10 مرحله آسان » رتبه ریاضی

شما در حال شروع سفر برای ایجاد یک وب سایت کاملاً جدید هستید. شما رویاهای بزرگی برای آن دارید، از جمله کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل.

اما نکته اینجاست: دستیابی به آن جایگاه برتر در صفحه اول گوگل تصادفی اتفاق نمی افتد. این نیاز به برنامه ریزی استراتژیک و اجرای دقیق تکنیک های SEO از همان ابتدا دارد.

در این پست به نحوه انجام سئو برای یک وب سایت جدید می پردازیم.

ما دستورالعمل‌های ساده‌ای را برای کمک به شما در بهینه‌سازی یک وب‌سایت جدید، از انجام تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا بهینه‌سازی ساختار و محتوای وب‌سایت، ارائه می‌کنیم.

بنابراین، بدون هیچ بحث دیگری، بیایید شروع کنیم.

نحوه انجام سئو برای یک وب سایت جدید

اجازه دهید مراحل بهینه سازی یک وب سایت جدید برای سئو را بررسی کنیم.

1 یک نام دامنه انتخاب کنید

انتخاب نام دامنه مناسب اولین قدم برای بهینه سازی یک وب سایت جدید برای سئو است.

نام دامنه را برای انجام سئو برای یک وب سایت جدید انتخاب کنید

نام دامنه ای را انتخاب کنید که منعکس کننده محتوا و هدف وب سایت شما باشد. در حالت ایده آل، باید شامل کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه یا صنعت شما باشد.

نام دامنه خود را مختصر و دقیق نگه دارید. تایپ کردن، به خاطر سپردن و اشتراک‌گذاری نام‌های دامنه کوتاه‌تر آسان‌تر است. نام دامنه ای را هدف بگیرید که بیش از 15 تا 20 کاراکتر داشته باشد، به استثنای پسوند دامنه (.com، .net، .org، و غیره).

در حالی که .com رایج ترین پسوند دامنه مورد استفاده است، بسیاری از گزینه های دیگر از جمله .net، .org، .co و پسوندهای خاص کشور مانند .uk یا .au در دسترس هستند.

هنگام انتخاب پسوند دامنه، مخاطبان هدف و ماهیت وب سایت خود را در نظر بگیرید. اگر مخاطبان جهانی را هدف قرار می دهید، .com معمولا بهترین انتخاب است.

با این حال، اگر وب سایت شما برای یک منطقه جغرافیایی یا صنعت خاص در نظر گرفته شده است، یک کد کشور یا پسوند خاص صنعت ممکن است مناسب تر باشد.

2 یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد انتخاب کنید

انتخاب یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد برای بهبود سئوی وب سایت شما ضروری است، زیرا به طور مستقیم بر عملکرد، زمان آپدیت و در نهایت موفقیت وب سایت شما تأثیر می گذارد.

قبل از تعهد به یک ارائه دهنده هاست، در مورد شهرت آنها تحقیق کنید و نظرات سایر کاربران را بخوانید. برای درک قابلیت اطمینان و عملکرد ارائه دهنده، به دنبال توصیفات، بازخورد مشتری و بررسی های مستقل باشید.

برای تصمیم گیری آگاهانه به عواملی مانند زمان، سرعت، کیفیت پشتیبانی و تجربه کلی کاربر توجه کنید.

One.com یک ارائه دهنده هاست معتبر است که به دلیل رابط کاربر پسند و برنامه های میزبانی مقرون به صرفه شناخته شده است.

ارائه دهنده هاست One.com

آنها خدمات مختلفی از جمله میزبانی وب، به روز رسانی خودکار و امنیت قدرتمند را ارائه می دهند. One.com آپ تایم قابل اعتماد، سرعت بارگذاری سریع صفحه و راه حل های میزبانی مقیاس پذیر را برای جا دادن وب سایت ها در هر اندازه ارائه می دهد.

3 یک ساختار منطقی سایت ایجاد کنید

برای بهینه‌سازی یک وب‌سایت جدید، دسته‌ها و زیرمجموعه‌های اصلی وب‌سایت خود را به صورت سلسله مراتبی، با موضوعات گسترده‌تر در سطح بالا و موضوعات خاص‌تر در داخل آن مشخص کنید.

چگونه یک ساختار سایت خوب بسازیم

در مرحله بعد، مطمئن شوید که URL های شما واضح و توصیفی هستند و از کلمات کلیدی مرتبط برای نشان دادن محتوای هر صفحه استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک URL مانند www.example.com/mens-fashion/shirts اعلام می کند که صفحه حاوی اطلاعاتی در مورد پیراهن های مردانه است.

برای ایجاد یک ساختار وب سایت سنجیده به آموزش اختصاصی ما در مورد ساختار وب سایت مراجعه کنید.

پیوند داخلی یکی دیگر از جنبه های ضروری بهینه سازی ساختار سایت است. با قرار دادن پیوندهای داخلی که صفحات مرتبط را در وب سایت خود به هم متصل می کنند، ناوبری را برای مخاطبان و خزنده های موتور جستجو تسهیل می کنید.

از این استراتژی پیوند داخلی برای افزایش ترافیک سئو استفاده کنید

علاوه بر این، ایجاد یک نقشه سایت XML که تمام صفحات وب سایت شما را فهرست می کند و ارسال آن به موتورهای جستجو، ایندکس شدن و خزیدن موثر همه صفحات را تضمین می کند.

4 کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید

از وب سایت کنسول جستجوی گوگل دیدن کنید و با حساب Google خود وارد شوید. اگر حساب Google ندارید، باید آن را ایجاد کنید.

پس از ورود بر روی آن کلیک کنید اضافه کردن اموال را فشار دهید و آدرس وب سایت خود را وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که URL کامل، از جمله پیشوند “http://” یا “https://” را وارد کرده و نسخه مناسب (www یا غیر www) را انتخاب کنید.

نوع ملک را انتخاب کنید

کنسول جستجوی Google از شما می‌خواهد که مالکیت وب‌سایت را قبل از دسترسی به داده‌ها و ویژگی‌های آن تأیید کنید.

چندین روش تأیید در دسترس است، از جمله آپلود فایل HTML، درج تگ HTML، ارائه دهنده نام دامنه، کد رهگیری Google Analytics و Google Tag Manager.

تأیید مالکیت

هنگامی که روش تأیید انتخابی را اجرا کردید، Google وضعیت تأیید را بررسی می کند و پس از تأیید، به داده ها و ابزارهای وب سایت خود در کنسول جستجوی Google دسترسی خواهید داشت.

مالک تایید شده

Rank Math شامل یک ویژگی است که به طور خودکار یک ویژگی برای وب سایت شما در کنسول جستجوی گوگل ایجاد و تأیید می کند.

رتبه ریاضی جمع آوری و نمایش اطلاعات ارزشمند را مستقیماً در داشبورد وردپرس شما ساده می کند. برای کمک به Rank Math برای دسترسی به داده‌ها از Google Search Console، باید حساب Google خود را به Rank Math متصل کنید.

5 مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است

در حین انجام سئو برای یک وب سایت جدید، مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.

با افزایش دسترسی مخاطبان به اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه، موتورهای جستجو وب سایت های سازگار با موبایل را در رتبه بندی خود در اولویت قرار می دهند.

برای بهینه سازی یک وب سایت جدید برای سازگاری با موبایل، روی اصول طراحی واکنش گرا تمرکز کنید. این اصول تضمین می کنند که وب سایت شما به درستی نمایش داده می شود و بدون زحمت در اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه ها کار می کند.

این شامل استفاده از طرح‌بندی‌های انعطاف‌پذیر، تصاویر مقیاس‌پذیر و اندازه‌های متن قابل تنظیم برای قرار دادن صفحه‌های کوچک‌تر بدون به خطر انداختن قابلیت استفاده یا خوانایی است.

علاوه بر این، با به حداقل رساندن اندازه فایل، استفاده از حافظه پنهان مرورگر و بهینه سازی زمان پاسخ سرور، زمان بارگذاری سریع صفحه در دستگاه های تلفن همراه را در اولویت قرار دهید. می توانید افزونه WP Rocket را برای افزایش زمان بارگذاری خود نصب کنید.

می‌توانید از PageSpeed ​​Insights استفاده کنید تا بررسی کنید که وب‌سایت شما در کجا نیاز به بهبود دارد و سازگاری آن با موبایل را آزمایش کنید.

6 انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

انجام تحقیقات کلمات کلیدی یک گام اساسی برای بهینه سازی یک وب سایت جدید برای سئو است. این به شما کمک می کند تا عبارات و عباراتی را که مخاطب هدف شما برای جستجوی محتوای مرتبط استفاده می کند، شناسایی کنید.

برای شروع، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، Semrush یا Ahrefs برای ایجاد لیستی از کلمات کلیدی بالقوه مرتبط با جایگاه یا صنعت وب سایت خود استفاده کنید.

7 بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان (بدون محدودیت)

بر روی شناسایی کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و مرتبط با محتوای خود و همچنین کلمات کلیدی با رقابت متوسط ​​تا کم تمرکز کنید تا شانس خود را برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو افزایش دهید.

علاوه بر این، وب‌سایت‌های رقیب و روندهای صنعت را تجزیه و تحلیل کنید تا فرصت‌های جدید کلمات کلیدی را بیشتر کشف کنید و استراتژی کلمه کلیدی خود را اصلاح کنید.

برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و بهبود سئو وب سایت خود به آموزش اختصاصی ما در مورد تحقیق کلمات کلیدی مراجعه کنید.

هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی هدف را تهیه کردید، آنها را بر اساس ارتباط، حجم جستجو و رقابت اولویت بندی کنید و آنها را به صورت استراتژیک در محتوای وب سایت خود، از جمله عناوین، عنوان ها، توضیحات متا و بدنه محتوا، ادغام کنید.

فراموش نکنید که به طور مداوم استراتژی کلمات کلیدی خود را بر اساس معیارهای عملکرد و تغییرات در روند جستجو نظارت و به روز کنید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای حداکثر دید و ترافیک ارگانیک بهینه باقی می ماند.

7 محتوای بهینه شده برای سئو ایجاد کنید

ایجاد محتوای بهینه شده برای سئو برای هر استراتژی موفقیت آمیزی برای افزایش دید وب سایت جدید شما در نتایج موتورهای جستجو ضروری است.

تجزیه و تحلیل هدف جستجو

قبل از ایجاد محتوا، باید هدف جستجوی کلمات کلیدی خود را درک کنید. انواع جستارهایی را که مخاطبان شما در موتورهای جستجو وارد می کنند، تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید که آیا آنها به دنبال محتوای اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی یا تجاری هستند.

هدف جستجوی بازدیدکنندگان خود را رمزگشایی کنید - چگونه درآمد خود را افزایش دهید؟

با ارائه مرتبط ترین و ارزشمندترین اطلاعاتی که درخواست کاربر را برآورده می کند، محتوایی مطابق با هدف جستجو ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر هدف جستجو اطلاعاتی است، راهنماها، آموزش‌ها یا مقاله‌هایی جامع ایجاد کنید که به سؤالات یا مشکلات رایج در حوزه شما می‌پردازد.

آن را منحصر به فرد و خواندن آسان کنید

محتوای شما باید باشد منحصر به فرد، خوش نوشته و خواندنی است برای متمایز شدن در نتایج جستجو و درگیر نگه داشتن مخاطبان.

از تکرار مطالب از منابع دیگر خودداری کنید که به تلاش ها و اعتبار سئوی شما آسیب می رساند.

درعوض، دیدگاهی تازه، بینش منحصربه‌فرد، یا تحقیق اصلی در مورد موضوع انتخابی خود ارائه دهید. از زبان روشن و مختصر استفاده کنید، متن را با عناوین فرعی و نکات مهم تقسیم کنید و لحن مکالمه ای را هدف قرار دهید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.

علاوه بر این، از تصاویر بصری استفاده کنید مانند تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک ها برای تکمیل محتوای نوشتاری شما و افزایش خوانایی.

موضوعات فرعی مهم را پوشش دهید

هنگام ایجاد محتوا، سعی کنید موضوعات فرعی مهم مرتبط با کلمه کلیدی یا موضوع اصلی خود را پوشش دهید.

با پرداختن به جنبه های مختلف یک موضوع گسترده تر، ارزش جامعی را برای مخاطبان خود فراهم می کنید و شانس خود را برای رتبه بندی برای جستجوهای مرتبط افزایش می دهید.

تحقیقات کلمات کلیدی را برای شناسایی موضوعات فرعی مرتبط انجام دهید و آنها را در استراتژی محتوای خود بگنجانید. از عناوین فرعی برای سازماندهی محتوای خود استفاده کنید و مخاطبان را در بخش های مختلف مقاله خود راهنمایی کنید.

به عنوان مثال، اگر موضوع اصلی شما باشد بازاریابی دیجیتال، موضوعات فرعی مهم ممکن است شامل شود بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، سئو، بازاریابی ایمیلی، و تبلیغات پولی

8 بهینه سازی برای سئوی درون صفحه

سئو داخلی به معنای بهینه سازی عناصر خاص برای افزایش رتبه است.

ما بهترین روش ها را برای سئوی درون صفحه فهرست کرده ایم.

  • قرار دادن کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مرتبط را به طور طبیعی در عناوین، سرفصل ها، توضیحات متا و محتوای بدنه و بدون اضافه کردن زیاد قرار دهید.
  • محتوای با کیفیت: محتوای جذاب و آموزنده ایجاد کنید که به مخاطبان شما ارزش افزوده و اصالت را تضمین کند.
  • برچسب های متا: عناوین متا و توضیحات قانع کننده را با کلمات کلیدی ایجاد کنید، آنها را مختصر و توصیفی نگه دارید.
  • ساختار URL: از URL های تمیز و غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید که به راحتی قابل خواندن و درک هستند.
  • لینک های داخلی: پیوندهای داخلی را برای اتصال صفحات مرتبط و بهبود ناوبری بگنجانید.
  • بهینه سازی تصویر: تصاویر را با نام فایل های توصیفی، متن جایگزین و زیرنویس ها با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید.

برای جزئیات بیشتر، به آموزش اختصاصی ما در مورد SEO در صفحه مراجعه کنید.

9 وب سایت خود را تبلیغ کنید

فقط به این دلیل که وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، تضمین نمی کند که مردم آن را پیدا کنند. شما باید آن را فعالانه تبلیغ کنید.

از اطلاع رسانی به حلقه نزدیک خود در مورد وب سایت جدید خود دریغ نکنید. آنها به احتمال زیاد حمایت می کنند و می توانند به انتشار این خبر کمک کنند.

شروع به جمع آوری آدرس های ایمیل از بازدیدکنندگان علاقه مند کنید. این لیست برای اطلاع رسانی به مشترکین در زمان انتشار محتوای جدید بسیار ارزشمند خواهد بود.

اگر در محتوای خود به افراد یا منابع دیگری ارجاع داده اید یا به آنها پیوند داده اید، با آنها تماس بگیرید. اطلاعات تماس آنها را بیابید و یک ایمیل مودبانه یا پیام مستقیم بفرستید تا آنها را از ذکر نام خود مطلع کنید.

به انجمن‌های آنلاین مرتبط با جایگاه شما بپیوندید و فعالانه شرکت کنید. بینش های ارزشمندی را به اشتراک بگذارید و محتوای خود را در صورت لزوم به اشتراک بگذارید (اما از ارسال هرزنامه خودداری کنید) در سیستم عامل هایی مانند Reddit، Slack یا Discord.

10 عملکرد خود را پیگیری کنید

ساده ترین راه برای ردیابی عملکرد خود استفاده از Rank Math's Rank Tracker است.

ردیاب رتبه

این ابزار موقعیت‌های رتبه‌بندی وب‌سایت شما را برای همه کلمات کلیدی که وارد کرده‌اید بررسی می‌کند. این به شما امکان می دهد تا به سرعت عملکرد خود را در بین کلمات کلیدی مختلف ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا تنظیمات محتوا لازم است یا خیر.

نتیجه

تسلط بر SEO برای یک وب سایت جدید گام مهمی در جهت ایجاد حضور آنلاین قوی و هدایت ترافیک ارگانیک است.

با اجرای استراتژی هایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی در صفحه و تولید محتوا، می توانید یک وب سایت جدید را بهینه کنید، دید آن را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید و بازدیدکنندگان ارزشمندی را جذب کنید.

با اولویت دادن به تجربه کاربر، ارائه محتوای ارزشمند و اطلاع از بهترین شیوه های سئو، می توانید وب سایت جدید خود را برای موفقیت طولانی مدت قرار دهید.

اگر این پست را دوست دارید، به ما اطلاع دهید توییت کردن @rankmathseo.