کدام یک برای سئو بهتر است؟

آیا قصد دارید یک وب سایت جدید ایجاد کنید ، آیا یک مهاجرت بزرگ یا طراحی مجدد یک سایت؟ یکی از اولین سؤالاتی که شما ممکن است داشته باشید این است که چگونه به بهترین شکل سایت خود را برای بهینه سازی بهینه موتور جستجو (SEO) ساختار دهید. با توجه به بحث گسترده در مورد استفاده از زیر دامنه در مقابل زیر مجموعه ها ، ممکن است مطمئن نباشید که کدام ساختار وب سایت را انتخاب کنید و چگونه این انتخاب بر توانایی شما در رتبه بندی خوب در نتایج جستجو تأثیر خواهد گذاشت.

بیایید قبل از اینکه به توصیه های خود بپردازم ، نگاهی دقیق تر به جوانب مثبت و منفی Subdomain در مقابل Subdirectory بیندازیم.

ساختار سایت و سئو

ساختار سایت مربوط به نحوه سازماندهی اطلاعات در وب سایت خود است تا آن را در دسترس بازدید کنندگان و موتورهای جستجو قرار دهد. این که آیا آن را با نیت ترسیم کرده است یا فقط “اتفاق می افتد” با اضافه کردن محتوا ، ساختار وب سایت شما می تواند تجربه کاربر را پشتیبانی یا ناامید کند. یک ساختار با دقت برنامه ریزی شده به کاربران کمک می کند تا راه خود را برای محتوای و پیشنهادات مهم پیدا کرده و سئو خود را بهبود بخشند.

یک سلسله مراتب محتوای واضح نشان می دهد که چگونه صفحات وب با یکدیگر ارتباط دارند ، می تواند GoogleBot را برای فهرست بندی سایت شما آسانتر کند – و به طور مستقیم بر نحوه عملکرد صفحات شما در جستجو تأثیر می گذارد. به علاوه ، یک سایت خوب ساختار یافته فرصت های پیوند داخلی تری را ارائه می دهد-یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی.

Subdirectory در مقابل زیر دامنه

Subdirectory vs Subdomain: با نگاهی به URL برای درک زیر پوشه در مقابل زیر دامنه

تا کنون رایج ترین سؤالی که از افرادی که ساختار سایت خود را در نظر می گیرند ، این است که آیا آنها باید زیر دامنه ها یا زیر مجموعه ها را تنظیم کنند. قبل از ورود به علفهای هرز برای بحث در مورد کدام یک برای سئو ، بیایید روشن کنیم که چه چیزی باعث می شود آنها متفاوت باشد.

زیر دامنه چیست؟

دامنه شما آدرس اصلی وب سایت شماست. زیر دامنه بخشی از یک دامنه است و کودک یا زیر مجموعه دامنه اصلی در نظر گرفته می شود. در تصویر بالا ، می بینید که زیر دامنه قبل از دامنه اصلی در یک URL ذکر شده است.

صاحبان سایت ممکن است از یک زیر دامنه برای جدا کردن بخشی از یک وب سایت از دامنه ریشه استفاده کنند. به عنوان مثال ، دیزنی چندین زیر دامنه ایجاد کرده است که هرکدام به عنوان موجودات جداگانه با هدف متفاوت عمل می کنند:

  • cars.disney.com
  • wideos.disney.com
  • disneyparks.disney.com
  • princess.disney.com
نمودار که Subdomain vs Subdirectory SEO را توضیح می دهد

Google با زیر دامنه ها به عنوان وب سایت های کاملاً متفاوت رفتار می کند. این بدان معناست که کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحات در یک زیر دامنه هیچ تاثیری در صفحات زیر دامنه دیگر یا دامنه ریشه ندارد. هرگونه ارتباط بین آنها به سیستم درهم تنیده ای که صاحب سایت در آن ایجاد می کند بستگی دارد.

زیرمجموعه چیست؟

Subdirectories ، به عنوان زیر پوشه های محتوا ، برای سازماندهی بخش هایی در وب سایت اصلی خود کار می کنند. آنها همان دامنه سطح بالا (TLD) را به عنوان وب سایت شما حفظ می کنند. بوها url دامنه ریشه را دنبال می کند. به عنوان مثال ، wincious.com/blog/ نمونه بارز URL زیر مجموعه ای است: پیروزمند.

ساختار URL Subdirectory

یک زیرمجموعه باید محتوای مرتبط با موضعی را داشته باشد – خیلی به همان روشی که پوشه ها انجام می دهند. به این زیر مجموعه ها نیز زیر پوشه گفته می شود.

بحث در مورد Subdomain در مقابل Seo Subdirectory SEO

بحث های زیادی در مورد اینکه کدام ساختار سایت برای سئو بهتر است ، وجود دارد و من نظرات مبتنی بر تجربه خود را دارم. (من یک دقیقه وارد آن می شوم.)

اما اول ، گوگل در مورد استفاده از زیر دامنه در مقابل زیر مجموعه ها چه می گوید؟

آنچه Google در مورد Subdirectory در مقابل Subdomain SEO می گوید

به گفته جان مولر ، یک تحلیلگر ارشد وب مستر در Google…

“جستجوی وب Google با استفاده از زیر دامنه ها یا زیر مجموعه ها خوب است … از آنچه برای راه اندازی شما بهتر است استفاده کنید و هنگام انتخاب یکی یا دیگری در مورد برنامه های بلند مدت خود فکر کنید.”

به گفته مولر ، سوال زیر دامنه در مقابل زیر مجموعه برای خزنده های موتور جستجوگر Google و الگوریتم ها بی ربط نیست. نکته او این است که رباتهای جستجو آنها را به همان روش پردازش می کنند. (فیلم دو دقیقه ای را برای افکار کامل جان در مورد تأثیر سئو در انتخاب زیر مجموعه ها یا زیر دامنه ها تماشا کنید.)

یک صدای جیر جیر در مورد زیر دامنه در مقابل جوانب مثبت و منفی

این بیانیه اختلافات زیادی را در محافل سئو برانگیخت زیرا برخی از مطالعات موردی با ادعای گوگل در مورد رفتار با زیر دامنه ها و زیر مجموعه ها با هم مغایرت دارند.

تحقیق دقیق یا ClickBait حسی گرایانه؟

شلاق زدن دیوانگی از تئوری های توطئه در مورد گوگل که عمداً SEO را گمراه کننده SEO می کند بسیار ساده تر است تا اینکه به ظرافت هایی که این مطالعات موردی کشف می شود ، غواصی کنید. من قصد ندارم هیچ مشتی را به اینجا بکشم. بدون بحث مفصل در مورد آنچه این موارد خاص را درست می کند ، اظهارات پتو که آنها تبلیغ می کنند ، هیچ هدفی فراتر از تقویت شهرت کسانی که شک و تردید در مورد سئو دارند ، ندارند.

نزدیک شدن به حقیقت در مورد زیر دامنه ها و سئو

بیایید دود را پاک کنیم ، آینه ها را کنار بگذاریم و در مورد زمینه ، اجرای و منابع صحبت کنیم.

1. چرا زمینه برای زیر دامنه ها اهمیت دارد

دقیقاً کدام محتوا یک صاحب سایت به یک زیر دامنه تقسیم می شود ، به طور قابل توجهی روی نمایه سازی و رتبه بندی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کشیدن محتوای وبلاگ که مستقیماً با مشاغل اصلی شما از سایت اصلی خود مرتبط است و به یک زیر دامنه موضوع متفاوت از جدا کردن بخشی از محتوای شما است که جدا از تجارت اصلی شما است. بیایید نمونه دیزنی را در بالا تجدید نظر کنیم.

  • cars.disney.com
  • wideos.disney.com
  • disneyparks.disney.com
  • princess.disney.com

در اینجا ، دیزنی مخاطبان خاص را با زیر دامنه های مربوطه هدف قرار می دهد ، که بسیار متفاوت از یک تجارت است که فقط محتوای وبلاگ خود را جابجا می کند:

انتقال محتوای وبلاگ به زیر دامنه (مانند مطالعات موردی که در توییت فوق ذکر شده است) تأثیر کاملاً متفاوتی در رتبه بندی جستجو و ترافیک ارگانیک خواهد داشت.

در مورد اینکه آیا Google یک زیر دامنه را در اینجا فهرست خواهد کرد ، بیشتر بدانید.

2. موارد اجرای

به همان اندازه روشهای مختلف برای اجرای زیر دامنه ها و زیر مجموعه ها به عنوان DEVS که کار را انجام می دهند وجود دارد. همانطور که در زیر توضیح خواهم داد ، صرف نظر از ساختار سایت مورد نظر شما ، استراتژی برای اقتدار دامنه و پیوند سهام ، جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی و استفاده از شیوه های فنی صدا ، همه در نتایج SEO شما رقم خواهد زد.

3 منابع همه چیز هستند

به طور خلاصه ، Google یک زیر دامنه یا زیر مجموعه را به همان روش فهرست می کند ، اما این که آیا تجارت متوسط ​​می تواند با استفاده از زیر دامنه ها به موفقیت SEO برسد یا خیر ، بستگی به این دارد که محتوا به کجا می رود ، نحوه اجرای ساختار زیر دامنه و بودجه موجود برای استراتژی و نگهداری سئو.

از آنجا که Google با زیر دامنه ها به عنوان یک وب سایت جداگانه رفتار می کند ، مشاغلی که نتایج سئو عالی را با زیر دامنه تجربه می کنند ، از این قاعده مستثنی هستند و موفقیت آنها غالباً با وجود ساختار سایت منتخب آنها است ، نه به دلیل آن.

مثال دیزنی ما را بگیرید – دیزنی تقریباً منابع نامحدودی برای اختصاص دادن به فعالیتهای سئو دارد که باعث افزایش دید برای سبد سهام خود می شود. به همین ترتیب ، آنها هیچ کمبود بودجه فناوری برای حفظ و مقیاس آن دامنه ها ندارند. در طرح بزرگ مشاغل که برای رتبه بندی موقعیت قرار دارند ، منابع بزرگ دیزنی باعث می شود که منحصر به فرد قادر به ایجاد زیر دامنه ها برای آنها باشد.

توصیه: SEO Subdrectory Seo برای پیروزی

پیروزمندانه به مشتریان ما توصیه می کند که سایت های خود را با زیر مجموعه ها برای بهترین نتایج سئو بسازند.

چرا زیر مجموعه ها برای سئو بهتر هستند

ساختار یک سایت با زیر مجموعه ها از چند طریق از بهینه سازی موتور جستجو پشتیبانی می کند – بیشتر آنها مربوط به لینک سهام و اقتدار دامنه است.

لینک حقوق صاحبان سهام

Link Equity یک عامل رتبه بندی موتور جستجو بر اساس مفهومی است که پیوندها می توانند ارزش و اقتدار را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنند. این که آیا یک لینک از حقوق صاحبان سهام عبور می کند با کیفیت سایت ارجاع و ارتباط موضوعی آن با محتوای موجود در صفحه مورد نظر خود تعیین می شود. پیوندها به سایت شما از حوزه های معتبر ، کیفیت محتوای شما را به Google نشان می دهد و اختیارات سایت شما را در موضوع یا صنعت خود تقویت می کند.

اقتدار دامنه

نمرات مرجع دامنه معیارهایی است که توسط شرکت های شخص ثالث Moz و Semrush ساخته شده است تا بتواند صلاحیت وب سایت ها را تعیین کند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که اینها معیارهای در حال پیگیری هستند ، نه عوامل رتبه بندی. به عنوان یک متریک دنباله دار ، Authority Domain فقط می تواند پتانسیل سایت را برای رتبه بالاتر از رقبای خود در نتایج موتور جستجو ارزیابی کند.

وقتی در مورد اقتدار دامنه صحبت می کنم ، من به جای اینکه به یکی از این معیارها اشاره کنم – که برای پیش بینی احتمال اینکه یک دامنه از دیگری خارج شود ، به اقتدار سایت مراجعه می کنم.

چگونه یک ساختار فرعی مربوط به پیوند سهام و اقتدار دامنه است

با استفاده از Subdirectories کلمات کلیدی شما را متمرکز کرده و سهام خود را بر روی یک دامنه واحد پیوند می دهد. هنگامی که این عوامل رتبه بندی را روی دامنه ریشه خود متمرکز می کنید ، سیگنالهایی را جمع می کنید که گوگل برای جستجوگرها مفیدتر است و به رتبه های جستجوی بهتر ترجمه می شود. برعکس ، گسترش کلمات کلیدی و پیوند سهام در چندین دامنه ، اقتدار شما را رقیق می کند و از شما نیاز دارد تا تلاش و منابع بیشتری را برای بدست آوردن زیر دامنه ها برای رتبه بندی رقابتی بریزید.

SAO SUBDIECTORY SEO: یک جایزه

sitelinks فواید سئو زیرزمینی است

هنگامی که جستجوگرها “سئو پیروزمند” Google را پیدا می کنند ، آنها این موضوع را پیدا می کنند:

SiteLinks که در نتایج جستجوی Google Subdectories را نشان می دهد

شش بخش ذکر شده در زیر صفحه اصلی ما Sitelinks نامیده می شود. Google پیوندهای مهمی را درست در نتایج جستجو قرار می دهد تا به کاربران کمک کند تا مستقیماً به صفحه وب سایت شما بپردازند که به آنها علاقه مند هستند – کاربران را در کمترین زمان به بهترین نتیجه هدایت می کند.

ظاهر Sitelinks همچنین باعث می شود لیست شما در نتایج جستجو برجسته تر (و معتبر) باشد ، پاداش برندسازی و نرخ کلیک.

چگونه می توان sitelinks را دریافت کرد

هیچ دکمه جادویی برای اضافه کردن SiteLinks به نتایج جستجوی شما وجود ندارد. یک ساختار واضح که نشان می دهد چگونه صفحات در سایت شما با یکدیگر ارتباط دارند و باعث می شود که Google خزیدن سایت شما را آسان تر کند ، احتمال اینکه آنها را به صورت مناسب در لیست جستجوی شما بکشند ، افزایش می دهد.

طبق Google:

ما فقط وقتی فکر می کنیم که آنها برای کاربر مفید خواهند بود ، برای نتایج نتایج به دست می آوریم. اگر ساختار سایت شما به الگوریتم های ما اجازه نمی دهد تا sitelinks خوبی پیدا کنند ، یا ما فکر نمی کنیم که SiteLinks برای سایت شما برای پرس و جو کاربر مرتبط باشد ، ما آنها را نشان نمی دهیم.

شما نمی توانید Sitelinks را کنترل کنید. الگوریتم های گوگل به طور خودکار آنها را انتخاب می کنند. فرض کنید شما به برخی از زیر دامنه های خود پیوند داده اید ، و Google تعیین می کند که آنها نسبت به برخی از محتوای اصلی در دامنه ریشه شما وزن و ارتباط بیشتری دارند. در این حالت ، این زیر دامنه ها ممکن است در لینک های شما ظاهر شوند – باعث سردرگمی برای جستجوگران می شود و به طور بالقوه آنها را وادار می کند تا اعتبار سایت شما را زیر سوال ببرند. این سناریو صفحات اصلی شما (و با گسترش دامنه ریشه شما) را در رقابت مستقیم با زیرمجموعه های خود برای ترافیک قرار می دهد – وضعیتی نیست که می خواهید خود را در آن پیدا کنید.

کلمه نهایی در زیر دامنه ها در مقابل زیر مجموعه ها

مگر اینکه دلیل تجاری قانع کننده ای برای ایجاد زیر دامنه برای محتوای خود داشته باشید ، استراتژی سئو شما بهتر با زیر مجموعه ها ارائه می شود. داشتن یک دامنه ریشه ، اقتدار پیوند شما را در یک مکان جمع می کند ، دستاوردهای کلمات کلیدی تجمعی را متمرکز می کند ، یک ساختار واضح را به Google ارتباط می دهد و سربار شما را پایین نگه می دارد.

آیا زیر مجموعه ها بر سئو تأثیر می گذارند؟ به معنای منفی نیست. Subdectories برای شما آسان تر ، برای Google آسان تر و برای بازدید کنندگان شما آسان تر است. برنده برنده برنده Subdectories برای شما آسان تر ، برای Google آسان تر و برای بازدید کنندگان شما آسان تر است. برنده برنده برنده

آیا نیاز به تغییر ساختار وب سایت خود دارید؟ بیاموزید که چگونه یک وب سایت دوستانه SEO را معمار کنید و یک مهاجرت وب سایت موفق را مدیریت کنید.

آیا می خواهید در مورد ساختار سایت و سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

از خود آژانس سئو ما بیاموزید! تیم ما از استراتژیست های برنده جوایز و مدیران موفقیت مشتری (و افراد بسیار جذاب) آماده هستند تا مشاوره استراتژیک در مورد آنچه می تواند برای شما و رشد سئو شما بهتر باشد ارائه دهند. منتظر چی هستی؟

Source link