7 روند سئو برای سال 2025

را بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چشم انداز دائما در حال تغییر است. هر ساله فناوری های جدید و عوامل رتبه بندی تکان دادن صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و بازاریابان را مجبور به ارزیابی مجدد استراتژی های سئوی خود کنند.

بهترین راه برای جلوتر ماندن از منحنی با این تغییرات، نگاه کردن به روندهای نوظهور سئو است. ما هفت روند سئو را بررسی خواهیم کرد، چرا آنها اهمیت دارند و چه معنایی برای استراتژی سئوی شما در سال 2025 دارند:

  1. مروری بر هوش مصنوعی
  2. بهینه سازی سیگنال های EEAT
  3. افزایش ترافیک به انجمن ها
  4. بهینه سازی استراتژی سئو و ویدئو یوتیوب
  5. دو برابر کردن استراتژی های سنتی سئو
  6. جستجوهای بدون کلیک
  7. OmniSEO™

در طول راه، برخی از بینش های تخصصی یکی از مشاوران بازاریابی وب خود را ارائه خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید!

7 روند سئو برای سال 2025مشاهده پست: گرایش های دیجیتال مارکتینگ

1. مروری بر هوش مصنوعی

مرورهای هوش مصنوعی (که قبلاً به عنوان تجربیات مولد جستجو شناخته می شد) در بالای رتبه بندی های ارگانیک در نتایج جستجو ظاهر می شود. اساساً، آنها پاسخ‌هایی هستند که توسط هوش مصنوعی به پرسش‌ها ارائه می‌شوند، با اطلاعاتی که از منابع برتر در سراسر وب استخراج می‌شوند.

نمای کلی ai در نتایج جستجوی گوگل برای mt rainier

در حالی که تنها 7 درصد از جستجوها دارای نمای کلی هوش مصنوعی هستند، می‌توانید انتظار داشته باشید که محتوای متناسب با سؤالات مبتنی بر پاسخ شاهد کاهش ترافیک باشد. چرا؟ AI Overviews به این سوالات پاسخ می دهد مستقیماً در نتایج جستجو، منجر به موارد بیشتری از جستجوهای بدون کلیک می شود.

بنابراین، چگونه می‌توانید دید وب‌سایت خود را در دنیایی که نتایج هوش مصنوعی برتر است، افزایش دهید؟ اول، محتوای میان قیف را هدف قرار دهید برای اجتناب از پرسش‌های مبتنی بر سؤال که بر «چی»، «کجا» و «چگونه» تمرکز نمی‌کنند.

یا، شما می توانید محتوای برتر و مبتنی بر سوال خود را بهینه کنید برای نتایج هوش مصنوعی با پیروی از این نکات:

  • بهینه سازی برای سیگنال های EEAT
  • به طور واضح به هدف جستجوی کاربر پاسخ دهید
  • خزیدن سایت خود را بهبود بخشید
  • مطالب را تازه و مرتبط نگه دارید
  • ایجاد اقتدار برند

بیشتر بخوانید: چگونه دید سایت خود را در نتایج هوش مصنوعی افزایش دهید

2. بهینه سازی سیگنال های EEAT

همانطور که اشاره کردیم، موتورهای جستجو به طور فزاینده ای به مرورها و خلاصه های هوش مصنوعی وابسته می شوند. به همین دلیل، بهینه سازی سیگنال های EEAT محتوای شما (معروف به تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد) یک روند برتر سئو در سال 2025 خواهد بود.

چرا؟ گوگل و موتورهای پاسخگویی هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Gemini برای نشان دادن محتوایی به جستجوگران آموزش دیده اند مفید و قابل اعتماد، از جمله عوامل دیگر. بنابراین، وقتی نوبت به افزایش دید شما در نتایج جستجوی هوش مصنوعی یا افزایش شانس حضور در پاسخ‌ها در پلتفرم‌های هوش مصنوعی می‌رسد، محتوای خود را برای EEAT بهینه کنید تا به محتوای خود فرصت مبارزه بدهید.

بینش کارشناسان از لوگوی webfx

سارا هد شات

سارا بی.
مشاور بازاریابی وب

به آنچه که مرورگر هوش مصنوعی Google می‌خواهد ارائه دهد، بپردازید – محتوای مفید با دیدگاه‌های منحصربه‌فرد که کاربران می‌توانند به آن اعتماد کنند. گوگل با استفاده از سیستم محتوای مفید خود، EEAT و YMYL بر روی محتوای اول افراد تاکید کرد و ما می‌توانیم با تولید محتوایی که از بهترین شیوه‌های SEO پیروی می‌کند، انتظارات خود را برآورده کنیم و در عین حال:

  1. اجازه دادن به تجربه در مقابل SERP ها برای اطلاع رسانی به محتوا نمی کند کار).
  2. از جمله ویدیوها و/یا گرافیک های سفارشی، بنابراین کاربران می توانند محتوا را به گونه ای تجربه کنند که برای آنها مناسب باشد.
  3. گنجاندن علائم اعتماد، مانند گواهینامه ها، جوایز، بیوگرافی نویسنده و غیره، در طراحی محتوا یا صفحه.

بنابراین، چگونه EEAT را به موتورهای پاسخگویی گوگل و هوش مصنوعی نشان می دهید؟ با دنبال کردن این بهترین شیوه ها شروع کنید:

  • پاسخ دادن به هدف جستجوی کاربر و پرداختن مستقیم به سایر سوالات مرتبط
  • اجازه دادن به تجربه به محتوای شما
  • استفاده از چند رسانه ای برای دادن گزینه هایی به مردم در مورد نحوه تجربه محتوای شما
  • نشان دادن اعتماد و قدرت (گواهینامه ها، جوایز، بیوگرافی نویسنده، مطالعات موردی و غیره)

3. افزایش ترافیک به انجمن ها

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های سئو که در سال 2024 اتفاق می‌افتد، افزایش دیده شدن انجمن‌هایی مانند Reddit و Quora در نتایج جستجو است. در واقع، گوگل یک مکان اختصاص داده شده به انجمن ها در SERP ها دارد:

نتایج انجمن در google serps

تغییر گوگل به برجسته کردن اطلاعات دست اول از کاربران اینترنت در مورد موضوعات مورد علاقه، قبلاً تأثیر زیادی بر SEO، جذب ترافیک جستجو از سایر نتایج ارگانیک داشته است، و ما انتظار داریم که این کار در سال 2025 ادامه یابد.

بینش کارشناسان از لوگوی webfx

هدشات جردن

جردن دی.
رهبر عملیات پشتیبانی عملکرد ارشد

در اوایل سال 2024، شاهد تغییر چشمگیری در SERP بودیم که گوگل باعث افزایش دید وب سایت های انجمن مانند Reddit و Quora شد. از زمانی که این تغییر ایجاد شد، ما دیدیم که این سایت‌ها ترافیک را از نتایج مشتری تا حدی کاهش می‌دهند Reddit افزایش 40 درصدی در ترافیک جستجوی ارگانیک را گزارش کرد در طول نیمه اول سال.

برای مبارزه با این ترافیک جستجو از دست رفته، سعی کنید افزایش حضور خود در انجمن ها از طریق پست های ارگانیک برای جایگاه بهتر خود به عنوان صدای برجسته صنعت. یا در نظر بگیرید اجرای کمپین های تبلیغاتی در انجمن ها مخاطبان شما در کنار آن زمان صرف می کنند ارتقای محتوای استراتژیک.

بیشتر بیاموزید: معنای معامله هوش مصنوعی Reddit گوگل برای سئو چیست

4. بهینه سازی استراتژی سئو و ویدئو یوتیوب

سایت‌های انجمن تنها سایت‌هایی نیستند که در SERP ظاهر می‌شوند – امروزه، کاربران با ویدیوهای مرتبط یوتیوب در نتایج جستجو مواجه می‌شوند که بهینه‌سازی ویدیو و سئوی YouTube را به یک روند اصلی سئوی سال 2025 تبدیل می‌کند.

بینش کارشناسان از لوگوی webfx

هدشات جردن

جردن دی.
رهبر عملیات پشتیبانی عملکرد ارشد

ما برای سال‌ها می‌دانیم که گوگل ارزشی را در ویدیوهای درون صفحه می‌بیند، زیرا صفحات دارای ویدیو معمولاً بهتر از صفحات بدون ویدیو عمل می‌کنند. در همان زمان ما دیدیم که وب‌سایت‌های انجمن در SERP ظاهر می‌شوند، نتایج YouTube بیشتری نیز دیده‌ایم. این بدان معنی است که ما نیاز داریم در سال 2025 با استراتژی ویدیوی درون صفحه و سئوی YouTube، ویدیو را دو برابر کنید همچنین. کاربران می خواهند مستقیماً از یک منبع قابل اعتماد بشنوید، که از همان منطق افزایش برجستگی سایت های انجمن در SERP پیروی می کند.

برای ماندن در صدر این روند سئو در سال 2025، کسب و کارها باید استراتژی های محتوای خود را متنوع کنند. روی محتوای نوشتاری و همچنین ویدیو سرمایه گذاری کنید تا استراتژی یک یا دو را تنظیم کنید که برای موفقیت بلندمدت آماده است.

علاوه بر این، سئوی YouTube را بهینه کنید تا استراتژی ویدیوی خود را به سطح بعدی ارتقا دهید. کلمات کلیدی مرتبط را ادغام کنید و عناوین، برچسب‌ها، تصاویر کوچک و توضیحات ویدیو را بهینه کنید تا دید خود را در YouTube افزایش دهید و ترافیک ارزشمندتری کسب کنید.

5. دو برابر کردن استراتژی های سنتی سئو

در جایی که بسیاری از استراتژی‌های جدید و هیجان‌انگیز سئو در سال 2025 وجود دارد، بسیاری از استراتژی‌های سنتی هنوز به خوبی کار می‌کنند و نباید آنها را پشت سر بگذاریم.

بینش کارشناسان از لوگوی webfx

هدشات جردن

جردن دی.
رهبر عملیات پشتیبانی عملکرد ارشد

ما باید بر روی استراتژی‌های محتوای آزمایش شده و واقعی تمرکز کنیم، زیرا این استراتژی‌ها عملکرد سایت‌ها را در سال 2025 افزایش می‌دهند. برای مثال، شرکت‌های B2C و B2B همچنان با محتوای جغرافیایی هدف‌دار مانند صفحات خدماتی که بر هر یک از مکان‌هایشان تمرکز می‌کنند، موفقیت را مشاهده می‌کنند. سایت‌های تجارت الکترونیک هنوز بهترین نتایج را هنگام تمرکز بر محتوای دسته‌بندی ارزشمند و کوتاه مانند پرسش‌های متداول می‌بینند.

استراتژی‌های سنتی سئو مانند بهینه‌سازی محلی و فنی، و همچنین ایجاد محتوای هدفمند، هنوز هم بسیار مرتبط هستند. توسط تقویت تلاش های سنتی سئوی شما در حالی که همچنین ادغام استراتژی های جدید مانند بهینه سازی هوش مصنوعی و سئوی یوتیوب، می توانید یک کمپین چند وجهی بسازید که قادر به هدایت سرنخ ها از چندین کانال جستجوی مختلف است.

6. جستجوهای بدون کلیک

شیوع هوش مصنوعی در جستجو آغاز شده است دوران جستجوی صفر کلیکبنابراین یکی از بزرگترین روندهای سئو در سال آینده، تطبیق با این ذهنیت جستجو است.

برای موفقیت در یک محیط صفر کلیک، باید محتوایی ایجاد کنید که مفید باشد و کاربران را در اولویت قرار دهد. این به این معنی است که مطمئن شوید محتوای شما دارای یک چارچوب صفر کلیک است. به عبارت دیگر باید:

  • برای قطعه های برجسته و کلمات کلیدی مرتبط بهینه شده باشید
  • پرسش‌های متداول و پرسش‌های مردم نیز (PAA) را هدف قرار دهید
  • ارائه اطلاعات به شیوه ای سازمان یافته و آسان برای اسکن
  • به طور مستقیم به هدف جستجوی کاربر آدرس دهید

7. OmniSEO™

اگر یک چیز وجود دارد که باید از این لیست از روندهای سئو برای سال 2025 حذف کنید، این است که جستجو بسیار متنوع تر شده است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، کسب و کارها نیاز دارند استراتژی های جستجوی خود را با کانال های جدید تطبیق دهند مانند ChatGPT و Meta AI تا بتوانند بدون توجه به اینکه کجا هستند، در مقابل مخاطبان هدف خود قرار بگیرند.

از طریق استراتژی های OmniSEO™ مانند بهینه سازی جستجوی هوش مصنوعی، می توانید استراتژی جستجوی خود را متنوع کنید برای ماندن در بالای آخرین روندهای SEO و مهمتر از همه، در بالای SERP ها.

امروز با آژانس سئو شماره 1 کلاچ شریک شوید!

سئو یک فرآیند مداوم است که پس از اجرای روندهایی که اخیراً در مورد آن صحبت کردیم متوقف نمی شود. نظارت و تعدیل آن مستلزم زمان و تلاش مداوم است، و زمانی که شما در حال اجرای یک کسب و کار هستید، ممکن است بسیار احساس شود. وارد یک آژانس سئو مانند WebFX شوید. ما یک آژانس سئو برنده جوایز و یک آژانس برتر سئو آتلانتا هستیم که دارای چندین مکان در سراسر جهان است.

وقتی با WebFX برای خدمات سئو، شما یک استراتژی یکسان برای همه دریافت نمی کنید که به طور موقت نیازهای SEO شما را برطرف کند – شما یک راه حل سئوی سفارشی دریافت می کنید که متناسب با کسب و کار شما باشد و رشد و موفقیت بلندمدت را تقویت کند. با یک تیم اختصاصی سئو در کنار شما، تنظیم کمپین خود برای آخرین روندهای سئو کار بسیار آسانی خواهد بود.

تماس بگیرید با تیم ما امروز برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید از آخرین روندهای سئو به همراه خدمات سئوی سفارشی WebFX در سال 2024 استفاده کنید!

Source link