در دنیایی که مردم عملاً به صورت 24 ساعته به گوشی های هوشمند خود چسبیده اند، بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS) یکی از موثرترین راه ها برای جلب توجه آنهاست. اما قبل از برنامهریزی یک کمپین پیامکی، باید در مورد قیمتگذاری بازاریابی پیامکی و عوامل موثر در آن اطلاعات داشته باشید.
به خواندن ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید در مورد قیمت گذاری بازاریابی پیامکی بدانید. پوشش خواهیم داد:
سرگرمی در اینجا متوقف نمی شود – در هفته نامه درآمد WebFX مشترک شوید برای دریافت آخرین بینش، نکات و ترفندها در مورد تسلط بر استراتژی های مختلف بازاریابی دیجیتال که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود!
ایمیل های درآمد هفتگی ما را از دست ندهید!
به 200 هزار بازاریاب هوشمند بپیوندید تا داغ ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
هزینه بازاریابی پیامکی چقدر است؟
به طور معمول، مشاغل مستقر در ایالات متحده می توانند انتظار داشته باشند که از هر کجا پرداخت کنند 0.01 تا 0.05 دلار به ازای هر پیامک ارسال شده و تقریبا 0.01 دلار به ازای هر پیام دریافتی. هنگام ارسال پیام در سطح بین المللی، قیمت بازاریابی پیامکی افزایش می یابد، از 0.25 تا 0.50 دلار برای هر پیام.
نوع پیام اس ام اس |
هزینه هر پیامک |
پیامک (آمریکا) ارسال شد | 0.01-0.05 دلار |
پیامک (بین المللی) ارسال شد | 0.25-0.50 دلار |
پیامک دریافت شد | 0.01 دلار |
هزینه بازاریابی پیامکی به عوامل مختلفی مانند طول متن، تعداد پیام و کمپین، اندازه مخاطب و موارد دیگر بستگی دارد. به عبارت دیگر، در حالی که زدن آن دکمه «ارسال» ممکن است ساده باشد، محاسبه هزینه پیامهای شما میتواند کمی پیچیدهتر باشد.
عوامل قیمت گذاری بازاریابی پیامکی
بنابراین، هزینه ای که برای هر متن می پردازید چیست؟ هنگام محاسبه هزینه بازاریابی پیامکی، عوامل مختلفی وجود دارد که بر میزان پرداخت شما تأثیر می گذارد، از جمله:
- مدل های قیمت گذاری
- طول و نوع پیام
- تعداد پیام های ارسال شده در هر کمپین
- فراوانی کمپین
- اندازه و مکان مخاطب
1. مدل های قیمت گذاری
برای اجرای یک کمپین بازاریابی پیامکی، به یک پلت فرم پیامک نیاز دارید. بسترهای پیامکی مجهز به ابزارهای مناسب و ویژگی های انطباق برای کمک به اجرای یک کمپین موفق اما مطمئناً برای استفاده از یک پلتفرم پیام کوتاه، باید هزینه آن را پرداخت کنید.
همه ارائه دهندگان نرم افزار بازاریابی پیامکی مدلهای قیمتگذاری و اشتراکهای متفاوتی را برای کاربران ارائه میکند، و یکی از مواردی که انتخاب میکنید، در نهایت آهنگ را برای کاربران تعیین میکند. چقدر شما برای کمپین های پیامکی پرداخت می کنید، و چگونه شما برای آنها پرداخت می کنید مدل های رایج قیمت گذاری عبارتند از:
- پرداخت به موقع: مبلغی که پرداخت می کنید بر اساس تعداد پیام هایی است که ارسال و دریافت می کنید، بدون سهمیه ثابت.
- مبتنی بر اشتراک: برای تعداد ثابتی از پیام ها و اعتبارات متنی، مبلغی سالانه یا ماهانه از قبل پرداخت می کنید. همچنین برای ابزارها یا ویژگیهای خاصی که انتخاب میکنید، هزینههای اضافی میپردازید.
- هیبرید: شما یک کارمزد ثابت سالانه یا ماهانه پرداخت میکنید، در حالی که از مزایای ساختار قیمتگذاری پرداختی نیز برخوردار هستید. اکثر پلتفرمهای پیام کوتاه ساختار قیمتگذاری ترکیبی را ارائه میکنند.
2. نوع و طول پیام
ارسال متن یک چیز است، اما چیست در آن متن همچنین می تواند هزینه های بازاریابی پیامکی را افزایش دهد. طول پیامک نقش زیادی در هزینه دارد. متون با تعداد کاراکتر بیشتر هزینه هر پیام شما را افزایش می دهد.
علاوه بر این، از جمله چند رسانه ای مانند تصاویر، ویدیوها یا پیوندهای تعاملی، متن SMS شما را به یک متن سرویس پیام چندرسانه ای (MMS) تبدیل می کند. در حالی که پیامهای MMS یک راه عالی برای افزایش تعامل هستند، اما هزینه بیشتری دارند (حدود 0.04 دلار برای هر پیام)، بنابراین زمانی که بودجه خود را برنامه ریزی کنید و استراتژی کمپین.
3. تعداد پیام های ارسال شده در هر کمپین
این یکی ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما قابل ذکر است – هر چه پیامک های بیشتری بفرستید، هزینه بیشتری خواهید پرداخت!
مخصوصاً زمانی که در یک برنامه پرداختی هستید، مهم است به خاطر داشته باشید که در حالی که فقط چند سنت برای هر پیام پرداخت میکنید، زمانی که صدها یا حتی هزاران پیام ارسال میکنید به سرعت افزایش مییابد. چند بار در هفته
4. فراوانی کمپین
چند بار قصد دارید کمپین های بازاریابی پیامکی را اجرا کنید؟ یک بار در هفته یا یک بار در ماه؟ اینکه چند وقت یکبار کمپین راه اندازی می کنید کاملاً به شما بستگی دارد، اما به یاد داشته باشید که هر چه تعداد کمپین های بیشتری اجرا کنید، پول بیشتری خواهید پرداخت.
5. اندازه و مکان مخاطب
درست مانند فرکانس پیام، هرچه با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید، هزینه بیشتری را برای پیامکها خرج خواهید کرد. همچنین، جایی که مخاطبان شما در آن قرار دارند می تواند بر میزان پرداختی شما برای بازاریابی پیامکی تأثیر بگذارد. نرخهای پیامک، هزینههای شرکت مخابراتی و مقررات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، بنابراین هزینه هر پیام شما بسته به اینکه مخاطبان بینالمللی شما در کجای جهان هستند، متغیر خواهد بود.
ROI بازاریابی پیامکی چیست؟
اکنون که ما به این موضوع پرداختیم که چه چیزی بر قیمتگذاری بازاریابی پیامکی تأثیر میگذارد و چقدر باید در کمپینهای خود صرف کنید، بیایید در مورد پولی که میتوانید از آن به دست آورید صحبت کنیم.
بازاریابی پیامکی شما بازگشت سرمایه (ROI) معیاری است که برای اندازه گیری سودآوری کمپین شما با مقایسه کل سرمایه گذاری انجام شده با سود کمپین مورد استفاده قرار می گیرد.
چگونه ROI بازاریابی پیامکی خود را محاسبه کنیم
با محاسبه ROI بازاریابی پیامکی خود، میتوانید متوجه شوید که تلاشهای پیامکی شما چقدر موفق بوده و آیا باید هزینههای خود را تنظیم کنید یا خیر. به علاوه، آسان است – به سادگی این فرمول را دنبال کنید:
(سود خالص / هزینه سرمایه گذاری) x 100 = ROI بازاریابی پیامکی
سوالات متداول قیمت گذاری بازاریابی پیامکی
اکنون که با قیمت گذاری بازاریابی پیامکی و هزینه آن آشنا شدید، به برخی از سوالات متداول بازاریابی پیامکی نگاهی بیندازید:
هزینه بازاریابی پیامکی چقدر است؟
هزینه های بازاریابی پیامکی در حدود 0.01 تا 0.05 دلار به ازای هر پیامک فرستاده شد. هنگام ارسال پیام به مشتریان بین المللی، می توانید انتظار پرداخت را داشته باشید 0.25 تا 0.50 دلار برای هر پیام. با این حال، کل هزینه بازاریابی پیامکی شما به عوامل مختلفی مانند تعداد کمپین، تعداد پیامهای ارسال شده و موارد دیگر بستگی دارد.
چه عواملی بر هزینه های بازاریابی پیامکی تأثیر می گذارد؟
عوامل مختلفی بر قیمت بازاریابی پیامکی تأثیر میگذارند، از جمله:
- مدل های قیمت گذاری نرم افزار بازاریابی پیامکی
- نوع پیامک
- طول متون شما
- تعداد پیام های ارسال شده در هر کمپین
- فراوانی کمپین شما
- اندازه مخاطب
- مکان مخاطب
هنگام برنامه ریزی بودجه بازاریابی پیامکی خود، این عوامل را در نظر داشته باشید، بنابراین می توانید بر اساس آن برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که خود را برای موفقیت آماده کرده اید و شروع به ایجاد نتایج می کنید!
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که توسط مشاغل برای ارائه تبلیغات به مشتریان از طریق پیام متنی استفاده می شود. از آن به عنوان بازاریابی متنی نیز یاد میشود، ابزاری موثر برای کسانی است که میخواهند با مشتریان خود در مکانی تعامل داشته باشند که بعید است تلاشهای بازاریابی شما را از دست بدهند – گوشیهای هوشمندشان.
مزایای بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی دارای چند مزیت متمایز است که آن را به یک تاکتیک بازاریابی موثر تبدیل می کند. در زیر چهار دلیل وجود دارد که باید بازاریابی پیامکی را به استراتژی دیجیتال خود اضافه کنید:
- مردم زیاد از تلفن هایشان استفاده می کنند: میدونستی 2 تریلیون پیامک تنها در سال 2021 در ایالات متحده فرستاده شدند؟ از آنجایی که پیامک بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما است، این راه عالی برای شروع تعامل موثر با مشتریان است.
- پیامک ها مستقیماً به مشتریان می رسد: برخلاف رسانههای اجتماعی و ایمیل، پیامکهای پیامکی نیازی به باز کردن یک برنامه جداگانه برای مشاهده اعلانها ندارند. پیامکهای پیامکی روی صفحههای قفل افراد نمایش داده میشوند و از دست دادن آنها بسیار سخت است.
- پیامکها اقدامات سریع را تشویق میکنند: هنگام مشاهده یک متن، کمتر با مواردی مانند پستهای پر زرق و برق رسانههای اجتماعی یا صندوق ورودی کامل ایمیل مواجه میشوید. با بازاریابی پیامکی، میتوانید پیامهایی ارسال کنید که اقدامات سریع را تشویق میکنند.
- کمپین های پیامکی مکمل سایر استراتژی های بازاریابی هستند: بسیاری از کسبوکارها از کمپینهای بازاریابی پیامکی برای تقویت پیامرسانی از کمپینهایی که در سایر موارد اجرا میکنند، استفاده میکنند کانال های دیجیتالمانند رسانه های اجتماعی یا موتورهای جستجو.
ما مشارکت های بلندمدت را تقویت می کنیم تا کسب و کار شما داشته باشد نتایج بلند مدت.
بیش از 90 درصد
از مشتریان WebFX تا سال 2 کمپین خود به همکاری با ما ادامه می دهند.
از طرفداران Raving ما بشنوید
کمپین بازاریابی پیامکی خود را با WebFX آغاز کنید
اکنون که می دانید چه چیزی در محاسبه قیمت بازاریابی پیامکی انجام می شود، وقت آن است که دانش خود را عملی کنید. کمپین بازاریابی پیامکی جذاب خود را همین امروز با کمک کارشناسان دیجیتال WebFX راه اندازی کنید!
با WebFX خدمات تبلیغات موبایلی، می توانید از 25+ سال تجربه تیم ما استفاده کنید و تکنولوژی بازاریابی پیشرو در صنعت پیام های بازاریابی جلب توجه را مستقیماً به مشتریان خود ارائه دهید.
آمادهاید تا در اعلانهای تلفن هوشمند مشتریان خود فرود بیایید؟ با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید برای صحبت با یک استراتژیست!