از 12 سئوکار خواستم آنچه را که در قفسه کتابشان است به اشتراک بگذارند.
در اینجا آنچه آنها گفتند:
نویسندگان: استفان اسپنسر، اریک انج، جسیکا استریچیولا
اولین بار منتشر شد: 6 نوامبر 2009
توصیه می شود توسط: آلیدا سولیس
در اینجا دلیل توصیه آلیدا این کتاب است:
“من این کتاب را به همه کسانی که می خواهند SEO را از ابتدا یاد بگیرند یا در مورد هر زمینه خاص سئو بینش پیدا کنند، به شدت توصیه می کنم. این کامل ترین کتاب سئو موجود است!»
نویسنده: الی شوارتز
اولین بار منتشر شد: 27 آوریل 2021
توصیه می شود توسط: گاس پلوژیا، فیلیپ گوتزا، پاتریک استوکس
چرا گاس این کتاب را توصیه کرد:
“من قبل از شروع به کار در توسعه محصول، سئوی مبتنی بر محصول را مطالعه کردم و اکنون دوباره آن را می خوانم. این کتاب شما را از پوسته سئو خارج می کند و درباره استراتژی و رویکرد سئو در مقابل تاکتیک ها است.
این شما را از رویکرد معمول سئو خارج میکند (مثلاً به کلمات کلیدی بیشتری نیاز داریم) و مثالهایی از این که چگونه شرکتها میتوانند به سئو بهعنوان یک استراتژی کل نگر نگاه کنند، ارائه میکند. همچنین خواندنی آسان و سریع است، در حالی که آن را می خواندم سر تکان می دادم.»
نویسنده: آندریاس وونیاتیس
اولین بار منتشر شد: 25 مارس 2023
توصیه می شود توسط: جیمز فلینت
چرا جیمز این کتاب را توصیه کرد:
اگر کمی از پایتون را میشناسید و میخواهید مهارتهای سئوی خود را بهبود ببخشید، این کتاب عالی است، بدون هیچ مزاحمتی مستقیماً در آن فرو میرود. آندریاس با ادغام این دو زمینه کار بزرگی انجام داده است و رویکرد بسیار خوبی را در سرتاسر ارائه می دهد.
نویسنده: جیمز ویکتور
اولین بار منتشر شد: 5 مارس 2019
توصیه می شود توسط: دن تیلور
در اینجا دلیل توصیه دن این کتاب است:
“Feck Perfuction، برای من، برای هر کسی که به دنبال تجدید قوا و باز بودن برای شکستن چیزها و متمایز شدن است، خواندنی است. تامل برانگیز است، و من متوجه شده ام که به درک بهتر عیوب چیزها و تبدیل آنها به نقاط ضعف معکوس کمک می کند، همچنین به برقراری ارتباط بهتر با موضوعات پیچیده سئو کمک می کند و نه فقط به صورت پیش فرض “این بستگی دارد”.
این یک گام به گام نیست، اما Victore یک تغییر ذهنیت را ترویج می کند که باعث ایجاد بازاریابی می شود که با مخاطبان شما طنین انداز شود.
نویسنده: جیسون بارنارد
اولین بار منتشر شد: 11 ژانویه 2022
توصیه می شود توسط: مایکل پیکانک
در اینجا دلیل توصیه میکال این کتاب است:
من معتقدم که ادغام صحیح سئو با مدیریت برند با پذیرش گسترده ابزارهای هوش مصنوعی مولد به سطح جدیدی از اهمیت رسیده است. آیا میخواهید ChatGPT، Perplexity یا AIOهای Google به طور مرتب برند و محصولات شما را به نمایش بگذارند؟ بهتر است روی مدیریت شهرت، سئوی موجودیت و ایجاد یک برند قوی تمرکز کنید.
نام مستعار جیسون The Brand SERP Guy است – که گویای همه چیز است. من دوست دارم که کتاب او برای سئوکاران در تمام سطوح مفید باشد، زیرا این رشته ای است که اغلب نادیده گرفته می شود. اگر یک حرفه ای هستید، می توانید مستقیماً به نکات و بینش ها بروید. من بیشتر کتاب را خواندم چون به هر حال سریع خوانده می شود. این باید برای هر کسی که در مورد ایجاد حضور آنلاین خود جدی است بخوانید.
نویسنده: رایان استوارت
اولین بار منتشر شد: 26 فوریه 2020
توصیه می شود توسط: جاشوا هاردویک
در اینجا دلیل توصیه جاشوا این کتاب است:
چیز مورد علاقه من در مورد این کتاب این است که چقدر عملی است. رایان به شما نشان می دهد که چگونه واقعاً یک پروژه سئو را برای مشتریان (یا وب سایت خود) مدیریت کنید و صفحات گسترده/فرآیندهایی را که استفاده می کند به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید آنها را دنبال کنید. احتمالاً میتواند از یک بهروزرسانی استفاده کند، همانطور که آخرین بار در سال 2020 بهروزرسانی شد، اما هنوز هم کتابی شگفتانگیز برای هر کسی است که میخواهد یاد بگیرد چگونه واقعاً سئو را انجام دهد و نه تنها خود را در تئوری غرق کند.»
نویسنده: چت هلمز
اولین بار منتشر شد: 27 مه 2008
توصیه می شود توسط: گلن آلسوپ
چرا گلن این کتاب را توصیه کرد:
در مورد کتاب چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد، اما من به ویژه عاشق مفهومی شدم که چت آن را “Dream 100” می نامد. ایده این است که با افراد Dream 100 ارتباط برقرار کنید که می توانند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند، چه مشتریان بالقوه، چه افرادی که می توانند خلاقیت شما را تبلیغ کنند و غیره.
ارزش دادن به افراد در ابتدا – حتی اگر آنها به احتمال زیاد هیچ تاثیری بر کاری که من آنلاین انجام می دهم نداشته باشند – چیزی است که من همیشه سعی کرده ام انجامش دهم و به آن اعتقاد داشته ام، به همین دلیل بیشترین ارتباط را با آن داشتم.
چت به من کمک کرد تا در مورد سیستمبندی آن فرآیند و تبدیل آن به یک امر فعال به جای واکنشپذیر و در لحظه فکر کنم. روابطی که من ایجاد کردهام برای تعدادی از کسبوکارهایی که روی آنها کار میکنم کلیدی بوده است، و من دوست دارم که چگونه این کتاب تعدادی مثال خاص از نحوه استفاده خود چت از آن در سفرش ارائه میدهد.
نویسنده: تیم سولو، جاشوا هاردویک، پاتریک استوکس
اولین بار منتشر شد: 1 ژانویه 2023
توصیه می شود توسط: پاتریک استوکس
در اینجا دلیل توصیه پاتریک این کتاب است:
کتاب سئوی Ahrefs برای مبتدیان کتاب مناسبی برای سئوکاران جدید است. این ساده است و تمام اطلاعات عملی مورد نیاز برای موفقیت را دارد.»
نویسنده: تیم سولو، سام اوه
اولین بار منتشر شد: 2023
توصیه می شود توسط: تئو هاینز، 3 ساله ¼
در اینجا دلیلی است که تئو سئو مو سفید را توصیه می کند:
«این کتاب دوستداشتنی است، زیرا پرندگان آبی در آن گنجانده شده است. این کتاب مورد علاقه من است. من از جایی که او پرندههای آبی را میترساند، خوشم میآید… من دوست دارم کتاب به داخل کتابخانه پرواز کند!»
نویسنده: پدی موگان
اولین بار منتشر شد: 2013
توصیه می شود توسط: کریس هینز
به همین دلیل این کتاب را توصیه کردم:
به عنوان یک سئوکار جوان، این کتاب را در سال 2013 برای کمک به انجام کارم مفید یافتم. در آن زمان، هیچ کتابی وجود نداشت که هر آنچه را که باید درباره لینک بیلدینگ بدانید به شما بگوید، اما این کتاب این شکاف را پر کرد.
همانطور که اخیراً به روز شده و به صورت رایگان آنلاین شده است اینجاده سال بعد متوجه شدم که دوباره به کتاب برگشتم و هنوز اطلاعات مفیدی پیدا کردم که دوباره به روشهای مختلف به فکر ساختن لینک افتادم.»
نویسنده: دیکسون جونز
اولین بار منتشر شد: 1 سپتامبر 2021
توصیه می شود توسط: لوئیز لینهان
در اینجا دلیل توصیه لوئیز این کتاب است:
با وجود اینکه چندین سال است که درباره موجودیتها و سئوی معنایی میدانم (و مینویسم)، هنوز از این کتاب چیزهای زیادی یاد گرفتم. دیکسون جونز توضیح تاریخی کاملی در مورد چگونگی کشف موجودیتها توسط موتورهای جستجو ارائه میدهد، که باید زمان زیادی را برای تحقیق صرف کرده باشد. یکی از چیزهایی که من به ویژه از آموختن من شگفت زده شدم این بود که چقدر گوگل برای شناسایی و طبقه بندی موجودیت ها به داده های ویکی پدیا و ورودی های انسانی متکی است. میدانستم که ویکیپدیا در این امر نقش دارد، اما متوجه کامل آن نشدم.
این کتاب همچنین اهمیت سئوی موجودیت را در ساختن یک برند معتبر به من یادآوری کرد، و من نکات کاربردی بسیار خوبی مانند استفاده از نمودار دانش گوگل و ابزارهای داده ساختاریافته برای تحقیق (و تکرار) در مورد موجودیت های رقبای برتر را انتخاب کردم – تاکتیکی قبلا هرگز در نظر گرفته نشده بود بافت تاریخی مفصل، همراه با توصیههای مفید و کاربردی، قطعاً خواندن این مقاله را ارزشمند کرده است.»
افکار نهایی
اگر می خواهید SEO را از ابتدا یاد بگیرید، می توانید به طور تصادفی از بین هزاران مقاله آنلاین انتخاب کنید، یا می توانید یک کتاب را از این لیست انتخاب کنید – مانند کتاب SEO ما برای مبتدیان. هر دو روش به شما در مورد سئو آموزش می دهند، اما به نظر من، اگر می خواهید پایه مناسبی در سئو داشته باشید یا به دنبال عمق بیشتری از نظر در مورد یک موضوع خاص هستید، یک کتاب سئو معمولا بهترین مکان برای شروع است.
هنگامی که اصول اولیه را درک کردید، می توانید شروع به جذب به روز رسانی های معمول سئو به صورت آنلاین کنید یا کتاب های تخصصی بیشتری از سئوکاران مورد علاقه خود در این لیست بخوانید.
آیا می خواهید چه کتاب های سئو را که در حال خواندن آن هستید به اشتراک بگذارید؟ در لینکدین به من اطلاع دهید.