بازاریابی محتوای SEO: ترافیک بیشتر را هدایت کنید

چه محتوایی را باید با استراتژی سئو خود ادغام کنید؟

هر محتوایی که موتورهای جستجو می توانند بخزند – و شما می خواهید مردم آن را پیدا کنند – باید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای SEO شما باشد. صفحات وب، مقالات، پست‌های وبلاگ، مطالعات موردی، ویدئوها، تصاویر و توضیحات محصول، همگی نمونه‌هایی از محتوای قابل جستجو هستند تا با در نظر گرفتن سئو، به‌طور برجسته در نتایج جستجو ظاهر شوند.

نحوه ادغام بازاریابی محتوا و سئو

برای شروع آماده اید؟ در اینجا یک برنامه ساده برای هماهنگ کردن سئو و بازاریابی محتوا و به حداکثر رساندن دسترسی خود از طریق جستجوی ارگانیک وجود دارد.

1. ایده های موضوع و کلمات کلیدی مرتبط را از تیم SEO خود دریافت کنید

متخصصان سئو مجموعه ای از ابزارها را برای تعیین تقاضای جستجو (معروف به علاقه مخاطبان) در موضوعات خاص در اختیار دارند. فناوری مناسب همراه با دانش و خلاقیت صنعت می تواند نشان دهد:

  • کدام صفحات موجود محبوب ترین هستند.
  • مشتریان از چه کلمات کلیدی برای یافتن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند.
  • عبارات جستجوی مرتبطی که ممکن است به کسب و کار شما کمک کند تا به مخاطبانی که قبلاً استفاده نشده بود دست یابد.
  • کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند.
  • موضوعات پرطرفدار که می توانید از آنها برای پیشی گرفتن از رقابت در SERP استفاده کنید.

استراتژیست‌های سئو، کلمات کلیدی بالقوه را بر اساس تعداد افرادی که آنها را جستجو می‌کنند (حجم جستجو)، رتبه‌بندی دشوار (مشکل کلمه کلیدی) و اینکه چگونه با اهداف کلی سئوی شما مطابقت دارند، ارزیابی می‌کنند.

این تجزیه و تحلیل تعیین می کند که کدام کلمات کلیدی برای هدف گذاری با محتوای شما ارزشمند هستند.

هنگامی که تیم سئو شما تحقیقات کلمات کلیدی خود را ارائه کرد، می توانید یافته های آنها را در تحقیقات بازاریابی محتوای خود بگنجانید و آنها را در برنامه محتوای خود ادغام کنید.

ایده محتوای جدید را به تقویم سرمقاله خود اضافه کنید تا خروجی ثابتی از محتوا برای اهداف رتبه بندی داشته باشید. دریافته‌ام که افزایش سرعت انتشار، انباشت قدرت موضوعی را سرعت می‌بخشد و چرخه‌ای را ایجاد می‌کند که عملکرد کلی سایت را افزایش می‌دهد.

هر چند وقت یکبار باید منتشر کنید؟ من متوجه شده ام که وبلاگ نویسی دو هفته یک هدف ارزشمند است.

اما دارم از خودم جلو می زنم. بیایید در مورد چگونگی ترجمه کلمات کلیدی جدید خود به یک استراتژی بازاریابی محتوای بهبودیافته صحبت کنیم.

2. از کلمات کلیدی جدید خود در محتوای خود استفاده کنید

اکنون شما آماده تولید محتوای با عملکرد بالا هستید. بیایید به نحوه گنجاندن مضامین کلیدواژه در نوشتار خود بپردازیم تا دسترسی خود را گسترش دهیم و چگونه قصد کاربر را تجزیه و تحلیل کنیم تا محصول نهایی شما نیازهای جستجوگران را برآورده کند. اصول زیر برای ایجاد محتوای جدید خالص و به‌روزرسانی محتوای قدیمی‌تر اعمال می‌شود.

تم کلمات کلیدی

اگر به جای تکرار یک کلمه کلیدی، موضوع کلمه کلیدی را در محتوای خود بگنجانید، نوشته شما طبیعی تر به نظر می رسد. برای مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی برای پست شما “هدایای فارغ التحصیلی” است، موضوع شما ممکن است شامل “هدیه فارغ التحصیلی” یا “هدیه برای فارغ التحصیل دبیرستان” به عنوان کلمات کلیدی ثانویه باشد.

این عبارات جستجوی مرتبط معنایی به نوشته شما تنوع می بخشد و به شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی اضافی رتبه بندی کنید. به طور کلی، من از کلمه کلیدی اصلی چند بار در متن اصلی استفاده می کنم، به علاوه آن را به عنوان h1 و یک h2 اضافه می کنم. سپس، حداقل یک بار در جای دیگری از صفحه از کلمات کلیدی ثانویه استفاده خواهم کرد.

مطالب پیشنهادی  UDisc حالت تاریک را به برنامه امتیازدهی دیسک گلف اضافه می کند

هدف جستجو

محتوای تاثیرگذار به چیزی بیش از انداختن کلمات کلیدی در کپی صفحه نیاز دارد. محتوای خود را تا حد امکان با انتظارات خوانندگان هماهنگ کنید. اولویت اصلی شما این است که بفهمید چرا جستجوگران از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند تا بتوانید آنها را با بهترین پاسخ ممکن ملاقات کنید. صفحاتی که هدف جستجو را برآورده می کنند از رتبه بهتری برخوردارند و تعامل بهتری ایجاد می کنند، بنابراین زمینه را در نظر بگیرید و مفیدترین محتوا را برای موقعیت ارائه دهید.

کاربران دلایل مختلفی برای جستجوی خود دارند:

  • هدف یک جستجوی اطلاعاتی برای پاسخ به یک سوال است به عنوان مثال: قهوه ساز فرنچ پرس چیست؟ چگونه از فرنچ پرس استفاده کنم؟
  • تحقیق تجاری جستجوگران اطلاعاتی را برای محدود کردن گزینه های خرید می خواهند. چه ویژگی هایی در دسترس است؟ چه مارکی بهتر است؟ مشتریان در مورد این مدل چه می گویند؟
  • رفتار مشتریان جستجوهای معاملاتی وقتی آماده خرید هستند آنها دقیقا می دانند که چه می خواهند و به دنبال بهترین قیمت یا شرکت برای خرید هستند.
  • ناوبری جستجو برای یافتن یک وب سایت یا صفحه خاص استفاده می شود. کاربران برای ارائه یک لینک قابل کلیک به جای اینکه خودشان به یک وب سایت پیمایش کنند، به گوگل متکی هستند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تعیین هدف جستجو، مرور صفحاتی است که از قبل رتبه‌بندی شده‌اند. تجزیه و تحلیل کنید که این صفحات چگونه به پرسش پاسخ می دهند. سپس محتوای خود را با زاویه ای تازه و اطلاعات اصلی برجسته کنید.

3. بهینه سازی روی صفحه را به فرآیند محتوای خود اضافه کنید

بهینه‌سازی روی صفحه مجموعه‌ای از شیوه‌هایی است که عناصر وب‌سایت شما را برای بهبود خزیدن و فهرست‌بندی موتورهای جستجو اصلاح می‌کند – هر دو مؤلفه حیاتی در دید آنلاین. اگر قبلاً سیستمی برای بهینه سازی محتوای خود ندارید، یک چک لیست قبل از پرواز ایجاد کنید تا مطمئن شوید که هر قطعه قبل از انتشار کاملاً بهینه شده است. در مرحله بعد، فرآیندی ایجاد کنید تا به طور سیستماتیک محتوای موجود را بررسی و بهینه سازی کنید تا از صفحات منتشر شده قبلی حداکثر استفاده را ببرید.

بهینه سازی روی صفحه شامل وظایفی مانند:

  • افزودن یک عنوان صفحه منحصر به فرد و توضیحات متا به هر صفحه که دارای یک کلمه کلیدی هدف است.
  • سازماندهی کپی بدنه با هدرهای h1، h2 و h3 که سلسله مراتب اطلاعات را نشان می دهد.
  • ایجاد محتوای قابل مشاهده با زبان ساده و پاراگراف های کوتاه، به علاوه گلوله ها و لیست های شماره گذاری شده که مکان یابی نقاط کلیدی را آسان می کند.
  • از جمله کپی مناسب قطعه و استفاده از متن نشانه‌گذاری برای قطعه‌های غنی.
  • استفاده از URL های صفحه کوتاه و توصیفی که با محتوای صفحه همخوانی دارند.

4. از ابزارهای سئو برای ترکیب کلمات کلیدی مرتبط با معنایی استفاده کنید

هنگام استفاده از سئو برای بازاریابی محتوا چیزهای زیادی برای پیگیری وجود دارد، اما می توانید با ابزارهای مناسب سئو این فرآیند را قابل مدیریت تر کنید. به عنوان مثال، پلتفرمی مانند SurferSEO می تواند کلمات کلیدی مرتبط با معنایی را برای افزودن به قطعه شما پیشنهاد کند، به علاوه تعداد دفعاتی که از هر عبارت کلیدی در صفحه استفاده کرده اید را پیگیری کند.

یکی از ویژگی های واقعا جادویی SurferSEO این است که محتوای شما را در برابر رقبای رتبه اول تجزیه و تحلیل می کند. محتوا توسط الگوریتم اختصاصی SurferSEO که بر اساس الگوهای استفاده از کلمات کلیدی، هدرها و سایر عناصر سئو است، رتبه بندی می شود. به خاطر داشته باشید، این الگوریتم گوگل نیست، اما بدون در نظر گرفتن این موضوع، می تواند در مورد چگونگی کاهش فاصله رتبه بین صفحه خود و صفحات برتر، روشن کند.

مطالب پیشنهادی  Google Pixel Stand نسل 2 به کمترین قیمت 59 دلار رسید، اولین تخفیف GoPro HERO 11 به 450 دلار، بیشتر

5. به نوشتن برای مردم خود ادامه دهید

بازاریابی محتوای عالی خوانندگان را با اطلاعاتی که به خوبی نوشته شده و جالب و مفید است درگیر می کند. ایجاد اعتماد با محتوای مفید باعث ایجاد تقاضا از بالای قیف می شود و مشتریان را به سمت تبدیل تشویق می کند.

خبر عالی! گوگل برای همان محتوای اعتمادسازی که مخاطبان شما انجام می دهند ارزش قائل است! هنگام نوشتن یک پست وبلاگ، مجبور نیستید بین محتوای سئو و محتوای با کیفیت بالا یکی را انتخاب کنید.

گوگل محتوایی را در اولویت قرار می دهد که تجربه جامع و رضایت بخشی را برای خواننده به ارمغان می آورد. از طرف دیگر، صفحاتی که آشکارا برای افزایش کلیک ایجاد می‌شوند و کمتر از انتظارات خواننده هستند، در نهایت نمی‌توانند موقعیت‌های برتر جستجو را حفظ کنند.

هدف ایجاد محتوایی برای افراد است که:

  • برای خوانندگان کنجکاو درخواست می کند.
  • نیازهای مخاطب هدف شما را برآورده می کند.
  • از تخصص شما برای به اشتراک گذاشتن چیزی ارزشمند استفاده می کند.
  • اطلاعات کافی را برای برآوردن نیازهای جستجوگران به اشتراک می گذارد.
  • به جای مشتق شدن از مطالب دیگر، برداشتی تازه از یک موضوع ارائه می دهد.
  • توسط یک شخص واقعی نوشته شده است و نه یک پلت فرم هوش مصنوعی.

به نظر چیزهای زیادی برای یادآوری به نظر می رسد؟ فرآیند تولید محتوای خود را با یک قالب وبلاگ ساده کنید.

6. رونویسی ویدیوها

محبوبیت محتوای ویدیویی در حال افزایش است. طبق یک نظرسنجی توسط Wyzowl، 86٪ از کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی با تولید ویدئوهای توضیحی، نمایش محصولات، ارائه ها و توصیفات استفاده می کنند.

اما ربات‌های جستجوگر نمی‌توانند محتوای ویدیویی را درک کنند. اطمینان حاصل کنید که محتوای ویدیوی شما با اشتراک‌گذاری آن با رونویسی قابل جستجو است. رونویسی ویدیوی شما این امکان را برای Google فراهم می‌کند که ارتباط آن با عبارت‌های جستجوی خاص را درک کرده و آن را به‌طور مناسب فهرست‌بندی کند. رونوشت ها همچنین فرصتی برای ایجاد پیوندهای داخلی به صفحات دیگر در صورت وجود عبارات مرتبط برای استفاده به عنوان متن لنگر هستند.

از دیدگاه کاربر، رونوشت‌ها انتخابی را در مورد نحوه لذت بردن از محتوای شما ارائه می‌دهند. اگر نمی‌خواهند مزاحم دیگران شوند، ممکن است برخی افراد بخواهند به جای تماشای ویدیو، متنی را بخوانند. یا افرادی که عجله دارند ممکن است به جای تماشای ویدیو، محتوای نوشتاری را مرور کنند.

7. از متن جایگزین برای تصاویر استفاده کنید

متن جایگزین یک ویژگی HTML است که تصویری را در یک صفحه وب توصیف می کند. این برای دسترسی بسیار مهم است و به ربات‌های جستجو کمک می‌کند تا بفهمند یک تصویر چه چیزی را منتقل می‌کند – بنابراین آنها می‌توانند آن را برای جستجوی تصویر فهرست کنند. تصاویری که به درستی ایندکس شده باشند می توانند ترافیک ارگانیک را از طریق جستجوی تصویر به سایت شما وارد کنند.

متن جایگزین در این قالب نوشته شده است:

  • ”image

از نام فایل مرتبط و توضیح تشریحی با کمتر از 125 کاراکتر استفاده کنید. از قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات خودداری کنید و کلمه کلیدی خود را به طور طبیعی وارد کنید.

مطالب پیشنهادی  نماد Health Connect دیگر در راه‌انداز نمایش داده نمی‌شود

8. از حسابرسی محتوا برای یافتن قطعات قدیمی یا ضعیف استفاده کنید

ممیزی محتوا یک بررسی جامع از وب سایت یا وبلاگ شما است که تأیید می کند هر قسمت از محتوا هدفی دارد و از اهداف تجاری شما پشتیبانی می کند. ممیزی محتوا به شما تصویری کلی از عملکرد سایت و نحوه بهبود آن می دهد.

برای بررسی محتوای خود، یک صفحه گسترده حاوی هر URL در سایت خود به همراه جزئیاتی مانند:

  • عنوان صفحه.
  • خلاصه مطالب مختصر
  • نوع محتوا (مقاله، ویدئو، اینفوگرافیک).
  • تعداد کلمه.
  • تعداد بازدیدکنندگان صفحه
  • زمان صرف شده در صفحه
  • نرخ پرش.
  • تبدیل ها

به دنبال صفحاتی باشید که بازدیدکنندگان را جذب یا جذب نمی کنند – یا منجر به تبدیل نمی شوند. اگر صفحه موضوعی را پوشش می‌دهد که به مشتریان شما مرتبط است، با به‌روزرسانی محتوای قدیمی و بهینه‌سازی آن برای جستجو، جذابیت آن را افزایش دهید. در عین حال، برای ساده‌سازی سایت، محتوا را هرس کنید و مطمئن شوید که موتورهای جستجو صفحاتی را که برای جستجوگران ارزشی ندارند، نمی‌خزند و فهرست نمی‌کنند. Victorious در صورت نیاز به کمک، ممیزی محتوا را به عنوان بخشی از خدمات ممیزی SEO ما ارائه می دهد.

9. محتوای خود را با پیوندهای داخلی متصل کنید

با پیوند دادن مطالب قدیمی و جدید، اقتدار موضوعی خود را تقویت کنید. پیوندهای داخلی با تفکر قرار داده شده به خوانندگان و خزنده‌های جستجو کمک می‌کنند تا در سایت شما حرکت کنند تا اطلاعات بیشتری را کشف کنند و بفهمند سایت شما چگونه سازماندهی شده است.

وقتی پیش‌بینی می‌کنید که مخاطبانتان به چه چیزی علاقه دارند و مطمئن می‌شوید که فقط یک کلیک با آن فاصله دارد، آنها را تشویق می‌کنید که به جای یافتن پاسخ در جای دیگر، در سایت شما بمانند. خوانندگان ممکن است از پیوندهایی به منابعی که در مورد موضوع یا محصولات و خدماتی که مشکل آنها را حل می کند توضیح می دهد قدردانی کنند.

پیوندهای داخلی همچنین به ربات های جستجوگر کمک می کند تا اطلاعات را جمع آوری کنند. از متن لنگر توصیفی استفاده کنید که نشان می‌دهد پیوند به کجا می‌رود تا به Google کمک کند تا بفهمد چه چیزی در صفحه مقصد وجود دارد و چگونه با صفحه‌ای که از آن پیوند می‌دهید، ارتباط دارد. پیوندها همچنین می توانند به یک صفحه جدید در ایجاد اعتبار کمک کنند. به عنوان مثال، هنگامی که یک پست جدید را منتشر می کنید، از یک صفحه با عملکرد بالا به آن لینک دهید. ارزش پیوند از یک صفحه ایجاد شده به صفحه جدیدتر جریان می یابد تا اعتبار آن را نشان دهد و رتبه بالاتری کسب کند.

10. تأثیر تلاش های خود را دنبال کنید

پس از اجرای استراتژی سئو بازاریابی محتوا، از ابزارهای ردیابی کلمات کلیدی مانند Ahrefs و Semrush برای نظارت بر نتایج خود استفاده کنید. این ابزارها رتبه صفحات شما را در SERP برای کلمات کلیدی خاص در طول زمان ردیابی می کنند. می‌توانید تعیین کنید که آیا تلاش‌هایتان باعث ایجاد تفاوت می‌شود یا خیر و اگر بهبودی مشاهده نکردید، استراتژی‌های خود را تنظیم کنید.

از گوگل آنالیتیکس برای ردیابی میزان جذب ترافیک توسط محتوای SEO استفاده کنید.

در نهایت، ترکیب سئو و بازاریابی محتوا باید فواید دوچندانی از همراستایی محتوای شما با اهداف تجاری شما و آوردن مشتریان بالقوه به وب سایت شما ارائه دهد. از گزارش صفحات فرود در GA4 برای شناسایی صفحات با بالاترین عملکرد خود استفاده کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور