چگونه خط لوله خود را بسازیم

چگونه سئو می تواند بر تولید رهبر تاثیر بگذارد؟

تقریبا 60 درصد خریداران از گوگل برای تحقیق در مورد محصولاتی که قصد خرید دارند استفاده می کنند. خریداران B2B از این روند پیروی می کنند – هنگام تصمیم گیری برای خرید، حدود 27٪ از وقت خود را صرف تحقیق آنلاین می کنند و فقط 5٪ تا 6٪ از وقت خود را با هر فروشنده ای ملاقات می کنند.

سئو فرآیند اصلاح وب سایت شما است تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قابل کشف باشد و به مخاطبان هدف شما برسد. فرآیند تولید سرنخ سئو چیزی شبیه به این است:

  • بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبان
  • انتشار محتوای آموزنده برای آوردن ترافیک به سایت شما
  • ارائه تجربه کاربری برتر برای جذب سرنخ های واجد شرایط و کشیدن آنها به قیف بازاریابی شما
  • استفاده از فراخوان‌های اقدام قوی (CTA) مانند آزمایش‌های رایگان، دموها، و اشتراک‌های خبرنامه برای گرفتن اطلاعات تماس و حمایت از تلاش‌های فروش شما

8 روش برای افزایش سئو برای نسل پیشرو

برای تولید سرنخ های سئو، باید عملکرد فنی سایت خود را بهبود ببخشید، محتوای مرتبط با مخاطبان خود را اضافه کنید و سیگنال های مناسبی را به موتورهای جستجو بدهید تا بتوانند صفحات وب شما را به طور مناسب ایندکس و رتبه بندی کنند.

در زیر هشت بهترین شیوه سئو برای آوردن خریداران بالقوه به سایت شما و ایجاد سرنخ برای تیم فروش شما آورده شده است.

1. یک حسابرسی وب سایت انجام دهید

اولین قدم در سئو برای رشد کسب و کار این است که وب سایت شما بهترین عملکرد را داشته باشد. با ممیزی جامع سایت شروع کنید که سلامت کلی سئو سایت را اندازه گیری می کند. بیش از 200 فاکتور رتبه بندی گوگل وجود دارد – هر چه بیشتر راضی باشید، شانس بیشتری برای صعود سایت شما به SERP ها خواهید داشت.

ترکیب دقیق عوامل رتبه‌بندی گوگل از آنجایی که اطلاعات اختصاصی است یک راز باقی مانده است، بنابراین یک ممیزی SEO بهترین شیوه‌های استاندارد صنعت مربوط به سلامت فنی سایت، تجربه کاربر، کیفیت محتوا، سئوی درون صفحه مانند عنوان و توضیحات صفحه و غیره را پوشش می‌دهد. سئوی صفحه مانند بک لینک

در حالی که این ممکن است دلهره آور به نظر برسد، ممیزی ها به شما کمک می کنند تا یک برنامه ایجاد کنید. می توانید مهمترین پیشرفت ها مانند سرعت صفحه و خطاهای سایت را اولویت بندی کنید. مهم نیست محتوای شما چقدر عالی باشد، اگر سایت شما کند، پر از لینک های مرده یا ناامن باشد، قابل مشاهده و تبدیل سرنخ ها به دست نمی آورید.

2. کلمات کلیدی مرتبط را با تحقیق کلمات کلیدی پیدا کنید

تولید سرنخ سئو همچنین از شما می‌خواهد که عبارات جستجویی را که مشتریانتان در گوگل وارد می‌کنند و نوع اطلاعاتی که انتظار دارند بیابند، رعایت کنید.

از شخصیت های عمیق خریدار برای درک نیازها و نکات دردناک آنها استفاده کنید و یک لیست اولیه از کلمات کلیدی که ممکن است در مراحل مختلف سفر خریدار استفاده کنند ایجاد کنید. یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا لیست را کامل کنید، کلمات کلیدی مرتبطی را که ممکن است فکرش را نمی کردید بیاورید و به کلمات کلیدی مهمی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند نگاه کنید.

سپس می توانید بر اساس موارد زیر تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی را اولویت بندی کنید:

  • ارتباط: چقدر کلمه کلیدی برای مخاطبان و کسب و کار شما مهم است
  • حجم جستجو: تعداد دفعاتی که کاربران در یک بازه زمانی معین کلمه کلیدی را جستجو می کنند
  • دشواری کلمه کلیدی: رتبه بندی در صفحه اول SERP برای کلمه کلیدی چقدر چالش برانگیز است

کلمات کلیدی و هدف جستجو

برای به دست آوردن سرنخ های سئو، باید خریداران را در تمام مراحل سفر خود جذب کنید، از جمله آنهایی که عبارتند از:

  • شروع به تحقیق در مورد مشکل آنها (مرحله آگاهی).
  • تعیین اینکه کدام محصول مشکل آنها را حل می کند (مرحله بررسی).
  • انتخاب محل خرید (مرحله تبدیل).

سئوی تولید سرنخ موفق شامل درک هدف جستجو و دلیل استفاده از یک کلمه کلیدی است. سپس می توانید محتوای مناسب برای پاسخ به سؤال آنها ایجاد کنید.

چهار نوع اصلی هدف جستجو عبارتند از:

  1. اطلاعاتی: کاربر می خواهد به سؤالی پاسخ دهد، مانند “کودک من چه زمانی باید غذای جامد را شروع کند؟”
  2. ناوبری: کاربر به دنبال یک وب سایت یا صفحه خاص است و به جای تایپ کل URL، عبارت را در موتور جستجو وارد می کند.
  3. تجاری: کاربر در حال بررسی گزینه ها برای تصمیم گیری است. کلمات کلیدی تجاری ممکن است شامل «بهترین»، «مقایسه»، «در مقابل» و «بررسی» باشد.
  4. معاملاتی: کاربر آماده خرید است و در حال تصمیم گیری برای خرید محصول یا خدمات است. کلمات کلیدی ممکن است نام های تجاری، خدمات و محصولات را با کلماتی مانند “آزمایشی”، “مشاوره رایگان”، “نزدیک به من”، “از کجا بخرم”، “مقرون به صرفه”، “کد تبلیغاتی” یا “رزرو” ترکیب کنند. این کلمات کلیدی بسته به جایگاه شما متفاوت است.

اگر مشتریان رده پایینی را که تیم فروش شما می توانند پیگیری کنند، اولویت بندی می کنید، روی کلمات کلیدی با هدف بالا تمرکز کنید تا وقتی جستجوگران در مسیر خریدار بیشتر هستند صفحه وب شما قابل مشاهده باشد.

3. محتوای عالی را در وبلاگ خود منتشر کنید

هنگامی که کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان هدف خود را مشخص کردید، محتوای مفید و آموزنده را برای هدایت آنها به وب سایت خود ایجاد کنید. رقابت زیادی برای کلیک ها در SERP ها وجود دارد، بنابراین برای ایجاد سرنخ، باید محتوای با کیفیتی را منتشر کنید که خوانندگان آن را ارزشمند بدانند.

هرچه محتوای شما با مخاطبان هدف شما هماهنگی بیشتری داشته باشد، به احتمال زیاد نیازهای آنها را برآورده خواهید کرد. برای هر قسمت از محتوا، در نظر بگیرید که قصد دارید به چه کسی دسترسی پیدا کنید و محتوا را با هدف جستجوی آنها مطابقت دهید. شخصی که از عبارات جستجوی گسترده و اطلاعاتی استفاده می کند، برای مثال، آماده خواندن توصیفات و مطالعات موردی نیست. خلاصه محتوا ایجاد کنید تا مطمئن شوید نویسندگان برنامه شما را اجرا می کنند.

از CTAهای موثر مطابق با مرحله سفر خریدار برای جمع آوری اطلاعات برای بخش فروش خود استفاده کنید. آزمایش‌های رایگان، مشاوره‌های رایگان، کتاب‌های الکترونیکی و کاغذهای سفید می‌توانند به تولید سرنخ سئو کمک کنند.

قرار دادن چارچوبی برای اطمینان از ثبات و بهینه سازی اثربخشی وبلاگ مفید است.

  • محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید. از یک تقویم سرمقاله برای مدیریت موضوعات استفاده کنید، فصلی بودن را در نظر بگیرید و به طور منظم منتشر کنید تا سایت خود را تازه نگه دارید.
  • ایجاد کنید چک لیست سئو. بهترین روش‌ها را برای سرصفحه‌ها، عناوین صفحه، توضیحات، قرار دادن کلمات کلیدی و قالب‌بندی برای بهبود دید و استفاده آسان از محتوا دنبال کنید.
  • پیوند استراتژیک آنچه را که خواننده شما می‌خواهد بداند، در نظر بگیرید تا آنها را به محتوای دیگر وب‌سایتتان راهنمایی کند.
  • به طور منظم مطالب را به روز کنید. به روز رسانی و بهینه سازی محتوای موجود به طور معمول.

4. از سئوی محلی استفاده کنید

کسب‌وکارهایی که می‌خواهند در یک منطقه جغرافیایی خاص سرنخ ایجاد کنند، نیاز به استراتژی‌های سئوی محلی دارند تا در گوگل ظاهر شوند. مشتریان برای یافتن مکان‌های اطراف، تأیید ساعات کاری و مقایسه نظرات آنلاین به دنبال آن هستند.

  • نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید و مطمئن شوید که نام، آدرس و شماره تلفن شما صحیح است تا بتوانید در Maps و Google three-pack ظاهر شوید.
  • نمایه کسب و کار خود را بهینه کنید با انتشار تصاویر، ویدئوها، پرسش‌های متداول، توضیحات محصول و به‌روزرسانی‌های باکیفیت برای ارائه هرچه بیشتر اطلاعات به مشتریان به طور مستقیم در صفحه نتایج جستجو.
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی جغرافیایی برای گنجاندن در محتوای وب سایت، مانند “آژانس بازاریابی در جورج تاون”. فراموش نکنید که این موارد را به برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و تگ‌های هدر اضافه کنید. اینها همچنین می توانند برای ایجاد صفحات خاص مکان اضافی استفاده شوند.
  • خدمات با کیفیت ارائه دهید و مشتریان را تشویق کنید که نظرات خود را بنویسند. به نظرات منفی به سرعت پاسخ دهید.
  • شرکت خود را در فهرست های کسب و کار آنلاین فهرست کنید برای ساخت نقل قول های محلی تبادل لینک یا پست مهمان با سایر مشاغل کوچک که مخاطبان هدف مشابهی دارند. حمایت مالی از رویدادهای انجمن را برای پیوندهای آنلاین اضافی در نظر بگیرید.

5. یک استراتژی لینک سازی ایجاد کنید

وقتی صحبت از سئو و تولید سرنخ می شود، ایجاد بک لینک یک استراتژی مهم است زیرا لینک های سایت های معتبر رتبه جستجوی شما را بهبود می بخشد.

نحوه کار به این صورت است: Google پیوندهایی را که از وب سایت های دیگر به دست می آورید به عنوان سیگنال هایی در نظر می گیرد که محتوای قابل اعتمادی را منتشر می کنید، که به آن اطمینان بیشتری می دهد تا صفحه شما را در SERP ها بالاتر نشان دهد. هرچه لینک های ورودی سایت شما بیشتر باشد، بهتر است – تا زمانی که از منابع معتبر باشند. گوگل همچنین به تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده منحصربه‌فرد نگاه می‌کند، بنابراین سعی کنید بک لینک‌های باکیفیت را از وب‌سایت‌های مختلف ایمن کنید.

روش‌های لینک‌سازی زیر می‌توانند به سایت شما منجر شوند و سئوی شما را بهبود بخشند:

  • پست های مهمان. با ایجاد محتوا برای وب سایت های مورد اعتماد با مخاطبان هدف مشابه، به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنید. معمولاً می‌توانید پیوندی را در پست مهمان خود قرار دهید تا سرنخ بیاورید.
  • لینک بیلدینگ شکسته. اینترنت مملو از پیوندهای شکسته به صفحاتی است که منتقل یا حذف شده اند. یک لینک به وب سایت خود را به عنوان جایگزین پیشنهاد دهید. آژانس های سئو اغلب می توانند این کار را در مقیاس انجام دهند.
  • ساخت لینک منابع صفحات مهم منابع آنلاین را در جایگاه خود شناسایی کنید و از صاحب سایت بخواهید محتوای شما را به عنوان اطلاعات مفید برای خوانندگان خود اضافه کند.

6. سرعت وب سایت خود را بهینه کنید

یک سایت کند، بازدیدکنندگان را از بررسی پیشنهادات شما منصرف می کند و احتمال تبدیل آنها را به مشتری کاهش می دهد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که با افزایش زمان بارگذاری صفحه از یک ثانیه به سه ثانیه، احتمال بازگشت کاربران حدود یک سوم بیشتر است.

قبل از از دست دادن ترافیک ارگانیک ارزشمند تولید شده از طریق تلاش‌های سئو، صفحه و سرعت سایت خود را از طریق:

  • فشرده سازی و بهینه سازی تصویر
  • کوچک سازی فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت.
  • حذف تغییر مسیرهای غیر ضروری صفحه
  • کاهش تعداد افزونه ها
  • استفاده از شبکه های تحویل محتوا
  • بارگذاری معوق تصاویری که کاربران فوراً نمی بینند، مانند تصاویری که در زیر تاشو هستند و نیاز به پیمایش دارند.

از آنجایی که سرعت سایت یک عامل رتبه بندی است، از ابزار PageSpeed ​​Insights Google استفاده کنید تا مطمئن شوید سایت شما معیارهای عملکرد را برآورده می کند. این ابزار مشکلاتی را که می‌تواند سرعت سایت شما را کند کند تشخیص می‌دهد و راه‌حل‌هایی را پیشنهاد می‌کند.

7. حضور خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید

یکی دیگر از راه‌های تقویت تلاش‌های سئوی خود، ایجاد یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌هایی است که مخاطبان هدف شما به آنها مراجعه می‌کنند. با یک کمپین اجتماعی، می توانید:

  • مستقیماً برای فالوورها بازاریابی کنید و کلیک ها را از طریق شبکه های اجتماعی به وب سایت خود تشویق کنید.
  • هنگامی که مشتریان جستجوهای مارک دار انجام می دهند، با پیوندهایی به نمایه های رسانه های اجتماعی شما در SERP ها ظاهر شوند.
  • با استفاده از هشتگ به مخاطبان کمک کنید هنگام جستجو در پلتفرم های اجتماعی، برند شما را کشف کنند.
  • سرنخ های بیشتری را به وب سایت خود ارسال کنید تا آنها را وارد قیف بازاریابی خود کنید.
  • هنگامی که کاربران پست های شما را دوست دارند، به اشتراک می گذارند یا در مورد آنها نظر می دهند، محتوا را به طور گسترده توزیع کنید و آگاهی از برند را افزایش دهید.
  • با کشف محتوای شما و مراجعه به آن در پست های وبلاگ خود، پتانسیل بک لینک ها را بهبود بخشید.

8. پیشرفت خود را اندازه گیری کنید

هنگامی که می دانید چگونه سرنخ های سئو ایجاد کنید، با ردیابی عملکرد خود، رشد خود را افزایش دهید. تعیین کنید کدام تاکتیک‌ها باعث پیروزی می‌شوند و کدام یک نیاز به تنظیمات برای نتایج بهتر دارند. قبل از اجرای استراتژی، معیارهایی را انتخاب کنید که با اهداف شما مرتبط باشد تا معیارهایی برای سنجش پیشرفت خود داشته باشید.

در اینجا معیارهای رایج برای نظارت وجود دارد:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی با نظارت بر کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید و موقعیتی که آنها در SERP دارند، بهبود دید خود را ارزیابی کنید. اگر روند صعودی را مشاهده نمی کنید، به خصوص برای کلیدواژه های تجاری و معاملاتی مهم، استراتژی خود را مرور کنید. ممکن است لازم باشد سئوی فنی، کیفیت محتوا یا بک لینک سایت خود را بررسی کنید.
  • نرخ کلیک (CTR). چند درصد از مردم در مقایسه با کسانی که صفحات شما را در نتایج جستجو می بینند، روی سایت شما کلیک می کنند؟ این معیار می تواند به شما بگوید که آیا محتوا، عنوان صفحه و توضیحات شما به اندازه کافی قانع کننده است که قطعه شما را متمایز کند. اگر CTR شما پایین است، داده های ساختاریافته با رتبه بندی ستاره ها یا تصاویر را برای جلب توجه به فهرست خود در نظر بگیرید.
  • تعامل کاربر بازدیدکنندگان چه مدت در سایت شما صرف می کنند؟ آیا آنها با محتوای شما درگیر هستند؟ با ردیابی تعامل کاربر، بینشی در مورد اینکه آیا به مخاطبان مناسب دسترسی دارید و تجربه کاربری استثنایی ارائه می‌دهید، خواهید دید.
  • تبدیل ها تبدیل ها اقداماتی مانند ثبت نام در خبرنامه، نسخه آزمایشی رایگان، دانلود کتاب الکترونیکی، مشاوره، رزرو و فروش است. تبدیل‌های مرتبط را دنبال کنید تا ارزیابی کنید محتوای شما چقدر بازدیدکنندگان را متقاعد می‌کند تا اقدام کنند.
  • بازگشت سرمایه (ROI). وقتی ROI را ردیابی می کنید، درآمدی را که از تلاش های سئو کسب می کنید با کل دلارهای بازاریابی که خرج کرده اید مقایسه می کنید. این معیار کمک می کند تا تعیین کنید چقدر بودجه سئوی خود را به طور موثر خرج می کنید.