یک منبع ضروری برای توسعه دهندگان وب

.

خوانایی صفحه را هم برای خوانندگان و هم برای موتورهای جستجو با گنجاندن فهرست مطالب در ابتدای مقاله یا به عنوان نوار کناری با پیوندهایی به بخش مربوطه افزایش دهید. این کار باعث می شود تا کاربران به راحتی در صفحه حرکت کنند و موتورهای جستجو محتوای صفحه را درک کنند.

ساختار URL

URL ها می توانند به ربات های جستجوگر بگویند که یک صفحه درباره چیست. به عنوان مثال، واضح است که لینک زیر مربوط به صفحه دسته بندی وبلاگ ویکتوریوس در مورد سئوی داخلی صفحه است.

به عنوان یک قاعده کلی، از یک ساختار ثابت برای URL ها استفاده کنید. کلیدواژه ای را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید وارد کنید و آنها را کوتاه، ساده و توصیفی نگه دارید. از اعداد تصادفی یا اصطلاحات تخصصی خودداری کنید و از خط فاصله برای تفکیک کلمات برای وضوح استفاده کنید.

آناتومی URL را به صورت گرافیکی توضیح می دهد
تغییر مسیر

تغییر مسیرها به کاربران و خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای مورد نظر خود را هنگام جابجایی، حذف یا ترکیب صفحات پیدا کنند. در غیر این صورت، صفحه از دست رفته به بن بست تبدیل می شود – یک خطای 404.

از تغییر مسیرهای دائمی و موقت برای نشان دادن نحوه تفسیر مکان جدید صفحه استفاده کنید. تغییر مسیرهای دائمی (301) به عنوان یک سیگنال قوی در نظر گرفته می شود که صفحه هدف جدید متعارف است (در ادامه در این مورد بیشتر خواهد شد). تغییر مسیرهای موقت (302) به احتمال زیاد URL قدیمی را در نتایج جستجو حفظ می کند. به همین دلیل، شما باید فقط برای دوره های کوتاه از آنها استفاده کنید.

پیوند داخلی

پیوندهای داخلی کاربران را بین صفحات یک وب سایت راهنمایی می کند. صفحات کلیدی شما باید از طریق منو یا نوار کناری به راحتی قابل دسترسی باشند.

پیوندهای داخلی همچنین به گوگل کمک می کنند تا بفهمد کدام صفحات برای اهداف رتبه بندی ارزشمند هستند، زیرا اغلب به آنها پیوند داده می شود. این باید شامل صفحات دسته بندی محصول یا صفحات خدمات باشد.

از طریق پیوند استراتژیک، می توانید قدرت را از صفحات بالاترین رتبه خود با سایر صفحات سایت خود به اشتراک بگذارید (معروف به “صادق لینک”). پیوند داخلی متفکرانه می تواند رتبه بندی صفحه مورد نظر و همه صفحات داخلی را که به آنها پیوند می دهید بهبود بخشد.

نقشه های سایت XML

نقشه سایت XML را به عنوان یک نقشه راه در نظر بگیرید تا به ربات های جستجوگر کمک کند تا سایت شما را به طور موثر بخزند. نقشه سایت صفحات مهم سایت شما، روابط بین آنها و تاریخ آخرین به روز رسانی صفحات را فهرست می کند. برای نمایه سازی مناسب باید به طور مرتب به روز شود.

6. خزیدن کارآمد

گوگل به هر وب‌سایتی بودجه خزیدنی می‌دهد که تعیین می‌کند ربات‌هایش چقدر زمان صرف فهرست‌سازی صفحات می‌کنند. با نشان دادن صفحاتی که نمی‌خواهید ربات‌ها بخزند یا ایندکس شوند، بهترین استفاده را ببرید. با اطمینان از اینکه صفحات خاصی ایندکس نشده اند، احتمال نفخ ایندکس را به حداقل برسانید. می‌توانید از فایل‌های robot.txt و متا تگ‌های ربات برای مدیریت نحوه پیمایش Googlebot در سایت خود و اطمینان از خزیدن آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

فایل Robots.txt

Robots.txt یک فایل در سطح سایت است که به ربات های جستجوگر می گوید به کدام صفحات دسترسی داشته باشند و فهرست شوند. برای مشخص کردن URL هایی که نمی خواهید خزیده شوند، از دستور “عدم اجازه” در فایل استفاده کنید. اینها ممکن است شامل صفحات حساب، صفحات تأیید، و نسخه های چاپگر پسند محتوای شما باشد.

ربات های خزنده موظف به پیروی از این دستورالعمل ها نیستند و ممکن است همچنان صفحات را از طریق پیوندهای داخلی فهرست کنند. برای جلوگیری از این، از متا تگ robots استفاده کنید.

متا تگ روبات ها

با استفاده از متا تگ robots در

بخش یک سند HTML خزنده های موتورهای جستجو را در سطح صفحه هدایت می کند. تگ robots به شما امکان می دهد دستورالعملی را برای یک صفحه به یک ربات موتور جستجوی خاص یا به همه ربات های خزنده ارائه دهید.

به عنوان مثال، تگ زیر از ترجمه یک صفحه توسط گوگل جلوگیری می کند:

فهرستی از متا تگ‌های روبات‌هایی را که گوگل می‌شناسد را در اسناد سئوی پیشرفته‌شان پیدا کنید.

ربات های ایکس

دستورالعمل های سراسر سایت را در مورد نحوه مدیریت فایل های غیر HTML با X-Robots صادر کنید، که به شما امکان می دهد دستورالعمل هایی را در سربرگ پاسخ HTTP یک صفحه در مورد مواردی که نباید ایندکس شوند ارائه دهید. به عنوان مثال، می توانید نمایه سازی یک تصویر خاص یا فایل PDF را مسدود کنید. برای افزودن X-Robots به صفحه خود، به فایل های php. یا سرور وب سایت خود دسترسی داشته باشید.

متعارف سازی

محتوای تکراری می تواند شانس شما را برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص کاهش دهد زیرا تعیین اینکه کدام صفحه اصلی است به موتور جستجو واگذار می شود. تگ های Canonical با تعیین اینکه کدام صفحه نسخه اصلی است، محتوای تکراری را مدیریت می کنند. این به راهنمایی موتورهای جستجو در هنگام تعیین اینکه کدام صفحه باید رتبه بندی شود کمک می کند.

تگ های Canonical در سر کد HTML صفحه قرار می گیرند و URL نسخه متعارف صفحه را به گوگل می گویند. به عنوان مثال:

صفحه بندی

گاهی اوقات، برای خوانایی لازم است محتوای طولانی را به چندین صفحه تقسیم کنید. برای اطمینان از اینکه Google این موارد را به‌عنوان محتوای تکراری یا صفحات غیرمرتبط مجزا نمی‌بیند، نشان دهید که یک صفحه بخشی از یک سری چند صفحه‌ای است.

  • یک صفحه اصلی با محتوای کامل ایجاد کنید و از یک برچسب متعارف برای ایندکس کردن این صفحه از گوگل استفاده کنید.
  • از تگ های rel=prev/next برای پیمایش استفاده کنید که تگ های صفحه بندی خاصی هستند. در حالی که دیگر یک سیگنال نمایه سازی نیست، این برچسب ها برای سایر موتورهای جستجو و اهداف دسترسی به وب مفید هستند.
رایج ترین عامل های کاربر

ویژگی User-Agent در هدر به تعیین نسخه مرورگر و دستگاهی که کاربر از آن استفاده می کند کمک می کند. پیاده‌سازی عامل‌های کاربر به این معنی است که می‌توانید نسخه صحیح یک صفحه وب را بر اساس اطلاعات عامل کاربر ارائه دهید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که یک کاربر (یا خزنده) در حال اتصال با Safari در iOS است، وب سرور خود را تنظیم کنید تا به طور خودکار نسخه موبایل سایت را ارائه دهد تا اطلاعات به درستی ارائه شود.

7. ظاهر محتوا

اینکه چگونه محتوای شما در سایت های خارجی مانند SERP و پلتفرم های رسانه های اجتماعی به نظر می رسد، بر رتبه بندی جستجو تأثیر نمی گذارد، اما می تواند ترافیک سایت شما را بهبود بخشد. برای بهبود تعداد کلیک‌ها، پست‌های شما باید عنوان جذاب یا یک تصویر بزرگ را برجسته کنند. این می تواند به طور غیر مستقیم نرخ تبدیل و حتی بک لینک ها را افزایش دهد.

با استفاده از ابزارهای زیر نحوه نمایش محتوای خود را در رسانه های اجتماعی و SERP کنترل کنید.

برچسب های نمودار را باز کنید

برچسب‌های Open Graph نحوه نمایش یک صفحه وب را هنگام مشاهده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک کنترل می‌کنند. بسیاری از پلتفرم های شخص ثالث مجموعه ای از برچسب های گراف باز خود را دارند. وب سایت Open Graph Protocol فهرستی از مشخصات استفاده شده در پروتکل دارد.

نشانه گذاری کارت توییتر

کارت‌های توییتر شبیه تگ‌های Open Graph هستند و نحوه نمایش عنوان، توضیحات و تصویر شما را کنترل می‌کنند وقتی کسی پیوند شما را در یک توییت به اشتراک می‌گذارد. انواع مختلفی از وجود دارد متا تگ های کارت توییتر می توانید به صفحه خود اضافه کنید

داده های ساخت یافته

برای کمک به موتورهای جستجو برای فهرست‌بندی محتوا، برنامه‌نویسان سئو می‌توانند داده‌های ساختاریافته را با استفاده از JSON-LD (نشان‌گذاری شی جاوا اسکریپ برای داده‌های پیوندی) به صفحه اضافه کنند. داده های ساختاریافته که به عنوان طرحواره نیز شناخته می شود، یک قالب استاندارد شده برای نشان دادن عناصر کلیدی محتوا است.

به عنوان مثال، از داده های ساخت یافته برای برجسته کردن مواد، زمان پخت، دما و کالری در صفحه دستور غذا استفاده کنید. این برچسب‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند بفهمند محتوا به چه پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد.

ریچ اسنیپت ها

همچنین بهینه سازی نحوه نمایش صفحه وب شما توسط موتورهای جستجو در نتایج جستجو بسیار مهم است. فهرست SERP خود را با قطعات غنی مانند تصویر، پیش‌نمایش ویدیو یا رتبه‌بندی ستاره‌ها بهبود دهید تا برای جستجوگران جذاب‌تر شود. از طرحواره برای تولید قطعه‌های غنی استفاده کنید و مستقیماً از صفحه نتیجه موتور جستجو به جستجوگران اطلاعات بیشتری درباره وب‌سایت خود بدهید.

جستجوی اول: بخش های استراتژی جستجوی خود را متحد کنید

توسعه وب سئو نیازمند اجرای بهترین شیوه ها، بررسی عملکرد مداوم و توجه به جزئیات است. شریک قابل اعتمادی مانند Victorious می تواند به مدیریت برخی یا همه این عناصر کمک کند تا منابع داخلی شما را تکمیل کرده و فشار را بر توسعه دهندگان وب شما کاهش دهد. ما مجموعه کاملی از خدمات سئو و نگهداری وب را برای مطابقت با نیازهای شما و تیمی از متخصصان برای پاسخگویی به سوالات شما داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر، یک مشاوره رایگان سئو را درخواست کنید.


Source link