آیا نمرات محتوای بالاتر به معنای رتبه بالاتر گوگل است؟ داده های ما می گویند بعید است.

من ارتباط بین رتبه‌بندی و امتیازات محتوا را از چهار ابزار محبوب بهینه‌سازی محتوا مطالعه کردم: Clearscope، Surfer، MarketMuse و Frase. نتیجه؟ همبستگی ضعیف در همه جا.

اکثر امتیازات محتوا همبستگی ضعیفی با رتبه بندی گوگل دارند

این نشان می دهد (همبستگی لزوماً به معنای علیت نیست!) که وسواس در مورد امتیاز محتوای شما بعید است که منجر به به طور قابل ملاحظه رتبه بالاتر گوگل

آیا این بدان معناست که نمرات بهینه سازی محتوا بی معنی است؟

نه. فقط باید بدانید که چگونه از آنها به بهترین شکل استفاده کنید و معایب آنها را درک کنید.

امتیازات محتوای بیشتر ابزارها بر اساس کلمات کلیدی است. اگر صفحات با رتبه برتر کلمات کلیدی را ذکر کنند که صفحه شما از آن استفاده نمی کند، امتیاز شما پایین خواهد بود. اگر این کار را انجام دهد، نمره شما بالا خواهد بود.

در حالی که این ایرادات آشکار خود را دارد (داشتن ذکر کلمات کلیدی بیشتر همیشه به معنای پوشش بهتر موضوع نیست)، امتیازات محتوا حداقل می‌تواند نشانه‌ای از میزان جامعی که موضوع را پوشش می‌دهید را نشان دهد. این هست چیزی که گوگل به دنبال آن است.

گوگل می گوید که پوشش جامع این موضوع نشانه کیفیت محتوایی استگوگل می گوید که پوشش جامع این موضوع نشانه کیفیت محتوایی است

اگر امتیاز صفحه شما به طور قابل توجهی کمتر از امتیازات صفحات رقیب است، احتمالاً موضوعات فرعی مهمی را که جستجوگران به آنها اهمیت می دهند از دست داده اید. پر کردن این “شکاف های محتوا” ممکن به بهبود رتبه خود کمک کنید.

با این حال، تفاوت های ظریف در این وجود دارد. اگر صفحات رقیب در محدوده 80-85 امتیاز کسب کنند در حالی که صفحه شما امتیاز 79 را کسب کند، احتمالاً ارزش نگرانی ندارد. اما اگر 95 در مقابل 20 باشد، بله، احتمالاً باید سعی کنید موضوع را بهتر پوشش دهید.

غذای کلیدی

روی نمرات محتوا وسواس نداشته باشید. از آنها به عنوان فشارسنج برای پوشش موضوع استفاده کنید. اگر امتیاز شما به طور قابل توجهی کمتر از رقبا است، احتمالاً موضوعات فرعی مهمی را از دست داده اید و ممکن است با پر کردن آن «شکاف های محتوا» رتبه بالاتری کسب کنید.

حداقل دو جنبه منفی وجود دارد که باید در مورد امتیازات محتوا از آنها آگاه باشید.

آنها به راحتی تقلب می کنند

امتیازات محتوا عمدتاً بر اساس تعداد دفعاتی است که از مجموعه پیشنهادی کلمات کلیدی استفاده می کنید. در برخی از ابزارها، می‌توانید به معنای واقعی کلمه کل لیست را کپی-پیست کنید، هیچ چیز دیگری را پیش‌نویس کنید و نمره تقریباً عالی بگیرید.

کسب امتیاز 98 در MarketMuse پس از جابجایی تمام کلمات کلیدی پیشنهادی بدون هیچ شباهتی از پیش نویسکسب امتیاز 98 در MarketMuse پس از جابجایی تمام کلمات کلیدی پیشنهادی بدون هیچ شباهتی از پیش نویس

این چیزی است که ما قصد داریم با ابزار بهینه سازی محتوای آینده خود حل کنیم: استاد محتوا.

من هنوز نمی‌توانم چیزهای زیادی در مورد این موضوع فاش کنم، اما در مقایسه با اکثر ابزارهای بهینه‌سازی محتوای موجود، USP بزرگی دارد: امتیاز محتوای آن بر اساس پوشش موضوع است – نه فقط کلمات کلیدی.

به عنوان مثال، به ما می گوید که ما قالب استراتژی سئو بهتر است موضوعات فرعی مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئوی درون صفحه، و اندازه گیری و ردیابی موفقیت سئو را پوشش دهد.

پیش نمایش ابزار Content Master آینده ماپیش نمایش ابزار Content Master آینده ما

اما، برخلاف سایر ابزارهای بهینه سازی محتوا، کپی کردن و چسباندن بی رویه کلمات کلیدی مرتبط در سند لزوماً امتیاز محتوای ما را افزایش نمی دهد. به اندازه کافی هوشمندانه است که بفهمیم پوشش کلمه کلیدی و پوشش موضوع چیزهای متفاوتی هستند.

Sidenote.

این ابزار هنوز در حال تولید است، بنابراین نسخه نهایی ممکن است کمی متفاوت به نظر برسد.

آنها محتوای کپی را تشویق می کنند

امتیازات محتوا به شما نشان می دهد که چقدر خوب موضوع را بر اساس آنچه قبلاً وجود دارد پوشش می دهید. اگر تمام کلمات کلیدی و موضوعات فرعی مهم را از صفحات با رتبه برتر پوشش دهید و نهایت را ایجاد کنید محتوای کپی، نمره کامل را کسب خواهید کرد.

این یک مشکل است زیرا محتوای با کیفیت باید چیز جدیدی را به میز بیاورد، نه اینکه فقط اطلاعات موجود را مجدداً بازنویسی کند. گوگل به معنای واقعی کلمه این را می گوید دستورالعمل های محتوای مفید آنها.

گوگل می گوید محتوای با کیفیت فراتر از اطلاعات واضح است.  باید چیز جدیدی را روی میز بیاوردگوگل می گوید محتوای با کیفیت فراتر از اطلاعات واضح است.  باید چیز جدیدی را روی میز بیاورد

در واقع، گوگل حتی چند سال قبل یک حق اختراع برای شناسایی ثبت کرد “کسب اطلاعات”: اندازه گیری اطلاعات جدید ارائه شده توسط یک مقاله معین، بیش از اطلاعات موجود در مقالات دیگر در مورد همان موضوع.

شما نمی توانید برای ایجاد چیزی منحصر به فرد به ابزارهای بهینه سازی محتوا یا امتیازات اعتماد کنید. ایجاد چیزی که از بقیه نتایج جستجو متمایز باشد نیاز دارد تجربه، آزمایش یا تلاش– کاری که فقط انسان ها می توانند داشته باشند/انجام دهند.

دانش مشترک را با اطلاعات و تجربیات جدید در محتوای خود غنی کنیددانش مشترک را با اطلاعات و تجربیات جدید در محتوای خود غنی کنید

از همکارانم سی کوان و کالوین که کارهای سنگین را برای این مطالعه انجام دادند بسیار سپاسگزارم. یادداشت های خنده دار زیر. 😉

  • برای مطالعه، 20 کلمه کلیدی تصادفی را انتخاب کردیم و 20 صفحه برتر رتبه بندی را انتخاب کردیم.
  • ما SERP ها را قبل از به روز رسانی مارس 2024 پخش شد.
  • برخی از ابزارها در کشیدن 20 صفحه برتر با مشکلاتی مواجه بودند که ما گمان می کنیم به دلیل ویژگی های SERP باشد.
  • Clearscope نمرات عددی نداد. آنها نمرات را انتخاب کردند. ما از ChatGPT برای تبدیل آن نمرات به اعداد استفاده کردیم.
  • علیرغم اهمیت روزافزون آنها در SERPها، اکثر ابزارها در تجزیه و تحلیل Reddit، Quora و YouTube مشکل داشتند. آنها معمولاً برای این نتایج نمره صفر یا بدون می دهند. اگر نمره ای نمی دادند، آنها را از تحلیل حذف می کردیم.
  • دلیل اینکه ما هر دو همبستگی اسپیرمن و کندال را محاسبه کردیم (و میانگین را گرفتیم) این است که به گفته کالوین (دانشمند داده ما)، همبستگی های اسپیرمن حساس تر است و بنابراین بیشتر مستعد تأثیرپذیری با حجم نمونه کوچک و موارد پرت است. از سوی دیگر، ضریب همبستگی رتبه کندال فقط نظم را در نظر می گیرد. بنابراین، برای اندازه‌های نمونه کوچک قوی‌تر است و نسبت به موارد دورافتاده حساسیت کمتری دارد.

افکار نهایی

بعید است که بهبود امتیاز محتوای شما به رتبه بندی گوگل آسیب برساند. به هر حال، اگرچه همبستگی بین نمرات و رتبه‌بندی ضعیف است، اما همچنان مثبت است. فقط وسواس نداشته باشید و ساعت ها برای به دست آوردن یک نمره عالی صرف کنید. امتیاز دادن در همان توپی که صفحات با رتبه برتر هستند کافی است.

شما همچنین باید از جنبه های منفی آنها آگاه باشید، به ویژه اینکه آنها نمی توانند به شما در تولید محتوای منحصر به فرد کمک کنند. که نیازمند خلاقیت و تلاش انسان است.

هر سوال یا نظری دارید؟ به من پینگ کن ایکس یا لینکدین.


Source link