سئو بدترین چیزی است که تاکنون بوده است (و هنوز هم بهترین کانال بازاریابی شماست)

در اینجا دو ایده وجود دارد که می توانند همزمان صادق باشند: سئو بازده بدتری را از آنچه قبلاً انجام می داد ، ارائه می دهد. سئو هنوز یکی از بهترین کانال های بازاریابی است.

سئو واقعاً تغییر کرده است:

با صاحبان وب سایت صحبت کنید ، و حتی زمزمه هایی را می شنوید که برخی از شرکت ها 20-40 ٪ از کلیک های ماهانه خود را از جستجو از دست می دهند. 1 2 3

سئو بدترین چیزی است که تاکنون بوده است (و هنوز هم بهترین کانال بازاریابی شماست)

از جمله برخی زمزمه های نه چندان خوب از شرکت های تحقیقاتی مانند گارتنر.

این به نظر می رسد که پایان جاده برای سئو است. چه کانال بازاریابی می تواند 20-40 ٪ از بازده خود را از دست بدهد و هنوز هم انرژی و سرمایه گذاری را تضمین کند؟

خوب: سئو.

سئو از نظر تاریخی بوده است اینقدر یک کانال بازاریابی احمقانه و سودآور که حتی امروز ، در هنگام جستجوی هوش مصنوعی Armageddon ، SEO است هنوز بهترین کانال بازاریابی در اختیار شما.

هنگامی که من برای اولین بار در حدود چهارده سال پیش فروش محتوا و خدمات سئو را شروع کردم ، اصلی ترین فشار که دریافت کردم این بود که به نظر می رسید خیلی خوب است. با عقب نشینی ، شاید آنها یک نکته داشتند:

  • قابل پیش بینی بود: شما به طور کلی می توانید پیش بینی های رشد مناسبی را انجام دهید ، و با برخی از دقت چگونگی رشد ترافیک تخمین می زنید. این در بازاریابی بود و هنوز هم است.
  • در واقع با گذشت زمان بهبود یافته است: یک سرمایه گذاری یک طرفه در محتوا یا پیوندها ایجاد می شود بهتر با گذشت زمان نتایج. این بسیار متفاوت از رابطه ورودی و خروجی خطی تبلیغات پرداخت شده بود. سئو دارایی بود که از نظر ارزش پیچیده بود.
  • دقیق بود: با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی ، شما می توانید افراد خاص را در یک لحظه خاص از زمان هدف قرار دهید ، و همه به جز یک جریان مداوم از بازدید کنندگان مربوطه به تجارت خود تضمین می کنید.
  • این مانع بسیار کمی برای ورود بود: شما می توانید به روش های کوچک و افزایشی شروع کنید. چند لینک یا پست وبلاگ بدون نیاز به هزینه های بزرگ تنظیم ، هنوز سودمند بودند.

آیا کانال های بازاریابی دیگری وجود دارد که حتی می آیند نزدیک به این مزایا؟

سئو یک دارایی مقرون به صرفه و مرکب بود که می تواند به عنوان موتور اصلی رشد تجارت شما به آن بستگی داشته باشد. و در نتیجه ، سئو به یک کانال بازاریابی تقریباً جهانی تبدیل شد ، که توسط مشاغل کوچک و غول های پس از IPO مورد استفاده قرار گرفت و در B2B و B2C پذیرفته شد. خیلی خوب و خیلی ارزان برای نادیده گرفتن بود.

در واقع ، سئو بود اینقدر خوب است که بسیاری از شرکت ها صرفاً برای کسب درآمد از ترافیکی که ایجاد کرده اند ، به سئو مشغول هستند. بازاریابی وابسته ، همانطور که اکنون “سوءاستفاده از شهرت سایت” می نامیم ، رونق گرفت. ترافیک سئو به پایان رسید و نه فقط وسیله.

جستجوی علاقه به “بازاریابی وابسته” در سال 2023 به اوج خود رسید.

امروز ، هوش مصنوعی تولیدی به وضوح سئو را تغییر داده است. برای شرکت ها آسان است که نتایج جستجو را با هزاران پست وبلاگ متوسط ​​انجام دهند ، و به همین راحتی برای Google آسان است که از واسطه استفاده کند و از AI برای پاسخ مستقیم به پرس و جو جستجوگر استفاده کند. هوش مصنوعی همزمان عرضه محتوای SEO را افزایش داده و تقاضا برای آن را کاهش داده است.

هوش مصنوعی در حال خوردن کلیک از جستجوهای اطلاعاتی است. در تحقیقات ما ، دریافتیم که 99.2 ٪ از کلمات کلیدی که باعث ایجاد AIO ها می شوند “اطلاعاتی” در قصد خود هستند.

این SEO Monkey Paw است: ما می توانیم محتوای سئو را به صورت رایگان ایجاد کنیم ، اما اکنون گرفتن کلیک از آن بسیار سخت تر است.

برخی از افراد سریعاً در مورد “مرگ” سئو گریه می کنند ، اما من به این تغییرات به روشی متفاوت فکر می کنم: سئو از یک پایین می آید جهانی کانال بازاریابی به یک بسیار خوب یک تمام کانال های بازاریابی دارای جوانب مثبت و منفی هستند – و اکنون ، SEO چند مورد منفی را برای تکمیل تعداد پوچ از جوانب مثبت که همیشه در اختیار داشته است ، به دست آورده است.

مهمتر اینکه ، من فکر می کنم بیشتر شرکت ها از این تغییرات چیز زیادی از دست نمی دهند. حتی در دنیایی از نمای کلی هوش مصنوعی و محتوای تولید شده توسط AI ، همه این مزایای بسیار پوچ بزرگ سئو هنوز وجود دارد-البته با برخی از اصلاحات:

  • ترافیک سئو هنوز قابل پیش بینی است… اما ما باید انتظارات خود را از عملکرد “خوب” پایین بیاوریم.
  • سرمایه گذاری SEO هنوز هم با گذشت زمان ارزش بیشتری ایجاد می کند … فقط کمی کندتر از گذشته.
  • سئو هنوز دقیق خواهد بود … اما ما برای رسیدن به همان مخاطب ، رقابت بیشتری خواهیم داشت.
  • SEO هنوز مانعی کم برای ورود دارد … اما بهترین نتیجه برای دستیابی به پول و مهارت بیشتری نیاز دارد.

کلیک ممکن است کاهش یابد. اما برای اکثر شرکت ها ، SEO یکی از بزرگترین محرک های رشد آنها خواهد بود. آنها هنوز هم می خواهند دسترسی به انحصار رقبای خود را به SERP های پرسود انکار کنند. آنها هنوز هم می خواهند بزرگترین بازیکن در یک منظره جستجوی کوچکتر باشند. تاکتیک هایی که در آن زمان کار می کردند ، امروزه نیز همین کار را انجام می دهند: محتوا ، پیوندها ، سئو فنی.

سهم SEO در خط پایین ممکن است کاهش یابد ، اما هنوز هم کمک خواهد کرد و بازده قابل توجهی در سرمایه گذاری ایجاد می کند. (این ممکن است به هیچ وجه نگران کننده نباشد: چه کسی می گوید که ترافیک LLM نرخ تبدیل بالاتری نخواهد داشت و بیشتر از ترافیک جستجوی سنتی در درآمد کمک می کند؟)

روزهای ابتدایی است ، اما تحقیقات ما نشان داد که تقریباً ⅔ وب سایت ها از قبل ترافیک ارجاع قابل استفاده را از LLM ها دریافت می کنند. فکر کردن که ترافیک ارجاع شده ممکن است قصد خرید بالاتری را نسبت به ترافیک سئو “سنتی” داشته باشد ، کشش نیست.

شرکت هایی وجود خواهند داشت که سئو را برای نیازهای خود بسیار رقابتی یا بسیار گران می دانند. این شرم آور است ، اما برای هر کانال بازاریابی دیگر موجود نیز صادق است.

همچنین ساختن مشاغل صرفاً در ترافیک جستجوی درآمدزایی نیز سخت تر خواهد بود. بازاریابی وابسته از همیشه سخت تر است. اما این نیز باید انتظار داشت. بازاریابی وابسته نوعی داوری بود و تمام فرصت های داوری موقتی است. پنجره برای سود آسان بسته شده است.

از بسیاری جهات ، ما انتظارات ناسالم و ناپایدار از سئو و یادگیری برای رفتار بیشتر با آن را مانند یک کانال بازاریابی و نه یک شیر پول جادویی می ریزیم. دوران SEO Easy SEO به پایان رسیده است و اکنون باید برای کسب همان نتایج نامتناسب ، سخت تر کار کنیم.

من با این کار خوبم ، و فکر می کنم شما هم باید باشید. یا همانطور که الکس بیرکت آن را در بحث در مورد LinkedIn قرار داد:

و من با این موافقم – “سئو خیلی طولانی بود” – و در واقع فکر می کنم عالی است که دیگر اینگونه نیست. آیا ما واقعاً می خواستیم روزهای طلایی شغلی خود را صرف انتشار راهنماهای نهایی و فشار آوردن پیوندها به آنها برای هدایت ترافیک غرور کنیم؟ نه من

الکس بیرکتالکس بیرکت

سئو سخت تر و کمتر از گذشته است. اما من قصد ندارم از انجام سئو برای ahrefs دست بکشم.

اگر من به یک راه اندازی مشاوره می کردم ، یا به یک مقیاس کمک می کردم ، یا شروع به کار خودم می کردم ، SEO هنوز اولین کانال است که من آزمایش می کنم. من با انتظارات مختلف و اطمینان کمتری در مورد موفقیت آشکار به آن می روم ، اما هنوز هم انتظار دارم که این منبع اصلی رشد باشد – و به احتمال زیاد بهترین کانال بازاریابی در اختیار من است.

این تنها آزمایشی است که مهم است: حتی امروز ، وقتی در بدترین حالت قرار دارد ، آیا چیزی بهتر یا قابل اطمینان تر از سئو وجود دارد؟


Source link