به قسمت خوش آمدید شماره 67 خبرنامه سئو توسط #SEOSLY!
من از تعطیلات برگشته ام و آماده هستم تا آخرین اخبار و نکات سئو را برای شما ارائه دهم. این قسمت اخبار سئو سه هفته گذشته را پوشش می دهد.
به این مهمانی بپیوندید و دانش سئوی خود را با دنبال کردن من در این پلتفرمها تقویت کنید – این یک برد-برد برای هر دوی ما است زیرا به من کمک میکند تا جامعه خود را رشد دهم و بهترین محتوای سئو را برای شما به ارمغان بیاورم:
این قسمت خبرنامه توسط SEO PowerSuite حمایت می شود
Rank Tracker را بررسی کنید که یک ابزار SEO رایگان است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی نامحدود را بررسی کنید، رتبه بندی های جغرافیایی خاص را برای هر مکان ردیابی کنید، گزارش های رتبه بندی خودکار و موارد دیگر را دریافت کنید.
پرسش و پاسخ سئوی زنده هفته گذشته را با جیسون بارنارد تماشا کنید
بازپخش پنل دانش سئوی زنده دوشنبه گذشته را با جیسون بارنارد تماشا کنید. از فوریه 2023، من هر دوشنبه میزبان یک بحث اخبار سئو زنده خواهم بود. گوش به زنگ باشید!
حتماً در وبینار Duda با من در 25 ژانویه 2023 هماهنگ شوید
برای جلسه همه چیز درباره تحقیق کلمات کلیدی در روز چهارشنبه به من بپیوندید.
بالا اخبار سئو
در اینجا مهم ترین اخبار دنیای سئو در هفته گذشته است. اتفاقات زیادی افتاده است!
گوگل پادکست های جاسازی شده را از نتایج جستجو حذف می کند
گوگل گزینه گوش دادن مستقیم به پادکست ها را از نتایج جستجو حذف کرده است که نشان دهنده یک حرکت بالقوه به سمت تبلیغ پادکست در YouTube است. بیشتر بخوانید.
گوگل در مورد ChatGPT ترسیده است
نیویورک تایمز گزارش می دهد که لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، درباره پاسخ آن به ChatGPT با برنامه هایی برای راه اندازی بیش از 20 محصول هوش مصنوعی در سال جاری، از جمله نمایشی از چت ربات جستجوی خود، بحث کرده اند. بیشتر بخوانید.
گزارش نمایه سازی ویدیوی کنسول جستجوی گوگل مشکلات نمایه سازی بند انگشتی را بهبود می بخشد
از 19 ژانویه 2023، Google گزارش نمایه سازی ویدیو را در کنسول جستجوی Google به روز کرده است، که اکنون مشکلات نمایه سازی بند انگشتی را با دقت بیشتری گزارش می دهد. گوگل گفت که نتیجه ممکن است این باشد که شما یک تغییر انتساب مسائل «تصویر کوچک گمشده» را به انواع خاص تری ببینید. بیشتر بخوانید.
توصیههای برتر Core Web Vitals Google برای سال 2023
مجموعهای از بهترین روشها که تیم Chrome DevRel معتقد است مؤثرترین راهها برای بهبود عملکرد Core Web Vitals در سال 2023 هستند. بیشتر بخوانید.
مصاحبه های جدید متخصص سئو
در اینجا جدیدترین مصاحبه هایی که با کارشناسان صنعت سئو انجام دادم آورده شده است. حتما همه آنها را تماشا کنید. هر کدام شامل تعداد غیرممکنی از بمب های دانش است.
شماره 22: مربی SEO بودن و یادگیری سئو هر روز با میریام جسیر
شماره 21: سئوی Wix، سئو فنی و ممیزی های سئو با کریستال کارتر
شماره 20: سئوی هارمونیک با جوزف اس. خان از Hum JAM
شماره 19: پخش زنده، وبینارها، اینفلوئنسر مارکتینگ و موارد دیگر با آنتون شولک از دودا
اخبار دیگر
گوگل دستورالعملهای مربوط به محتوای نوشتاری هوش مصنوعی را پس از اینکه توجه نویسنده محتوای هوش مصنوعی بانکی را به خود جلب کرد، تکرار میکند.
Google اطلاعات بینش Google Posts را متوقف می کند
اطلاعات آماری Google Posts دیگر کار نمیکند، طبق اسناد Google Business Profiles API برای زمانبندی منسوخ شدن، متوقف شده است. بیشتر بخوانید.
بالا نکات سئو
و در اینجا نکات سئو برای شما آورده شده است.
شماره 1: گوگل: شماره صفحات در عناوین صفحات صفحه بندی شده به سئو کمک نمی کند
آلن کنت از گوگل در آخرین ساعات اداری سئو گوگل گفت که قرار دادن شماره صفحات در تگ های عنوان برای صفحات صفحه بندی شده شما کمک زیادی به سئو نمی کند. او گفت: “شامل شماره صفحه در اطلاعات شما در مورد یک صفحه تاثیر کمی خواهد داشت.” بیشتر بخوانید.
شماره 2: گوگل: «اینجا» متن پیوند بد است
Lizzi Sassman از گوگل در ساعات کاری دفتر سئوی گوگل امروز صبح گفت که استفاده از متن لنگر “اینجا”، متن برای لینک شما، به سادگی “متن لینک بد” است. در عوض، باید از متن توصیفی بیشتری برای صفحه ای که به آن لینک می دهید استفاده کنید. بیشتر بخوانید.
شماره 3: گوگل متن پنهان در صفحه را نادیده می گیرد
به گفته جان مولر از گوگل، موتور جستجو در نادیده گرفتن متن پنهان در یک صفحه وب مهارت دارد و جریمه ای برای آن اعمال نمی کند، در عوض، متنی را که در صفحه قابل مشاهده نیست در نظر نمی گیرد.
شماره 4: Google: Core Web Vitals یک الزام Google Discover نیست
آیا برای گنجاندن در Google Discover به امتیازات حیاتی وب اصلی برجسته نیاز دارید؟ پاسخ منفی است، حداقل جان مولر از گوگل گفت: “ما این ارتباط را در جایی مستند نداریم.” بیشتر بخوانید.
شماره 5: Google قوانین Robots.txt را نادیده می گیرد اگر کد وضعیت 4xx را ارائه کند
به طور خلاصه، اگر کد وضعیت 4xx را با فایل robots.txt خود ارائه دهید، گوگل قوانینی را که در آن فایل مشخص کرده اید نادیده می گیرد. چرا؟ خوب، کدهای وضعیت 4xx به این معنی است که سند در دسترس نیست، بنابراین Google آن را بررسی نمی کند زیرا سرور می گوید در دسترس نیست. گری این را گفت زیرا او یک یا دو شکایت در مورد عدم رعایت قوانین robots.txt توسط گوگل دریافت کرد. بیشتر بخوانید.
شماره 6: گوگل: بررسی محصولات مرتبط با چندین فروشنده ممکن است تقویت شود
آلن کنت از گوگل تایید می کند که یک صفحه بررسی محصول که به چندین فروشنده پیوند داده می شود، در صورتی که همه چیز برابر باشد، می تواند رتبه بندی را افزایش دهد. بیشتر بخوانید.
شماره 7: جان مولر گوگل: جاوا اسکریپت را به زیر عنصر اصلی منتقل کنید
جان مولر از گوگل توصیه می کند کد جاوا اسکریپت را زیر عنصر HTML قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را به وضوح درک کنند. بیشتر بخوانید.
شماره 8: گوگل چندین سیگنال تاریخ را در صفحات وب توصیه می کند
با استفاده از چندین سیگنال تاریخ برای نمایش تاریخ صحیح در نتایج جستجو، یکپارچگی و قابلیت اطمینان وب سایت خود را حفظ کنید. بیشتر بخوانید.
شماره 9: گوگل: داشتن یک وب سایت با نام مشابه به عنوان یک سایت دیگر برای جستجو خوب است
از جان مولر گوگل پرسیده شد که آیا داشتن وب سایتی با همان نام سایت دیگری در اینترنت با جستجوی گوگل مشکلی ندارد. جان گفت که نمی تواند در مورد مسائل مربوط به کپی رایت مشاوره حقوقی بدهد، اما او گفت که وقتی صحبت از جستجوی گوگل و سئو می شود، خوب است. بیشتر بخوانید.
این منابع را از دست ندهید
در اینجا منابعی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از دنیای سئو به روز بمانید.
دو بهروزرسانی تأیید نشده Google، آزمایشهای حداکثر عملکرد و تغییر دادههای کنسول جستجو
ChatGPT and SEO – The SEO Weekly – قسمت 50
مرکز راهنمایی کنسول جستجو
در این قسمت از Search Off the Record، جاش کوهن، یک نویسنده فناوری در تیم کنسول جستجو، به جان و لیزی میپیوندد تا درباره مرکز راهنمای کنسول جستجو گپ بزنند.
این مقالات را از دست ندهید
در اینجا بهترین مقالات در مورد SEO را برای شما برای این قسمت انتخاب کرده ام.
ChatGPT برای SEO: 20 روش برای استفاده از ChatGPT در فعالیت های SEO
با در نظر گرفتن همه اینها، من نیز مانند بسیاری از شما، در هفته های اخیر با ChatGPT بازی کرده ام تا راه هایی را برای استفاده از وظایف سئو شناسایی کنم. در اینجا 20 مورد از آنها وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان مرجع نیز استفاده کنید. در aleydasolis.com بیشتر بخوانید.
Hashing چیست (و چگونه کار می کند). جمع های چک، توابع هش، و بیشتر!
هش کردن فرآیند تبدیل یک کلید یا رشته ای از کاراکترها به مقدار دیگری است. تبدیل با استفاده از یک الگوریتم هش (تابع) انجام می شود. چکسوم الگوریتمی است که حاوی تابع هش است. در jcchouinard.com بیشتر بخوانید.
آیا محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی جایگزین مزرعه های ارزان قیمت محتوای قدیمی می شود؟
استفاده Red Ventures از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای ارزانقیمتی که در جستجو رتبه خوبی داشته باشد، مطمئناً شبیه مزارع محتوای قدیمی است که Google Panda حذف کرده است. در searchengineland.com بیشتر بخوانید.
Google EEAT: چگونه می توان “تجربه” را اضافه کرد و محتوای SEO خود را بهبود بخشید
گوگل اخیراً تغییرات عمدهای را در نحوه رتبهبندی کیفیت و ارتباط محتوایی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان داده میشود، ایجاد کرده است. تخصص، اقتدار، و اعتماد، یا EAT، یک E جدید برای تجربه دارد، که اکنون آن را به EEAT تبدیل کرده است. در amsivedigital.com بیشتر بخوانید.
راهنمای کامل سئوی بین المللی 2023
آخرین مقاله ما را بخوانید تا درباره سئوی بین المللی و عوامل کلیدی که باید در هنگام توسعه استراتژی جهانی خود در نظر گرفته شوند، بیشتر بدانید. اطلاعات بیشتر را در brightedge.com بخوانید.
محتوای هوش مصنوعی و GTP3/ChatGPT – آیا این یک تهدید است؟
یک سوال داغ در سئو در حال حاضر این است که آیا هوش مصنوعی و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور بالقوه “پایان” را برای بخش بزرگی از کاری که ما متخصصان سئو انجام میدهیم نشان میدهد یا خیر. در dantaylor.online بیشتر بخوانید.
نقش هوش مصنوعی مولد در تولید محتوا
همانطور که ChatGPT و سایر ابزارهای تولید هوش مصنوعی به جریان اصلی تبدیل می شوند، کشف کنید که چگونه این فناوری بر تیم های تولید محتوا تأثیر می گذارد. در ipullrank.com بیشتر بخوانید.
محتوای هوش مصنوعی در سئو چقدر خوب عمل می کند؟
با استفاده از Bankrate، Cnet و Creditcards.com، اکنون میتوانیم تأثیر محتوای هوش مصنوعی بر سئو را بهتر درک کنیم. در kevin-indig.com بیشتر بخوانید.
فراگیر بودن محتوا: همه چیزهایی که باید بدانید
زمانی که به محتوا اشاره میشود، فراگیری میزان دسترسی و درک یک محتوای معین را توسط طیف وسیعی از افراد، از جمله افراد دارای معلولیت یا با پیشینههای فرهنگی مختلف، توصیف میکند. بازاریابان باید مطمئن شوند که پیام آنها می تواند با تولید محتوای فراگیر به مخاطبان گسترده تری برسد و با آنها تعامل داشته باشد. در oncrawl.com بیشتر بخوانید.
نحوه انجام تجزیه و تحلیل SERP
تجزیه و تحلیل SERP فرآیندی است که به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا و چگونه می توانید برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنید و آیا تلاش ارزش پاداش را دارد یا خیر. در ahrefs.com بیشتر بخوانید.
سئو برای وب سایت های غیر متخصص
این ترکیبی از دو سوال است که در گروه های بحث جداگانه مطرح شد. در هر دو موقعیت، افرادی که درخواست کمک میکردند اذعان داشتند که در زمینه سئو یا موضوع انتخابی (به ترتیب) تخصص ندارند. در seo-theory.com بیشتر بخوانید.
سئو قطعات توییتر
و قبل از پایان، در اینجا چند قطعه توییتر برای شما آورده شده است. ما نمی دانیم که آیا توییتر قرار است در آینده به اینجا برسد یا نه، پس بیایید تا زمانی که هنوز اینجاست از آن استفاده کنیم.
از شما برای خواندن خبرنامه من متشکرم! امیدوارم اطلاعات مفید و آموزنده بوده باشد. اگر از این موضوع لذت بردید، حتماً هفته آینده نسخه بعدی را بررسی کنید.
من می توانم در زمینه سئو به شما کمک کنم.
توجه: جاوا اسکریپت برای این محتوا مورد نیاز است.