URL مناسب SEO: از این ساختار URL استفاده کنید

به عنوان یک بازاریاب، شما زمان زیادی را صرف طراحی محتوا می کنید تا به صدر موتورهای جستجو برسید. قبل از انتشار، یک جزئیات مهم وجود دارد که می‌تواند روی دید آنلاین شما و به همان اندازه مهم، روی اینکه آیا جستجوگرها روی سایت شما کلیک می‌کنند یا خیر – آدرس وب‌سایت صفحه تأثیر می‌گذارد.

اگر قرارداد URL ندارید یا اجازه می‌دهید CMS یک URL برای شما ایجاد کند، ادامه مطلب را بخوانید. من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه یک URL مناسب سئو ایجاد کنید، همراه با مثال های فراوان. یاد بگیرید که چه کاری را باید انجام دهید – و چه کاری را نباید انجام دهید – هنگام تعیین یک اسلاگ برای صفحه بعدی یا پست وبلاگ خود.

URL مناسب سئو چیست؟

URL مناسب SEO یک آدرس وب سایت کوتاه و توصیفی است که محتوای یک صفحه را به موتورهای جستجو و کاربران منتقل می کند. معمولاً حاوی کلمات کلیدی برای نشان دادن ارتباط است و به راحتی توسط موتورهای جستجو و مخاطبان قابل خواندن و درک است.

بخش های URL چیست؟

یک منبع یاب یکنواخت (URL) آدرس وب سایتی است که به مرورگر می گوید که یک صفحه در کجا قرار دارد. در اینجا ساختار URL و چگونگی تأثیر آن بر سئو توضیح داده شده است.

پروتکل

پروتکل نحوه انتقال داده های وب سایت شما به مرورگر وب کاربر است. دو پروتکل وجود دارد: HTTP و HTTPS. HTTPS نسخه ایمن و گزینه بهتری برای بهینه سازی موتور جستجو است زیرا امنیت سایت یک عامل رتبه بندی است.

پروتکل در ابتدای URL ظاهر می شود.

زیر دامنه

ساب دامنه قسمت اصلی سایت است که صفحات در آن ذخیره می شوند. بسیاری از وب‌سایت‌ها از «www» به‌عنوان یک زیر دامنه استفاده می‌کنند، اما ممکن است نام‌هایی مانند «store» یا «blog» را نیز ببینید – مانند www.store.example.com.

فقط در صورت لزوم از زیر دامنه ها استفاده کنید. Google آنها را جدا از دامنه اصلی می‌داند که می‌تواند اعتباری را که ایجاد کرده‌اید کمرنگ کند.

دامنه ریشه

دامنه ریشه نام یک وب سایت است، مانند victoriousseo.com.

  • دامنه در سمت چپ نقطه (Victoriousseo) قرار دارد و از یک ثبت کننده دامنه خریداری می شود.
  • دامنه سطح بالا پسوند است، مانند .com، .biz و .info. همه دامنه‌های سطح بالا می‌توانند رتبه‌بندی خوبی داشته باشند، اما .com متداول‌ترین و به طور گسترده مورد اعتماد کاربران است. (در مورد .com در مقابل .net برای SEO بیشتر بیاموزید.)

مسیر

مسیر از دامنه ریشه پیروی می کند و مکان یک صفحه را در یک سایت نشان می دهد. ممکن است شامل دایرکتوری های فرعی باشد. سعی کنید تا حد امکان دایرکتوری های کمتری داشته باشید – صفحات نزدیک به صفحه اصلی مهم تر در نظر گرفته می شوند.

در مثال www.victoriousseo.com/blog/seo-cheat-sheet/، زیرشاخه وبلاگ/ و مسیر blog/seo-cheat-sheet است.

حلزون حرکت کردن

Slug قسمت پایانی URL است. بعد از دامنه ریشه و هر زیر شاخه می آید. در مثال بالا، Slug به صورت seo-cheat-sheet است.

هنگام افزودن یک صفحه یا پست وبلاگ جدید، این بخشی است که باید در نظر بگیرید زیرا در یک سلسله مراتب سایت کار می کنید.

چرا ساختار URL شما برای سئو مهم است؟

URL ها چیزی بیش از یک آدرس برای یافتن یک صفحه وب هستند. هنگامی که به طور موثر ساختار یافته باشند، آنچه را که در صفحه است به موتورهای جستجو و کاربران منتقل می کنند.

آدرس های اینترنتی مناسب سئو:

– به موتورهای جستجو کمک کنید تا ارتباط یک صفحه را برای نمایه سازی تعیین کنند.

– کلمات کلیدی مهم را برای کمک به رتبه‌بندی صفحه ترکیب کنید.

– به کاربران بگویید که در یک صفحه چه چیزی وجود دارد تا کلیک کنید.

– برای بهبود تجربه کاربر، صفحه را در کجای سلسله مراتب سایت نشان دهید.

نحوه ایجاد URL های دوستدار SEO

این بهترین شیوه ها را هنگام ایجاد URL های سئو پسند دنبال کنید.

یک سلسله مراتب منطقی ایجاد کنید

یک سایت با ساختار مناسب دارای سلسله مراتب منطقی است که از سطح بالا به محتوای خاص حرکت می کند. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحات چگونه به یکدیگر مرتبط هستند و کدام یک از همه مهمتر هستند.

URL های دوستدار سئو این ساختار سایت را منعکس می کنند و به کاربران این امکان را می دهند که در یک نگاه متوجه شوند که یک صفحه در کجای سلسله مراتب قرار دارد. این نیز تجربه کاربری را بهبود می بخشد.

  • مثال: www.example.com/womens/outerwear/raincoats/

با استفاده از URL بالا، مشتری برای اولین بار به طور مستقیم می داند که از کجا می تواند انواع دیگر لباس های بیرونی یا لباس های زنانه را پیدا کند.

از کلمه کلیدی خود استفاده کنید

برای تأکید بر ارتباط محتوا با موتورهای جستجو، یک یا دو کلمه کلیدی هدف را در URL بگنجانید. با این حال، از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید، زیرا ممکن است نشان دهد یک صفحه اسپم است.

  • نکن: www.example.com/cheap-affordable-lowest-price-iphone-deals/
  • انجام دهید: www.example.com/iphone-deals/

اضافه کردن خط فاصله به کلمات جدا

با جدا کردن کلمات برای خوانایی به موتورهای جستجو کمک کنید تا معنای URL را بفهمند. خط فاصله معمولاً استفاده می شود زیرا URL ها نمی توانند حاوی فاصله باشند. برخی از افراد از زیرخط استفاده می‌کنند، اما دیدن آن‌ها دشوار است و زمانی که مرورگرها زیر نشانی‌های اینترنتی خط می‌زنند تا نشان دهند که پیوند هستند، ناپدید می‌شوند. به علاوه، گوگل آنها را توصیه نمی کند.

  • نکن: www.example.com/whatyoushouldknow/
  • نکن: www.example.com/what_you_should_know/
  • انجام دهید: www.example.com/what-you-should-know/

حذف اعداد

در حالی که شماره های شناسه ممکن است برای یک تیم فنی داخلی اهمیت داشته باشند، این شماره ها برای جستجوگرها یا مشتریان معنی دار نیستند. هنگام ایجاد URL برای رتبه بندی SEO از کلمات توصیفی استفاده کنید.

  • نکن: www.example.com/blog/20220830/
  • انجام دهید: www.example.com/blog/cat-nutrition/

آن را با حروف کوچک نگه دارید

بخشی از URL بعد از نام دامنه به حروف بزرگ و کوچک حساس است، به این معنی که example.com/Shop بازدیدکنندگان سایت را به همان صفحه example.com/shop هدایت نمی‌کند (مگر اینکه یک تغییر مسیر در محل داشته باشید).

برای ایجاد یک URL مناسب سئو، فقط از حروف کوچک استفاده کنید. خواندن این ساده‌تر است و خطر دریافت صفحه خطا توسط کاربر را به دلیل اشتباه در حروف بزرگ از بین می‌برد.

آن را کوتاه نگه دارید

حداکثر سه تا پنج کلمه توصیفی و مختصر را در یک URL اسلاگ هدف بگیرید.

آدرس های اینترنتی کوتاه تر:

  • به احتمال زیاد به طور کامل در صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند. URL های طولانی تر ممکن است کوتاه شوند.
  • رتبه بهتر در گوگل تحقیقات نشان می‌دهد که نشانی‌های اینترنتی صفحات با رتبه برتر در گوگل دارای کاراکترهای کمتری هستند.
  • به یاد ماندنی هستند و کپی و اشتراک گذاری آن آسان است.

تمرین خوبی است که از عنوان یک پست وبلاگ یا صفحه برای راهنمایی ساختار URL خود استفاده کنید، اما اگر عنوان طولانی است، سعی کنید معنی را با کلمات کمتری منتقل کنید.

  • انجام ندهید: www.example.com/best-meditation-apps-to-help-you-relax-when-Youre-stressed/
  • انجام دهید: www.example.com/best-meditation-apps/

آن را خواندنی کنید

URL ها باید واضح، مختصر و قابل هضم باشند. آنها باید کوتاه باشند، اما حاوی اطلاعات کافی برای نشان دادن اینکه یک پیوند به کجا منتهی می شود.

این مهم است زیرا URL ها همیشه در پشت متن لنگر توصیفی قرار نمی گیرند. خوانندگان باید بتوانند به سرعت پیوندهای برهنه را مرور کنند – جایی که URL متن اصلی است – تا محتوا را درک کنند و مطمئن شوند که صفحه قابل اعتماد است و نیازهای آنها را برآورده می کند.

مقاوم باش

آیا می دانستید که victoriousseo.com/services و victoriousseo.com/services/ در واقع دو URL متفاوت هستند؟ اسلش انتهایی در پایان هر راب مهم است. می توانید از اسلش انتهایی استفاده کنید یا انصراف دهید – هیچ مزیت خاصی در هر دو صورت وجود ندارد. نکته مهم این است که مطمئن شوید همه صفحات شما سازگار هستند.

وقتی صحبت از URL ها می شود چه کاری نباید انجام داد

هنگام ایجاد URL های سئو موثر باید چند نکته دیگر را در نظر بگیرید. دوباره بررسی کنید که از موارد زیر اجتناب می کنید:

شامل رشته های تصادفی حروف یا اعداد

حروف و اعداد در URL برای کاربران بی معنی هستند و همچنین ممکن است مانع از کلیک کردن آنها شوند زیرا مطمئن نیستند که یک پیوند آنها را به کجا می برد. مسیرهایی که به وضوح قابل شناسایی نیستند نیز می توانند نگرانی هایی را در مورد هرزنامه بودن یک صفحه ایجاد کنند.

پارامترهای URL

برخی از سایت ها URL های پویا را از جستجوهای داخلی تولید می کنند که می تواند شامل رشته پیچیده ای از کلمات و نمادها مانند علامت سوال و علامت برابر باشد. این پارامترهای URL از منظر SEO مشکل ساز هستند زیرا می توانند صفحات تکراری ایجاد کنند که بر رتبه بندی صفحه تأثیر می گذارد.

اگر سایت شما دارای یک تابع جستجو است، مطمئن شوید که مسیر آن پارامترهای URL را در فایل robots.txt خود قرار داده اید تا از دسترسی Googlebot و سایر ربات های موتور جستجو به آنها جلوگیری کنید.

یک URL را بدون اجرای تغییر مسیر تغییر دهید

وقتی URL موجود را تغییر می دهید، صفحه به آدرس وب سایت جدید منتقل می شود. با استفاده از تغییر مسیر از از دست دادن ترافیک جلوگیری کنید. در غیر این صورت، افرادی که سعی می کنند از طریق نشانک، لینک داخلی یا بک لینک به URL قدیمی دسترسی پیدا کنند، یک پیام خطا دریافت خواهند کرد. تغییر مسیر 301 تضمین می کند بازدیدکنندگانی که روی URL قدیمی کلیک می کنند به آدرس جدید منتقل می شوند.

دایرکتوری های غیر ضروری ایجاد کنید

دایرکتوری ها برای ایجاد یک سلسله مراتب در سایت شما استفاده می شوند، اما زمانی که تعداد آنها زیاد باشد، URL ها طولانی می شوند. سعی کنید هنگام سازماندهی محتوا حداکثر از یک یا دو فهرست استفاده کنید. به عنوان مثال، یک شرکت نقاشی ممکن است نیازی به دریافت این موارد خاص با دایرکتوری های خود نداشته باشد:

  • www.example.com/services/painting/residential/exterior/deck/wood

از دیدگاه گوگل، هر چه یک صفحه به صفحه اصلی یا صفحه اولیه نزدیکتر باشد، وزن بیشتری برای سئو دارد.

تاریخ را اضافه کنید

به عنوان یک قانون کلی، تاریخ انتشار یک پست را در URL لحاظ نکنید. نه تنها URL طولانی‌تری ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند محتوا را کهنه به نظر برساند.

  • نکن: www.example.com/2017/08/31/holiday-decorating-ideas/
  • انجام دهید: www.example.com/holiday-decorating-ideas/

برای محتوایی که سالانه تغییر می کند از یک URL همیشه سبز استفاده کنید که شامل سال نمی شود. این تضمین می کند که بک لینک های قطعه شما با به روز رسانی محتوا فعال باقی می مانند.

  • نکن: www.example.com/2018-scholarship-deadlines/
  • انجام دهید: www.example.com/scholarship-deadlines/

به عنوان مثال، به جای ایجاد یک صفحه معاملات جمعه سیاه هر سال، از یک صفحه برای به حداکثر رساندن لینک سازی و تلاش های SEO جمعه سیاه خود مجددا استفاده کنید.

از شخصیت ها استفاده کنید

وقتی صحبت از سئوی URL می شود، همه چیز را تا حد امکان برای خزنده های جستجو روشن کنید. از کاراکترهایی مانند کاما، نقطه ویرگول و علامت تعجب خودداری کنید. درک کلمات توصیفی آسانتر است و خطر سردرگمی یا اشکالات فنی را به دلیل شباهت آنها به کاراکترهای یک زبان برنامه نویسی از بین می برند.

شامل Stop Words

کلمات توقف غیرضروری مانند “the”، “in” و “a” املاک و مستغلات ارزشمند در URL را اشغال می کنند. در بیشتر موارد، می‌توانید آن‌ها را حذف کنید تا بدون تغییر معنی، متن را کوتاه و راحت بخوانید.

  • نکن: www.example.com/landscapers-in-seattle/
  • انجام دهید: www.example.com/landscapers-seattle/

درباره سئوی درون صفحه بیشتر بدانید

وقتی می‌خواهید ترافیک را جذب کنید و در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشید، یک URL مناسب سئو به سایت شما یک مزیت رقابتی بیشتر می‌دهد، اما این تنها یکی از عناصر یک استراتژی موثر سئو است. اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های سئو شما فاکتورهای کلیدی رتبه‌بندی موتورهای جستجو مانند پیوند داخلی، عناوین متا، دامنه‌های ارجاع‌دهنده و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد. چک لیست سئوی ما را دانلود کنید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند.

چک لیست سئو و ابزارهای برنامه ریزی

آیا آماده اید که سوزن را روی سئوی خود حرکت دهید؟ چک لیست تعاملی و ابزارهای برنامه ریزی را دریافت کنید و شروع کنید!