SearchGPT راه خود را برای استفاده عمومی باز می کند. در حالی که گوگل هنوز 91.6٪ از بازار جستجو را در اختیار دارد، موتورهای پاسخ مانند SearchGPT به آرامی راه خود را در استفاده عمومی باز می کنند و می توانند نحوه تعامل کاربران با اینترنت را تغییر دهند. برای همیشه.
در این مقاله، جستجوی SearchGPT در مقابل جستجوی گوگل را بررسی میکنیم، موتورهای جستجوی سنتی و مبتنی بر هوش مصنوعی را با هم مقایسه میکنیم و در مورد چگونگی تأثیر آنها بر حضور آنلاین شما بحث میکنیم.
SearchGPT چیست؟
SearchGPT راه حل OpenAI برای کاربرانی است که می خواهند اطلاعات را از وب در یک زمینه مکالمه بازیابی کنند. آنها از مدلهای زبان ChatGPT خود استفاده کردهاند و آنها را با فناوری هوش مصنوعی خود ترکیب کردهاند تا یک موتور پاسخ ایجاد کنند که وب را اسکن میکند و به کاربران پاسخهای پرسشهایشان را میدهد.
پاسخ و موتورهای جستجوی سنتی
موتورهای جستجوی پاسخ معمولاً از فناوری هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند. به جای ارائه لینک هایی که از طریق الگوریتم ها و منابع کلمات کلیدی مانند موتورهای جستجوی سنتی منبع داده شده اند، موتورهای پاسخ به کاربر به شیوه ای مختصر و محاوره ای پاسخ می دهند. کاربر می تواند با دنبال کردن یک پیوند نقل قول اطلاعات بیشتری را بیابد، اما در حالت ایده آل، نباید مجبور باشد.
SearchGTP در مقابل Google AI – چه تفاوتی دارند؟
بزرگترین تفاوت بین این دو موتور جستجو نحوه ارائه نتایج جستجو است. در حالی که گوگل لیستی از صفحات رتبه بندی شده را ارائه می دهد که منجر به یک تجربه اکتشافی می شود، SearchGPT پاسخ های دقیق و مستقیمی را ارائه می دهد.
اما به همین جا ختم نمی شود.
عنصر شخصی سازی نیز وجود دارد. موتورهای مجهز به هوش مصنوعی توانایی حفظ مکالمه را دارند. آنها می توانند نتایجی را بر اساس زمینه و پرس و جوهای قبلی ارائه دهند و کاربر را قادر می سازد تا سؤالات بعدی را بپرسد. در حالی که Google میتواند نتایج را بر اساس جستجوهای گذشته و مکان شخصیسازی کند، نمیتواند این کار را در یک زمینه مکالمه انجام دهد.
گوگل هوش مصنوعی را با Google Snippets و Google AI Overview در فناوری خود گنجانده است، اما این فناوریها همچنان نتایج/متن را از وبسایت اصلی میکشند. تلاشی برای بازنویسی به صورت محاوره ای ندارد.
موتورهای جستجوی مختلف چگونه بر نحوه تعامل کاربران با شما تأثیر می گذارند؟
بزرگترین راه حل بین این دو جستجو که باید در مورد آن بدانید نحوه تعامل کاربر با شما است. با موتورهای جستجوی سنتی، مانند گوگل، شما با سایت های دیگر رقابت می کنید تا به رتبه های برتر صفحات نتایج جستجو (SERP) برسید. شما می توانید این کار را از طریق تکنیک های بهینه سازی ارگانیک، مانند سئو، یا از طریق تبلیغات پولی، مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) انجام دهید. هدف این است که کاربران را وادار به کلیک کردن روی وب سایت شما و کسب ترافیک کنید. هنگامی که کاربران در سایت شما حضور دارند، می توانید با محتوای با کیفیت بالا و استفاده آسان از تماس ها برای اقدام (CTA) برای خرید محصولات خود یا استفاده از خدمات خود، تبدیل ها را افزایش دهید. این یک سفر کاربر ساده است.
اما با SearchGPT و سایر موتورهای جستجوی پاسخ، احتمال اینکه کاربر وارد سایت شما شود کمتر است. موتور جستجوی پاسخ پاسخی را در اختیار کاربر قرار می دهد که وب را برای آن اسکن کرده است.
SearchGPT در مقابل هوش مصنوعی گوگل: تفاوت های کلی
خوراکی های کلیدی
- نتایج جستجو: گوگل نتایج جستجو را بهعنوان فهرستی از وبسایتهای رتبهبندی شده برای کاربر ارائه میکند، در حالی که پاسخی دقیق، مکالمهای و مستقیم با SearchGPT خواهید دید.
- شخصی سازی: Google نتایجی را بر اساس جستجوها و مکانهای گذشته ارائه میکند، اما Search GPT پاسخهایی را در محتوای درخواستهای قبلیتان به شما میدهد.
- نوع محتوا: میتوانید با Google پیوندهایی به محتوای موجود در وب را ببینید. همچنین میتوانید از جستجوی رسانهای خاص Google، مانند جستجوی تصویر، برای تمرکز صرفاً روی یک نوع خاص استفاده کنید. با Search GPT محتوا را از داده های آموزش دیده تولید می کند.
نقل قول هایی وجود دارد که به کاربر اجازه می دهد از طریق صفحه شما کلیک کند، اما اغلب، کاربر نیازی به این کار ندارد. پاسخ به صورت محاوره ای و مختصر به آنها داده خواهد شد.
موتورهای جستجو مانند SearchGPT مانند گوگل و سایر موتورهای جستجوی سنتی مانند افراد وسط عمل نمی کنند. نتیجه نهایی را می دهند. این به طور مستقیم بر نحوه بهینه سازی و ایجاد محتوا برای وب سایت خود توسط مشاغل و وب سایت ها تأثیر می گذارد. شما باید استراتژی های آنلاین خود را برای این فناوری نوظهور به روز کنید.
SearchGPT در مقابل جستجوی Google: تفاوت های کلیدی که بر حضور آنلاین شما تأثیر می گذارد
بیایید عمیق تر به تفاوت های بین این دو نوع موتور جستجو بپردازیم.
گوگل | SearchGPT | |
گزینه های تبلیغاتی پولی | گوگل تبلیغات جامع PPC را با تبلیغات گوگل ارائه می دهد. شما می توانید مخاطبان هدف خود را بر روی جمعیت و موقعیت مکانی متمرکز کنید و بر بودجه خود کنترل داشته باشید. | در حال حاضر، هیچ گزینه تبلیغاتی پولی برای SearchGTP وجود ندارد، بنابراین مشاغل نمی توانند خود، محصولات یا خدمات خود را از طریق پلتفرم تبلیغ کنند. |
سئو | با استفاده از تاکتیکهای بهینهسازی، گوگل از الگوریتمهایی استفاده میکند تا به وبسایتها فرصتی برای ظاهر شدن در مقابل مشتریان بدهد. | SearchGPT پاسخ های مستقیم را ارائه می دهد، نه رتبه بندی شده. بنابراین، استراتژی های جستجوی ارگانیک مرتبط نیستند. |
پاسخ بهینه سازی موتور (AEO) | بهینه سازی برای AEO به طور بالقوه می تواند به شما در سئو کمک کند. | محتوایی که پاسخهای مستقیم، بینشها و ابزارهای مرتبط را میدهد در اولویت قرار میگیرد. |
بازاریابی محتوا | محتوای باکیفیت و معتبر برای سئو بسیار مهم است. | محتوای باکیفیت و معتبر برای AEO بسیار مهم است. |
هدف و تعامل کاربر | گوگل با ارائه ترکیبی از صفحات وب، تصاویر و نتایج ویدیویی، هدف جستجو را مطابقت می دهد. | SearchGPT از پاسخهای مکالمهای استفاده میکند، بنابراین وبسایتها میتوانند از آن برای ارائه توصیههای مناسب یا توصیههای محصول استفاده کنند. موتورهای پاسخ همچنین به جای تاکتیک های تبلیغاتی از بازاریابی اطلاعاتی استفاده می کنند که باعث تعامل بیشتر کاربر می شود. |
جذب مشتری | گوگل از تبلیغات پولی، سئو و نتایج جستجوی محلی استفاده می کند تا به وب سایت ها فرصت های تبدیل فوری بدهد | بیشتر بر اطلاع رسانی و پرورش سرنخ ها تمرکز می کند. |
تجزیه و تحلیل | تجزیه و تحلیل دقیق از طریق Google Analytics برای ردیابی ترافیک، نرخ تبدیل و رفتار مشتری استفاده می شود. | در حال حاضر، هیچ ابزار تجزیه و تحلیل بومی وجود ندارد. |
استراتژی بلند مدت | برای حفظ رتبه و دیده شدن نیاز به سرمایه گذاری مداوم در SEO، PPC و بازاریابی محتوا دارد. | بازار رقابتی کمتر و تمرکز بر بهینه سازی محتوا و تعامل مستقیم به جای رتبه بندی. |
پاداش خوانده شده! نحوه بهینه سازی برای AEO را بیابید
آینده برای Google و SearchGPT چیست؟
گوگل قبلاً پیاده سازی گزینه های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و ادغام آنها را در نتایج فعلی خود آغاز کرده است. آنها مدتی پیش این کار را با Snippets خود شروع کردند، که در حال بهبود و ارائه تطبیق پذیری بیشتر با نمای کلی هوش مصنوعی خود هستند. اساساً به کاربران پاسخی مبتنی بر هوش مصنوعی به سؤالات مستقیم می دهد، اما همچنان رتبه بندی وب سایت را در زیر ارائه می دهد.
این امر گوگل را از یک موتور جستجوی سنتی به یک موتور جستجوی ترکیبی تغییر میدهد و بهترینهای هر دو جهان را به کاربران ارائه میدهد. در زمان این مقاله، این هنوز در بخشهای خاصی از جهان در حال آزمایش است و هنوز به عنوان یک ویژگی استاندارد عرضه نشده است.
SearchGPT و سایر موتورهای جستجوی پاسخ، راه جدیدی را برای کاربران ایجاد خواهند کرد تا به اطلاعاتی در وب دسترسی داشته باشند که نوید پاکتر، گفتگوی بیشتر و شخصیسازی را میدهد. کسبوکارها و تولیدکنندگان محتوا باید روش تولید محتوا را برای تعامل با کاربران در این پلتفرم جدید یاد بگیرند، تطبیق دهند و اصلاح کنند. زمان نشان خواهد داد که چه تکنیک ها و روش های بهینه سازی بهتر عمل می کنند.
به طور کلی، این بدان معناست که ممکن است گوگل به طور بالقوه سلطه خود را در بازار موتورهای جستجو از دست بدهد و مجبور شود فضای خود را با این فناوری جدید و در حال ظهور به اشتراک بگذارد. موتورهای جستجوی بیشتر به معنای فرصتهای بیشتری برای کسبوکارها برای بهینهسازی و استراتژیسازی خواهد بود، زیرا اکنون نقاط برتر بیشتری برای رقابت وجود خواهد داشت.
بهینه سازی را برای AEO از امروز شروع کنید!
امروز حضور آنلاین خود را برای فناوری هوش مصنوعی بهینه سازی کنید تا به موتورهای جستجو پاسخ دهید و جلوتر از منحنی باشید. تیم نوآور WebFX میتواند تغییراتی را در وبسایت و استراتژی محتوای شما اعمال کند تا این سهم بازار بالقوه جدید را تامین کند.
اکنون با ما تماس بگیرید 888-601-5359 فوراً با یک استراتژیست صحبت کنید و فرآیند را شروع کنید. با WebFX از منحنی جستجوی فناوری جلوتر بمانید و درک بیشتری از چگونگی تأثیر روندهای نوظهور بر کسب و کار خود به دست آورید.