جلسات در مقابل کاربران برای سئو: کدام متریک را باید ردیابی کنید؟

اگر متوجه شدید که آیا باید به جلسات در مقابل کاربران توجه کنید، تنها نیستید. و، البته، هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد. هر دو فوق العاده مفید هستند، بنابراین همیشه انتخاب ساده ای نیست. با این حال، درک زمان استفاده از هر نوع متریک به شما کمک می کند تا تصمیمات مطمئن و مبتنی بر داده را برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بگیرید.

آشنایی با نقش جلسات و کاربران در سئو

جلسات در GA4 چیست؟

GA4 بازدیدهای وب سایت را از طریق یک مدل رویداد که تعاملات کاربر را اندازه گیری می کند، ردیابی می کند. جلسات را به عنوان سطل هایی در نظر بگیرید که تمام تعاملات یک بازدیدکننده را در خود نگه می دارند. از آنجایی که جلسات به طور خودکار در نیمه شب یا پس از 30 دقیقه فعالیت پایان می‌یابد، معمولاً یک تجربه مرور مداوم را منعکس می‌کنند.

کاربران در GA4 چه هستند؟

در Google Analytics، کاربران بازدیدکنندگان فردی هستند که در چندین جلسه و دستگاه ردیابی می شوند. به این ترتیب، معیار روشی بهتر برای اندازه‌گیری تعامل و ردیابی تبدیل‌ها در بلندمدت ارائه می‌کند. با این حال، برای ردیابی کاربران در GA4، باید یک روش احراز هویت، مانند ورود به سایت یا کوکی ها را پیاده سازی کنید.

چگونه جلسات و کاربران بر معیارها و گزارش سئو تأثیر می گذارند

هنگام اندازه‌گیری ترافیک وب‌سایت در GA4، جلسات بینش‌های فوری در مورد معیارهای مرتبط با سئوی درون صفحه ارائه می‌دهند، از جمله:

  • نرخ پرش.
  • زمان روی صفحه
  • تعداد صفحات مشاهده شده
  • تبدیل به ازای هر بازدید

این باعث می شود جلسات برای ردیابی عملکرد کوتاه مدت سئو ایده آل باشد. از سوی دیگر، کاربران اغلب برای نظارت بر نحوه تأثیر سئوی شما بر حفظ مخاطب و تعامل در مراحل مختلف سفر خریدار بهتر هستند.

مزایا و معایب اندازه گیری جلسات برای سئو

مزایای استفاده از Sessions به عنوان یک متریک

تفاوت اصلی بین کاربران و جلسات در Google Analytics این است که جلسات یک بازدید خاص از سایت شما را ارزیابی می کنند. به همین دلیل، جلسات به موارد زیر کمک می کند:

  • تنظیم دقیق تعامل و نرخ تبدیل.
  • اندازه گیری تاثیر سئو صفحات و کلمات کلیدی خاص.
  • بهینه سازی عملکرد سایت و تجربه کاربری.
  • تجزیه و تحلیل ناوبری کاربر از صفحات فرود.
  • اجرای تست های A/B و ردیابی اثرات فوری بهینه سازی های روی صفحه.

معایب استفاده از Sessions

همچنین ردیابی جلسات در مقابل کاربران در گوگل آنالیتیکس چند معایب دارد. مهمتر از همه، جلسات در طول زمان بین کاربران فردی تفاوتی قائل نمی شوند. این می تواند منجر به:

  • تخمین بیش از حد تعداد مخاطبان به دلیل بازدیدهای برگشتی از کاربران مجرد.
  • اگر وب‌سایت شما بازدیدهای کوتاه و سریع زیادی داشته باشد، داده‌های مخاطبان نادرست است.
  • درک کمتر از تعاملات بین دستگاهی.
  • مشکل در شناسایی کاربران با ارزش برای بازاریابی مجدد.

مزایا و معایب اندازه گیری کاربران برای سئو

مزایای استفاده از کاربران به عنوان معیار

در گوگل آنالیتیکس، کاربران در مقابل جلسات معمولاً یک سوال عملکرد بلندمدت در مقابل عملکرد کوتاه است، به طوری که کاربران در طول زمان تصویر دقیق تری از مخاطبان ترسیم می کنند. این معیارهای کاربر را برای موارد زیر ایده آل می کند:

  • درک اندازه واقعی مخاطب و جمعیت شناسی.
  • ارزیابی تلاش ها برای به دست آوردن مشتریان جدید.
  • پیگیری وفاداری مشتری از طریق بازدیدهای مکرر
  • تجزیه و تحلیل رشد ترافیک بلند مدت
  • برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی شخصی

معایب استفاده از کاربران

اگرچه کاربران در بسیاری از بهترین گزارش‌های سئو در GA4 نقش دارند، شما نباید فقط روی این معیارها تمرکز کنید زیرا داده‌های کاربر:

  • معمولاً تأثیرات اصلاح محتوا و بهینه سازی سئو را آشکار نمی کند.
  • جزئیات زیادی را در عملکرد صفحه فردی ارائه نمی دهد.
  • بینشی در مورد تعاملات در هر جلسه ارائه نمی دهد.
  • نحوه تأثیر مرورگرها و دستگاه‌ها بر تجربه کاربر را مشخص نمی‌کند.

آیا باید جلسات یا کاربران را برای سئو اندازه گیری کرد؟

چه زمانی باید روی جلسات تمرکز کرد (درگیر شدن با محتوا، نرخ پرش، مدت جلسه)

هر زمان که نیاز به درک رفتار فوری کاربر، نحوه تعامل کاربران با سایت شما در طول بازدیدهای خاص، یا اینکه بهینه سازی های اخیر محتوا چگونه بر تعامل و تبدیل ها تأثیر می گذارد، روی جلسات تمرکز کنید. گزارش‌های GA4 مبتنی بر جلسه برای بهبود عملکرد صفحات فرود شما و یافتن هرگونه مشکل قابلیت استفاده سایت ارزشمند هستند.

چه زمانی باید روی کاربران تمرکز کرد (رشد مخاطب، اهداف بلند مدت سئو)

بر روی کاربران تمرکز کنید تا میزان تاثیر محتوای شما در ایجاد مخاطب وفادار و تشویق بازدیدهای مجدد را ارزیابی کنید. به طور کلی، گزارش‌های کاربر محور، بینش عمیق‌تری در مورد تلاش‌های برندسازی ارائه می‌دهند. آنها همچنین سفر خریدار را برای مشاغلی که به تکرار خریدهای مکرر یا چرخه های تبدیل طولانی تری متکی هستند، بهتر در بر می گیرند.

چرا ترکیب هر دو معیار یک دید جامع سئو می دهد؟

در گوگل آنالیتیکس، جلسات در مقابل کاربران دو روی یک سکه هستند. آنها جنبه های مختلف عملکرد سئو را اندازه گیری می کنند، بنابراین تقریباً همیشه بهتر است هر دو را ارزیابی کنید. آنها با هم دیدی جامع از موفقیت سئو ارائه می دهند و به شما کمک می کنند تا اهداف کوتاه مدت را در مقابل یک استراتژی رشد بلندمدت متعادل کنید.

چگونه اهداف سئو انتخاب متریک مناسب را شکل می دهند

نسل پیشرو: کاربران برای ایجاد یک خط لوله ثابت

زمانی که هدف شما تولید سرنخ باشد، انتخاب بین کاربران در مقابل جلسات در Google Analytics ساده است، زیرا تنها داده‌های کاربر می‌توانند بینشی در کل این فرآیند ارائه دهند. گزارش‌های GA4 مبتنی بر کاربر اندازه‌گیری می‌کنند که محتوای شما چگونه در طول زمان منجر به رشد می‌شود و به اطمینان از خط لوله ثابت‌تر مشتریان جدید کمک می‌کند.

تجارت الکترونیک: جلساتی برای ردیابی دقیق تعامل و تبدیل

سایت‌های تجارت الکترونیک باید گزارش‌ها را بر اساس جلسات در بیشتر مواقع اولویت‌بندی کنند، زیرا این گزارش‌ها بهتر منعکس‌کننده تجربیات خرید فردی هستند. در حالی که روابط بلندمدت با مشتری هنوز برای سایت‌های تجارت الکترونیک ضروری است، گزارش‌های مبتنی بر کاربر به شما کمک نمی‌کند تا چروک‌هایی را که مانع تعامل می‌شوند و مشتریان را از تکمیل تراکنش‌ها باز می‌دارد، بیابید و برطرف کنید.

بازاریابی محتوا: ایجاد تعادل بین جلسات و کاربران برای حداکثر تأثیر سئو

بازاریابی محتوا از یک رویکرد متعادل سود می برد که به جلسات، بازدیدها و کاربران در Google Analytics نگاه می کند، زیرا همه این معیارها بخشی از کل تصویر را تشکیل می دهند. Sessions به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد تک تک محتوا را تنظیم کنید، در حالی که داده‌های کاربر مسیر طولانی‌مدت سایت شما را دنبال می‌کنند. این تضمین می‌کند که می‌توانید به‌طور مداوم بازدیدکنندگان جدیدی وارد کنید و به اهداف ترافیکی خود برسید و در عین حال مشتریان فعلی را پرورش دهید.

معیار مناسب برای استراتژی سئوی شما

انتخاب بین جلسات در مقابل کاربران به معنای یافتن بهترین معیار برای همه موقعیت ها نیست. درعوض، همیشه تصمیمات تحلیلی را از یک نقطه مرجع هدف گرا نزدیک کنید.

آیا می خواهید عملکرد یک صفحه فرود را ردیابی کنید؟ به داده های جلسه نگاه کنید. از سوی دیگر، داده‌های کاربر به راحتی می‌تواند به شما کمک کند رشد تعداد بازدیدکنندگان جدیدی را که هر ماه به دست می‌آورید اندازه‌گیری کنید. بر هر دو نوع داده نظارت کنید، و همیشه گزارش های جامع مورد نیاز برای اطلاع رسانی همه نوع اهداف تجاری را خواهید داشت.

به کمک نیاز دارید تا اهداف کسب و کار خود را با شاخص های کلیدی کلیدی سئو که مهم هستند هماهنگ کنید؟ یک مشاوره برنامه ریزی کنید تا بیاموزید که چگونه یک رویکرد جستجوی اول به شما کمک می کند تا روی آنچه با یک برنامه سفارشی و انعطاف پذیر مهم است تمرکز کنید. استراتژیست سئوی شما به شما کمک می کند تا تاثیرگذارترین معیارها را مشخص کنید تا بتوانید آنچه را که بیشترین اهمیت را دارد اندازه گیری کنید.

Source link