سئو در مقابل SEM
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بر بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک تمرکز دارد، در حالی که SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو شامل تبلیغات پولی و همچنین جستجوی ارگانیک برای افزایش دید در صفحات نتایج موتور جستجو می شود.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک استراتژی است که بر بهبود وب سایت شما برای رتبه بهتر در نتایج جستجو تمرکز دارد، در حالی که بازاریابی موتور جستجو (SEM) بر استفاده از استراتژی های جستجوی ارگانیک و پولی برای به دست آوردن ترافیک بیشتر و رتبه های بالاتر تمرکز دارد.
آیا می خواهید در مورد تفاوت های بین SEO و SEM بیشتر بدانید؟ ما در این پست وبلاگ نکات و نکات هر دو استراتژی را با هم مقایسه می کنیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید:
PS در مورد عملکرد موتور جستجوی وب سایت خود کنجکاو هستید؟ از ابزار جستجوگر سئو رایگان ما برای دریافت امتیاز سئو و ممیزی رایگان خود، با نکات و بهینهسازیهایی برای بهبود عملکرد سئوی سایت خود استفاده کنید!
SEO در مقابل SEM: تفاوت چیست؟
تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که SEO بر بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بندی بالاتر و ترافیک در نتایج جستجوی ارگانیک تمرکز دارد. SEM بر بهینهسازیها و استراتژیهای جستجوی ارگانیک و پولی برای کسب رتبهبندی و دیده شدن بالاتر تمرکز دارد.
بینش کارشناسان از
سئو سایت در طول زمان دیده شدن را افزایش میدهد، در حالی که SEM آن را با قیمتی عالی خریداری میکند که به SEM کمک میکند تا بازگشت سرمایه فوری را افزایش دهد، اما با هزینهای بالاتر از SEO.
برای درک این تفاوت کلیدی، توجه به این نکته مهم است که نتایج جستجوی Google از دو دسته اصلی تشکیل شده است – نتایج جستجوی ارگانیک و نتایج جستجوی پولی.
این هدف سئو این است که وب سایت شما در رتبه بالاتری قرار گیرد ارگانیک نتایج جستجو نتایج جستجوی ارگانیک وب سایت هایی هستند که در زیر وب سایت های حمایت شده ظاهر می شوند. به عبارت دیگر، برای رتبه بندی در نتایج ارگانیک نیازی به پرداخت هزینه ندارید.
این هدف SEM این است که وب سایت خود را در هر دو رتبه بندی کنید ارگانیک و پولی نتایج جستجو نتایج جستجوی پولی سه وبسایت اولی هستند که هنگام جستجو ظاهر میشوند و با برچسب «اسپانسر» بالای عنوان صفحه مشخص میشوند.
جستجوی پولی به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) نیز شناخته می شود. بنابراین، SEM اساسا یک اصطلاح گسترده است که شامل SEO و PPC می شود، به این معنی که سئو در زیر چتر SEM قرار می گیرد.
SEO در مقابل SEM: ویژگی های اصلی
در زیر با ویژگی های اصلی هر کانال بازاریابی آشنا شوید:
سئو چیست؟
سئو یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که شامل بهینه سازی مداوم وب سایت شما برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک و بدون پرداخت است.
سئو شامل یک تن از فعالیتهای مختلف برای بهبود بهینهسازی موتور جستجو – هم در سایت و هم در سراسر وب. این فعالیت ها معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند:
- سئو داخل صفحه: تلاشهای بهینهسازی که در وبسایت شما اتفاق میافتد، مانند بهروزرسانی برچسب عنوان، انتشار یک پست وبلاگ جدید یا بهبود سرعت صفحه. شما کنترل کاملی در مورد سئوی درون صفحه دارید.
- سئو خارج از صفحه: بهینهسازیهایی که در وبسایت شما اتفاق میافتد، مانند انجام تبلیغات، بهینهسازی پروفایلهای رسانههای اجتماعی یا اشتراکگذاری محتوا. وقتی صحبت از سئوی خارج از صفحه به میان می آید تا حدودی کنترل دارید، اما نه زیاد.
- سئو فنی: بهینه سازی هایی که به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند وب سایت شما را بخزند و فهرست کنند. این می تواند شامل مواردی مانند بهبود سرعت صفحه یا پیوند داخلی باشد.
چند مورد کلیدی عمل سئو معمولاً عبارتند از:
- بهینه سازی عناوین صفحات و توضیحات متا
- تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی
- بهینه سازی سایت و سرور
- تولید و بهینه سازی محتوا
با این شیوهها – و موارد دیگری که فهرست نکردهایم – به کاربران موتورهای جستجو میگویید که دقیقاً چه انتظاراتی از صفحه شما داشته باشند و سپس با متن متن، چند رسانهای و سایر عناصر سایت خود ارائه دهید. این امر به بازدیدکنندگان شما نشان می دهد که کسب و کار شما با نیازهای پایگاه مشتری شما هماهنگ است.
SEM چیست؟
SEM یک اصطلاح کلی است که شامل SEO و انواع استراتژی های تبلیغاتی پولی است که در موتورهای جستجو انجام می شود.
پنج استراتژی محبوب SEM عبارتند از:
- PPC
- سئوی محلی
- نمایش تبلیغات
- تبلیغات خرید یا محصول
- بازاریابی مجدد
مانند SEO، SEM بر اساس چندین تاکتیک عمل می کند، از جمله:
- ساختار حساب: ساختار حساب شما، که از حسابی به کمپین به گروه تبلیغاتی به تبلیغ دیگر منتقل میشود، به کسبوکار شما کمک میکند تا استراتژی تبلیغات شما را سازماندهی کند و هزینه تبلیغات خود را بهینه کند. به عنوان مثال، تبلیغات مربوط به کفش های کتانی زنانه (به طور کلی) باید همان کمپین تبلیغاتی را اشغال کند.
- پیشنهادات: قیمت پیشنهادی شما تعیین می کند که شرکت شما (حداکثر) چقدر برای یک کلیک روی تبلیغ شما پرداخت خواهد کرد. برخی از پلتفرمها، مانند Google Ads، گزینههای مناقصه خودکار را ارائه میدهند که میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا اهداف منحصر به فرد خود را محقق کند، در حالی که همچنان در بودجه تبلیغاتی شما باقی میماند.
- امتیاز کیفیت: امتیاز کیفیت شما، معیاری خاص برای تبلیغات گوگل، نشان دهنده کیفیت و ارتباط تبلیغ شما است. امتیاز کیفیت بالا به معنای کاهش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و قرار دادن تبلیغات بهتر است.
- دارایی های تبلیغاتی: داراییهای تبلیغاتی شما از کپی گرفته تا تصاویر و ویدیوی شما متغیر است. هنگامی که دارایی های تبلیغاتی خود را بهینه می کنید، شانس کسب و کار خود را برای ارائه تبلیغات مرتبط که نرخ کلیک (CTR) شما را بهبود می بخشد، افزایش می دهید.
اگر قصد دارید از SEM در مقابل SEO استفاده کنید، در مورد پلتفرم های تبلیغاتی مختلف مانند تبلیغات گوگل، تبلیغات مایکروسافت و تبلیغات فیس بوک تحقیق کنید. به این ترتیب، میتوانید نحوه رتبهبندی و ارائه تبلیغات را بیاموزید تا بتوانید تبلیغات خود را برای بهترین عملکرد بهینه کنید.
SEO در مقابل SEM: چقدر طول می کشد تا نتایج را ببینید؟
SEO و SEM در مورد مدت زمانی که سئو طول می کشد و مدت زمان SEM تفاوت های مشخصی دارند:
- سئو: حدود سه تا شش ماه
- کدام: فوری، یا به محض راه اندازی تبلیغات شما
عوامل مختلفی می توانند بر زمان بازگشت شما به نتایج تأثیر بگذارند.
برای مثال، کمپین SEM شما ممکن است فوراً نتایجی را ارائه نکند. در عوض، ممکن است به چند هفته داده تبلیغاتی نیاز داشته باشید تا هدف گذاری خود را بهبود ببخشید تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. یا، کمپین سئو شما ممکن است به دلیل ایجاد بک لینک یا رفع مشکلات ناشی از ممیزی SEO، به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.
SEO در مقابل SEM: هزینه آنها چقدر است؟
SEM و SEO نیز بسته به هزینه آنها می توانند متفاوت باشند.
با این حال، در بیشتر موارد، کسب و کار متوسط شما موارد زیر را در SEO و SEM سرمایه گذاری می کند:
با سئو، برای رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک یا زمانی که شخصی روی وب سایت شما کلیک می کند، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. بنابراین در حالی که برای دستیابی به رتبه های بالا نیازی به پرداخت هزینه به گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر ندارید، ممکن است با هزینه هایی روبرو شوید.
به عنوان مثال، می توانید برای استفاده از ابزار سئو که به شما در نظارت بر عملکرد سایت خود کمک می کند، هزینه ای را تجربه کنید. سئو همچنین می تواند کار زیادی را برای دستیابی به آن رتبه بندی های ارگانیک انجام دهد، چه از طرف تیم خود یا از یک آژانس SEO با تجربه، مانند WebFX.
با SEM، برای جستجوی پولی خود یا تبلیغات PPC پیشاپیش پرداخت خواهید کرد. در حالی که احتمالاً نتایج سریعی از PPC دریافت خواهید کرد، مهم است که توجه داشته باشید که وقتی پرداخت برای تبلیغات PPC را متوقف می کنید، تبلیغات شما ناپدید می شوند و ترافیک شما کاهش می یابد.
با این حال، با SEO، هنگامی که رتبهبندی را شروع میکنید، تقریباً آماده هستید و نیازی به سرمایهگذاری زیادی برای حفظ این رتبهبندی ندارید.
سئو در مقابل SEM: کدام را باید استفاده کنید؟
در حالی که SEO در بسیاری از موارد انتخاب ارجح است، برخی موقعیت ها از SEM در مقابل SEO سود بیشتری می برند.
به عنوان مثال، شما باید استفاده از سئو زمانی که:
- می توانید سه تا شش ماه صبر کنید تا شاهد ترافیک، سرنخ ها و فروش آنلاین باشید
- شما می خواهید از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنید که وابسته به هزینه تبلیغات ماهانه نباشد
- شما زمان و منابعی دارید (یا آژانس سئوی شما این کار را انجام می دهد) تا به طور فعال سئو را مدیریت کنید
در مقایسه، شما باید زمانی که از SEM استفاده کنید:
- شما باید بلافاصله ترافیک، سرنخ یا فروش ایجاد کنید
- شما می خواهید بدون انتظار سئو در نتایج جستجوی پر رقابت حضور داشته باشید
- شما زمان، منابع و بودجه ای برای مدیریت تبلیغات خود در هفته دارید
به طور کلی، انتخاب بین SEM و SEO به آنچه می خواهید و سرعت آن بستگی دارد.
آیا SEO یا SEM برای شما مناسب است؟
آیا نمی دانید که SEO یا SEM برای شما مناسب است؟ در این صفحه، ما به سوالاتی مانند “تفاوت بین SEO و SEM چیست”، “مزایای SEO و SEM چیست” و موارد دیگر پاسخ داده ایم. اما اگر هنوز در مورد استراتژی استفاده از حصار هستید، تنها نیستید.
پاسخ به این سوال به اهداف کمپین بازاریابی شما بستگی دارد. در یک دنیای عالی، شما یک استراتژی سئوی فوق العاده و با کارایی بالا برای وب سایت خود خواهید داشت که بخشی از یک کمپین گسترده تر SEM است.
همچنین میتوانید کمپینهای PPC را هدف قرار دهید که دهها شاخص جمعیتی کلیدی را هدف قرار میدهند، تبلیغات محلی بسیار متمرکز که به افراد نزدیک به مکانهای آجری شما میرسند، و یک کمپین بازاریابی مجدد پیشرفته و مبتنی بر هوش مصنوعی که توصیههای محصول شخصیشده را به بازدیدکنندگانی که از جستجو به سایت شما میآیند ارائه میکند. .
بینش کارشناسان از
“SEO و SEM بهتر است با هم استفاده شوند زیرا SEM می تواند درآمد فوری ایجاد کند در حالی که کار SEO در پس زمینه شروع می شود.”
این امکان وجود دارد که یک کمپین بازاریابی دیجیتال دقیق تنظیم شده داشته باشید که شامل عناصر SEM باشد.
این ممکن است برای همه مشاغل واقع بینانه نباشد، اما شروع با دو کانال SEM رایج تر مانند SEO و PPC مکان خوبی برای شروع است. شما می توانید از طریق کانال های پولی و بدون پرداخت در جستجو شروع به دستیابی به بازار خود کنید و شروع به چرخیدن در تجارت جدید و رشد شرکت خود کنید!
با SEM و SEO شروع کنید – و آن را آسان کنید – با WebFX
مطمئن نیستید با SEM و SEO از کجا شروع کنید؟ در WebFX، ما 28 سال گذشته را در SEO و SEM کار کردهایم و آژانس بازاریابی موتور جستجوی ما دوست دارد درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کند. همین امروز به صورت آنلاین یا تلفنی با ما تماس بگیرید، 888-601-5359، برای برنامه ریزی کمپین SEO یا SEM خود!