کدام یک برای سئو بهتر است؟

اگر قصد دارید یک وب سایت جدید بسازید، یک مهاجرت بزرگ انجام دهید، یا یک سایت را دوباره طراحی کنید، یکی از اولین سوالاتی که ممکن است داشته باشید این است که چگونه سایت خود را برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به بهترین شکل ساختار بندی کنید. با توجه به بحث گسترده در مورد استفاده از زیر دامنه ها در مقابل زیردایرکتوری ها، ممکن است مطمئن نباشید که کدام ساختار وب سایت را باید انتخاب کنید و این انتخاب چگونه بر توانایی شما برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو تأثیر می گذارد.

بیایید قبل از اینکه به توصیه‌هایمان بپردازم، نگاهی دقیق‌تر به مزایا و معایب زیر دامنه در مقابل زیرمجموعه بیندازیم.

ساختار و سئو سایت

ساختار سایت به نحوه سازماندهی اطلاعات در وب سایت خود برای در دسترس قرار دادن آن برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو مربوط می شود. چه با قصد ترسیم شده باشد و چه فقط با اضافه کردن محتوا “اتفاق می افتد”، ساختار وب سایت شما می تواند از تجربه کاربر پشتیبانی کند یا آن را ناکام بگذارد. یک ساختار سایت با برنامه ریزی دقیق به کاربران کمک می کند تا راه خود را به مطالب و پیشنهادات مهم بیابند و سئوی شما را بهبود بخشند.

یک سلسله مراتب واضح محتوایی که نشان می دهد چگونه صفحات با یکدیگر ارتباط دارند، فهرست کردن سایت شما را برای گوگل آسان تر می کند – و مستقیماً بر عملکرد صفحات شما در جستجو تأثیر می گذارد. به علاوه، یک سایت با ساختار مناسب فرصت‌های پیوند داخلی بیشتری را ارائه می‌دهد – یکی دیگر از عوامل رتبه‌بندی مهم.

زیردایرکتوری در مقابل زیردامنه چیست؟

زیر شاخه در مقابل زیر دامنه: به دنبال یک URL برای درک زیرپوشه در مقابل زیر دامنه

متداول ترین سوالی که از افرادی که ساختار سایت خود را در نظر می گیرند این است که آیا باید ساب دامین ها را راه اندازی کنند یا زیر شاخه ها. قبل از ورود به علف های هرز برای بحث در مورد اینکه کدام یک برای سئو بهتر است، بیایید روشن کنیم که چه چیزی آنها را متفاوت می کند.

ساب دامین چیست؟

دامنه شما آدرس اصلی وب سایت شما است. ساب دامنه بخشی از یک دامنه است و فرزند یا زیر مجموعه دامنه اصلی در نظر گرفته می شود. در تصویر بالا می بینید که زیر دامنه قبل از دامنه اصلی در یک URL فهرست شده است.

صاحبان سایت ممکن است از یک زیر دامنه برای جدا کردن بخشی از یک وب سایت از دامنه اصلی استفاده کنند. به عنوان مثال، دیزنی چندین زیر دامنه ایجاد کرده است که هر کدام هدف متفاوتی را دنبال می کنند:

  • cars.disney.com
  • videos.disney.com
  • disneyparks.disney.com
  • princess.disney.com
نموداری که سئوی زیر دامنه در مقابل زیر شاخه را توضیح می دهد

گوگل با ساب دامنه ها به عنوان وب سایت های کاملا متفاوت برخورد می کند. این بدان معناست که کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحات در یک زیر دامنه هیچ تاثیری بر صفحات یک زیر دامنه دیگر یا دامنه اصلی ندارند. هر گونه ارتباط بین آنها وابسته به سیستم پیوندی است که صاحب سایت در محل قرار داده است.

دایرکتوری فرعی چیست؟

یک زیر شاخه یا زیرپوشه در دامنه اصلی زندگی می‌کند و محتوای مرتبط با موضوع را در خود نگه می‌دارد – دقیقاً به همان روشی که پوشه‌ها دسته‌بندی‌های کاغذی را در یک کابینت بایگانی سازماندهی می‌کنند. به عنوان مثال، وب سایت Victorious سیستمی از زیر شاخه ها است.

نموداری که سئوی زیردایرکتوری را توضیح می دهد

یک زیردایرکتوری در دامنه اصلی زندگی می کند و محتوای مرتبط با موضوع را در خود نگه می دارد – تقریباً به همان روش پوشه ها این زیر شاخه ها نیز زیرپوشه نامیده می شوند. وقتی به URL نگاه می کنید، می توانید زیر شاخه ها را پیدا کنید بعد از دامنه ریشه بنابراین اگر می‌خواهید از صفحه خدمات ما دیدن کنید، به این آدرس بروید: victoriousseo.com/services/

بحث درباره زیردامنه در مقابل سئوی زیردایرکتوری

بحث های زیادی در مورد اینکه کدام ساختار سایت برای سئو بهتر است وجود دارد و من نظرات مبتنی بر تجربه خود را دارم. (یک دقیقه دیگر وارد این موارد خواهم شد.)

اما، اول، گوگل در مورد استفاده از زیر دامنه ها در مقابل زیر شاخه ها چه می گوید؟

آنچه گوگل در مورد زیردایرکتوری در مقابل سئوی ساب دامنه می گوید

به گفته جان مولر، تحلیلگر ارشد روندهای وب مستر در گوگل…

«جستجوی وب Google با استفاده از زیر دامنه ها یا زیرمجموعه ها خوب است… از آنچه برای راه اندازی شما بهتر است استفاده کنید و هنگام انتخاب یکی یا دیگری به برنامه های بلندمدت خود فکر کنید.»

به گفته مولر، سوال زیر دامنه در مقابل زیر پوشه برای الگوریتم های جستجوی گوگل بی ربط است. هدف او این است که ربات‌های جستجو آنها را به همان روش پردازش می‌کنند. (ویدئوی دو دقیقه ای را برای نظرات کامل جان در مورد تأثیر سئو انتخاب زیرشاخه ها یا زیر دامنه ها تماشا کنید.)

توییتی که در مورد زیردامنه در مقابل مزایا و معایب زیرمجموعه بحث می کند

این بیانیه جنجال زیادی را در محافل سئو برانگیخت زیرا به نظر می رسد برخی از مطالعات موردی با ادعای گوگل مبنی بر اینکه با زیر دامنه ها و زیر شاخه ها یکسان رفتار می کند، در تناقض است.

پرس و جوی دقیق یا طعمه کلیک هیجانی؟

به راه انداختن تئوری های توطئه در مورد گمراه کننده عمدی سئوکاران توسط گوگل بسیار ساده تر از فرو رفتن در تفاوت های ظریفی است که این مطالعات موردی آشکار می کند. من قصد ندارم هیچ مشتی در اینجا بکشم. بدون بحث دقیق در مورد اینکه چه چیزی این موارد خاص را درست می‌کند، اظهارات کلی که آنها منتشر می‌کنند هدفی فراتر از افزایش بدنامی کسانی که شک و سردرگمی را در مورد SEO ایجاد می‌کنند، ندارد.

نزدیک شدن به حقیقت در مورد زیر دامنه ها و سئو

بیایید دود را پاک کنیم، آینه ها را کنار بگذاریم و در مورد زمینه، اجرا و منابع صحبت کنیم.

1 – چرا زمینه برای زیر دامنه ها مهم است

اینکه مالک سایت دقیقاً چه محتوایی را به یک زیر دامنه تقسیم می کند، تأثیر قابل توجهی بر نمایه سازی و رتبه بندی دارد. به عنوان مثال، کشاندن محتوای وبلاگ که مستقیماً با کسب و کار اصلی شما مرتبط است به یک زیر دامنه، موضوعی متفاوت از جدا کردن بخشی از محتوای شما است که از کسب و کار اصلی شما جدا است. بیایید مثال دیزنی بالا را بازنگری کنیم.

  • cars.disney.com
  • videos.disney.com
  • disneyparks.disney.com
  • princess.disney.com

در اینجا، دیزنی مخاطبان خاصی را با زیردامنه‌های مرتبط هدف قرار می‌دهد، که بسیار متفاوت از کسب‌وکاری است که فقط محتوای وبلاگ خود را به این صورت تغییر می‌دهد:

انتقال محتوای وبلاگ به یک زیر دامنه (مانند مطالعات موردی ذکر شده در توییت بالا) تأثیر کاملاً متفاوتی بر رتبه بندی جستجو و ترافیک ارگانیک خواهد داشت.

درباره اینکه آیا Google یک زیر دامنه را در اینجا فهرست می کند یا خیر بیشتر بیاموزید.

2- مسائل اجرایی

به اندازه توسعه دهندگانی که کار را انجام می دهند، راه های مختلفی برای پیاده سازی زیر دامنه ها و زیر شاخه ها وجود دارد. همانطور که در زیر توضیح خواهم داد، صرف نظر از ساختار سایتی که انتخاب می کنید، استراتژی برای اعتبار دامنه و ارزش لینک، اجتناب از آدم خواری کلمات کلیدی، و استفاده از شیوه های فنی صحیح، همه در نتایج سئو شما نقش خواهند داشت.

3 – منابع همه چیز هستند

به طور خلاصه، گوگل یک زیر دامنه یا زیر شاخه را به همان روش فهرست می کند، اما اینکه آیا یک کسب‌وکار متوسط ​​می‌تواند با استفاده از زیردامنه‌ها به موفقیت در سئو دست پیدا کند یا خیر، بستگی به این دارد که چه محتوا به کجا می‌رود، چگونه ساختار را پیاده‌سازی می‌کند و بودجه موجود برای استراتژی سئو و نگهداری آن.

کسب‌وکارهایی که نتایج عالی سئو را با زیردامنه‌ها تجربه می‌کنند از این قاعده مستثنی هستند و موفقیت آن‌ها اغلب علی‌رغم ساختار سایت انتخابی‌شان است، نه به خاطر آن.

مثال دیزنی ما را در نظر بگیرید – دیزنی منابع تقریباً نامحدودی برای اختصاص به فعالیت‌های SEO دارد که باعث افزایش دید برای مجموعه زیردامنه‌های آنها می‌شود. به همین ترتیب، آنها کمبودی در بودجه فناوری برای حفظ و مقیاس آن دامنه ها ندارند. در طرح بزرگ کسب‌وکارهایی که برای رتبه‌بندی رقابت می‌کنند، منابع بزرگ دیزنی باعث می‌شود که به طور منحصربه‌فردی بتواند زیردامنه‌ها را برای آنها کار کند.

توصیه: سئوی زیردایرکتوری برای پیروزی

Victorious به مشتریان ما توصیه می کند که سایت های خود را با زیرمجموعه هایی برای بهترین نتایج SEO ساختار دهند.

چرا زیردایرکتوری ها برای سئو بهتر هستند؟

ساختار یک سایت با دایرکتوری‌های فرعی از بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روش‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند – بیشتر آنها به ارزش لینک و اعتبار دامنه مربوط می‌شوند.

لینک سهام

ارزش لینک یک عامل رتبه بندی موتور جستجو است که بر اساس این مفهوم است که پیوندها می توانند ارزش و اعتبار را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنند. اینکه آیا یک پیوند از ارزش سهام عبور می کند یا خیر، با کیفیت سایت ارجاع دهنده و ارتباط موضوعی آن با محتوای صفحه ای که به آن پیوند می دهد تعیین می شود. پیوندهایی به سایت شما از دامنه های معتبر، کیفیت محتوای شما را به Google نشان می دهد و اعتبار سایت شما را در موضوع یا صنعت شما افزایش می دهد.

Domain Authority

امتیازات اعتبار دامنه معیارهایی هستند که توسط شرکت های شخص ثالث Moz و SEMRush برای تعیین کمیت اعتبار وب سایت ها ایجاد شده اند. توجه به این نکته مهم است که اینها معیارهای بعدی هستند، نه عوامل رتبه بندی. به عنوان یک معیار متعاقب، اعتبار دامنه فقط می تواند پتانسیل یک سایت را برای رتبه بالاتر از رقبای خود در نتایج موتورهای جستجو بسنجد.

وقتی درباره اعتبار دامنه صحبت می‌کنم، به‌جای اشاره به یکی از این معیارها – که برای پیش‌بینی احتمال برتری یک دامنه از دیگری استفاده محدودی دارند، به اعتبار سایت به معنای کلی اشاره می‌کنم.

چگونه یک ساختار زیردایرکتوری با لینک سهام و اعتبار دامنه مرتبط است

استفاده از دایرکتوری‌های فرعی، کلمات کلیدی شما را متمرکز می‌کند و ارزش سهام را روی یک دامنه واحد پیوند می‌دهد. هنگامی که این فاکتورهای رتبه‌بندی را روی دامنه اصلی خود متمرکز می‌کنید، سیگنال‌هایی را جمع‌آوری می‌کنید که گوگل آن‌ها را به عنوان مفیدتر برای جستجوگران تفسیر می‌کند (مرجع دامنه) و به رتبه‌بندی جستجوی بهتر تبدیل می‌شود. برعکس، گسترش کلمات کلیدی و ارزش پیوند در دامنه‌های مختلف، قدرت شما را کمرنگ می‌کند و از شما می‌خواهد که تلاش و منابع بیشتری را برای رتبه‌بندی زیردامنه‌ها به صورت رقابتی انجام دهید.

سئوی زیردایرکتوری: یک جایزه

یکی دیگر از دلایلی که من زیرپوشه ها را برای سئوی بهتر توصیه می کنم، مزیت داشتن لینک های سایت دقیق در لیست های جستجوی شما است.

لینک های سایت از مزایای سئوی زیردایرکتوری هستند

هنگامی که جستجوگران «Soe پیروزمندانه» را در گوگل جستجو می کنند، این مورد را پیدا می کنند:

لینک های سایت که زیرشاخه ها را در نتایج جستجوی گوگل نشان می دهد

شش بخش فهرست شده در صفحه اصلی ما، پیوندهای سایت نامیده می شوند. Google پیوندهای مهم را مستقیماً در نتایج جستجو قرار می دهد تا به کاربران کمک کند مستقیماً به صفحه مورد علاقه خود در وب سایت شما بپیوندند — کاربران را در کوتاه ترین زمان به بهترین نتایج هدایت کند.

ظاهر لینک‌های سایت همچنین فهرست شما را برجسته‌تر (و معتبرتر) در نتایج جستجو می‌کند که امتیازی برای برندسازی و نرخ کلیک است.

نحوه دریافت لینک سایت

هیچ دکمه جادویی برای افزودن لینک سایت به نتایج جستجوی شما وجود ندارد. ساختار واضحی که نحوه ارتباط صفحات سایت شما با یکدیگر را نشان می‌دهد و خزیدن سایت شما را برای گوگل آسان‌تر می‌کند، این احتمال را افزایش می‌دهد که آنها لینک‌های سایت مناسب را به فهرست جستجوی شما بکشند.

به گفته گوگل:

ما فقط زمانی پیوندهای سایت را برای نتایج نشان می دهیم که فکر کنیم برای کاربر مفید هستند. اگر ساختار سایت شما به الگوریتم‌های ما اجازه نمی‌دهد که لینک‌های سایت خوبی پیدا کنند، یا فکر نمی‌کنیم که لینک‌های سایت شما برای درخواست کاربر مرتبط باشد، آنها را نشان نمی‌دهیم.

شما نمی توانید لینک های سایت را کنترل کنید. الگوریتم های گوگل به طور خودکار آنها را انتخاب می کنند. فرض کنید به برخی از زیر دامنه های خود پیوند داده اید و گوگل تعیین می کند که وزن و ارتباط آنها بیشتر از برخی از محتوای اصلی در دامنه اصلی شما است. در این صورت، آن زیردامنه ها ممکن است در لینک های سایت شما ظاهر شوند – که باعث سردرگمی جستجوگران می شود و به طور بالقوه باعث می شود اعتبار سایت شما را زیر سوال ببرند. این سناریو صفحات اصلی شما (و به‌طور بسط دامنه ریشه شما) را در رقابت مستقیم با زیر دامنه‌های شما برای ترافیک قرار می‌دهد – نه موقعیتی که می‌خواهید در آن قرار بگیرید.

کلمه نهایی در مورد زیر دامنه ها در مقابل زیر شاخه ها

اگر دلیل تجاری قانع کننده ای برای ایجاد زیر دامنه برای محتوای خود نداشته باشید، استراتژی سئوی شما با زیردایرکتوری ها بهتر ارائه می شود. داشتن یک دامنه ریشه، اعتبار پیوند شما را در یک مکان جمع می کند، دستاوردهای تجمعی کلمات کلیدی را متمرکز می کند، ساختار واضحی را به گوگل منتقل می کند و سربار شما را پایین نگه می دارد. دایرکتوری های فرعی برای شما آسان تر، برای گوگل و برای بازدیدکنندگان آسان تر است. پیروزی. پیروزی. پیروزی.

آیا باید ساختار وب سایت خود را تغییر دهید؟ یاد بگیرید که چگونه یک وب سایت دوستدار SEO را طراحی کنید و یک مهاجرت موفق وب سایت را مدیریت کنید.

آیا می خواهید درباره ساختار و سئو سایت بیشتر بدانید؟

از خود آژانس سئوی ما بیاموزید! تیم ما متشکل از استراتژیست های برنده جوایز و مدیران موفقیت مشتری (و افراد فوق العاده در سراسر جهان) آماده ارائه مشاوره استراتژیک در مورد آنچه که می تواند برای شما و رشد سئوی شما بهترین باشد، هستند. منتظر چی هستی؟

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور