دید سئو چیست و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید؟

نماد نوار جستجو

دید سئو چیست؟

نمایان بودن سئو معیاری است که نشان می دهد وب سایت شما چقدر در گوگل قابل مشاهده است – یعنی اینکه افراد چقدر راحت می توانند وب سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل پیدا کنند.

همه می خواهند احساس کنند دیده می شوند. اما وقتی نوبت به حضور آنلاین شرکت شما می رسد، این فقط یک خواسته نیست، بلکه یک ضرورت است. اگر کسی کسب و کار شما را آنلاین پیدا نکند، کسی از شما خرید نخواهد کرد. به همین سادگی.

از همین رو بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک استراتژی بازاریابی مهم است. این امکان را به شما می دهد تا رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجو در جایی که افراد می توانند آن را پیدا کنند، بدست آورید. در واقع، دیده شدن سئو یکی از مهمترین معیارها برای شرکت شما است.

اما صبر کنید – دید سئو دقیقاً چیست؟ خوب، این چیزی است که ما در این صفحه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. در زیر به موضوعات زیر می پردازیم:

برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید. سپس، حتما مشترک شدن در Revenue Weekly – خبرنامه ایمیل ما – برای نکات مفیدتر بازاریابی دیجیتال!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

cta44 img

دید سئو چیست؟

نمایان بودن سئو – که به عنوان نمایان بودن جستجو یا دید موتور جستجو نیز شناخته می شود – معیاری است که نشان می دهد کاربران چقدر احتمال دارد که وب سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل ببینند. برخی از بازاریابان آن را با تعداد کلیکی که کسب می کنید اندازه گیری می کنند. با این حال، معمولاً در مورد چند نفر است دیدن سایت شما، نه تعداد آنها کلیک بر روی آن.

چگونه می توانید از قابلیت مشاهده موتور جستجو خود مطلع شوید؟

نمایان بودن جستجو همیشه یک معیار سخت و قابل اندازه گیری نیست. و حتی زمانی که هست، ذهنی است، بنابراین روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری آن وجود دارد، از جمله:

  • برداشت ها
  • کلیک می کند
  • رتبه بندی
  • و بیشتر!

به علاوه، می‌توانید میزان دید صفحات خاص را در جستجوهای خاص اندازه‌گیری کنید، یا می‌توانید دید کل وب‌سایت خود را اندازه‌گیری کنید.

به همه این دلایل، من واقعا نمی‌توانم فرمول خاصی برای محاسبه میزان دید شما در نتایج جستجو به شما ارائه کنم. با این اوصاف، اگر قرار دادن یک عدد سخت برای این معیار برای شما واقعاً مهم است، چندین ابزار مختلف وجود دارد که می توانید استفاده کنید. سمروشبرای مثال، سیستمی دارد که برای محاسبه نمایان بودن جستجوی شما استفاده می کند. شما می توانید از طریق ابزار به آن سیستم دسترسی داشته باشید.

چه چیزی نمایان بودن جستجوی شما را تعیین می کند؟

قابلیت مشاهده جستجو مستقیماً با رتبه بندی مرتبط است. سایت شما فقط برای یک کلمه کلیدی مشخص در صورتی قابل مشاهده است که برای آن کلمه رتبه بندی کند. و هر چه رتبه بالاتری داشته باشد بیشتر قابل مشاهده است.

به همین دلیل، عواملی که بر روی دید شما تأثیر می‌گذارند همان عواملی هستند که بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما تأثیر می‌گذارند. گوگل تعداد زیادی فاکتور رتبه‌بندی را در نظر می‌گیرد، و همه آنها حتی به طور رسمی تأیید نشده‌اند، بنابراین نمی‌توان فهرستی جامع از هر عاملی که بر دید شما تأثیر می‌گذارد به شما ارائه داد.

گفته می شود، برخی از بزرگترین آنها عبارتند از:

  • سازگاری با موبایل
  • بک لینک ها
  • امنیت وب سایت
  • هدف جستجو
  • و خیلی چیزهای دیگر!

اساسا، بیشتر شما وب سایت خود را برای سئو بهینه کنید، دید جستجوی شما بیشتر بهبود می یابد.

چگونه دید خود را در نتایج جستجو افزایش دهیم

به طور طبیعی، شما می خواهید دید سئوی شما تا حد امکان بالا باشد. بنابراین، برای افزایش آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

همانطور که اخیراً مشخص کردیم، عوامل زیادی وجود دارد که به دیده شدن شما کمک می کند. اما اگر به دنبال برداشتن گام‌های بزرگ در جهت بهبود دید خود هستید، ما چند نکته داریم که حتماً باید از آنها پیروی کنید. این نکات عبارتند از:

  1. کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید
  2. از طراحی واکنشگرا استفاده کنید
  3. سرعت صفحه خود را بهینه کنید
  4. بک لینک های معتبر کسب کنید

به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر کدام بیشتر بدانید.

1. کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید

اگر اصلاً با سئو آشنایی دارید، می‌دانید که یکی از اساسی‌ترین مراحل مربوط به آن است تحقیق کلمه کلیدی و ادغام با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص در وب سایت خود، می توانید به گوگل پیام دهید که باید برای آن شرایط رتبه بندی کنید.

اما مهم است که آن را هدف قرار دهید درست کلید واژه ها. به طور خاص، باید سعی کنید هدف گذاری کنید کلمات کلیدی دم بلندکه چند کلمه هستند. چرا این کلمات کلیدی را هدف قرار دهید؟ از آنجا که آنها خاص تر هستند، به این معنی که آنها به مخاطبان دقیق تری می رسند و رقابت کمتری در نتایج جستجو دارند.

به عنوان مثال، نتایج جستجو را برای کلمه کلیدی کوتاه “حسابداری” مقایسه کنید…

کلمه کلیدی دم کوتاه حسابداری serps

… با نتایج برای کلمه کلیدی دم بلند “خدمات حسابداری در آن آربور میشیگان.”

کلمه کلیدی دم بلند حسابداری سرو

همانطور که می بینید، کلمه کلیدی “حسابداری” بسیار مبهم است و نتایج برتر جستجو همگی اطلاعاتی هستند. اما کلمه کلیدی دوم بسیار خاص تر است، بنابراین می بینیم که برخی از شرکت های حسابداری در چند نتیجه برتر قرار گرفتند.

از آنجایی که کلمات کلیدی دم بلند خاص تر هستند، به این معنی است که رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی بسیار آسان تر است و دید جستجوی شما را افزایش می دهد.

2. از طراحی واکنشگرا استفاده کنید

وقتی گوگل صفحات را رتبه بندی می کند، از چیزی به نام استفاده می کند نمایه سازی موبایل اول. این بدان معناست که صفحات را بر اساس نسخه های تلفن همراه آنها رتبه بندی می کند – حتی در جستجوهای انجام شده در رایانه رومیزی. بنابراین، اگر می‌خواهید سایت شما شانسی برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو داشته باشد، باید سایت شما سازگار با موبایل باشد.

یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار استفاده از آن است طراحی تعاملی. این یک نوع طراحی وب است که در آن عناصر موجود در صفحه شما خود را به گونه ای تنظیم می کنند که با صفحه نمایش جایی که ظاهر می شوند مطابقت داشته باشند. بنابراین، نسخه دسکتاپ یک وب سایت کمی متفاوت از نسخه موبایل است.

دسکتاپ وب سایت bethesda

وب سایت bethesda موبایل 228x300

داشتن یک سایت سازگار با موبایل به شما کمک می کند رتبه بالاتری داشته باشید و دید جستجوی خود را افزایش دهید. به علاوه، منجر به کلیک های بیشتر می شود.

3. سرعت صفحه خود را بهینه کنید

یکی دیگر از عوامل مهم در رتبه بندی شما، شماست سرعت صفحه. اگر بارگذاری سایت شما برای همیشه طول بکشد، هیچ کس تمایلی به بازدید از آن نخواهد داشت. در نتیجه گوگل رتبه بسیار پایین تری به آن خواهد داد. در حقیقت، Core Web Vitals – مجموعه ای از معیارهای مربوط به زمان بارگذاری صفحه – یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی است.

بنابراین، چگونه می توانید به لود سریع صفحات خود کمک کنید؟ چند کار مختلف وجود دارد که می توانید انجام دهید، از جمله:

  • فشرده سازی تصاویر
  • ذخیره صفحات وب
  • کوچک کردن کد
  • محدود کردن تغییر مسیرها

هر یک از این موارد باعث افزایش سرعت صفحات شما و افزایش رتبه شما می شود که منجر به افزایش دید موتورهای جستجو می شود.

4. بک لینک های معتبر کسب کنید

در نهایت، شما باید مطمئن باشید کسب بک لینک به محتوای وب شما اگر نمی دانید اینها چه هستند، پیوندهایی هستند که از وب سایت های دیگر به محتوای شما منتهی می شوند. اما نکته مهم این است که فقط از هر وب سایتی بک لینک کسب نکنید. شما می خواهید آنها را از سایت های معتبر در صنعت خود به دست آورید.

چرا بک لینک کسب کنید؟ چون گوگل آنها را دوست دارد! وقتی یک سایت معتبر به شما لینک می دهد، گوگل فرض می کند که سایت شما نیز معتبر است، بنابراین رتبه آن را بالاتر می برد. این به شما امکان مشاهده جستجوی بیشتری را می دهد.

بنابراین، چگونه بک لینک کسب می کنید؟ خوب، ساده ترین راه برای انجام مستقیم این کار این است که از سایت های معتبر در صنعت خود بازدید کنید و به دنبال لینک های شکسته یا گم شده بگردید. هنگامی که برخی از آنها را پیدا کردید، با صاحبان سایت تماس بگیرید و توصیه کنید آنها را با پیوندهای جدید به صفحات مرتبط در سایت خود جایگزین کنند.

تحقیقات مستقل از کلاچ، WebFX را نامگذاری کرده است

شرکت برتر سئو در ایالات متحده.

کلاچ شخصا با بیش از 250 مشتری WebFX مصاحبه کرده است تا در مورد تجربه آنها از همکاری با ما صحبت کند.

بررسی های بیشتر کلاچ را بخوانید فلش سمت راست

cta6 img

اجازه دهید WebFX به شما کمک کند تا دید سئوی خود را افزایش دهید

پیروی از مراحل بالا شروع خوبی است، اما کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید برای بهبود دید سئو خود انجام دهید – به خصوص اگر با یک آژانس سئو حرفه ای مانند WebFX شریک باشید. ما بیش از 28 سال تجربه در زمینه SEO داریم، بنابراین به ما اعتماد کنید – ما می دانیم که داریم چه کار می کنیم.

با ما خدمات سئو، دید شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و منجر به سرنخ ها و درآمد بیشتر برای کسب و کار شما می شود. اگر مایل به همکاری با ما هستید، حتما با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!