واقعیت جالب: بیش از 80 درصد از بازاریابان در سراسر جهان از نوعی هوش مصنوعی (AI) در تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود استفاده میکنند. سوال برای بازاریابان مانند شما این است: آیا باید از کپی هوش مصنوعی برای تلاش های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود استفاده کنید؟
جواب کوتاه، نه است. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی توانید از هوش مصنوعی برای تلاش های سئو و بازاریابی محتوا استفاده کنید.
روشهای هوشمندانهای برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا و کپیرایتینگ بدون تأثیر منفی بر سئوی شما وجود دارد. این پست وبلاگ در مورد موضوعات زیر بحث خواهد کرد:
به راحتی به هر موضوعی که نیاز به کمک دارید بپرید. شما همچنین می توانید یک ممیزی رایگان سئوی وب سایت خود را از طریق ابزار SEO Checker ما انجام دهید. سلامت سایت شما را خلاصه می کند، مسائل سئو را مشخص می کند و راه حل هایی برای بهبود سئو سایت شما پیشنهاد می کند!
آیا به دنبال ابزار حسابرسی سئوی همه در یک هستید؟ شما آن را پیدا کرده اید.
جستجوگر سئو داده هایی را در مورد معیارهای کلیدی به شما ارائه می دهد:
- امتیاز سئو کامل
- درجه محتوا
- تجزیه و تحلیل سرعت سایت
- و بیشتر.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟
محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هر محتوایی است که توسط هوش مصنوعی با استفاده از درخواست های یک کاربر انسانی ایجاد می شود. اعلان شرح وظیفه ای است که یک انسان برای تولید یک خروجی یا محتوا به هوش مصنوعی می دهد.
برخی از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی عبارتند از:
مشاغل با بودجه بازاریابی محدود از این ابزارها برای تولید کپی با هزینه کمتر در مقایسه با استخدام متخصصان سئو و کپی رایترها استفاده کرده اند. این ممکن است ایده خوبی نباشد، همانطور که در بخش بعدی بحث شد.
آیا باید از کپی هوش مصنوعی برای سئو استفاده کنم؟
پاسخ کوتاه به دلایل مختلف منفی است:
بیایید در زیر هر یک از نکات را مورد بحث قرار دهیم.
هوش مصنوعی نمی تواند بر اساس تجربیات انسانی کپی ایجاد کند
در حالی که غول موتور جستجو گوگل به طور خودکار شما را برای استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جریمه نمی کند، اما در راهنمایی خود در مورد محتوای هوش مصنوعی بر اهمیت محتوای اصلی و با کیفیت بالا برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) تاکید کرد.
پس چه محتوایی با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود؟ به گفته گوگل، باید EEAT را به نمایش بگذارد:
- تجربه و تخصص
- تجربه
- اقتدار
- امانت
گفتنی است، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است به سئوی شما کمکی نکند زیرا به اندازه کافی با کیفیت نیست. بدون تخصص و تجربه، هوش مصنوعی نمی تواند نسخه ای ایجاد کند که کسب و کار شما را از رقبای شما متمایز کند.
به عنوان مثال، فرض کنید شما در کار طراحی داخلی هستید و در فضاهای کوچک خانه و واحدهای کاندو تخصص دارید. اگر از یک ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن یک پست وبلاگ در مورد راه حل های ذخیره سازی استفاده می کنید، این ابزار می تواند تنها بر اساس محتوایی که با آن آموزش داده شده است، یک قطعه با توصیه های صحیح تولید کند.
با این حال، هوش مصنوعی نمی تواند محتوا را بر اساس تجربیات و تخصص منحصر به فرد طراحان داخلی شما ایجاد کند. این ما را به نقطه بعدی هدایت می کند.
محتوای هوش مصنوعی منحصر به فرد و «مفید» نیست
با فراگیر شدن هوش مصنوعی، رقبای شما نیز از این فناوری برای سئو استفاده خواهند کرد. اگر از محتوای هوش مصنوعی به عنوان آخرین پست وبلاگ خود استفاده می کنید، محتوای شما دقیقاً شبیه رقبای شما خواهد بود و صرفاً نکات کلیدی را که قبلاً در اینترنت موجود است، خلاصه می کند.
این باعث می شود محتوای شما برای مخاطبان هدف شما و موتورهای جستجو مانند Google که به روز رسانی محتوای مفید را در سال 2022 ارائه کرد، ارزش کمتری داشته باشد. .
این تغییر الگوریتم بر اهمیت نشان دادن تجربه دست اول در محتوای شما تاکید می کند و شما را وادار می کند تا این سوالات را از خود بپرسید:
- آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران میگویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه میکنید؟
- آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص در استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات یا بازدید از یک مکان)؟
محتوای هوش مصنوعی فاقد تخصص دست اول است، بنابراین باید ورودی خود را ویرایش کرده و به یک نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی اضافه کنید تا در SERP رتبه بندی کنید.
محتوای هوش مصنوعی برای بررسی محتوای نادرست، مضر یا مغرضانه و سرقت ادبی به تخصص انسان نیاز دارد.
هوش مصنوعی ممکن است اطلاعات گمراه کننده یا نادرست تولید کند، بنابراین همچنان به انسان برای بررسی صحت نیاز دارد. برای مثال، ChatGPT با اطلاعات منتشر شده از سال 2021 و بالاتر از زمان نگارش این مقاله آموزش دیده است، بنابراین ممکن است محتوایی با آخرین اطلاعات تولید نکند.
ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی نیز کاربران را تشویق میکنند تا محتوای مضر و مغرضانه را بررسی کنند و برای جلوگیری از تولید چنین قطعاتی بازخورد ارائه دهند. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بر اساس محتوای موجود است که از آن آموزش داده شده است، بنابراین ممکن است شما را در معرض خطر سرقت ادبی قرار دهد.
به این دلایل، تکیه بر هوش مصنوعی به تنهایی برای تولید نسخه وب سایت خود برای تلاش های سئو ممکن است کسب و کار شما را در معرض خطر انتشار اطلاعات نادرست یا مغرضانه یا سرقت ادبی از کار دیگران قرار دهد.
قوانین مالکیت معنوی پیرامون هوش مصنوعی مولد هنوز در حال ایجاد است
از آنجایی که هوش مصنوعی یک فناوری نسبتا جدید است، مقررات مربوط به استفاده از آن هنوز باید نهایی شود. به نوعی، هوش مصنوعی بر اساس محتوایی که از آن آموخته است، نوعی کار مشتق ایجاد می کند.
در حالی که قوانین و مقررات هنوز در حال اجرا هستند، بهتر است کسبوکارها با احتیاط از هوش مصنوعی استفاده کنند تا در آینده به شهرت آسیب نرسانند.
نحوه استفاده از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای سئو
به خاطر داشته باشید که ابزارهای هوش مصنوعی قرار نیست – و نمی توانند – جایگزین خلاقیت انسان شوند. هوش مصنوعی صرفاً ابزاری است که میتواند به شما کمک کند فرآیند خود را ساده کنید و به تیم SEO خود کمک کند.
شما نباید از نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان محصول نهایی که در وب سایت خود منتشر می کنید استفاده کنید، زیرا این قطعات از محتوا فاقد تخصص و تجربه دست اول هستند.
کپی تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است به شما در رتبه بندی در SERP ها کمک نکند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از هوش مصنوعی برای کپی رایتینگ SEO استفاده کنید. آیا محتوای هوش مصنوعی برای سئو خوب است؟ بدون کمک نیست، اما راه هایی برای استفاده ایمن از هوش مصنوعی برای SEO وجود دارد:
- از هوش مصنوعی برای پیشنهاد ایده های محتوا و ایجاد خطوط کلی پست وبلاگ استفاده کنید.
- از ابزار هوش مصنوعی خود بخواهید لیستی از سوالات متداول ایجاد کند.
- بررسی واقعیت، ویرایش و افزودن به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی.
- از ابزارهای هوش مصنوعی برای تصحیح نسخه قبل از انتشار استفاده کنید.
با WebFX آشنا شوید:
آژانس بازاریابی در سطح جهانی شما با فناوری فعال با بیش از آن 1.6 میلیون ساعت ها تخصص ترکیبی

سئوی خود را با کارشناسان بازاریابی دیجیتال و هوش مصنوعی در WebFX بهبود بخشید
برای استفاده از هوش مصنوعی برای سئو به طور خودکار جریمه نمی شوید. با این حال، محتوای تولید شده با هوش مصنوعی معمولاً کیفیت پایینی دارد و ارزش جدیدی به مخاطبان شما ارائه نمی دهد. در نتیجه، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به احتمال زیاد به SEO شما کمک نمی کند.
کاری که می توانید در عوض انجام دهید این است که از هوش مصنوعی به عنوان دستیار بازاریابی محتوا استفاده کنید. اگر برای تلاش های سئوی خود به کمک نیاز دارید، می توانید به WebFX مراجعه کنید.
ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل با بیش از 25 سال تجربه در 154 صنعت هستیم. ما بیش از 3 میلیارد دلار درآمد برای مشتریان خود به ارمغان آورده ایم. این همان مهارتی است که هیچ هوش مصنوعی نمی تواند آن را بازسازی کند.
ما استراتژیهای سئوی مبتنی بر نتایج را ایجاد میکنیم که از دادهها پشتیبانی میکنند و بر افزایش درآمد مشتریان خود متمرکز شدهاند. تیم ما هیجان زده است که در مورد اهداف کسب و کار و SEO شما بیاموزد و نتایجی را به دست آورد که نتیجه شما را افزایش دهد.
با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات سئوی ما!