مطالعه موردی SEO: چگونه بر نتایج جستجوی ChatGPT تأثیر گذاشتیم

در اکتبر 2024، ChatGPT اعلام کرد که “ChatGPT Search” را منتشر خواهد کرد – یک موتور جستجوی رسمی ادغام شده در مدل LLM. این قابلیت جدید از نتایج جستجوی Bing بیرون می‌آید. جالب اینجاست که به جای استفاده از داده های آموزشی داخلی ChatGPT، از نتایج جستجوی وب استفاده می کنند.

تصمیم گرفتیم این نتایج را آزمایش کنیم تا ببینیم آیا امکان تنظیم خروجی وجود دارد یا خیر. پس از آزمایش، متوجه شدیم که امکان تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی ChatGPT برای نام تجاری شما وجود دارد.

ما در مورد نحوه صحبت ChatGPT Search در مورد Go Fish Digital، به ویژه برای سؤالات خاصی که می دانیم برای کسب و کار مهم هستند، برخی نظارت را انجام داده ایم. یکی از پرس و جوهایی که برای ما خوب عمل می کند «آژانس روابط عمومی دیجیتال» است. از لحاظ تاریخی، ما در Google برای این پرس و جو عملکرد خوبی داشته ایم و اخیراً شاهد ارجاع مشاغل ورودی به ChatGPT نیز بوده ایم. این یک پرسش برای ما ارزش نظارت داشت.

هنگامی که به نحوه فهرست کردن شرکت ChatGPT Search در مقایسه با رقبا نگاه کردیم، متوجه شدیم که شکافی در نحوه تولید نتایج ChatGPT برای ما در مقایسه با رقبا وجود دارد. برای هر رقیب، ChatGPT Search تعدادی «مشتریان قابل توجه» را فهرست می‌کند، معمولاً شرکت‌های بزرگ‌تری که برای آنها کار روابط عمومی دیجیتال انجام داده‌اند. با این حال، آنها این اطلاعات را برای ما فهرست نکردند.

این یک فرصت از دست رفته برای ایجاد سیگنال های اعتماد از طریق جستجوی ChatGPT بود.

خوشبختانه، ما یک مقاله فهرستی در سایت خود داریم که جستجوی ChatGPT اغلب به عنوان یک استناد از آن استفاده می کرد. ما می دانستیم که محتوای این مقاله را حذف می کند، بنابراین می خواستیم آزمایش کنیم که آیا تنظیم محتوای ما بر خروجی تأثیر می گذارد یا خیر.

ما به مقاله رفتیم و “مشتریان قابل توجه” را به مقاله اضافه کردیم. ما از یک لیست گلوله برای ساختار بهتر آن به عنوان جفت مقادیر کلیدی استفاده کردیم که موتور جستجو/LLM به احتمال زیاد به عنوان منبع داده مشاهده می کند.

پس از یک هفته انتظار، دیدیم که جستجوی ChatGPT در نهایت هنگام فهرست کردن Go Fish Digital در خروجی شروع به جذب «مشتریان قابل توجه» کرد! این یک برد بزرگ و چیزی بود که اکنون به غنی‌سازی فهرست خود در جستجوی ChatGPT کمک می‌کند.

بنابراین نکته مهم در اینجا این است که وقتی ChatGPT از تابع جستجو استفاده می کند، در حال حاضر می توانید توانایی تأثیرگذاری بر خروجی را داشته باشید. اولین چیزی که به آن نیاز دارید مقاله/قطعه ای از محتوا است که بتواند به استنادها وارد شود. اگر بتوانید آن را دریافت کنید، می‌توانید برای کنترل بهتر خروجی نحوه صحبت ChatGPT Search در مورد نام تجاری خود، شروع به تنظیم محتوا کنید.

ما به اجرای تست های دیگر نیز ادامه می دهیم. شاید بتوانیم از ChatGPT استفاده کنیم تا موارد دیگری مانند جوایز یا Years Active را مستقیماً در خروجی فهرست کند.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*لازم است

Source link