الگوی سئو RFP: بهترین آژانس را برای خود بیابید

چه نیاز شما به سئو از توانایی های داخلی شما بیشتر شده باشد و چه باید راه خود را با ارائه دهنده سئو فعلی خود جدا کنید، فرآیند بررسی یک آژانس سئو می تواند یک کار دلهره آور باشد. خوشبختانه، برای استخدام یک متخصص سئو، لازم نیست متخصص سئو باشید.

تنها چیزی که برای یافتن شریک سئو مناسب برای خود نیاز دارید، درک روشنی از آن است چی سوالاتی برای پرسیدن و چه پاسخ هایی را باید انتظار داشت.

یافتن بهترین آژانس سئوی سازمانی ممکن برای کسب و کار شما با نوشتن یک سئو RFP قوی شروع می شود.

الگوی سئو RFP: بهترین آژانس را برای خود بیابید

آیا برای یافتن یک شریک سئو آماده هستید؟

کتاب الکترونیکی ما را دانلود کنید تا همه ابزارها و الگوهایی را که برای ایجاد یک فرآیند RFP قوی و یافتن شریک سئوی مناسب نیاز دارید، دریافت کنید.

چرا برای سئو به RFP نیاز دارید؟

یک سئو RFP فرآیند جمع آوری پیشنهادات از چندین آژانس و مقایسه کنار هم از آنچه که هرکدام برای کسب و کار شما دارند را ساده می کند. ایجاد یک RFP جامع برای سئو این احتمال را افزایش می دهد که آژانس ها پیشنهادات و برنامه های خود را با نیازهای خاص شما تنظیم کنند.

با توجه به اینکه بازار از آژانس‌های سئو، مشاوران و شرکت‌های بازاریابی یکپارچه که خدمات سئو را ارائه می‌کنند، اشباع شده است، استاندارد کردن فرآیند پیشنهاد به شما کمک می‌کند تا به طور عینی ارزیابی کنید که چگونه استراتژی‌های مختلف آنها ممکن است اهداف تجاری شما را برآورده کند.

همسو کردن ذینفعان

نوشتن یک RFP جامع به شما این فرصت را می دهد که همه سهامداران را به میز دعوت کنید تا انتظارات را در مورد آنچه که امیدوارید با یک کمپین سئو به دست آورید همسو کنید – در ابتدا انتظارات واضحی را برای تیم خود تعیین کنید.

با شرکت در یک پیش از RFP دقیق برای بحث سئو، شما زمینه را برای یک نتیجه مثبت تر، نه تنها برای جستجوی آژانس سئوی خود، بلکه در تحلیل نهایی، برای کمپین سئوی خود نیز فراهم می کنید.

نیازهای خود را روشن کنید

یک رویکرد منضبط برای ایجاد RFP از شما می‌خواهد که از اهداف بازاریابی خود گام بردارید و نقشی را که انتظار دارید SEO در حمایت از اهداف کسب‌وکارتان ایفا کند، روشن کنید. شروع با یک هدف کاملاً تعریف شده، شما را در مسیر یافتن شریکی قرار می دهد که نیازهای شما را درک کند.

Solidify جزئیات پروژه

همانطور که جزئیات پروژه را برای RFP خود جمع آوری می کنید، یک قدم جلوتر از فرآیند پذیرش با شریک SEO جدید خود هستید. هر آژانس سئو معتبری مایل است نکات و نکات مربوط به صنعت، نیازهای تجاری و ترکیب تیم شما را درک کند. جمع آوری این اطلاعات قبل از جستجو نه تنها به شما کمک می کند تا شریک مناسب را پیدا کنید، بلکه به شما کمک می کند تا پس از یافتن شریک زندگی خود، به زمین بنشینید.

تشویق به انتخاب خود

هر شریک بالقوه ای که RFP شما را دریافت می کند باید بتواند ارزیابی کند که آیا برای کسب و کار شما مناسب هستند یا خیر. هیچ ارائه دهنده سئو نمی خواهد وقت خود را برای پیشنهاد پروژه ای که برای آنها جذاب نیست یا برای آن مناسب نیست تلف کند.

با ارائه وسعت و بودجه از قبل، تمام اطلاعاتی را که به آژانس ها نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهید تا در صورت تمایل، از خود صرف نظر کنند. این به معنی غربال کردن پیشنهادات کمتر از سوی ارائه دهندگان سئوی فاقد صلاحیت است.

چه چیزی باید در RFP شما باشد؟

در ابتدایی ترین سطح، سئو RFP باید شامل موارد زیر باشد:

1. اطلاعات شرکت

  • اندازه شرکت شما
  • جزئیات در مورد مخاطبان هدف شما
  • کل درآمد و پیش بینی کسب و کار شرکت شما.
  • لیستی از رقبای شما
  • یک مرور کلی که توضیح می دهد که چرا به سئو نیاز دارید. زمینه ای را در مورد زمان نیاز خود درج کنید. (یعنی جریمه های دستی، ترافیک از دست رفته، راه اندازی محصول)
  • اطلاعات نقطه تماس

2. استراتژی سئو فعلی

  • کلمات کلیدی مهم استراتژیک
  • بودجه فعلی سئو
  • ترکیب ترافیک وب و ترافیک وب هر کانال ترافیک چند جلسه انجام می دهد؟
  • نتایج تلاش‌های سئو تا به امروز
  • جزئیات در مورد تلاش های بک لینک دهی و استراتژی محتوا

3. جزئیات تیم

  • منابع توسعه محتوا
  • منابع توسعه وب

توجه داشته باشید که منابع داخلی یا خارجی هستند.

4. خلاصه پروژه و اهداف

  • بودجه سئو
  • شاخص های کلیدی عملکرد: از چه معیار(هایی) برای سنجش موفقیت استفاده می کنید؟
  • نتیجه مورد نظر. یک هوم ران چگونه خواهد بود؟
  • جدول زمانی
  • انتظارات ارتباطی

5. جدول زمانی RFP SEO

  • تاریخ قطع برای سوالات آژانس
  • تاریخ سررسید پیشنهاد
  • بازه زمانی مشخص برای تصمیم گیری
  • تاریخ تصمیم گیری نهایی
  • تاریخ شروع ایده آل

6. معیارهای ارزیابی

  • مجموعه ای از معیارهای تصمیم گیری حیاتی که آژانس ها بر اساس آن قضاوت خواهند شد

    علاوه بر معیارهایی که تیم شما شناسایی می‌کند، حتماً عوامل مهم دیگری را نیز لحاظ کنید، مانند:

    • محدودیت های جغرافیایی
    • تجربه در زمینه
    • درخواست برای مطالعات موردی
    • اندازه آژانس

الگوی سئو RFP

هرچه RFP شما جامع تر باشد، بهتر است، پس چرا منابع را برای اختراع مجدد چرخ هدر دهیم؟

با چیدمان ساختار اساسی و لیستی از سوالات سئو برای پرسیدن، می توانید بر مهمترین بخش تمرکز کنید – ارائه اطلاعات دقیق در مورد کسب و کار، اهداف و موانع فعلی موفقیت شما.

ما را دانلود کنید قالب سئو RFP برای شروع. (مجموعه کامل RFP برای ابزارهای SEO را از اینجا دریافت کنید.)

چرا باید بودجه دقیقی را در RFP SEO خود لحاظ کنید؟

بودجه شما بخش مهمی از اطلاعات است که به آژانس‌های رقیب کمک می‌کند تا گزینه‌هایی را ارائه دهند که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند. اگر در مورد بودجه خود از قبل مشخص نیستید، فرصت مقایسه پیشنهادهایی با دامنه مشابه را از خود سلب می کنید. همچنین در حالی که آژانس‌ها پیشنهادات خود را برای مطابقت با بودجه شما تکرار می‌کنند، خطر از بین رفتن جدول زمانی RFP خود را نیز به خطر می‌اندازید.

یک گام کلیدی در یک فرآیند RFP موفق و کارآمد این است که تأییدیه های بودجه داخلی را زودتر از موعد تنظیم کنید تا متوجه شوید که سازمان شما مایل به سرمایه گذاری در بهینه سازی جستجو است.

گنجاندن بودجه شما همچنین به ارائه دهندگان بالقوه این امکان را می دهد که اگر بدانند نمی توانند نیازهای شما را برای بودجه ای که برای تلاش های سئو اختصاص داده اید برآورده کنند، از این روند دور شوند.

نکات سریع برای نوشتن RFP SEO

قبل از شروع به نوشتن RFP خود برای سئو، تکالیف خود را انجام دهید. لازم نیست شما یک متخصص سئو شوید، اما هرچه بیشتر در مورد بهینه سازی برای جستجوی ارگانیک بدانید، RFP شما خاص تر خواهد بود و احتمال بیشتری وجود دارد که آژانسی که برای شما مناسب است را با پیدا کردن آن تشخیص دهید.

شفاف باشید.

وضوح در ارتباطات مشخصه یک مشارکت عالی SEO است. آن سفر را با پای راست با تا حد امکان ساده در RFP خود شروع کنید.

کدام پیشنهاد سئو را باید بپذیرید؟

پس از اتمام RFP و دریافت پیشنهادات از آژانس های رقیب، چگونه انتخاب می کنید که با چه کسی کار کنید؟

بهترین تناسب برای کسب و کار شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اهداف سئو، خدمات ارائه شده توسط آژانس، و تجربه کلی که در طول فرآیند RFP دارید.

هنگامی که به نحوه استخدام خدمات سئو فکر می کنید، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

آژانس چقدر با تجربه است؟

چند سال است که در تجارت هستند؟ با چه برندهایی کار کرده اند؟ آیا آنها روی پروژه هایی به پیچیدگی پروژه شما کار کرده اند؟ به خاطر داشته باشید، تجربه ضروری است، اما انعطاف پذیری نیز ضروری است. شما یک شریک سئو می خواهید که به شما گوش دهد.

انتظار چه سطحی از حمایت را دارید؟

  • آیا یک نقطه تماس دارید؟
    وقتی آنها در تعطیلات هستند چه کار می کنید؟
  • آیا با یک مرکز تماس تعامل خواهید داشت؟
    چگونه ردیابی می کنید که چه کسی به حساب شما اختصاص داده شده است؟
  • آیا تیم مشخصی برای کمپین شما تعیین شده است؟
    کار با گروهی از افراد با مسئولیت‌های مشخص، امکان تداوم خدمات را بدون توجه به روزهای بیماری یا PTO فراهم می‌کند. داشتن یک ساختار شفاف مسئولیت پذیری بیشتر و ایجاد روابط بهتر را فراهم می کند.

نمایندگی چقدر تخصصی است؟

آیا از تخصص عمیق در جستجوی ارگانیک بهره مند خواهید شد؟ یا ترجیح می‌دهید یک متخصص چند ابزاری که تخصص سایر کانال‌های بازاریابی را به میز بیاورد؟

چه منابع داخلی دارید؟

نگاه کنید که منابع آژانس چگونه تیم داخلی شما را تکمیل یا تکمیل می کند. اگر نویسنده محتوا ندارید، باید آژانسی را بخواهید که شما را با خدمات نوشتن محتوای سئو پشتیبانی کند. اگر تیم فنی محدودی دارید، به دنبال شریکی باشید که بتواند به اجرای بهبود سئو کمک کند.

آیا آژانس مجموعه ای جامع از خدمات سئو ارائه می دهد؟

برخی از آژانس‌ها بر حوزه‌های خاصی از سئو، مانند تولید محتوا، تحلیل تکنیکال یا تولید بک لینک تمرکز می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که آژانس شما می تواند با خدماتی که منابع داخلی برای آنها ندارید، از شما پشتیبانی کند.

آیا پیشنهاد با نیازهای سئوی شما مطابقت دارد؟

در حالی که به نظر می رسد یک نکته بدیهی است که باید در نظر گرفته شود، اما هنگام ارزیابی مجموعه ای از پیشنهادات، به راحتی می توان نیاز اصلی خود را از دست داد. سعی کنید یک خط مستقیم بین هدف RFP خود و هر آژانسی که در نظر دارید ایجاد کنید.

پیشنهاد چگونه آژانس را منعکس می کند؟

شکل خود پروپوزال را در نظر بگیرید. باید مستقیماً با اهداف شما به روشی قابل فهم و قابل فهم صحبت کند. آن را در ریزترین سطح قضاوت کنید. اشتباهات بی دقت می تواند منعکس کننده عدم دقت باشد که ممکن است به کیفیت کمپین SEO شما گسترش یابد. اصطلاحات غیرشفاف لحن را برای ارتباطات مداوم تنظیم می کند.

در مورد اعضای تیمی که با آنها ملاقات می کنید چطور؟ حداقل باید حرفه ای، دلپذیر، آگاه و با تجربه به نظر برسند. اگر به نظر می رسد که آنها فقط در قرارداد هستند، یا اگر به نظر می رسد واقعاً به اهداف تجاری شما اهمیت می دهند، یادداشت کنید.

شهرت آنها چیست؟

شما می خواهید آژانس را در زمینه گسترده تر صنعت نگاه کنید. آیا آنها مورد احترام هستند؟ آیا آنها سابقه اثبات شده ای دارند که مرتبط با کسب و کار شما باشد؟

درخواست کنید:

  • بیش از یک مطالعه موردی SEO از سایر مشتریان در صنعت شما
  • ارجاعاتی از فهرست مشتریان گذشته و فعلی آنها

بررسی نظرات در مورد:

برای کمک به ارزیابی پیشنهادات، روبریک امتیازدهی وزنی SEO RFP ما را دانلود کنید.

12 سوال برای پرسیدن از یک شرکت سئو

آژانسی که پیدا می‌کنید فقط به اندازه سؤالاتی که می‌پرسید خوب است.

در اینجا لیستی برای شروع شما وجود دارد.

  1. گردش کار و فرآیند خود را شرح دهید.
  2. چه فرصت هایی را برای ما می بینید که از دست می دهیم؟
  3. خدمات تحقیق کلمات کلیدی شما چگونه کار می کند؟
  4. آیا می توانید راهنمایی فنی خاصی برای اجرای توصیه های سئو ارائه دهید؟
  5. آیا خدمات نوشتن محتوای سئو دارید؟
  6. خدمات لینک سازی خود را با جزئیات شرح دهید.
  7. چگونه پیشرفت کمپین را پیگیری و گزارش می کنید؟ آیا ما به هر داشبورد یا ابزاری دسترسی خواهیم داشت؟
  8. برای اجرای یک کمپین موثر چه چیزی از ما نیاز دارید؟
  9. میانگین بودجه سالانه مشتریان فعلی شما چقدر است؟
  10. چگونه استراتژی خود را با نام تجاری / صنعت / جایگاه من تطبیق می دهید؟
  11. توضیح دهید که چگونه سئو را در یک استراتژی بازاریابی بزرگتر می بینید.
  12. میانگین مدت زمان روابط شما با مشتری چقدر است؟

یک سوال دیگر: آیا یک پیشنهاد سئو شامل یک ممیزی اولیه می شود؟

من می خواستم این سوال را برای بررسی عمیق مطرح کنم.

در یک کلام، بله، پیشنهادی که در پاسخ به سئو RFP شما ارسال می شود باید شامل ممیزی اولیه وب سایت شما باشد.

این امر به ویژه برای خریداران سئو در سطح سازمانی مهم است. تعداد کمی از آژانس‌ها وجود دارند که می‌توانند پیچیدگی بهینه‌سازی دامنه سازمانی را برای جستجو انجام دهند و حسابرسی اولیه احتمالاً دلیلی بر تخصص آنها خواهد بود.

با این حال…

همه آژانس ها در طول فرآیند پیشنهاد، سطح یکسانی از تجزیه و تحلیل را ارائه نمی دهند. به جزئیات توصیه های استراتژیک که شریک آینده نگر برای بررسی شما به اشتراک می گذارد، دقت کنید.

دقت و مهارتی که در ابتدا مشاهده می کنید، گویای این است که پس از امضای قرارداد چه انتظاراتی از آنها دارید.

صرف نظر از محدوده RFP شما، پس از انتخاب آژانس، می توانید انتظار داشته باشید که آنها یک ممیزی جامع از وب سایت شما انجام دهند. آنها باید به طور کامل آنچه را که ممیزی نشان می دهد افشا کنند و از این یافته ها برای اطلاع رسانی یک استراتژی سفارشی استفاده کنند که هم اهداف شما و هم سلامت سئو فعلی شما را در نظر می گیرد.

در طول فرآیند RFP، به طور خاص در مورد آنچه در حسابرسی کامل گنجانده می شود، بپرسید. همه ممیزی ها یکسان ایجاد نمی شوند. شما باید مطمئن شوید که ممیزی که از شریک سئوی خود دریافت می کنید بیش از گزارش های خودکار اولیه باشد.

درباره Victorious بیشتر بدانید

ما مجموعه ای عمیق از استراتژیست ها و مشاوران سئو را داریم که آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد اینکه چگونه سئو می تواند به شما در دستیابی به اهداف شرکت شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان سئو با ما تماس بگیرید.