راهنمای نهایی مدیریت اعتبار سئو

5 دلیل برای اهمیت مدیریت اعتبار سئو

چهار نتیجه جستجوی منفی می تواند تقریباً 70 درصد از کسب و کار بالقوه شما را خرج کند، اما این تنها راهی نیست که صفحه اول ضعیف نتایج بر تجارت شما تأثیر می گذارد. 

1. از دست دادن ترافیک جستجوی ارگانیک

از دست دادن ترافیک جستجوی ارگانیک احتمالاً قابل توجه ترین عارضه جانبی یک شهرت ضعیف است. اگر بلافاصله زیر نام شما یک نتیجه جستجوی منفی (یا پنج) ببینم، روی نتیجه جستجوی سایت شما کلیک نمی کنم و ممکن است به طور کامل جستجو را رها کنم. از سوی دیگر، برخی افراد ممکن است نتایج منفی را بخوانند. نتایج منفی ممکن است در نهایت در صورت دریافت کلیک از نتایج جستجوی مثبت شما بالاتر باشد و بر ترافیک شما تأثیر بیشتری بگذارد.

2. از دست دادن ترافیک جستجوی پولی

آن تبلیغات گران قیمتی که می خریدید؟ هنگامی که در کنار نتایج جستجوی منفی ظاهر می شوند، تقریباً به آن اندازه مؤثر نیستند. در حالی که یک تبلیغ PPC ممکن است به شما کمک کند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه اول را کسب کنید، اما همه نتایج منفی را پنهان نمی کند، که منجر به کلیک کمتر می شود. بهتر است این پول را صرف تمیز کردن شهرت بهینه سازی موتور جستجوی آنلاین (SEO) خود کنید. 

3. از دست دادن اثربخشی کلی هزینه بازاریابی

اغلب، مشتریان بالقوه مجبورند شما را در گوگل جستجو کنند تا به سایت شما برسند، صرف نظر از کانال های بازاریابی که برای دسترسی به آنها استفاده می کنید. الگوی قدیمی که مشتری بالقوه شما باید قبل از خرید پیام بازاریابی شما را 20 بار بشنود؟ خوب، تمام آن نقاط تماسی که روی آنها سرمایه گذاری کرده اید با دیدن نتایج منفی جستجوی گوگل از بین می روند مگر اینکه شما آنها را مدیریت کنید.

4. از دست دادن سودآوری

زمانی که شهرت برند شما آسیب دیده است، درخواست یک قیمت عالی دشوار است. همانطور که با کاهش ترافیک و درک منفی از شخصیت خود برخورد می کنید، برخی از بزرگترین نقاط فروش را از دست می دهید. مردم دیگر حاضر نیستند برای خرید محصول یا خدمات شما حق بیمه – یا حتی قیمت بازار – بپردازند. این بدان معنی است که با تلاش برای حفظ جریان نقدی، اهداف رشد یا فقط دوام کسب و کار اولیه، رقابتی به سمت پایین با تخفیف های روزافزون است.

5. از دست دادن ارزش شرکت

بسیاری از ارزش یک شرکت ممکن است از ارزش برند آن ناشی شود. تخمین زده می شود که 25٪ از ارزش بازار یک شرکت از شهرت آن ناشی می شود. اغلب این با خط «سرقفلی» در صورت‌های مالی شما نشان داده می‌شود. قرار گرفتن تحت یک حمله گسترده آنلاین این حسن نیت را از بین می برد و بر نحوه نگاه سرمایه گذاران، وام دهندگان، فروشندگان و سایر شرکای تجاری شما تأثیر می گذارد.

راهنمای عملی سئو مدیریت شهرت

از آنجایی که بیشتر مردم تعاملات خود را با نام تجاری شما با یک پرس و جو شروع می کنند، کنترل آنچه که با مدیریت شهرت آنلاین (ORM) می بینند می تواند به طور مثبت شرکت شما را به عنوان قابل اعتماد نشان دهد. 

ORM در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مدیریت شهرت آنلاین عمل نظارت، آدرس دهی، یا کاهش صفحات نتایج موتورهای جستجو یا ذکر در رسانه های آنلاین و محتوای وب برای مدیریت درک مشتری بر اساس جستجوهای اینترنتی آنها است.

مدیریت شهرت آنلاین در حوزه وسیع تری از خدمات سئو قرار می گیرد. 

3 استراتژی کلان برای مدیریت شهرت آنلاین

فرض اصلی مدیریت شهرت موتورهای جستجو، استفاده از سه استراتژی زیر برای پر کردن صفحه اول SERP برای یک عبارت خاص با نتایج مثبت است. این نه تنها شامل رتبه‌بندی صفحات مناسب از دامنه شما می‌شود، بلکه باعث تقویت اخبار مثبت، فیدهای رسانه‌های اجتماعی، نمایه کسب‌وکار Google و سایر صفحات مرتبط با شرکت شما می‌شود.

استراتژی شماره 1: افزایش رتبه بندی نتایج جستجوی ارگانیک مثبت

یک کسب و کار که به خوبی اداره می شود، به اندازه کافی نتایج مثبتی خواهد داشت که در SERP ها برجسته شده است تا به آن تکیه کنند. استراتژی سئوی خود را تجدید نظر کنید تا روی آن نتایج مثبت تمرکز کنید و آنها را حتی در نتایج جستجو بالاتر ببرید.

اگر به اندازه کافی نتایج مثبت ندارید یا می‌توانید از آن بهره ببرید، من راه‌هایی را برای ایجاد سریع نتایج مثبت در زیر شرح می‌دهم – تا جایی که می‌توانید به عنوان بخشی از سئوی شهرت خود، آن‌ها را ایجاد کنید. 

استراتژی شماره 2: حذف، بهینه سازی، یا تغییر نتایج منفی جستجو 

حذف نتایج منفی جستجو به ندرت امکان پذیر است، اما همیشه ارزش امتحان کردن را دارد. نتایج منفی ممکن است از چندین منبع باشد، از جمله:

  • مطبوعات منفی
  • SEC و سایر اطلاعیه های دولت
  • ScamWatch، ComplaintsBoard و سایت های مشابه
  • دعاوی و سوابق مالیاتی یا کیفری 
  • نظرات منفی (متن یا ویدیو)
  • نظرات منفی انجمن
  • حملات مستقیم از طریق یک دامنه مطابقت دقیق (EMD) و/یا یک سایت اختصاصی

می‌توانید برخی از این نوع نتایج جستجو را با کار مستقیم با میزبان یا سازنده محتوا، ارائه غرامت، یا از طریق اعلامیه قانونی در صورت افتراآمیز، افتراآمیز و نادرست بودن محتوا، کاهش دهید. به عنوان مثال، پس از بررسی منفی، می توانید با پوستر کار کنید تا در ازای یک بررسی به روز، به موضوع رسیدگی کنید.

اگر روی خود محتوا کنترل دارید، می توانید سعی کنید آن را بهینه سازی کنید تا دیگر در نتایج جستجو ظاهر نشود.

استراتژی شماره 3: نتایج جستجوی منفی بالاتر از رتبه

در اینجا یک حقیقت ساده در مورد مدیریت شهرت موتورهای جستجو وجود دارد:

با فرض اینکه سایت شما جایگاه شماره یک را برای یک عبارت جستجوی تحت تأثیر قرار می دهد، باید تا 9 نتیجه دیگر را بهینه سازی کنید تا از نتایج منفی در صفحه یک پیشی بگیرید.

آیا می خواهید آنها را به صفحه سه پایین بیاورید؟ این به طور بالقوه تا بیست نتیجه است که باید آنها را بهینه سازی کنید تا از نتایج منفی بالاتر باشید.

رسیدن به صفحه اول SERP کار آسانی نیست، حتی برای یک نتیجه. اکنون این فرآیند پیچیده را در 20 ضرب کنید. این پیاده روی در پارک نیست، اما با کمک یک آژانس سئو واجد شرایط قابل انجام است.

11 روش برای پاکسازی شهرت آنلاین خود

اکنون که سه استراتژی را که می‌توانید برای ORM استفاده کنید، می‌شناسید، وقت آن است که اقدام کنید. از ترکیبی از این تاکتیک ها برای مدیریت نتایج منفی و بازگرداندن شهرت خود استفاده کنید. 

1. کلمات کلیدی تحت تأثیر را شناسایی کنید 

برخی از عبارات جستجو بیشتر از سایرین به نتایج منفی منجر می‌شوند، بنابراین باید شناسایی کنید که کدام عبارت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

برای تسلط بر سئو مدیریت شهرت، فراتر از کلمات کلیدی مارک دار فکر کنید و بفهمید که مردم چگونه به دنبال شرکت شما آنلاین هستند. می‌توانید از کنسول جستجوی Google استفاده کنید تا ببینید افراد از چه عباراتی برای یافتن شما استفاده می‌کنند. ابزار پولی مانند Ahrefs می تواند به شما در شناسایی حجم و موقعیت کلمه کلیدی کمک کند. شما همچنین می توانید از آن برای شناسایی کلمات کلیدی آسیب دیده اضافی استفاده کنید.

برای مثال، فرض کنید یک نتیجه جستجوی منفی مانند زیر دارید.

نتیجه SERP

URL را در اکسپلورر سایت Ahrefs قرار دهید و روی “کلمات کلیدی ارگانیک” کلیک کنید تا ببینید یک صفحه برای چه عباراتی رتبه بندی می کند. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا شما نیز باید آن جستجوها را پاک کنید.

مدیریت اعتبار رتبه بندی کلمات کلیدی

هر کلمه کلیدی در موقعیت های یک تا دهم در صفحه اول SERP ها نمایش داده می شود. آن کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و از ظاهر صفحه نتیجه یادداشت کنید. آیا شامل بسته نقشه محلی، فید رسانه های اجتماعی، فید محصول، ویدیوها، تصاویر، قطعه ویژه یا هر عنصر نتیجه خاص دیگری است؟ اگر چنین است، می توانید یک استراتژی برای هدف قرار دادن آن ویژگی های خاص ایجاد کنید.

2. یک کمپین اعتبار سئو برای سایت خود راه اندازی کنید

بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که مطبوعات منفی از سایت شما بالاتر بروند. مدیریت اعتبار سئو به شما این امکان را می دهد که با نظارت و واکنش به همه موارد منفی، شهرت شرکت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو کنترل کنید. 

ابتدا، باید با پاکسازی مسائل فنی سئوی سایت خود با بررسی کامل سئو، افزودن محتوای با کیفیت بیشتر به سایت خود و ایجاد بک لینک معتبر برای صفحات کلیدی، رتبه خود را برای جستارهای مارک تجاری تقویت کنید.

این نه تنها به بهبود شهرت شما کمک می کند، بلکه می تواند به شما کمک کند تا برای سایر کلمات کلیدی مهم رتبه بهتری داشته باشید و ترافیک سایت خود را در زمانی که بیشتر مورد نیاز است هدایت کنید. 

3. صفحه دوم را برای نام تجاری خود یا یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید

گوگل SERP های خود را سخت تر کرده است تا محتوای منحصر به فردی را که نمایش می دهند افزایش دهد (هنگامی که به دنبال شام هستید، ده نتیجه از Yelp نشان داده نمی شود). در حالی که اکثر جستجوها فقط یک نتیجه را از هر دامنه مشخص نشان می دهند، من متوجه شده ام که جستجوی مارک اغلب می تواند دو نتیجه را از یک سایت مارک دار به دست آورد.

این بدان معناست که هم صفحه اصلی شما (که امیدواریم در رتبه اول برای مدت مورد نظر قرار دارد) و هم صفحه دوم باید کاملاً برای برند شما با محتوای طولانی بهینه شود. آنها همچنین باید مقدار مناسبی از بک لینک های معتبر کلاه سفید داشته باشند که به آنها اشاره می کنند.

سایت شما اولین خط دفاعی شما و بزرگترین متحد شماست! مطمئن شوید که می دانید چگونه می توانید ردپای آن را به حداکثر برسانید. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک صفحه را بهینه کنید یا از کدام کلمات کلیدی باید استفاده کنید، یک مشاوره رایگان سئو را برای شناسایی بهترین افراد بالقوه برنامه ریزی کنید.

4. نمایه کسب و کار گوگل خود را بهینه کنید

اگر SERP ها شامل Local Map Stack و/یا نتیجه Google My Business هستند، باید نمایه کسب و کار Google خود را به روز کرده و بهینه کنید تا نمایش داده شود.

به یاد داشته باشید، هدف مدیریت شهرت، رتبه بندی نتایج خوب شما نسبت به نتایج منفی است، و نمایه کسب و کار شما دارای املاک مثبت در صفحه اول گوگل است. 

GBP شما به شما امکان می دهد شرح کسب و کار ایجاد کنید، عکس اضافه کنید و پست ایجاد کنید. شما باید از تمام ویژگی های آن استفاده کنید تا جستجوگران را ترغیب کنید تا به وب سایت شما مراجعه کنند یا با شما تماس بگیرند. 

5. روی نظرات مثبت تمرکز کنید

مشتریان راضی خود را تشویق کنید تا نظراتی را ارائه دهند که می تواند به تعادل هر گونه نظرات منفی کمک کند. می‌توانید سعی کنید نظرات جعلی را حذف کنید، اما این فرآیند می‌تواند زمان‌بر باشد.

85٪ از مشتریان به همان اندازه که به توصیه دوستان اعتماد دارند، به نظرات آنلاین اعتماد دارند.

مهمتر از همه، ثابت شده است که بررسی های مشتری واقعی بر رتبه بندی سایت تأثیر می گذارد. هر چه کاربران بیشتر نظرات خوب را ببینند، احتمال اینکه به سایت شما مراجعه کنند بیشتر می شود. موتورهای جستجو این را می بینند و به خدمات مشتری عالی شما با رتبه های بالاتر پاداش می دهند. از سوی دیگر، بررسی های بد یا عدم بررسی به رتبه و اعتبار سئو شما آسیب می رساند.

6. ادعای حساب های رسانه های اجتماعی

نمایه های رسانه های اجتماعی شما به شما این امکان را می دهد که از قدرت دامنه آن غول رسانه اجتماعی برای شروع رتبه بندی پروفایل های خود استفاده کنید. شما باید در بزرگترین سایت های رسانه های اجتماعی حساب کاربری داشته باشید و نمایه خود را بر اساس کلمات کلیدی مارک خود بهینه کنید. هنگامی که نمایه‌های شما فعال شدند، می‌توانید پیوندهایی به آنها با متن لنگر بهینه ایجاد کنید.

از آنجایی که چندین پلتفرم رسانه اجتماعی وجود دارد که می‌توانید روی آنها حساب ایجاد کنید، ادعا و بهینه‌سازی پروفایل‌ها در هر تعداد که مناسب هستند به شما کمک می‌کند نتایج منفی را در SERP کاهش دهید.

در اینجا پروفایل هایی هستند که باید ادعا و بهینه سازی کنید:

  • لینکدین : صفحه لینکدین برای کسب و کارها، به ویژه آنهایی که در فضای B2B هستند، حیاتی است. مقالات طولانی ارسال کنید و به یک جامعه تأثیرگذار برسید که می تواند اخبار مثبت را منتشر کند. تا جایی که می توانید محتوای اصلی را در اینجا ارسال کنید و مطمئن شوید که نام و برند شما اغلب ذکر می شود.
  • توییتر : حساب توییتر راهی عالی برای دسترسی سریع به مشتریان و دریافت بازخورد است. اطمینان حاصل کنید که نمایه شما کامل است، اغلب با محتوای عالی پست کنید و کلمات کلیدی مناسب را به توییت های خود اضافه کنید. توییت‌ها در فید رسانه‌های اجتماعی در SERPS نشان داده می‌شوند، که می‌تواند توییت‌های منفی را که نمی‌خواهید نمایش داده شوند حذف کند.
  • فیس بوک : یک صفحه تجاری راه اندازی کنید و URL سفارشی فیس بوک خود را ادعا کنید. اغلب پست بگذارید و تمام تلاش خود را برای جذب فالوور انجام دهید تا حضور خود را در آنجا مشروع کنید.
  • اینستاگرام : اینستاگرام برای افراد و سازمان های B2C عالی است. نکته اصلی این است که اغلب پست کنید و از کلمات کلیدی مناسب در هشتگ ها استفاده کنید. مسابقات و هدایا راه بسیار خوبی برای جذب سریع دنبال کنندگان در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام است.
  • YouTube : اگر ویدیوهای منفی مرتبط با کلمات کلیدی مارک شما در SERP ها نشان داده می شود، باید یک کانال YouTube ایجاد کنید و ویدیوهای خود را منتشر کنید. این به شما کمک می کند ویدیوهای منفی را بیشتر در SERP پایین بیاورید. 
  • متوسط : در حالی که من معمولاً توصیه نمی‌کنم وبلاگ خود را به شخص ثالث برون سپاری کنید، اما زمان‌های شدید نیاز به اقدامات شدید دارد. راه اندازی یک وبلاگ دوم با چند قطعه از محتوای جدید در مورد نام تجاری خود یک راه عالی برای افزایش قدرت دامنه Medium است.
  • سایر موارد : اگر نام تجاری شما بین المللی است (VK یا Baidu) ممکن است نیاز به ایجاد نمایه های اضافی داشته باشید. Pinterest، Quora، YellowPages و SlideShare همگی گزینه‌های عالی برای کسب‌وکارهای خاص هستند.

7. برای سایر ویژگی هایی که کنترل می کنید، کمپین های SEO را انجام دهید

در مورد خواص دیگری که ممکن است بتوانید بر آن تأثیر بگذارید، سخت فکر کنید. آیا حساب Zendesk دارید؟ نمایه ای با یک انجمن محلی یا تجاری؟ یک سایت روابط سرمایه گذار جداگانه یا یک صفحه نمونه کارها که با شخص ثالث میزبانی می شود؟

نام کسب‌وکارتان را در گوگل جستجو کنید و سه صفحه اول نتایج را بررسی کنید تا ببینید چه ویژگی‌های وب ظاهر می‌شوند که می‌توانید مستقیماً با ویرایش محتوا یا غیرمستقیم آن‌ها را بهینه کنید (زیرا می‌توانید بر میزبان محتوا تأثیر بگذارید).

مطمئن شوید که نام شما به طور برجسته در عنوان صفحه، تگ های h1 و توضیحات متا مشخص شده است. در صورت مجاز بودن، محتوای با کیفیت را به صفحه اضافه کنید و طبیعتاً چندین بار به نام خود اشاره کنید. اگر یک کسب و کار محلی هستید، آدرس خود را وارد کنید.

8. به نتایج مثبتی که کنترل نمی کنید، به لینک ها امتیاز دهید

آیا پیوندهایی به Wikipedia، Owler، Bloomberg، Crunchbase یا سایر پروفایل های پایگاه داده مربوط به نام تجاری شما در SERP ها نشان داده می شوند؟ در حالی که نمی‌توانید محتوای این پروفایل‌ها را کنترل کنید، می‌توانید رتبه‌بندی آن‌ها را از طریق لینک‌سازی برای کاهش نتایج منفی جستجو افزایش دهید.

پیوندها را از طریق فرصت‌های ارسال مهمان، ذکر در وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری مختلف، و همچنین مقالات در نشریات برجسته‌تر جستجو کنید. اطمینان حاصل کنید که از هر فرصت ممکن برای دریافت یک بک لینک با کیفیت استفاده می کنید – به عنوان مثال، اگر مدیر عامل شما در یک کنفرانس صحبت می کند، سعی کنید یک بک لینک در بیانیه مطبوعاتی سخنرانی دریافت کنید.

نکته‌ای که ذکر آن مهم است این است که باید از وسوسه استفاده از تکنیک‌های سایه‌دار و «کلاه سیاه» که نتایج سریع‌تری را وعده می‌دهند اجتناب کنید. در حالی که برخی از آنها ممکن است در کوتاه مدت کار کنند، گوگل ناگزیر به آن خواهد رسید. و زمانی که این اتفاق بیفتد، نه تنها رتبه‌هایی را که با استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه به دست آورده‌اید از دست خواهید داد، بلکه سایت شما نیز ممکن است جریمه شود. به همین دلیل من همیشه استفاده از خدمات لینک سازی معتبر را توصیه می کنم.

9. تصاویری را ارسال کنید که نمایانگر نام تجاری شما و کلمات کلیدی هدف هستند

ارسال تصاویر به سایت یا رسانه های اجتماعی ممکن است به آنها کمک کند در نتایج تصویر ظاهر شوند و نتایج منفی را کاهش دهند. قانون اینجا این است که:

  1. مطمئن شوید که تصاویر با کلمه کلیدی هدف یا نام تجاری شما عنوان شده است.
  2. کلمات کلیدی خود را در اطراف جایی که تصویر را ارسال می کنید ذکر کنید، مانند توضیحات یا عنوان.
  3. کلمه کلیدی مورد نظر خود را در متن جایگزین تصویر قرار دهید.

برای کمک به رتبه بندی تصاویر به این صفحات پیوندهایی ایجاد کنید.

10. فیلم بسازید 

برای ایجاد یک ویدیوی متفکرانه، آموزنده و نه خیلی طولانی (زیر 10 دقیقه) وقت بگذارید. ویدیویی که در مورد موضوع مورد بحث صحبت می کند (یعنی همان چیزی که مطبوعات منفی تولید می کند) شانس زیادی برای رتبه بندی دارد. همچنین، متن کاملی را در توضیحات بگنجانید و عنوان را بهینه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا متوجه شوند ویدیو در مورد چیست. ویدیوهای خود را در یوتیوب (دومین موتور جستجوی بزرگ جهان)، Vimeo یا سایر سایت های میزبانی ویدیو قرار دهید و برای آنها پیوند ایجاد کنید. 

Google عاشق ویدیوهای خوش ساختی است که تعداد بازدید بالایی دارند، بنابراین این امر به ویژه برای مدیریت شهرت Google موثر است. نتایج ویدیو می تواند در یک فید یا در SERP ظاهر شود. 

11. محتوای جدید روابط عمومی طولانی را منتشر کنید

یک کمپین روابط عمومی می تواند یک راه کوتاه مدت خوب برای پرداختن به شهرت سئو برند شما باشد. این پوشش نه تنها باعث ایجاد آگاهی از برند می‌شود، بلکه به سایت شما بک لینک نیز می‌دهد (اگرچه به ندرت لینک‌های do-follow خواهند بود). اگر توسط یک سایت معتبر منتشر شود، انتشارات مطبوعاتی شما ممکن است به خودی خود رتبه خوبی داشته باشند، یا می توانید از یک سرویس لینک سازی برای افزایش دید استفاده کنید.

هنگام ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی، آن را برای سئو قبل از syndication بهینه کنید تا شانس رتبه بندی آن افزایش یابد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور