سه شنبه 19 نوامبر 2024
در اوایل سال جاری، به عنوان بخشی از کارمان برای مبارزه با هرزنامه و ارائه یک تجربه جستجوی عالی، یک خط مشی هرزنامه را برای مبارزه با سوء استفاده از شهرت سایت راه اندازی کردیم. این یک تاکتیک است که در آن محتوای شخص ثالث در یک سایت میزبان منتشر می شود تا از سیگنال های رتبه بندی قبلاً ایجاد شده میزبان استفاده کند. هدف از این تاکتیک این است که محتوا در یک سایت دیگر رتبه بهتری نسبت به آن داشته باشد و منجر به تجربه جستجوی بدی برای کاربران شود.
از زمان راهاندازی این خطمشی، موقعیتهایی را بررسی کردهایم که ممکن است درجات مختلفی از مشارکت شخص اول وجود داشته باشد، مانند همکاری با خدمات برچسب سفید، موافقتنامههای مجوز، قراردادهای مالکیت جزئی، و سایر ترتیبات تجاری پیچیده. ارزیابی ما از موارد متعدد نشان داده است که هیچ میزان دخالت شخص اول، ماهیت اساسی شخص ثالث محتوا یا ماهیت غیرمنصفانه و استثمارگرانه تلاش برای استفاده از سیگنالهای رتبهبندی سایتهای میزبان را تغییر نمیدهد.
ما زبان خط مشی خود را برای هدف قرار دادن بیشتر این نوع رفتار هرزنامه روشن می کنیم. ما روشن می کنیم که استفاده از محتوای شخص ثالث در یک سایت برای سوء استفاده از سیگنال های رتبه بندی سایت، نقض این خط مشی است — صرف نظر از اینکه شخص اول دخالت یا نظارتی بر محتوا داشته باشد. زبان خط مشی به روز شده ما که امروزه کارآمد است، این است:
سوء استفاده از شهرت سایت، شیوه انتشار صفحات شخص ثالث در یک سایت در تلاش برای سوء استفاده از رتبه بندی جستجو با استفاده از سیگنال های رتبه بندی سایت میزبان است.
هنگام ارزیابی تخلفات خطمشی، ملاحظات مختلفی را در نظر میگیریم (و به سادگی ادعاهای یک سایت در مورد نحوه تولید محتوا به صورت اسمی را در نظر نمیگیریم) تا مشخص کنیم که آیا محتوای شخص ثالث به روشی توهینآمیز استفاده میشود یا خیر. صاحبان سایتی که یک اقدام دستی هرزنامه را دریافت می کنند، از طریق حساب کنسول جستجوی ثبت شده خود مطلع می شوند و می توانند درخواست بررسی مجدد ارسال کنند.
توجه به این نکته مهم است که همه محتوای شخص ثالث این خط مشی را نقض نمی کند. ما در صفحه خطمشیهای هرزنامه خود درباره مواردی که سوء استفاده از اعتبار سایت است و چه چیزی نیست، به جزئیات میپردازیم.
جدای از مسائل مربوط به سوء استفاده از اعتبار سایت، ما همچنین سیستم ها و روش هایی را برای درک اینکه آیا بخشی از یک سایت مستقل است یا کاملاً متفاوت از محتوای اصلی سایت است، طراحی کرده ایم. با در نظر گرفتن این مناطق به گونه ای که گویی سایت های مستقلی هستند، بهتر است زمینه بازی برابر را تضمین کنید، به طوری که بخش های فرعی سایت ها تنها به دلیل شهرت سایت اصلی، رتبه بندی را افزایش ندهند. همانطور که ما به کار برای بهبود این سیستم ها ادامه می دهیم، این به ما کمک می کند مفیدترین اطلاعات را از طیف وسیعی از سایت ها ارائه دهیم.
تلاشهای ما برای درک تفاوتها در بخشهای سایتها میتواند منجر به تغییرات ترافیکی شود، اگر بخشهای فرعی دیگر از سیگنالهای گسترده سایت بهره نبرند. این بدان معنا نیست که این بخشهای فرعی به نحوی تنزل رتبه پیدا کردهاند یا خطمشیهای هرزنامه ما را نقض میکنند. این بدان معناست که ما آنها را به طور مستقل اندازه میگیریم، حتی اگر در یک سایت قرار داشته باشند.
این شفافسازی خطمشی سوء استفاده از شهرت سایت ما به ارائه مفیدترین نتایج جستجو، مبارزه با شیوههای دستکاری، و اطمینان از اینکه همه سایتها از فرصت برابر برای رتبهبندی بر اساس کیفیت محتوایشان برخوردار هستند، کمک میکند. ما صاحبان سایت را تشویق میکنیم که خود را با این خطمشی بهروز شده آشنا کنند و بر ساخت وبسایتهای باکیفیت تمرکز کنند که محتوای ایجاد شده را در اولویت قرار میدهند تا به نفع مردم باشند، نه برای کسب رتبهبندی موتورهای جستجو.