8 ابزار رایگان گزارش سئو


هیچ کمبودی در ابزارهای گزارش سئو برای انتخاب وجود ندارد – اما ابزارهای اصلی که برای تنظیم یک گزارش سئو نیاز دارید چیست؟

در این مقاله، هشت مورد از ابزارهای گزارش‌دهی سئوی مورد علاقه‌ام را به اشتراک می‌گذارم تا به شما در ایجاد یک گزارش جامع سئو به صورت رایگان کمک کند.

قیمت: رایگان

کنسول جستجوی گوگل که اغلب GSC نامیده می شود، یکی از پرکاربردترین ابزارها برای ردیابی موارد مهم است معیارهای سئو از جستجوی گوگل

رایج ترین مورد استفاده گزارش دهی

GSC داده های زیادی برای بررسی دارد، اما شاخص عملکرد اصلی که SEO در ابتدا در GSC به آن نگاه می کند این است کلیک می کند روی اصلی بررسی اجمالی داشبورد.

google-search-console-clicks-performance-dashboard

از آنجایی که داده ها از گوگل هستند، سئوکاران آن را فشارسنج خوبی برای ردیابی عملکرد جستجوی ارگانیک می دانند. علاوه بر داده‌های کلیک، می‌توانید موارد زیر را نیز از قسمت ردیابی کنید کارایی گزارش:

  • کل برداشت ها
  • میانگین CTR
  • موقعیت متوسط
gsc-performance-viewgsc-performance-view

نکته

اگر ثبت نام کرده اید AWT با استفاده از Google Search Console، می‌توانید داده‌های عملکرد GSC خود را در Ahrefs با کلیک روی «عملکرد GSC» از داشبورد اصلی مشاهده کنید.

اما برای اکثر گزارش سئوداده‌های کلیک‌های GSC به صفحه‌گسترده صادر می‌شود و به نمودار تبدیل می‌شود تا عملکرد سال به سال را تجسم کند.

ارگانیک-ترافیک-گراف-نمایش-کلیک-سال به سالارگانیک-ترافیک-گراف-نمایش-کلیک-سال به سال

ویژگی مورد علاقه

یکی از گزارش های مورد علاقه من در GSC این است نمایه سازی گزارش. این برای گزارش سئو مفید است زیرا می توانید نسبت صفحات نمایه شده به غیر ایندکس شده را در گزارش سئو خود به اشتراک بگذارید.

گزارش google-search-console-indexed-pagesگزارش google-search-console-indexed-pages

اگر وب سایت تعداد زیادی صفحات غیر ایندکس شده دارد، پس ارزش آن را دارد که صفحات را مرور کنید تا متوجه شوید که چرا ایندکس نشده اند.

قیمت: رایگان

Google Looker Studio (GLS)، که قبلاً با نام Google Data Studio (GDS) شناخته می‌شد، ابزاری رایگان است که به تجسم داده‌ها در داشبوردهای قابل اشتراک‌گذاری کمک می‌کند.

رایج ترین مورد استفاده گزارش دهی

داشبوردها بخش مهمی از گزارش سئوو GLS به شما امکان می دهد از طریق ادغام های آن، یک نمای کلی از عملکرد جستجو از چندین منبع دریافت کنید.

خارج از جعبه، GLS به شما امکان می دهد به بسیاری از منابع داده مختلف متصل شوید.

مانند:

  • محصولات بازاریابی – Google Ads، Google Analytics، Display & Video 360، Search Ads 360
  • محصولات مصرفی – Google Sheets، YouTube و Google Search Console
  • پایگاه های داده – BigQuery، MySQL و PostgreSQL
  • پلتفرم های رسانه های اجتماعی – فیس بوک، ردیت و توییتر
  • فایل ها – آپلود فایل CSV و Google Cloud Storage

Sidenote.

اگر زمان کافی برای ایجاد گزارش خود را به صورت دستی ندارید، Ahrefs دارای سه رابط Google Looker Studio است که می تواند به شما در ایجاد گزارش کمک کند. گزارش خودکار سئو برای هر وب سایتی با چند کلیک

google-looker-studio-partner-connectorsgoogle-looker-studio-partner-connectors

در اینجا یک داشبورد در GLS به نظر می رسد:

ahrefs-seo-audit-dashboardahrefs-seo-audit-dashboard
ادغام Ahrefs Google Looker Studio

با این نوع داشبورد، گزارش هایی را به اشتراک می گذارید که به راحتی قابل درک است با مشتریان یا سایر ذینفعان.

ویژگی مورد علاقه

توانایی ترکیب و فیلتر کردن داده ها از منابع مختلف، مانند GA و GSC، به این معنی است که می توانید یک نمای کلی سفارشی از کل عملکرد جستجوی خود، متناسب با وب سایت خود دریافت کنید.

قیمت: رایگان برای 500 URL

Screaming Frog یک خزنده وب سایت است که به شما کمک می کند وب سایت خود را بررسی کنید.

نسخه رایگان Screaming Frog از خزنده‌اش عالی است اگر می‌خواهید یک ممیزی سریع روی تعدادی URL انجام دهید. نسخه رایگان به 500 URL محدود شده است که آن را برای خزیدن وب سایت های کوچکتر ایده آل می کند.

اسکرین شات رابط کاربری فریاد قورباغهاسکرین شات رابط کاربری فریاد قورباغه

رایج ترین مورد استفاده گزارش دهی

وقتی صحبت از گزارش می شود، گزارش ها منوی Screaming Frog SEO Spider دارای انبوهی از اطلاعات است که می توانید به آنها نگاه کنید که تمام جنبه های فنی وب سایت شما را پوشش می دهد، مانند تجزیه و تحلیل، تغییر مسیر، متعارف، صفحه بندی، hreflang، داده های ساخت یافته، و بیشتر.

هنگامی که سایت خود را خزیدید، فقط باید گزارش های مورد نیاز خود را دانلود کنید و مسائل اصلی را برای خلاصه کردن در گزارش سئوی خود بررسی کنید.

ویژگی مورد علاقه

Screaming Frog می تواند داده ها را از ابزارهای دیگر از جمله اهرفس، با استفاده از API ها.

اگر قبلاً به چند API ابزار SEO دسترسی داشتید، می‌توانید داده‌ها را از همه آنها مستقیماً به Screaming Frog بکشید. اگر می‌خواهید داده‌های خزیدن را با داده‌های عملکرد یا سایر ابزارهای شخص ثالث ترکیب کنید، مفید است.

screaming-frog-api-accessscreaming-frog-api-access

حتی اگر هرگز یک API را پیکربندی نکرده باشید، اتصال ابزارهای دیگر به Screaming Frog ساده است.

قیمت: رایگان

Ahrefs انتخاب زیادی از ابزارهای رایگان سئو برای کمک به شما در هر مرحله از کمپین سئوی شما، و بسیاری از این موارد می توانند برای ارائه بینشی برای گزارش سئوی شما استفاده شوند.

زمان استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs در سراسر تصویر فرآیند جستجوزمان استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs در سراسر تصویر فرآیند جستجو

به عنوان مثال، می توانید از ما استفاده کنید:

رایج ترین مورد استفاده گزارش دهی

یکی از محبوب ترین ابزارهای رایگان سئو ما این است Ahrefs Webmaster Tools (AWT)، که می توانید برای گزارش سئوی خود از آن استفاده کنید.

با AWT، تو می توانی:

  • با تنظیم زمانبندی، سلامت سئوی خود را در طول زمان بررسی کنید ممیزی SEO
  • عملکرد وب سایت خود را مشاهده کنید
  • تمام بک لینک های شناخته شده برای وب سایت خود را بررسی کنید
ahrefs-نمای کلیahrefs-نمای کلی

ویژگی مورد علاقه

از بین تمام ابزارهای رایگان Ahrefs، مورد علاقه من است AWT. در آن، ممیزی سایت ویژگی مورد علاقه من است – پس از راه اندازی آن، این یک روش کاملاً بدون دست برای پیگیری عملکرد فنی وب سایت شما و نظارت بر سلامت آن است.

اگر در حال حاضر به کنسول جستجوی گوگل دسترسی دارید، این کار بیهوده است یک AWT رایگان راه اندازی کنید حساب کنید و یک خزیدن فنی از وب سایت(های) خود را برنامه ریزی کنید.

قیمت: رایگان

نوار ابزار SEO Ahrefs رایگان است کروم و فایرفاکس برنامه افزودنی مفید برای تشخیص مشکلات فنی داخل صفحه و انجام بررسی های سریع نقطه ای در صفحات وب سایت شما.

رایج ترین مورد استفاده گزارش دهی

برای گزارش سئو، انجام یک بررسی درون صفحه در وب سایت شما مفید است صفحات برتر برای اطمینان از اینکه هیچ جدی وجود ندارد مسائل روی صفحه.

ahrefs-seo-toolbar-نمای کلیahrefs-seo-toolbar-نمای کلی

با نسخه رایگان، ویژگی های زیر را دریافت می کنید:

  • گزارش سئو داخل صفحه
  • تغییر مسیر ردیاب با هدرهای HTTP
  • لینک های خروجی با برجسته کننده لینک و جستجوگر لینک شکسته گزارش می دهند
  • موقعیت های SERP
  • تغییر کشور برای SERP

این نوار ابزار SEO برای بررسی دقیق مشکلات صفحات در وب سایت شما عالی است. اگر از بازرسی کد مطمئن نیستید، می‌تواند به شما نکات ارزشمندی را در مورد عناصری که باید در صفحات خود اضافه کنید تا آنها را جستجوگرند، به شما ارائه دهد.

اگر مشکلی در صفحه وجود داشته باشد، نوار ابزار آن را برجسته می‌کند و قرمز نشان‌دهنده یک مشکل مهم است.

severity-highlight-ahrefs-seo-toolbarseverity-highlight-ahrefs-seo-toolbar

ویژگی مورد علاقه

بخشی که من بیشتر از همه در آن استفاده می کنم نوار ابزار SEO هست شاخص ناپذیری برگه در این قسمت می توانید ببینید که آیا صفحه قابل خزیدن و ایندکس شدن توسط گوگل است یا خیر.

indexability-tab-ahrefs-seo-toolbarindexability-tab-ahrefs-seo-toolbar

اگرچه می توانید این کار را با بررسی دستی کد انجام دهید، استفاده از نوار ابزار بسیار سریعتر است.

قیمت: رایگان

گوگل آنالیتیکس مانند GSC ابزار دیگری است که می توانید از آن برای ردیابی عملکرد وب سایت خود، پیگیری جلسات و تبدیل ها و موارد دیگر در وب سایت خود استفاده کنید.

google-analytics-screenshotgoogle-analytics-screenshot

رایج ترین مورد استفاده گزارش دهی

GA یک نمای کلی از ترافیک وب سایت از چندین منبع مختلف مانند ترافیک مستقیم، اجتماعی، ارگانیک، پولی و غیره به شما می دهد.

ویژگی مورد علاقه

شما می توانید تا 300 رویداد و 30 تبدیل را با GA4 ایجاد و ردیابی کنید. پیش از این، با تجزیه و تحلیل جهانی، شما فقط می توانستید 20 تبدیل را ردیابی کنید. این امر ردیابی رویداد و تبدیل را در GA4 آسان تر می کند.

قیمت: رایگان

اسلایدهای گوگل نسخه گوگل پاورپوینت مایکروسافت است. اگر داشبوردی برای گزارش دهی در مورد خود تنظیم نکرده اید عملکرد سئو، بهترین کار بعدی مونتاژ یک عرشه اسلاید است.

زیاد آژانس های سئو گزارش خود را از طریق بینش داشبورد و ارائه های پاورپوینت ارائه دهند. با این حال، اگر به پاورپوینت دسترسی ندارید، Google Slides یک جایگزین عالی (رایگان) است.

google-slides-screenshotgoogle-slides-screenshot

رایج ترین موارد استفاده از گزارش

رایج ترین استفاده از اسلایدهای گوگل ایجاد گزارش سئو ماهانه است. اگر نمی‌دانید در گزارش ماهانه چه مواردی را باید لحاظ کنید، از ما استفاده کنید قالب گزارش سئو.

ویژگی مورد علاقه

یکی از ویژگی های مورد علاقه من این است که ارائه خود را در یک چت ویدیویی مستقیماً از Google Slides به اشتراک بگذارید. می توانید این کار را با کلیک بر روی نماد دوربین در بالا سمت راست انجام دهید.

اشتراک-ویدئو-چت-گوگل-اسلایدهااشتراک-ویدئو-چت-گوگل-اسلایدها

اگر با مشتریان راه دور کار می کنید این کار مفید است و به اشتراک گذاری گزارش های خود را آسان می کند.

قیمت: رایگان

Google Trends به شما امکان می دهد محبوبیت یک کلمه کلیدی را در طول زمان در هر کشوری مشاهده کنید. داده های نشان داده شده نسبت محبوبیت نسبی است که از 0 تا 100 مقیاس شده است، نه حجم مستقیم عبارت های جستجو.

رایج ترین موارد استفاده از گزارش

Google Trends برای نشان دادن چگونگی افزایش یا کاهش محبوبیت برخی جستجوها در طول زمان مفید است. اگر با وب سایتی کار می کنید که اغلب دارای محصولات، خدمات یا اخبار پرطرفدار است، نشان دادن بصری این موضوع در گزارش سئوی خود می تواند مفید باشد.

Google Trends تشخیص روندهای فصلی برای دسته بندی محصولات را آسان می کند. به عنوان مثال، مردم زمانی که هوا آفتابی است می خواهند باربیکیو بخرند.

با استفاده از Google Trends، می‌توانیم ببینیم که اوج تقاضا برای BBQ معمولاً در ژوئن تا ژوئیه هر سال اتفاق می‌افتد.

bbq-google-trends-graphbbq-google-trends-graph

با استفاده از این داده‌ها در پنج سال گذشته، می‌توانیم مطمئن باشیم که فصل باربیکیو چه زمانی شروع و چه زمانی به پایان می‌رسد.

ویژگی مورد علاقه

مقایسه دو یا چند عبارت جستجو با یکدیگر در طول زمان یکی از موارد مورد علاقه من از Google Trends است، زیرا می توان از آن برای بیان داستان خود استفاده کرد.

google-trends-comparison-examplegoogle-trends-comparison-example

تزیین گزارش خود با داده های روند به شما امکان می دهد بینش بیشتری در مورد روندهای بازار به دست آورید.

در صورت نیاز حتی می توانید در سطح منطقه ای روندها را بررسی کنید.

regional-trends-via-google-trendsregional-trends-via-google-trends

افکار نهایی

این ابزارهای رایگان به شما کمک می کنند تا پایه های یک گزارش سئوی جامع را جمع آوری کنید.

ابزارهایی که برای آنها استفاده می کنید گزارش سئو همیشه لازم نیست که گران باشد – حتی شرکت های بزرگ از بسیاری از ابزارهای رایگان ذکر شده برای ایجاد بینش برای گزارش های SEO مشتریان خود استفاده می کنند.

سوالات بیشتری دارید؟ به من پینگ کن در X 🙂





Source link

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور