چگونه “محتوای عمیق” از سئوی شما در عصر هوش مصنوعی محافظت می کند


سئوکاران از اینکه هوش مصنوعی در دست گرفته و کارهایشان تمام شده است وحشت دارند. اما من به طور غیر مشخصی خوشبین هستم که اینطور نیست.

بله، هوش مصنوعی سئو را برای همیشه تغییر داده است (و این کار را ادامه خواهد داد)، اما آن را از بین نخواهد برد. ما فقط باید خود را وفق دهیم. چگونه؟ با اولویت دادن به “محتوای عمیق” در مورد موضوعاتی که نمی توان به سرعت یا به راحتی به آنها پاسخ داد.

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا فکر می کنم این آینده سئو است.

اگر از ChatGPT بپرسید نحوه نصب مجدد macOS، می توانید به راحتی دستورالعمل های آن را برای انجام کار دنبال کنید. به وضوح توضیح می دهد چی شما باید انجام دهید و چگونه برای انجام این.

این همان موضوع «کم عمق» است که هوش مصنوعی به آن می‌آید.

هنگامی که گوگل SGE را برای توده ها عرضه کرد (که این کار را انجام خواهد داد احتمالا به زودی اتفاق می افتد)، جستجوگران برای پاسخ به این نوع سوالات نیازی به کلیک کردن ندارند. آنها دقیقاً در نتایج جستجو با حسن نیت AI حضور خواهند داشت. روبات ها ترافیک را می دزدند.

پیش‌بینی من این است که کلیک‌ها روی موضوعات سطحی در آینده به هوش مصنوعی خواهند رفت.  تنها راه برای اثبات سئوی آینده خود، پرداختن به موضوعات عمیق استپیش‌بینی من این است که کلیک‌ها روی موضوعات سطحی در آینده به هوش مصنوعی خواهند رفت.  تنها راه برای اثبات سئوی آینده خود، پرداختن به موضوعات عمیق است

این را با پاسخ ChatGPT برای موضوعی مانند مقایسه کنید نحوه اجرای ممیزی محتوا:

ChatGPT نحوه اجرای ممیزی محتوا را توضیح می دهد.  نتیجه چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد.ChatGPT نحوه اجرای ممیزی محتوا را توضیح می دهد.  نتیجه چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد.

حتی با نیمی از پاسخ قطع شده، مسئله روشن است: به ما می گوید چی انجام دادن اما نه چگونه برای انجام این.

  • چگونه هدف مناسب را انتخاب کنیم؟
  • چگونه می‌توانیم داده‌ها را از Google Analytics، CMS و خزنده‌های وب‌سایت برای جمع‌آوری فهرست محتوا استخراج کنیم؟
  • کدام “ابزارهای مناسب” به حسابرسی کمک می کنند؟

از آنجا که این موضوع عمیق تری است، به پاسخ عمیق تری نیاز دارد. شما نمی توانید آن را از هوش مصنوعی دریافت کنید. برای یافتن آموزشی از شخصی که تجربه واقعی در انجام ممیزی محتوا دارد، باید روی نتیجه کلیک کنید.

اینها موضوعاتی هستند که باید در دنیای هوش مصنوعی اولویت بندی کنید.

چگونه می توانید موضوعات “عمیق” را پیدا کنید؟

هیچ علم دقیقی وجود ندارد این تا حد زیادی در مورد شناخت خوب صنعت خود و به کارگیری عقل سلیم است. با این حال، اگر شما انجام می دهید تحقیق کلمه کلیدی، می توانید با حذف کلیدواژه هایی که قطعه های ویژه را فعال می کنند موارد را محدود کنید. به هر حال، اگر گوگل فکر می‌کند که یک پرس و جو می‌تواند به خوبی با یک قطعه برجسته پاسخ داده شود، یک پاسخ هوش مصنوعی قطعا این کار را انجام خواهد داد.

شما می توانید این کار را در کاوشگر کلمات کلیدی با فیلتر ویژگی های SERP:

فیلتر کردن کلمات کلیدی بدون قطعه های برجسته در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefsفیلتر کردن کلمات کلیدی بدون قطعه های برجسته در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs

همچنین می‌توانید از دکمه «شناسایی قصد» در Keywords Explorer برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند استفاده کنید. اگر به نظر می رسد چیزی است که نمی توان به سرعت یا به راحتی پاسخ داد، احتمالاً یک موضوع “عمیق” است.

به عنوان مثال، به ما می گوید که بسیاری از افرادی که به دنبال «ممیزی محتوا» هستند، «فرایندی دقیق برای انجام ممیزی محتوا، از جمله الگوها» می خواهند:

استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی هدف کلمه کلیدی در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefsاستفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی هدف کلمه کلیدی در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs

تقریباً غیرممکن خواهد بود که هوش مصنوعی مولد این را به جستجوگران بدهد – به خصوص الگوها.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا موضوعی به اندازه کافی عمیق است که هوش مصنوعی شکست بخورد، موضوع خود را در ChatGPT یا Gemini قرار دهید و ببینید چه چیزی ایجاد می کند. اگر چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد و فقط به شما می گوید چی، نه چگونه، پس احتمالاً موضوعی عمیق است.

بک لینک ها هنوز یک فاکتور رتبه بندی هستند. هوش مصنوعی این را تغییر نداده است. اگر می خواهید برای هر چیزی رقابتی رتبه بندی کنید، باید آنها را به دست آورید، و بهترین راه برای انجام این کار این است که تجربیات، تخصص و داده های منحصر به فرد را در محتوای خود به نمایش بگذارید.

به عنوان مثال، ما یک لینک از adobe.com (DR 96) زمانی که به آماری از مطالعه ما در مورد تعداد صفحات بدون ترافیک جستجو است:

نمونه ای از بک لینک به دست آمده با داده هانمونه ای از بک لینک به دست آمده با داده ها

و ما یک لینک از hubspot.com (DR 93) زمانی که به استناد کردند قالب گزارش سئو ما درست کردیم، ما ساختیم:

نمونه ای از بک لینک به دست آمده با یک قالبنمونه ای از بک لینک به دست آمده با یک قالب

اما مشکل اینجاست:

انجام این کار برای موضوعات کم عمق سخت است زیرا چیزهای زیادی نمی توانید اضافه کنید.

به عنوان مثال، موضوع را در نظر بگیرید نحوه نصب مجدد macOS. دقیقاً چه چیزی می توانید در اینجا بنویسید فراتر از همان دستورالعمل های اساسی که در هر پست دیگر وجود دارد؟ هیچ چی. ایجاد محتوای “قابل پیوند” در مورد این موضوع تقریباً غیرممکن است. خیلی کم عمق است.

رتبه بندی برای موضوعات سطحی دشوار است زیرا محتوای شما هرگز منحصر به فرد نیست. این فقط یک دسته از کلمات است که قبلاً میلیون ها بار گفته شده است. چیزی در زیر سطح وجود ندارد که افراد بتوانند به آن استناد کنند و به آن پیوند دهند.

این چیزی است که در زیر سطح محتوای شما قرار دارد که باعث ایجاد بک لینک می شود!این چیزی است که در زیر سطح محتوای شما قرار دارد که باعث ایجاد بک لینک می شود!
این چیزی است که در زیر سطح محتوای شما قرار دارد که باعث ایجاد بک لینک می شود!

جالب کردن موضوعات کم عمق کار سختی است. من فکر می کنم به همین دلیل است که “محتوای سئو” کسل کننده زیادی وجود دارد. شما می دانید که من در مورد چه چیزهایی صحبت می کنم: بدون شخصیت، فقط پاسخ های مبهم به سؤالات خسته کننده که در زیر H2 های غنی از کلمات کلیدی قرار دارند.

اکنون، می دانم که احتمالاً به چه چیزی فکر می کنید:

“اما جاش، این چیزی است که کار می کند! ما این کار را فقط به این دلیل انجام می دهیم که گوگل می خواهد!»

این ممکن است در مورد موضوعات کم عمق صادق باشد، اما قبلاً در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی در آینده نه چندان دور ترافیک را از آنها می‌دزدد، صحبت کردیم. برای موضوعات عمیقی که نیاز به توضیح بیشتری دارند، محتوای شما باید جذاب و جالب باشد.

حداقل دو دلیل برای این وجود دارد.

محتوای جالب = “کسب اطلاعات”

حتی اگر آوردن یک چیز جدید و جالب به میز، بک لینک بیشتری برای شما به ارمغان نیاورد، اما این کار را انجام می دهد ممکن است هنوز به شما کمک می کند رتبه بالاتر در گوگل.

دلیل آن این است که گوگل به اصالت محتوا اهمیت می دهد و تقریباً به طور قطع مکانیسم هایی برای شناسایی و پاداش دادن به آن دارد. آنها حتی مکانیزمی را ثبت کرد برای کسب امتیاز «به دست آوردن اطلاعات» در سال 2022.

محتوای جذاب = سیگنال های کاربر بهتر

اگر می‌خواهید جرقه‌ای در میان سئوکاران ایجاد کنید، مکالمه را به سمت سیگنال‌های کاربر هدایت کنید.

بسیاری در صنعت سال ها متقاعد شده اند که سیگنال های کاربر مانند نرخ کلیک، سیگنال های رتبه بندی هستند. حتی ممکن است با رند فیشکین آشنا باشید مینی آزمایش بدنام از سال 2014، جایی که او از دنبال کنندگان خود در توییتر خواست تا به طور انبوه روی یک نتیجه جستجو کلیک کنند، که منجر به رتبه 1 در آن شب شد.

گوگل می گوید سیگنال هایی مانند این ها فاکتورهای رتبه بندی نیستند چون خیلی پر سر و صدا هستند.

اگر در مورد آن فکر کنید، به طور کلی کلیک ها بسیار پر سر و صدا هستند. افراد در صفحات نتایج جستجو کارهای عجیب و غریب انجام می دهند. آنها دیوانه وار به اطراف کلیک می کنند و به طور کلی پاک کردن این داده ها واقعاً بسیار سخت است.

گری ایلیزگری ایلیز

اما … آنها همچنین این را در مورد خود می گویندجستجو چگونه کار می کند” صفحه:

ما همچنین از تجمیع و ناشناس استفاده می کنیم داده های تعامل برای ارزیابی مرتبط بودن نتایج جستجو با پرس و جوها. ما آن داده‌ها را به سیگنال‌هایی تبدیل می‌کنیم که به سیستم‌های یادگیری ماشینی ما کمک می‌کنند ارتباط را بهتر تخمین بزنند.

می نوشد، می نوشد. به طور مستقیم یا غیرمستقیم، داده های کاربر بر الگوریتم های گوگل تأثیر می گذارد. اگر تمام مطالبی که منتشر می‌کنید محتوای کسل‌کننده و غیر الهام‌بخشی است که هوش مصنوعی می‌تواند با ضربان قلب بنویسد، هیچ‌کس قرار نیست آن را بخواند یا با آن درگیر شود. این ممکن است بر توانایی شما برای رتبه بندی تأثیر منفی بگذارد.

افکار نهایی

اگر می‌خواهید خلاصه‌ای از این پست به سبک ChatGPT داشته باشید، این است: موضوعات عمیقی را که هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به آن‌ها تلاش می‌کند، اولویت‌بندی کنید و محتوای جالب و جذابی درباره آنها ایجاد کنید. اینگونه است که در دنیای هوش مصنوعی یک خندق سئو می سازید.

من می دانم که می تواند اتلاف وقت به نظر برسد، به خصوص در دنیایی که دامنه توجه رو به کاهش است. به راحتی می توان خود را متقاعد کرد که پاسخ های کسل کننده هوش مصنوعی همان چیزی است که مردم واقعاً می خواهند.

این دقیقاً همان چیزی است که من چند ماه پیش احساس کردم … قبل از اینکه تیم با مهربانی من را صاف کند

نظر تیم چند ماه پیش برای من.  خیلی عاقلانه اگه از من بپرسی :) نظر تیم چند ماه پیش برای من.  خیلی عاقلانه اگه از من بپرسی :)

شاید فقط به این دلیل است که او رئیس من است و من به او احترام می گذارم، اما فکر می کنم حقیقت واقعی در این نظر وجود دارد. مردم همچنان می خواهند مطالب را بخوانند، اما به شرطی که جذاب و عمیق باشد.

بنابراین، بیایید مأموریت جمعی خود را انتخاب کنیم که نبردهای عاقلانه تری را انتخاب کنیم و محتوای جالبی تولید کنیم که در آزمون زمان مقاومت کند.





Source link