روند سئو برای سال 2024 | BrightEdge

سئو یک فرآیند مستمر است که نیاز به توجه و به روز رسانی منظم دارد. این فقط در مورد به روز نگه داشتن محتوای خود با آخرین روندهای جستجو نیست، بلکه سازگاری با تغییرات مکرر در الگوریتم های موتورهای جستجو است که صدها بار در سال اتفاق می افتد. ماه گذشته درباره به‌روزرسانی‌های اصلی سال 2023 صحبت کردیم. در حالت ایده آل، این به روز رسانی بین استراتژی های سئو و الگوریتم های موتور جستجو باید کیفیت نتایج جستجو را افزایش دهد. با توجه به معرفی آتی ابزارهای جستجوی تولید شده توسط هوش مصنوعی و برنامه ای فشرده از به روز رسانی های الگوریتم، همراه با افزایش فعالیت های جستجو، جالب است که مشاهده کنید رتبه بندی صفحات در جستجوهای ارگانیک در مقایسه با چند سال پیش چقدر تغییر کرده است.

در اینجا در BrightEdge، ما 10000 کلمه کلیدی را طی سه سال گذشته با استفاده از فناوری SearchIQ خود نظارت کرده‌ایم. این کلمات کلیدی در ده صنعت مختلف انتخاب شدند: بانکداری، تجارت الکترونیک، تبلیغات، آموزش عالی، مسافرت و هتلداری، ماشین آلات صنعتی، بیمه، تولید، املاک و نرم افزار. SearchIQ ویژگی‌های مختلفی مانند محتوای درون صفحه، فاکتورهای فنی سئو، بک لینک‌ها و ویژگی‌های متنی مانند Schema را برای وب‌سایت‌های با رتبه برتر برای هر کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل می‌کند. این تجزیه و تحلیل به ما کمک می کند تا تکامل این ویژگی ها را درک کنیم زیرا متخصصان سئو وب سایت خود را بهبود می بخشند و موتورهای جستجو روش های رتبه بندی خود را اصلاح می کنند.

بنابراین، ما از سه سال ردیابی این 10000 کلمه کلیدی چه آموختیم؟ یافته ها به ویژه با تغییرات قابل توجهی که در سال گذشته مشاهده شد، کاملاً قابل توجه است.

صفحات وب با رتبه برتر اکنون سریعتر از همیشه بارگذاری می شوند

با SearchIQ، میانگین امتیاز عملکرد فانوس دریایی را برای هر صفحه ای که در ده رتبه بندی برتر مشاهده می کنیم، به دست می آوریم. این امتیاز میانگین وزنی معیارهای مختلف است که دسترسی به سایت، سرعت و کیفیت تجربه کاربر را اندازه گیری می کند.

در سال 2021، گوگل به‌روزرسانی تجربه صفحه خود را با هدف قرار دادن Core Web Vitals – معیارهای کلیدی برای تجربه کاربری با کیفیت – در معیارهای رتبه‌بندی صفحه خود پیاده‌سازی کرد. امتیاز Lighthouse شامل چندین مورد از این معیارهای ضروری است. پس از این به روز رسانی، نه تنها کارشناسان سئو شروع به تمرکز بیشتر روی تجربه کاربر کردند، بلکه تأثیر ملموسی را بر نتایج جستجوی ارگانیک نیز مشاهده کردیم. همانطور که وارد سال 2023 شدیم، یک نظرسنجی در بین متخصصان سئو نشان داد که 90٪ از آنها سئو را یک تمرکز کلیدی برای سازمان خود در سال آینده می دانند. تجزیه و تحلیل 10 صفحه رتبه بندی برتر برای تمام 10000 کلمه کلیدی که ما نظارت می کنیم، بهبود قابل توجهی را در امتیازات عملکرد از ژانویه گذشته تا امروز نشان می دهد که از پیشرفت حاصل از سال 2021 تا اوایل سال 2023 پیشی گرفته است.

دلیل بهبود زمان بارگذاری برای صفحات وب با رتبه برتر ممکن است مورد بحث باشد. برخی ممکن است آن را به استراتژی های سئو موثرتر نسبت دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به به روز رسانی Google Page Experience اشاره کنند که به صفحاتی که تجربه کاربری بهتری ارائه می دهند پاداش می دهد. صرف نظر از علت، واضح است که صفحاتی که در 10 صفحه برتر قرار دارند اکنون امتیازات Lighthouse بهتری نسبت به دو سال پیش دارند. اگر برنامه های سئوی شما برای سال 2024 هنوز تجربه صفحه را در نظر نگرفته اند، بسیار مهم است که از هم اکنون شروع کنید. وب سایت خود را در برابر رقبای خود ارزیابی کنید تا مطمئن شوید در این زمینه مهم عقب نمانید.

سئو با کلمات کمتر به چیزهای بیشتری می رسد

با استفاده از Search IQ، ما توانسته‌ایم ویژگی‌های خاصی از صفحات وب را بررسی کنیم که اگرچه عوامل رتبه‌بندی مستقیم نیستند، اما برخی از روندهای جذاب در صفحات را برجسته می‌کنند که در طول زمان به 10 صفحه برتر در نتایج جستجوی ارگانیک تبدیل می‌شوند.

جالب اینجاست که ما متوجه کاهش عمومی در تراکم کلمات کلیدی شده ایم. این روند نزولی در تعداد کل کلمات کلیدی استفاده شده و تعداد کلمات کلی صفحاتی که رتبه خوبی دارند نیز دیده می شود. با وجود این، امتیاز سئوی صفحه در حال افزایش بوده است. BrightEdge این امتیاز را بر اساس شاخص‌های شیوه‌های صحیح سئو، مانند وجود متا تگ‌ها و استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی در بخش‌های ضروری صفحه، اختصاص می‌دهد.

این به ما چه می گوید؟ دو نکته اصلی وجود دارد: متخصصان سئو محتوا را به روشی طبیعی تر بهینه می کنند و موتورهای جستجو در تفسیر هدف جستجو و تفاوت های ظریف پرس و جوهای طولانی بهبود می یابند. گوگل مدت‌هاست که توصیه می‌کند از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید (روشی که به عنوان پر کردن کلمات کلیدی شناخته می‌شود) و داده‌های ما نشان می‌دهد که چنین تاکتیک‌هایی در واقع برای دستیابی به رتبه‌بندی بهتر موثر نیستند.

برای متخصصان سئو در سال 2024، ایجاد محتوایی که نه تنها یک کلمه کلیدی اصلی را هدف قرار دهد، بلکه به اهداف و مفاهیم مرتبط نیز بپردازد، مهم است. علاوه بر این، داده های ما نشان می دهد که این به طور فزاینده ای با کلمات کمتری در صفحه انجام می شود.

وب سایت ها به طور موثرتری از طرحواره استفاده می کنند

نشانه گذاری طرحواره، اگرچه مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، نقشی حیاتی در کمک به موتورهای جستجو برای درک زمینه محتوای وب سایت ایفا می کند و به طور بالقوه نحوه ارائه این محتوا در نتایج جستجو را بهبود می بخشد. پذیرش طرح واره همچنین نشان می دهد که یک سایت به طور فعال درگیر سئو است.

تجزیه و تحلیل استفاده از طرحواره در 10 نتیجه برتر برای مجموعه 10000 کلمه کلیدی ما نشان می دهد که نه تنها در اجرای طرحواره افزایش یافته است، بلکه تنوع انواع طرحواره در هر صفحه نیز گسترش یافته است.

به طور خاص، استفاده از برچسب طرحواره “سازمان” از سال 2023 تا به امروز به طور قابل توجهی افزایش یافته است، در حالی که تگ طرحواره “وب سایت” در مدت مشابه کاهش یافته است. علاوه بر این، ما متوجه افزایش طرح “پرسش و پاسخ” در طول سال 2023 شده ایم.

اگرچه هیچ دستورالعمل رسمی در مورد الزامات محتوای دقیق برای رتبه بندی خوب با هوش مصنوعی مولد مانند SGE وجود ندارد، راهنمای نهایی ما برای SGE نشان می دهد که محتوا باید جنبه های محاوره ای هوش مصنوعی را برآورده کند. داده‌ها حاکی از آن است که مدیران وب‌سایت‌ها ممکن است طرح خود را با عناصر مکالمه و اطلاعات معتبر هماهنگ کنند تا با قابلیت‌های هوش مصنوعی تعامل بهتری داشته باشند.

نتیجه گیری از این داده ها صریح است: صفحات با رتبه برتر نه تنها از برچسب های طرحواره بیشتری استفاده می کنند، بلکه در کاربردشان استراتژیک تر نیز هستند.

سئو در سال 2024: سایت‌های سریع‌تر، استفاده هوشمندانه‌تر از کلمات کلیدی و ارتباط متنی

روندهایی که می بینیم نشان می دهد که وب سایت هایی که رتبه های برتر را تضمین می کنند، وب سایت هایی هستند که به سرعت بارگیری می شوند، از کلمات کلیدی به صورت ظریف تر استفاده می کنند و سیگنال های متنی قوی تری را در حالی که به سال 2024 می رویم در مقایسه با سال های گذشته ارائه می دهند. برای کسب و کارهایی که قصد دارند کارایی سئوی خود را در سال جاری به حداکثر برسانند، تمرکز بر این عناصر ضروری است. کاربران BrightEdge می توانند از SearchIQ برای شناسایی تغییرات سال گذشته تا امسال برای کلمات کلیدی ردیابی شده خود و ایجاد معیارهایی برای موارد جدید استفاده کنند. ما مشتاق مشاهده پیشرفت های مستمر در تجربیات جستجوی ارگانیک در طول این سال هستیم!

Source link