشتن نظر گاه به گاه، و مواردی از این دست، کارها را کند کنید. پس از مدتی از آن، می توانید راه خود را به ارسال پیام مستقیم به آنها یا تماس با آنها از طریق پیشنهاد شراکت خود ادامه دهید.
اطمینان حاصل کنید که ارتباط شما محترمانه، واضح و قدردانانه است. این باید بیان کند که اینفلوئنسر چه چیزی از شراکت به دست می آورد و چگونه با برند موجود آنها مطابقت دارد. همچنین، به این موضوع توجه داشته باشید که آیا فردی که با او تماس میگیرید، عنوان «اینفلوئنسر» را دوست دارد یا خیر، اگرچه ممکن است حتی دلیلی نداشته باشید که او را اینگونه خطاب کنید. آنها ممکن است «سازنده محتوا» یا چیز دیگری را ترجیح دهند. احتمالاً می توانید با نگاه کردن به بیوگرافی آنها متوجه این موضوع شوید.
4. کمپین های خود را ایجاد و راه اندازی کنید
هنگامی که یک تأثیرگذار را پیدا کردید که برای همکاری با شما هیجان زده است، زمان ایجاد و راه اندازی کمپین فرا رسیده است.
اما برخلاف بسیاری از انواع دیگر بازاریابی، نباید انتظار کنترل خلاقانه کامل با کمپین های اینفلوئنسر را داشته باشید. بدیهی است که میتوانید دستورالعملها و انتظارات اولیهای در مورد نوع ارتقای مورد نظر خود ارائه دهید، شاید حتی داراییهای خلاقانه را ارائه دهید، اما اینفلوئنسر در اینجا در صندلی راننده است. این مخاطبان آنها هستند که شما به دنبال رسیدن به آنها هستید و آنها استانداردهای خاص خود را دارند.
با فرض اینکه اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کرده اید، آنها می دانند دارند چه کار می کنند، و می توانند به شما کمک کنند تا تعداد زیادی سرنخ جدید به دست آورید.
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

بینش بازاریابی دیجیتال بیشتری را از WebFX دریافت کنید
اگر میخواهید وارد بازاریابی تأثیرگذار شوید، این مهمترین اطلاعاتی است که باید بدانید. اما اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی دیجیتال هستید، کافی است در کانال یوتیوب یا خبرنامه ایمیل ما مشترک شوید. ما همیشه ویدیوها و مقالات مفید جدیدی را منتشر می کنیم که می توانید آنها را بررسی کنید.
با این حال، در حال حاضر، از تماشای شما متشکرم، و من شما را در قسمت بعدی می بینم!