فرمت سند قابل حمل (PDF) فایلی است که تبادل آن در سیستم عامل های مختلف آسان است. چه همکار شما رایانه شخصی، مک یا هر دستگاه دیگری داشته باشد، باید بتواند فایلهای PDF را باز کند.
دولت، مؤسسات دانشگاهی و مشاغل اغلب فایلهای PDF را برای سازگاری و سازگاری انتخاب میکنند.
گوگل فایلهای PDF را قبل از فهرستبندی و نمایش آنها در نتایج جستجو به HTML تبدیل میکند. آنها مانند یک صفحه معمولی به نظر می رسند، با این تفاوت که یک برچسب PDF دارند.
پی دی اف ها بهترین شهرت را برای پشتیبانی از سئو ندارند. درست است که صفحات وب بهتر هستند. اما، اگر باید از PDF استفاده کنید، چند استراتژی برای بهینه سازی آنها برای گوگل وجود دارد.
در این مقاله، موضوعات زیر را در مورد SEO برای فایل های PDF پوشش خواهیم داد:
توسعه یک استراتژی سئو برای فایلهای PDF و سایر صفحات وب به افزایش آگاهی از برند کمک میکند و مشتریان واجد شرایط را به سمت وبسایت شما هدایت میکند.
وب سایت جدید در موتورهای جستجو رتبه بندی نمی کند؟
این چک لیست رایگان از فرصت های سئو داخلی را دریافت کنید که پایه محکمی برای سایت جدید شما ایجاد می کند.
چک لیست سئوی رایگان من را دریافت کنید

آیا PDF برای سئو خوب است؟
PDF ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نه خوب هستند و نه بد. PDF به سئوی شما آسیبی نمی رساند – اما فاقد برخی از ابرداده هایی است که موتورهای جستجو برای درک صفحات استفاده می کنند. در اینجا چند راه وجود دارد که PDF ها در SERP ها کوتاه می شوند:
- سازگار با موبایل نیست
- ردیابی معیارهای تعامل آسان نیست
- اغلب برای به روز رسانی دوباره خزیده نمی شود
- حرکت برای کاربران آسان نیست
- نرخ کلیک بالا نیست
اگر راه دیگری برای اشتراک گذاری محتوای خود ندارید، یک PDF خوب است. با این حال، صفحات وب استاندارد برای سئو بهتر هستند زیرا تمام اطلاعات لازم برای تجزیه و تحلیل و رتبه بندی محتوا را به گوگل می دهند.
آیا گوگل فایل های PDF را ایندکس می کند؟
بله، گوگل از سال 2001 فایلهای PDF را فهرستبندی میکند. تنها زمانی که گوگل پیدیاف را فهرستبندی نمیکند زمانی است که با رمز عبور محافظت شده یا رمزگذاری شده است. یک راه آسان برای بررسی ایندکس شدن یک PDF، کپی و چسباندن متن از سند است. اگر بتوانید کپی و جایگذاری کنید، گوگل باید بتواند محتوای شما را بخزد و فهرست کند.
آیا PDF ها در گوگل رتبه بندی می شوند؟
بله، فایل های PDF می توانند مانند هر وب سایت دیگری در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی کنند. هرچه ارزش بیشتری در PDF خود ارائه دهید، در SERP ها رتبه بالاتری خواهد داشت.
با این حال، گوگل اغلب صفحات وب معمولی را بالاتر از PDF ها رتبه بندی می کند. بنابراین، ممکن است برای رسیدن به بالای نتایج جستجو برای عبارات رقابتی با PDF مشکل داشته باشید.
آیا می توانید PDF را برای سئو بهینه کنید؟
بله، می توانید از SEO برای فایل های PDF استفاده کنید. با این حال، روند با صفحات وب معمولی متفاوت است. برای یادگیری نحوه بهینه سازی PDF برای موتورهای جستجو به خواندن ادامه دهید.
10 بهترین شیوه سئو PDF
به طور کلی، فایل های پی دی اف حرکت خوبی برای سئو نیستند، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی آنها انجام دهید. نکات زیر را برای بهینه سازی PDF برای موتورهای جستجو دنبال کنید:
1. محتوای عالی ایجاد کنید
مهمتر از همه، ماموریت گوگل ارائه محتوای خوب به کاربران است. با پر کردن آن با اطلاعات ارزشمند و آموزشی، به PDF خود بهترین شانس را برای رتبه بندی بدهید. محتوایی بنویسید که ارزش منحصربفردی ارائه دهد و با سایر صفحات وب موجود متفاوت باشد.
2. عنوان را بهینه کنید
اطمینان حاصل کنید که عنوانی را به PDF خود اضافه کرده اید یا گوگل نام فایل را در SERP ها نمایش می دهد. عنوان در SERP ها مانند تگ عنوان در یک صفحه وب معمولی ظاهر می شود. برای نوشتن بهترین عنوان برای PDF خود، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:
- به خوانندگان بگویید چه چیزی می توانند در PDF شما بخوانند.
- برای پشتیبانی از SEO برای آن عبارت، کلمه کلیدی مورد نظر خود را به عنوان اضافه کنید.
- عنوان خود را بین 55 تا 70 کاراکتر نگه دارید.
- یک عنوان منحصر به فرد برای هر PDF ایجاد کنید تا از آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کنید.
برای افزودن عنوان به PDF خود:
- انتخاب کنید فایل > خواص > توضیحات
- یک عنوان بهینه شده برای سئو در آن اضافه کنید عنوان رشته
3. کلمات کلیدی را در نام فایل وارد کنید
انتخاب نام فایل مناسب برای PDF برای سئو بسیار مهم است. در صورتی که فراموش کنید یکی را اضافه کنید، در URL و به عنوان عنوان سند شما ظاهر می شود.
نام فایل باید یک پیش نمایش مختصر و در عین حال توصیفی از محتوای شما باشد. گنجاندن کلمه کلیدی هدف در نام فایل همچنین از رتبه های بالاتر برای آن عبارت پشتیبانی می کند.
برای تغییر نام فایل PDF خود:
- انتخاب کنید فایل > صرفه جویی مانند
- سئوی خود را بهینه شده وارد کنید فایل نام
4. توضیحات اضافه کنید
توضیحات متا از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیستند، اما می توانند نرخ کلیک را افزایش دهند. با افزودن توضیحات به ویژگیهای PDF، این فرصت را دارید که متنی را که در SERP ظاهر میشود انتخاب کنید.
برای ارائه توضیحات PDF خود:
- انتخاب کنید فایل > خواص > توضیحات
- کلیک فراداده اضافی
- یک توضیحات متا بهینه شده برای سئو را در قسمت اضافه کنید شرح رشته
5. URL را بهینه کنید
هنگامی که یک PDF را به صورت آنلاین منتشر می کنید، نام فایل بخشی از URL می شود. با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود، نام فایل و URL خود را بهینه کنید. برای سادهتر کردن کارها، میتوانید از عنوان صفحه بهینهشده با کلمه کلیدی خود به عنوان نام فایل استفاده کنید.
6. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید
افزودن متن جایگزین به تصاویر در PDF به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بخزند و رتبه بندی کنند. متن جایگزین به جای تصاویری که به کندی بارگیری می شوند ظاهر می شود. همچنین سند شما را برای افراد دارای اختلالات بینایی قابل دسترسی تر می کند.
متن جایگزین برای تصاویر شما باید به صورت زیر باشد:
- توصیفی
- مختصر
- غنی از کلمات کلیدی
7. شامل سرفصل ها
مانند یک صفحه وب معمولی، سرفصل ها را به PDF خود اضافه کنید. جدا کردن محتوای خود با سرفصلها، زیرعنوانها و فهرستهای گلولهای، مرور سند را آسانتر میکند. سرفصل ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا PDF را بخزند و رتبه بندی کنند.
سرفصل های خود را در یک ساختار سلسله مراتبی سازماندهی کنید و با یک H1 شروع کنید. میتوانید از چندین H2 و H3 به دلخواه برای سازماندهی بقیه محتوا استفاده کنید. برای پشتیبانی از سئو، کلمات کلیدی را در سرفصل ها قرار دهید.
8. لینک های داخلی و خارجی را اضافه کنید
افزودن لینک به فایل های PDF مانند هر صفحه وب دیگری برای سئو بسیار مهم است.
پیوندها به انتقال ارزش و اعتبار از یک صفحه به صفحه دیگر کمک می کنند. گنجاندن پیوندهای داخلی و متن لنگر در سند شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند. همچنین خوانندگان را تشویق می کند که زمان بیشتری را در سایر صفحات سایت شما صرف کنند.
همچنین، قرار دادن لینک های خارجی از سایت های معتبر به بهبود اعتبار صفحه شما کمک می کند. این نشان می دهد که شما تحقیقات خود را انجام داده اید و اعتبار ایجاد می کند. به عنوان مثال، برای حمایت از حقایق و آمار، به یک مطالعه علمی یا گزارش دولتی پیوند دهید.
9. فونت های کمتری انتخاب کنید
پی دی اف خوان ها از تعداد محدودی فونت استاندارد پشتیبانی می کنند. این فونت ها عبارتند از:
- پیک (منظم، مایل، پررنگ، مایل پررنگ)
- Helvetica (منظم، مایل، پررنگ، مایل پررنگ)
- سمبل
- Times (رومی، ایتالیک، پررنگ، مورب پررنگ)
- ITC Zapf Dingbats
فونت های دیگری باید تعبیه شوند، که اندازه فایل شما را افزایش می دهد و می تواند سرعت بارگذاری سند شما را کاهش دهد.
استفاده از چندین فونت و سبک فونت مختلف نیز می تواند اندازه PDF شما را افزایش دهد.
پایبندی به فونتهای استاندارد و محدود کردن تعداد سبکهای فونت، اندازه سند شما را به حداقل میرساند تا در سریعترین زمان ممکن بارگیری شود.
10. از تصاویر مبتنی بر برداری استفاده کنید
تصاویر مبتنی بر برداری و بیت مپ دو نوع اصلی از تصاویر دیجیتالی هستند که می توانید در یک PDF قرار دهید. تصاویر مبتنی بر وکتور برای فایل های PDF ایده آل هستند زیرا کوچکتر و با کیفیت تر از تصاویر بیت مپ هستند.
PDF و وب سایت خود را با WebFX بهینه کنید
نکته اصلی این است که صفحات وب برای سئو بهتر از PDF هستند. با این حال، اگر انتخابی ندارید، PDF های بهینه شده می توانند رتبه بالایی در نتایج جستجو داشته باشند. این استراتژی ها همچنین برای بهینه سازی PDF های قدیمی در سایت شما کار می کنند.
اگر مطمئن نیستید که چگونه وب سایت خود را بهینه کنید یا نیاز به دسترسی به بهترین ابزار سئو دارید، WebFX می تواند کمک کند. ما استراتژیهای سئوی نتیجهمحور را ایجاد میکنیم تا به محتوای شما در رتبه بالاتر در Google کمک کنیم.
برای سوالاتی در مورد اینکه چگونه می توانیم یک استراتژی سئو موفق برای کسب و کار شما ایجاد کنیم، با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا همین امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک متخصص بازاریابی دیجیتال!