سئو در مقابل سئوی محلی: به کدام یک نیاز دارید؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بخش اساسی هر استراتژی بازاریابی آنلاین است – اما آیا از سئو به طور موثر برای هدف قرار دادن مشتریانی استفاده می کنید که ممکن است به معنای واقعی کلمه همسایه باشند؟

سئوی محلی کلید به دست آوردن دید آنلاین در شهر یا شهری است که در آن خدمت می کنید. حتی اگر به طور موثر جستجوگران آنلاین را به مشتری تبدیل می کند، بازاریابان دیجیتال اغلب در بحث در مورد موتورهای جستجو از آن چشم پوشی می کنند.

بیایید بحث کنیم که چه چیزی سئوی محلی را متمایز می‌کند و چگونه کسب‌وکارها می‌توانند از رتبه‌بندی محلی برای هدف قرار دادن مشتریان جغرافیایی در همسایگی خود استفاده کنند.

تعاریف سریع: سئو و سئو محلی

سئو به چه معناست؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، روشی است که در طراحی وب سایت و استراتژی های بازاریابی آنلاین برای افزایش رتبه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک انجام می شود. هرچه رتبه شما در یک SERP بالاتر باشد، مشتریان بالقوه بیشتری در هنگام جستجوی کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما از سایت شما بازدید می کنند.

به طور پیش فرض، SEO یک بازی جهانی است زیرا موتورهای جستجو نتایج مرتبط را به کاربران در سراسر جهان ارائه می دهند. به همین دلیل، ممکن است اصطلاح سئوی ملی یا سئوی ارگانیک را بشنوید تا آن را از کمپین های بهینه سازی هدفمند جغرافیایی متمایز کنید.

سئوی محلی به چه معناست؟

سئوی محلی فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای هدف قرار دادن نتایج جستجو برای کاربران در یک منطقه جغرافیایی خاص است. الگوریتم‌ها اغلب نتایج جستجو را بسته به موقعیت مکانی کاربر و اینکه آیا اجزای خاص مکان را به کلمات کلیدی جستجوی خود اضافه می‌کنند، مانند «پارک‌های سگ نزدیک من» یا «رستوران‌های وگان در سانفرانسیسکو» تنظیم می‌کنند.

بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی برای مشاغلی که فقط در یک منطقه خدماتی خاص فعالیت می کنند ضروری است. در بخش بعدی، برخی از ویژگی‌هایی را که کمپین‌های موفق برای دستیابی به مشتریان اطراف از آن‌ها استفاده می‌کنند، از جمله نمایه‌های کسب‌وکار Google، کلمات کلیدی محلی و موارد دیگر را به اشتراک می‌گذارم.

سئو در مقابل سئوی محلی: تفاوت چیست؟

هدف سئوی “عادی” جذب کاربران بدون توجه به موقعیت مکانی آنها است. سئوی محلی بر دسترسی به کاربران در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. بسیاری از بهترین شیوه‌های سئو برای هر دو استراتژی کار می‌کنند، اما تمرکز بر مخاطبان محلی فرصت‌هایی را برای تخصصی کردن کمپین‌ها به روش‌های مختلف ایجاد می‌کند.

بیایید چند مورد را که سئوی محلی را از استراتژی های ملی متمایز می کند، بررسی کنیم.

نمایه های کسب و کار Google

هر شرکتی به نمایه کسب و کار گوگل نیاز دارد. نمایه های کسب و کار ابزاری رایگان است که به مشتریان کمک می کند فوراً اطلاعات مهمی درباره کسب و کار شما از جمله شماره تلفن، آدرس، وب سایت و ساعات کار شما پیدا کنند. مشتریان همچنین می توانند نظرات و عکس های کسب و کار شما را ارسال کنند. اغلب، این اولین چیزی است که یک جستجوگر برای تجارت شما می بیند – نه وب سایت شما.

نمایه های تجاری به ویژه برای کمپین های سئوی مکان خاص بسیار مهم هستند. داشتن یک نشان دهنده اعتبار است زیرا منبع رسمی اطلاعات در مورد کسب و کار شما است. به علاوه، گوگل از اطلاعات نمایه شما در نقشه های گوگل و هنگام ارائه نتایج جستجو به کاربران استفاده می کند. داشتن یک نمایه کامل می تواند به افزایش رتبه شما برای کلمات کلیدی محلی کمک کند.

نمایه‌های کسب و کار Google بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. راهنمای ما در مورد نحوه بهینه سازی نمایه کسب و کار Google خود را بخوانید.

کلمات کلیدی محلی

کلمات کلیدی محلی با یک منطقه جغرافیایی خاص، معمولا یک شهر یا ایالت مرتبط هستند. آنها در یک کمپین موتور جستجو برای هدف قرار دادن افرادی که محصولات یا خدمات را در آن مکان خاص جستجو می کنند، استفاده می شوند.

مثال‌ها عبارت‌اند از عبارات کلیدی حاوی «نزدیک من» یا «در [name of place]” به «بیستروهای نزدیک من» یا «کنترل آفات در میامی» فکر کنید. این عبارات کلیدی را می توان به عنوان دارای هدف محلی توصیف کرد و اغلب برای ایجاد محتوای محلی استفاده می شود.

گوگل به لطف منابع فراوان خود می تواند نتایج بومی سازی شده را بدون استفاده از کلمه کلیدی محلی ارائه دهد. با این حال، استفاده از آنها همچنان تمرین خوبی است.

برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی کشف این کلمات کلیدی برای کسب و کار خود، راهنمای تحقیق کلمات کلیدی SEO محلی ما را بررسی کنید.

نقل قول ها و نظرات

نقل‌قول‌ها اشاره‌ای به کسب‌وکار شما در وب‌سایتی غیر از سایت شما هستند. اینها می توانند به صورت فهرست فهرست راهنما، بررسی، یا حتی ذکر در وبلاگ یا انجمن باشند. رایج ترین منابع نقل قول های محلی شامل سایت های بررسی مانند Yelp، ویژگی های یک روزنامه آنلاین، فهرست راهنمای سازمان های حرفه ای و غیره است.

نقل‌قول‌ها و بررسی‌ها برای یک استراتژی موتور جستجو ضروری هستند، زیرا دید و اعتبار کسب‌وکار را در چشم یک الگوریتم جستجو بهبود می‌بخشند. آنها تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن شما را به نمایش می گذارند. به‌علاوه، آن‌ها این پتانسیل را دارند که برای مشتریانی که ممکن است در غیر این صورت شما را پیدا نکرده‌اند، کلیک‌هایی را برای شما ارسال کنند.

بسته های محلی

Google Local Pack مجموعه‌ای از فهرست‌های کسب‌وکار محلی نزدیک است که زمانی که شخصی درخواستی را با هدف جستجوی محلی وارد می‌کند، در بالای یک SERP ظاهر می‌شود. نتایج معمولاً روی نقشه بالای سه فهرست کسب‌وکار انتخاب شده نمایش داده می‌شوند. (توجه داشته باشید که بسته های محلی گاهی به این دلیل بسته نقشه یا بسته 3 نامیده می شوند زیرا سه لیست برجسته وجود دارد.)

نمونه سئو در مقابل بسته محلی سئو محلی

برای بهینه‌سازی بسته محلی، مطمئن شوید فهرست نمایه کسب‌وکار Google شما به‌روز و کامل است. همچنین، بر روی امتیاز دادن به نظرات مثبت و ایجاد نقل قول در وب سایت های با کیفیت بالا تمرکز کنید.

سئوی محلی در مقابل سئوی ملی: تصمیم گیری بر روی کدام یک تمرکز کنید

اکنون که اصول اولیه را می دانید، ممکن است از خود بپرسید: آیا باید روی سئوی ملی «معمولی» تمرکز کنم یا یک کمپین خاص مکان؟

پاسخ معمولاً به جایی می رسد که شما تجارت می کنید. برای اجرای یک کمپین خاص مکان، به یک مکان فیزیکی یا منطقه خدماتی مشخص نیاز دارید. بیایید به انواع مختلف کسب و کارها و نوع سئوی آنها نگاه کنیم که ممکن است بخواهند روی آن تمرکز کنند.

اگر:

  • مشتریان به دفتر یا ویترین فروشگاه شما می آیند. این امر در مورد مشاغلی با یک یا چند مکان فیزیکی که مشتریان می‌توانند از آنجا بازدید کنند، اعمال می‌شود، از جمله مغازه‌ها، رستوران‌ها، استودیوها، سالن‌ها، سالن‌های ورزشی، فروشندگان خودرو، شرکت‌های حقوقی، دفاتر حسابداری، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، مهدکودک‌ها و غیره.
  • شما مستقیماً به مشتریان در یک منطقه خدماتی مشخص می‌روید. کسب‌وکارهای منطقه خدماتی (SAB) شامل لوله‌کش‌ها، برق‌کارها، پیمانکاران، قفل‌سازها، پرستار بچه‌ها، شرکت‌های کنترل آفات، کامیون‌های حمل غذا، نظافت سگ‌های سیار، و غیره می‌شوند. «آشپزخانه‌های ارواح» (رستوران‌هایی که به طور انحصاری تحویل را انجام می‌دهند) نیز توسط Google SAB در نظر گرفته می‌شوند.

اگر:

  • شما فقط از طریق وب به مشتریان خدمات می دهید. شرکت‌های این دسته ممکن است شامل آژانس‌های کاملاً راه دور، شرکت‌های نرم‌افزار، فریلنسرها و غیره باشند. شما ممکن است در هر نقطه از جهان یا فقط در مناطق خاص به مشتریان خدمات ارائه دهید، اما موضوع رایج این است که شما نیازی به ملاقات با آنها در یک مکان فیزیکی ندارید.
  • فروشگاه شما منحصراً آنلاین است. این امر در مورد سایت‌های تجارت الکترونیکی که هیچ مکان فیزیکی، نمایشگاه یا انباری برای بازدید مشتریان باز نیست، اعمال می‌شود.

با این حال، یک کمپین سئو محلی و ملی متقابل نیستند. شما می توانید هر دو را به طور همزمان اجرا کنید. به عنوان مثال، ما یک کمپین ملی SEO را اجرا می کنیم، اما به عنوان یک سازمان کاملاً توزیع شده، منطقی است که شهرهایی را که خارج از دفتر مرکزی سانفرانسیسکو در آنها حضور داریم برجسته کنیم. این صفحات فرود محلی به ما کمک می‌کنند تا در مناطق خاصی برای «آژانس SEO» رتبه بالاتری داشته باشیم، حتی زمانی که جستجوگر به‌طور خاص به دنبال «آژانس SEO در نزدیکی من» نیست.

سئوی محلی در مقابل سوالات متداول سئو

آیا استراتژی منظم سئو من بر استراتژی سئوی محلی من تأثیر می گذارد؟

سئوی «معمول» و سئوی مکان خاص لزوماً مقوله‌های جداگانه نیستند. تأثیر آنها بر یکدیگر بسته به نحوه اجرای آنها متفاوت خواهد بود.

گفته می‌شود، استراتژی‌های ملی قوی اغلب بر استراتژی‌های محلی تأثیر مثبت می‌گذارند زیرا این دو چگونه با هم تداخل دارند.

برای مثال، فرض کنید استراتژی ملی شرکت شما شامل بهینه سازی برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با بازار خاص شما باشد. در این صورت، این ممکن است به شما کمک کند در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری برای آن کلمات کلیدی کسب کنید. علاوه بر این، اگر استراتژی ملی شرکت شما شامل ایجاد لینک از وب سایت های معتبر باشد، این می تواند به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی محلی شما نیز کمک کند.

آیا استراتژی سئوی محلی من بر استراتژی سئوی ملی من تأثیر می گذارد؟

مانند پاسخ قبلی، بله یا خیر واضحی وجود ندارد. در این مورد، استراتژی محلی شما ممکن است بسته به نحوه تمرکز شما بر تلاش‌های بهینه‌سازی، تأثیر جزئی بر رتبه‌بندی ملی داشته باشد.

هدف گوگل در نهایت این است که به جستجوگران نتایجی را نشان دهد که آنها معتقدند مرتبط ترین با یک جستجو هستند. اگر نمایه کسب و کار Google شما نشان دهد که مکان شما در شهر نیویورک است و هر صفحه در وب سایت شما از شهر نیویورک نام می برد، ممکن است سایت شما کمتر برای جستجوگران در لس آنجلس ظاهر شود.

با این حال، اگر کلمات کلیدی محبوب در سراسر کشور را هدف قرار دهید، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که سایت شما را بدون توجه به منطقه خدماتی شما به بخش وسیع تری از کاربران نشان دهد.

در اینجا یک مثال آورده شده است: بگویید که شرکت شما یک فروشگاه خودرو در مینیاپولیس است که متخصص در نصب لاستیک های برفی است، و شما مقالاتی را در سایت خود منتشر می کنید و به سوالات مشتریان خود در مورد رانندگی در برف پاسخ می دهید. اگر مقالات شما آموزنده و به خوبی نوشته شده باشد، گوگل ممکن است سایت شما را به جستجوگران در مینیاپولیس و در آنکوریج، دنور، کلیولند و دیگر شهرهای برفی نشان دهد.

آیا اجرای چندین استراتژی سئو در یک زمان سخت است؟

به طور بالقوه – اما همه چیز به اندازه و اهداف یک شرکت بستگی دارد. اجرای موثر هر دو استراتژی می تواند زمان بر و منابع فشرده باشد، اما قطعا انجام هر دو امکان پذیر است.

کار با یک آژانس سئو این فرآیند را آسان تر می کند. در Victorious، ما خدمات سئوی محلی و خدمات سئوی ملی را ارائه می‌کنیم تا به شرکت‌ها کمک کنیم حضور آنلاین خود را مدیریت کنند و مناطق جغرافیایی را که بیشترین اهمیت را دارند، هدف قرار دهند.

چگونه اثربخشی یک استراتژی سئوی محلی را اندازه گیری می کنید؟

می‌توانید از Google Analytics و Google Business Profile برای اندازه‌گیری تلاش‌های سئوی محلی خود استفاده کنید.

گوگل آنالیتیکس به کاربران اجازه می دهد تا بازدیدها را بر اساس موقعیت جغرافیایی تقریبی فیلتر کنند. علاوه بر این، نمایه‌های کسب و کار Google معیارهای مهمی در مورد بازدیدها و کلیک‌های کاربران اطراف ارائه می‌دهند.

KPIهای محبوب برای ردیابی عبارتند از:

  • کلیک ها و بازدید از بازدیدکنندگان در شهر یا ایالت مورد نظر شما
  • سرنخ های تولید شده توسط کلیک برای تماس و ارسال فرم تماس
  • رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص مکان
  • تعداد بک لینک ها و استنادها از وب سایت های قابل اعتماد
  • نظرات مشتریان در نمایه کسب‌وکار Google یا سایت‌هایی مانند Yelp

به دنبال یک شریک سئوی محلی هستید؟

در Victorious، ما از شرکای خود در تامین ترافیک محلی ارزشمند حمایت می کنیم تا بتوانند پایگاه مشتریان خود را افزایش دهند و فروش را افزایش دهند. رویکرد داده محور منجر به نتایج بلند مدت و رشد واقعی کسب و کار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم از شما حمایت کنیم، امروز یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور