شنبه مشاغل کوچک هر سال در میانه فصل تعطیلات برگزار می شود تا کسب و کارهای کوچک محلی را در همه جا جشن بگیرند.
در چهارمین شنبه ماه نوامبر، آمریکاییها تشویق میشوند تا خریدهای کوچک و محلی را، چه آنلاین و چه در فروشگاه، خریداری کنند، حتی اگر بتوانند چیزهای مورد نیاز خود را در جای دیگری پیدا کنند.
اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید، این روزی است که تقریباً در هر زمان دیگری از سال به مشتریان بیشتری دست پیدا می کنید.
بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه شنبه کسب و کار کوچک شروع شد و چگونه می توانید با هشت ایده بسیار ساده برای شنبه کسب و کار کوچک از آن به نفع خود استفاده کنید.
کسب و کار خود را بازاریابی کنید رایگان برخط
استراتژی هایی که هیچ هزینه ای ندارند (به جز زمان!) به کسب و کار شما کمک می کنند تا آگاهی و سرنخ های مورد نیاز خود را بدست آورد!
راهنمای رایگان من را دریافت کنید
شنبه مشاغل کوچک چیست؟
شنبه کسب و کار کوچک (SBS) در 27 نوامبر 2010 آغاز شد و توسط American Express حمایت مالی شد. در سال 2011، سنا موافقت کرد که SBS باید رسمی باشد و دولت از آن زمان از آن حمایت کرده است.
با چنین حمایتی، روزی که در ابتدا در ماساچوست آغاز شد، به جشن سراسری مشاغل کوچک در همه جا تبدیل شد.
تا سال 2013، حتی محله های محلی آن را جشن گرفتند. در سال 2014، امریکن اکسپرس که علامت تجاری SBS بود، آن را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کرد و مشارکت را در همه جا تشویق کرد. تا سال 2015، SBS به یک سنت هم برای مشاغل و هم برای خریداران تبدیل شده بود.
کسبوکارهای کوچک تعطیلات ویژهای داشتند و خریداران با بازدید از کسبوکارهای محلی در جامعه خود احساس غرور و غرور در زادگاه خود پیدا کردند. در سالهای 2020 و 2021، خریداران SBS نزدیک به 20 میلیارد دلار خرج کردند و تخمین زده میشود که بیش از 51 درصد از آمریکاییها برای حمایت از کسبوکارهای کوچک در شنبه تجارت کوچک 2023 برنامهریزی کردند.
8 ایده فوق العاده برای شنبه مشاغل کوچک
امسال، شنبه کسب و کار کوچک در 26 نوامبر برگزار می شود. نمی دانید چگونه می توانید آن را جشن بگیرید؟
شما می توانید از طریق SBS به ده ها روش به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، اما این هشت ایده شنبه کسب و کار کوچک موثرترین آنها هستند:
- بگذارید همه بدانند که شرکت می کنید
- شباهت های خود را با جامعه محلی نشان دهید
- تبلیغ ویژه
- از چندین استراتژی بازاریابی استفاده کنید
- مسابقه برگزار کنید
- با همسایه همسایه خود شریک شوید
- خدمات به مشتریان را اولویت اصلی خود قرار دهید
- بودجه تبلیغات خود را افزایش دهید
به ایده ای که بیش از همه در مورد آن هیجان زده هستید بپرید، یا به خواندن ادامه دهید تا ببینید چگونه می توانید همه آنها را اجرا کنید!
1. اجازه دهید همه بدانند که شرکت می کنید
برای استفاده از تبلیغات پیرامون SBS و تشویق مشتریان محلی به فروشگاه شما یا بازدید از وب سایت تجارت الکترونیک شما، مطمئن شوید که می دانند شما یک تجارت کوچک هستید که این روز را جشن می گیرید. چند راه که می توانید به آنها اطلاع دهید عبارتند از:
- پست کردن در شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ هایی مانند #SmallBusinessSaturday و #ShopSmall
- وب سایت خود را با اطلاعات مرتبط به روز کنید
- ثبت نام برای نمایش در نقشه فروشگاه کوچک
2. شباهت های خود را با جامعه محلی نشان دهید
کسب و کارهای کوچک معمولاً پیوندهای اجتماعی قوی دارند. برای اینکه کسب و کار کوچک خود را به گونه ای تبلیغ کنید که این پیوندها را نشان دهد، راه های انجام این کار را مشخص کنید.
داستان خود را هم در وب سایت و هم در ویترین فروشگاه خود با مشتریان به اشتراک بگذارید که روش های مشارکت شما در جامعه را مشخص می کند.
به عنوان مثال، در رسانه های اجتماعی، شرکت شما می تواند آخرین کمک مالی خود به یک موسسه خیریه محلی یا بازدید یک بخش از پارک محلی برای یک رویداد تیمی را برجسته کند.
با این ایده بازاریابی شنبه کسب و کار کوچک، احساسات را جذب میکنید و نشان میدهید که برای مشتریان خود در تجارت هستید، که جامعه شما را تشویق میکند تا از شما حمایت کند.
3. تبلیغ ویژه
هیچ زمانی بهتر از شنبه مشاغل کوچک برای تبلیغات وجود ندارد!
جامعه می خواهد از شما جشن بگیرد، بنابراین باید آنها را در قالب یک فروش ویژه جشن بگیرید. نه تنها از مشتریان شما قدردانی می کند، بلکه مشتریان جدیدی را نیز جذب می کند. میتوانید از طریق:
- ارسال در شبکه های اجتماعی
- ارسال ایمیل به مشترکین
- ایجاد پست Google برای کسب و کار من
- نوشتن یک به روز رسانی در وبلاگ شما
- و بیشتر
اگر فروشگاه آنلاین دارید، میتوانید طرح خود را بهروزرسانی کنید تا بنری که این تبلیغ را اعلام میکند، درج کنید. به عنوان مثال، بنر می تواند بگوید: «25% تخفیف در سراسر سایت» تا به همه کسانی که از سایت شما بازدید می کنند (حتی ترافیک غیر محلی) از تبلیغات شنبه کسب و کار کوچک شما مطلع شوند.
4. از استراتژی های بازاریابی متعدد استفاده کنید
شما احتمالاً در حال بازاریابی برای کسب و کار کوچک خود هستید. اما در هفته منتهی به SBS، زمان بیشتری را در بازاریابی سرمایه گذاری کنید تا به بیشترین تعداد ممکن دسترسی پیدا کنید.
به عنوان مثال، شما می توانید در این ایده تبلیغاتی شنبه کسب و کار کوچک پیشرو باشید:
- ارسال در رسانه های اجتماعی – و میزبانی یک هدیه برای ایجاد تعامل
- ایجاد یک کمپین ایمیل تبلیغاتی برای اطلاع (و هیجان زده) مشترکین در روزهای منتهی به شنبه مشاغل کوچک
- راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با مکان یابی برای دستیابی به خریداران بالقوه در منطقه شما
- به روز رسانی تابلوهای تبلیغاتی خارج از فروشگاه برای اطلاع رسانی به ساکنان محلی
با بیشتر این استراتژیها، میخواهید اطلاعات ضروری مانند تاریخهای تبلیغاتی، پیشنهادات ویژه، و مکانهایی که میتوانید سؤال کنید یا به دنبال کمک باشید را در آن قرار دهید.
5. مسابقه برگزار کنید
رقابتها یکی از بهترین راهها برای جذب مشتریان به فروشگاه شما در SBS است، به همین دلیل است که در یک ایده قبلی بازاریابی شنبه کسب و کار کوچک به آن اشاره کردیم.
می توانید مسابقه را در شبکه های اجتماعی اعلام کنید و مشتریان را تشویق به شرکت کنید.
همچنین باید توضیحی در مورد جایزه به عنوان انگیزه درج کنید. به عنوان مثال، شاید خریداران به ازای هر 1 دلاری که در فروشگاه شما خرج می کنند، یک ورودی کسب کنند.
این ترتیب مردم را تشویق میکند تا از کسبوکار شما خرید کنند، زیرا آنها انگیزه دریافت جایزه، مانند کارت هدیه، از شرکت شما را دارند. با این حال، هنگام طوفان فکری ایده های مسابقه، به یاد داشته باشید که به ایده هایی فکر کنید که ورود آسانی را ارائه می دهند و برای اکثر مخاطبان شما جذاب هستند.
6. با همسایه همسایه خود شریک شوید
اگر ویترین فروشگاه شما همسایه یک کسب و کار کوچک دیگر است، با آنها شریک شوید تا کسب و کار خود را با هم تبلیغ کنید. شما حتی می توانید این ایده بازاریابی شنبه کسب و کار کوچک را با ایده قبلی مرتبط کنید: میزبانی یک مسابقه.
برای مثال، شما و شرکت شریک میتوانید یک هدیه به برندگان ارائه دهید که یک کارت هدیه به کسب و کار شما و شرکت شریک ارائه میکند.
با این ایده، به یکدیگر کمک می کنید تا به خریداران بیشتری دسترسی پیدا کنید و شانس خود را برای به دست آوردن مشتریان جدید افزایش دهید.
7. خدمات مشتری را اولویت اصلی خود قرار دهید
حتی اگر تیم شما در SBS غرق شده است، مطمئن شوید که به هر مشتری پاسخ می دهید.
یکی از بزرگترین مزایای اداره یک کسب و کار کوچک این است که شما قادر به ایجاد روابط شخصی با مشتریان خود هستید، در مقابل شرکت های بزرگی که احتمالاً مشتریان خود را بر اساس نام اصلی نمی شناسند. صمیمانه ترین تشکر خود را برای حمایت آنها ابراز کنید و به هر سؤالی که ممکن است داشته باشند پاسخ دهید.
با انجام این کار، نشان خواهید داد که چقدر از آنها قدردانی می کنید.
اگر برای مدیریت همه سؤالات و خریدها، به ویژه آنهایی که از سوی کاربران آنلاین انجام می شود، به کمک نیاز دارید، به سرمایه گذاری در ربات چت فکر کنید. با یک ربات چت، مانند فیس بوک، می توانید به سوالات رایج کاربران، مانند زمان ارسال، خط مشی بازگشت و موارد دیگر، پاسخ های سریع بدهید.
8. بودجه تبلیغات خود را افزایش دهید
سرمایه گذاری روی تبلیغات یکی از بهترین ایده های شنبه مشاغل کوچک است زیرا به مشتریان آینده کمک می کند قبل از روز بزرگ از برند شما آگاه شوند.
تبلیغات PPC در رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو به مشتریان نشان می دهد که SBS در گوشه و کنار است. میتوانید از آنها برای تبلیغ هر محصول ویژهای که برای جذب مشتری به فروشگاه خود ارائه میدهید، استفاده کنید.
بعلاوه، می توانید از مکان یابی با این تبلیغات استفاده کنید تا تبلیغات خود را محدود به مشتریانی کنید که برای کسب و کار شما اهمیت بیشتری دارند.
شنبه کسب و کار کوچک را به موفقیت تبدیل کنید
WebFX همه چیز را در مورد اهمیت شنبه مشاغل کوچک می داند زیرا ما در بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک تا متوسط تخصص داریم و همه منابع برای برجسته کردن شما را داریم.
فقط در پنج سال گذشته، ما به مشتریان خود کمک کرده ایم تا بیش از 12.9 میلیون تراکنش را با استراتژی هایی مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات PPC و غیره مدیریت کنند.
امروز با تماس آنلاین با ما، درباره رشد کسب و کار کوچک خود با تیم برنده جوایز ما بیشتر بیاموزید!