اما آیا می دانستید اگر تصاویر خود را برای سئو بهینه نکنید، فرصتی را از دست می دهید؟
با SEO برای تصاویر، می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا سایت و محتوای شما را بیشتر درک کنند. به علاوه، میتوانید در نتایج جستجوی تصویر قرار گرفتن در معرض دید بیشتری داشته باشید، که برای ایجاد علاقه به محصولات و خدمات شما بسیار ارزشمند است.
اگر می خواهید بدانید چرا بهینه سازی تصویر SEO اهمیت دارد و چگونه تصاویر را برای سئو بهینه کنید، به خواندن ادامه دهید. برای کمک حرفه ای در مورد بهینه سازی تصاویر برای سئو، با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای اینکه بفهمید چگونه WebFX می تواند کمک کند!
با تیمی از اساتید تجارت الکترونیک شریک شوید!
کمپین های WebFX بیش از 12,936,451 معاملات تجارت الکترونیک در 5 سال گذشته
مطالعات موردی را بخوانید

چرا سئو برای تصاویر مهم است؟
فرآیندی که موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل و رتبه بندی محتوای وب استفاده می کنند، فرآیند پیچیده ای است. سئو خوب تضمین می کند که مخاطبان شما می توانند به سرعت شما را آنلاین پیدا کنند. همچنین یکی از بهترین راه ها برای کسب رتبه برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است.
اگر شما هم مانند بسیاری از صاحبان کسب و کار هستید، ممکن است فکر کنید که سئو فقط تگ های عنوان، هدرها و محتوای بدنه را اعمال می کند.
در حالی که اینها برخی از حیاتی ترین مکان ها برای انجام سئو هستند، آنها تنها مکان ها نیستند. موتورهای جستجو نمیتوانند تصاویر را به همان روشی که مردم میتوانند پردازش کنند، و سئوی تصویر تنها راه برای اطمینان از درک آنها است.
اگرچه فرآیند بهینه سازی تصویر سئو به دانش کمی نیاز دارد، اما آماده کردن تصاویر خود برای موتورهای جستجو نسبتاً ساده است.
سئوی تصویر گام دیگری در جهت بهبود موقعیت شما در نتایج موتورهای جستجو و در نتیجه جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شماست.


تصاویر را تشکیل می دهند 62.6٪ از همه جستجوها
بیاموزید که چگونه تصاویر وب سایت خود را برای جستجوی ارگانیک بهینه کنید و از آنها استفاده کنید!
راهنمای رایگان من را دریافت کنید
10 نکته برای بهینه سازی تصاویر سئو
با این ده نکته برای بهینه سازی تصاویر سئو، نحوه بهینه سازی تصاویر برای سئو را بیاموزید:
1. کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خود را بشناسید
حتماً تحقیقات خود را انجام دهید، همانطور که برای بهینه سازی بقیه وب سایت خود انجام می دهید. شما احتمالاً عبارات جستجوی کلیدی را که مردم برای پیدا کردن شما آنلاین استفاده می کنند، می دانید. اگر با کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید آشنا هستید، عالی است. شما از قبل می دانید که چه کلمات کلیدی را در هنگام سئو برای تصاویر خود بگنجانید.
اگر در مورد کلمات کلیدی خود مطمئن نیستید، وقت آن است که کمی تحقیق کنید. از برنامهریز کلمات کلیدی Google یا ابزار تحقیق کلمات کلیدی دیگر برای کشف آنچه که افراد در جستجوی آن هستند که به کسب و کار شما مربوط میشود، استفاده کنید. پس از اینکه با بهترین کلمات کلیدی مسلح شدید، آماده هستید تا کار استفاده مناسب از SEO برای تصاویر را آغاز کنید.
2. بهترین روش ها را برای نام گذاری تصاویر برای سئو دنبال کنید
ما میدانیم که وسوسهانگیز است که راه آسان را انتخاب کنیم و تصاویر را با عنوان استانداردی که دوربین به آنها میدهد یا چیزی ساده مانند «image2.jpg» برچسبگذاری کنیم. اما از آنجا که خزنده های جستجو در واقع نام فایل های تصویر را تجزیه و تحلیل می کنند، این ایده آل نیست. این بدان معنی است که نام فایل های تصویری شما باید محتوای آنها را به دقت توصیف کند.
اگر کلمه کلیدی خاصی با تصویر مرتبط است، آن را در نام فایل قرار دهید. همانطور که گفته شد، فقط از کلمات کلیدی تصادفی به امید بهبود رتبه خود برای سئوی تصویر استفاده نکنید. حتی اگر یک موتور جستجو نتواند فوراً تشخیص دهد که توضیحات نامربوط است، پر کردن کلمات کلیدی هرگز ایده خوبی نیست.
3. شامل تصاویر در نقشه سایت
از آنجایی که موتورهای جستجو نمی توانند اطلاعاتی را از تصاویر به دست آورند، باید تا حد امکان سرنخ های زیادی در مورد محتوای آنها ارائه دهید. گوگل ایجاد نقشه سایت تصویری را به عنوان بهترین روش برای انتشار تصاویر توصیه می کند.
این بدان معنی است که شما باید دستورالعمل های آن را برای انتشار تصاویر آنلاین دنبال کنید. اگر این کار را نکنید، تصاویر شما به خوبی در موتورهای جستجو کار نمی کنند.
4. تگ های جایگزین تصویر را بهینه کنید
موتورهای جستجو نمی توانند مانند مغز انسان تصاویر را پردازش کنند. در عوض، آنها برای تعیین اینکه چه چیزی به تصویر کشیده می شود، به تگ های alt تکیه می کنند. همه تصاویر موجود در سایت شما باید دارای تگهای جایگزین منحصربهفرد برای توصیف آنها باشند و بسیاری از آنها باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشند.
آنها همچنین به کاربرانی که نمی توانند تصاویر شما را ببینند کمک می کنند تا صفحات شما را بهتر درک کنند.
با در نظر گرفتن این موضوع، باید تگ های alt را به هر تصویر در وب سایت خود به عنوان بخشی از بهینه سازی تصویر SEO خود اضافه کنید. اگر تصاویر زیادی داشته باشید و در زمان آپلود اولیه آنها تگ alt ایجاد نکرده باشید، می تواند تا حدودی خسته کننده باشد، اما ارزش سئو ارزش تلاش را دارد.
امیدوارم همه مرورگرها بتوانند تصاویر شما را نمایش دهند.
اگر همه چیز به درستی کار می کند، تگ alt چیزی است که وقتی کاربران ماوس خود را روی یک تصویر می برند، نمایش داده می شود. اما اگر به دلایلی یک مرورگر نمی تواند تصویر خود را نمایش دهید، تگ alt متنی است که در جای خود نمایش داده می شود.
هنگام نوشتن تگهای alt، سعی کنید تصاویر خود را با چند کلمه به دقت توصیف کنید. و اگر تصویر مربوط به کلمات کلیدی صفحه ای است که در آن قرار دارد، حتماً آن ها را نیز وارد کنید.
همانطور که گفته شد، شما هرگز نباید از تگ های alt به عنوان راهی برای “چیزهای کلیدواژه” صفحات خود استفاده کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل در نهایت به موفقیت دست پیدا می کنند، که فقط در دراز مدت به سئوی شما آسیب می رساند.
5. تگ های عنوان را بگنجانید
علاوه بر تگهای alt، باید تگهای عنوان را نیز به عنوان بخشی از بهینهسازی تصاویر خود برای سئو در نظر بگیرید. بسیاری از صاحبان سایت بین این دو عنصر گیج می شوند، اما برخلاف تگ های alt، تگ های عنوان جای تصاویری را که قابل نمایش نیستند نمی گیرند. در عوض، زمانی که کاربران موس خود را روی یک تصویر میبرند، ظاهر میشوند.
به همین دلیل، برچسب های عنوان شما لزوماً نیازی به کلمات کلیدی سنگین ندارند. در واقع، حتی می توانید از آنها برای صحبت مستقیم با کاربران استفاده کنید. آنها را مانند شرح عکس بنویسید یا از آنها برای اضافه کردن توضیحات بیشتر استفاده کنید.
6. محتوای بدن را بنویسید
در حالی که تگ های alt مطمئناً مهم هستند، اطلاعات نسبتاً محدودی را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. به همین دلیل، باید محتوای بدنی را در صفحات خود بنویسید تا زمینه را برای آنها فراهم کنید.
اگر فکر می کنید، “اما من یک وب سایت عکاسی را اداره می کنم – من یک نویسنده نیستم!”، شما تنها نیستید. بسیاری از صاحبان سایت های پرتصویر از ایده صرف زمان برای نوشتن کپی خوششان نمی آید در حالی که این نقطه قوت آنها نیست. با این حال، بسیاری از عکاسان (و سایر حرفه ای ها) با اضافه کردن وبلاگ به سایت های خود این مشکل را حل می کنند.
به عنوان مثال، فرض کنید شما به تازگی از یک عروسی عکس گرفته اید. به جای اینکه به سادگی تمام عکس ها را در سایت خود آپلود کنید، آنها را در یک پست وبلاگ مفصل در مورد روز بگنجانید. این به شما این شانس را می دهد که از کلمات کلیدی خود به طور طبیعی استفاده کنید و همچنین یک بعد جالب و شخصی به سایت شما اضافه می کند.
مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که تصاویر و متن شما ارتباط نزدیکی با هم دارند. اگر سایت شما از عکس های طراحی داخلی تشکیل شده است، اما شما یک سری کپی از مثلاً سرگرمی اسکی روی آب خود می نویسید، فقط موتورهای جستجو را گیج می کنید – و وقت خود را تلف می کنید.
7. متن خود را با تصاویر پنهان نکنید
مخفی کردن هر متنی به عنوان یک تاکتیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود و با جریمه هایی همراه خواهد بود. ممکن است بخواهید از یک تصویر به جای عنوان صفحه اول استفاده کنید که به عنوان H1 شما نیز شناخته می شود، اما این کار را با پوشاندن متن سرصفحه خود انجام ندهید. تفکر بی گناه است، اما باید از آن اجتناب کرد.
اگر واقعاً میخواهید از یک تصویر بهجای متن بهعنوان هدر خود استفاده کنید، حتماً عکس را بهطور مناسب برچسبگذاری کنید تا از مزایای سئوی تصاویر بهینهشده بهره ببرید.
8. فرمت های مختلف تصویر را در نظر بگیرید
ممکن است فکر کنید در مورد تصاویر، انواع فایل ها قابل تعویض هستند. چه کسی اهمیت می دهد که یک عکس JPEG، PNG یا GIF باشد؟ در واقع، بازدیدکنندگان این کار را خواهند کرد. اگر تعداد زیادی عکس دارید، برای اطمینان از سرعت سایت، برخی از آنها باید فشرده شوند. این گاهی اوقات به معنی تغییر به نوع فایل کوچکتر است.
در بیشتر موارد، فایل های JPEG بدون افت کیفیت، کمترین فضا را اشغال می کنند. اگر نمی توانید تصاویر را به JPEG تبدیل کنید، PNG جایگزین نسبتا کوچک دیگری برای سئوی تصویر است.
9. فشرده سازی تصاویر
رتبه بندی موتورهای جستجو بر اساس عوامل زیادی از جمله زمان بارگذاری صفحه است. هرچه حجم فایل های تصویری در یک صفحه بزرگتر باشد، بارگذاری آن بیشتر طول می کشد. اگر صفحات شما زمان زیادی می برد، رتبه شما ممکن است به تنهایی از این موضوع رنج ببرد. و اگر آنقدر طول بکشد که کاربران ناامید شوند و حتی قبل از اینکه محتوای شما را ببینند آن را ترک کنند، رتبه شما ممکن است آسیب بیشتری ببیند.
تصاویر به وب سایت شما جذابیت زیبایی می بخشند، اما از تصاویر تزئینی عاقلانه استفاده کنید. تعداد زیاد آنها یا عناصر تزئینی که خیلی بزرگ هستند، می توانند زمان بارگیری شما را کاهش دهند. این می تواند منجر به تبدیل کمتر شود یا به رتبه بندی صفحه شما ضربه بزند.
برای اطمینان از زمان بارگذاری کوتاهتر در هر صفحه، اندازه فایلها را کوچکتر نگه دارید. هیچ قانون سختی برای اندازه فایل وجود ندارد، اگرچه هر چیزی بزرگتر از چند صد کیلوبایت احتمالاً به سرعت سایت آسیب می رساند.
سعی کنید تصاویر را تا حد امکان شفاف نگه دارید تا کیفیت را حفظ کنید. حجم فایل را آنقدر کاهش ندهید که کیفیت پایین بیاید و نوع فایل را به چیزی تغییر ندهید که باعث ایجاد تفاوت شدید در ظاهر شود.
JPG ها به طور کلی گزینه ای امن هستند زیرا بالاترین کیفیت را در کوچکترین اندازه فایل ارائه می دهند، اما انواع فایل های دیگر نیز کار می کنند. گزینه های خود را آزمایش کنید و ببینید کدام نوع کیفیت مورد نظر شما را با کمترین اندازه و زمان بارگذاری ارائه می دهد.
10. عکس های خود را به اشتراک بگذارید
مانند صفحات مملو از محتوای نوشتاری، رتبهبندی دسترسی به تصویر تحت تأثیر پیوندها قرار میگیرد. هر چه سایت شما لینک های بیشتری از سایت های معتبر داشته باشد، شانس شما برای کسب رتبه خوب بیشتر است. به همین دلیل، این به نفع شماست که تا حد امکان افراد بیشتری محتوای شما را ببینند (و در صورت امکان به آن لینک دهند).
اینجاست که داشتن تعداد زیادی محتوای بصری اصلی به نفع شماست. تصاویر برای بینندگان بسیار جذاب تر از تکه های متن طولانی هستند، به این معنی که بسیار قابل اشتراک گذاری هستند. تصاویر خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، پیوندهایی را در خبرنامه ها و سایر مکاتبات ایمیلی وارد کنید، و فالوورها و دوستان خود را به انجام همین کار تشویق کنید. همچنین می توانید با افزودن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در وب سایت و وبلاگ خود، بازدیدکنندگان سایت را تشویق کنید تا محتوای خود را به اشتراک بگذارند.
اینها هستند نتایج سئو واقعی برای یک کلاینت WebFX هدایت می شود.
شما بعدی هستید.
درباره خدمات سئو بیشتر بدانید

260%
افزایش درآمد ارگانیک

198%
افزایش معاملات ارگانیک

150%
افزایش ترافیک ارگانیک

3872%
افزایش جلسات از طریق سئو
بهینه سازی تصاویر خود را برای سئو شروع کنید
همانطور که محتوای خود را برای اینترنت بهینه می کنید، امیدواریم سئوی تصاویر را نیز در نظر بگیرید. این کار کمی وقت گیر است، اما مزایای سئو ارزش تلاش را دارد زیرا دسترسی خود را گسترش می دهید و شهرت خود را به صورت آنلاین تقویت می کنید.
اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه برای تصاویر خود یا هر جنبه دیگری از سایت خود سئو انجام دهید، خوشحال می شویم که به شما کمک کنیم! برای شروع جذب ترافیک و سرنخ های بیشتر، همین امروز با ما تماس بگیرید، یا راهنمای کامل ما در این زمینه از سئو را بررسی کنید.