هنگامی که مخاطبان سعی در پاسخ به سوالات، انتخاب بین برندها و یافتن بهترین قیمت ها دارند، معمولا به موتورهای جستجو مراجعه می کنند. به همین دلیل است که رویکرد بازاریابی اول جستجو برای دستیابی به اهداف تجاری شما بسیار حیاتی است. این به برند شما قابل مشاهده است و شما را در طول سفر خریدار در ترکیب قرار می دهد.
با این حال، بازاریابی اول جستجو بدون محتوای با کیفیت بالا و مناسب کار نمی کند. شما به مقالات مفید، صفحات فرود قانع کننده و توضیحات محصول فریبنده نیاز دارید تا شکاف بین برند خود و مخاطبان هدف خود را پر کنید.
در این پست، توضیح خواهم داد که چرا رویکرد بازاریابی اول جستجو، که توسط محتوای درجه یک و هدفمحور تقویت میشود، به رشد کسبوکار شما در همه کانالها کمک میکند.
بازاریابی اول جستجو چیست؟
یک استراتژی بازاریابی اول جستجو، جستجوی ارگانیک را به عنوان یک کانال بازاریابی در اولویت قرار می دهد و تاکتیک ها را حول بهینه سازی دید جستجو متمرکز می کند. شما همچنان از راههای دیگر استفاده میکنید و مشتریان را جذب میکنید، اما به جای اینکه هر کانال را جداگانه بررسی کنید، آنها را با استراتژی جستجوی ارگانیک خود هماهنگ میکنید و حضور دیجیتالی منسجمی ایجاد میکنید.
این رویکرد اشاره ای به نقش کلیدی است که جستجو در سفر خریدار ایفا می کند. برای مثال، مخاطبان ممکن است برند شما را در یک پست اجتماعی کشف کنند، اما برای یافتن نظرات به Google مراجعه کنند. آنها ممکن است هفته ها پس از کلیک بر روی یک تبلیغ PPC، محصول شما را به خاطر بیاورند و هنگامی که آماده خرید هستند، کسب و کار شما را جستجو کنند.
چرا Search-First قدم بعدی در بازاریابی دیجیتال است؟
من دوست دارم ابتدا به جستجو به عنوان فصل جدیدی در بازاریابی دیجیتال فکر کنم. در حال حاضر، کسبوکارها کانالهای متعددی برای دستیابی به مشتریان خود و دادههای فراوانی برای هدایت تصمیمگیری دارند. رویکرد جستجوی اول این نقاط قوت را مهار می کند و به تلاش های بازاریابی شما تمرکز و ساختار بیشتری می دهد.
- با بهره گیری از بینش های تجزیه و تحلیل جستجو و رفتار وب سایت، می توانید تصمیمات آگاهانه ای در مورد آنچه که مشتریان شما ارزش دارند و می خواهند بدانند اتخاذ کنید.
- میتوانید بینشهای کاربر را به محتوای مفید و مرتبطی که دقیقاً مطابق با مشتری و سفر آنها تنظیم میکنید، ترجمه کنید.
- سپس میتوانید با استفاده از دادههای جستجوی خود، کانالهای دیگر – مانند PPC، رسانههای اجتماعی، و بازاریابی ایمیلی را تراز کنید تا بهتر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و ترافیک و تبدیلها را افزایش دهید.
در اینجا می توانید در مورد تکامل بازاریابی و تبدیل استراتژی خود به یک جستجوی اول اطلاعات بیشتری کسب کنید.
چگونه محتوای عالی از بازاریابی جستجوی اول پشتیبانی می کند
من بر روی این موضوع تمرکز خواهم کرد که چگونه محتوا به یک استراتژی بازاریابی در ابتدا جستجو کمک می کند زیرا اطلاعات و دانشی که شما به اشتراک می گذارید جزء حیاتی موفقیت است. برای افزایش دید آنلاین خود و جذب مخاطبان هدف، محتوای شما باید برای مخاطبان معنادار باشد – چیزی که آنها می خواهند بخوانند، با آن تعامل داشته باشند و از آن بیاموزند. و اگر بتوانید پستهای وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، ویدئوها و سایر محتوایی که ارزش ارائه میدهند ایجاد کنید، میتوانید نتایج بسیار قدرتمندی در بازاریابی ایجاد کنید.
محتوا باعث افزایش تجربه کاربر می شود
هنگامی که بازدیدکنندگان به سایت شما می رسند، به دلیلی برای ماندن نیاز دارند. اینجا جایی است که محتوای با کالیبر بالا وارد می شود و با مکالمه قانع کننده و تجربه ای استثنایی از کاربران استقبال می کند.
با پاسخ دادن به سوالات، حل مشکلات و برانگیختن حس کنجکاوی بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا زمانی را در سایت شما بگذرانند. در حالت ایدهآل، شما یک موجودی جامع از محتوای با کیفیت و در درجه اول برای افراد دارید تا مهمانان شما بتوانند به راحتی از یک قسمت به قطعه دیگر رفته و به طور کامل نیازهای خود را برطرف کنند.
یک تجربه کاربری رضایت بخش منجر به انواع مزیت ها برای کسب و کار شما می شود. شما شروع به ایجاد ارتباط با بازدیدکنندگان و ایجاد اعتماد می کنید و آنها را به قیف بازاریابی خود می کشانید.
تعامل همچنین نرخ پرش شما را کاهش می دهد. اگر محتوای شما طنین انداز شود و کاربران به جای بازگشت فوری به صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) در سایت شما بمانند، گوگل محتوای شما را مرتبط تلقی می کند و ممکن است آن را با رتبه های بالاتر پاداش دهد.
محتوا باعث ایجاد ترافیک ارگانیک می شود
هر قسمت از محتوای سایت شما فرصتی برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی متفاوت است و به ایجاد برداشت، کلیک و ترافیک کمک می کند. با یک استراتژی کلمه کلیدی جامع، می توانید به طور بالقوه در SERP ها برای مجموعه ای از عبارات جستجو ظاهر شوید. شما می توانید کلمات کلیدی با حجم بالا را که برای کلیدواژه های خاص و طولانی شما مهم هستند را با نرخ تبدیل بالاتر هدف قرار دهید.
ایجاد محتوای سئو به شما کمک می کند ترکیبی از مشتریانی را جذب کنید که در جستجوی اطلاعات در مورد محصول یا جایگاه شما هستند. میتوانید بالقوههایی را که در اوایل سفر خود هستند و گزینهها را بررسی میکنند، و همچنین افرادی که در مسیر خرید هستند و ویژگیها و مارکها را با هم مقایسه میکنند، جذب کنید.
تا زمانی که روندهای جستجو را زیر نظر داشته باشید و صفحات خود را بر اساس آن به روز کنید، این قطعات محتوای بهینه شده حضوری ثابت در SERP ها به شما می دهد و جریان ثابتی از بازدیدکنندگان ایجاد می کند.
محتوا EEAT را ایجاد می کند
برای رتبهبندی خوب، گوگل به سایتهایی توصیه میکند که ویژگیهایی را نشان دهند که از آن به عنوان EEAT یاد میشود: تجربه، تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن. گوگل از این دستورالعملها برای تعیین ارزش محتوای شما و برجسته کردن سایتهایی که معتبر هستند و در جایگاه خود قرار دارند، استفاده میکند. مارک هایی که می توانند EEAT را به نمایش بگذارند در نتایج جستجو بیشتر قابل مشاهده هستند.
محتوا بهترین راه برای نشان دادن به تیم ارزیابی کیفیت گوگل است که برند شما آگاه و معتبر است.
برای مثال، ممکن است تجربه خود را از طریق توصیفات، مطالعات موردی یا راهنماها نشان دهید. میتوانید تخصص خود را از طریق کتابهای الکترونیکی، مقالات سفید و پستهای وبلاگی که جایگاه شما را عمیقاً بررسی میکنند برجسته کنید. بیوگرافی نویسنده، فهرست جوایز، و مهرهای اعتماد نیز بر شهرت و اقتدار شما تأکید دارند.
محتوا باعث ایجاد آگاهی از برند می شود
با وجود فهرستی از محتوای با عملکرد بالا، کسب و کار شما به طور مداوم در SERP ها برای انواع پرس و جوهای مرتبط ظاهر می شود. هر بار که شخصی روی یکی از پیوندهای شما کلیک می کند تا ارتباط مثبتی با شرکت شما ایجاد کند، هدف خود را ارائه یک تجربه کاربری برتر داشته باشید. آگاهی از برند بسیار ارزشمند است، زیرا مخاطبان:
- با نام و لوگوی خود آشنا شوید.
- برند خود را به عنوان منبعی از تخصص و دانش بشناسید.
- هنگامی که پیوندهای خود را در SERP یا رسانه های اجتماعی با نام تجاری شما روبرو می کنند به سمت پیوندهای خود جذب شوید.
- در هنگام خرید به طور خود به خود به برند خود فکر کنید.
- محتوای خود را به اشتراک بگذارید و به آن اهمیت بیشتری بدهید.
محتوا به مشتری آموزش می دهد
اگر میخواهم یک نکته بازاریابی محتوا را از این مقاله حذف کنید، این است: قابل مشاهده باشید و در هر مرحله از سفر به سؤالات مشتریان خود پاسخ دهید. محتوای آموزشی مفید به تلاشهای بازاریابی شما کمک میکند و اطمینان حاصل میکند که مخاطبان دانش کسب میکنند و راهحلهایی را در سایت شما پیدا میکنند و نه در سایت رقیب.
شما می توانید انواع مختلفی از محتوا را برای آموزش مشتریان و جذب آنها به خط لوله خود ایجاد کنید. کسانی که به دنبال اطلاعات کلی در مورد صنعت شما هستند ممکن است به پست های وبلاگ، تحقیقات صنعتی، پرسش های متداول، راهنماهای نحوه کار، چک لیست ها و واژه نامه ها علاقه مند باشند.
مخاطبانی که برای خرید تصمیم می گیرند، از اطلاعات دقیق در مورد محصولات و خدمات شما قدردانی خواهند کرد. برای کمک به آنها در یافتن محصولات مرتبط، آنها به راهنمای دقیق محصول، آموزش ها و دموها، مطالعات موردی، نمودارهای مقایسه و ابزارهای تعاملی مراجعه می کنند.
محتوا به اشتراک گذاری اجتماعی را تشویق می کند
اشتراکگذاریهای اجتماعی راهی ارزشمند و کمهزینه برای تقویت برند شما و در معرض دید مخاطبانی است که ممکن است در غیر این صورت به آنها دسترسی نداشته باشید. اگر بتوانید داستان قانعکننده، بینش شوخآمیز یا محتوای آموزندهای را که برایشان مهم است به خوانندگان ارائه دهید، میتوانید آنها را تشویق کنید که این قطعه را از طریق شبکههای خودشان توزیع کنند.
مهمتر از آن، اشتراکگذاریهای اجتماعی، نظرات و لایکها اعتبار کلی شما را افزایش میدهند، زیرا آنها بدون درخواست هستند و از طرف اشخاص ثالث میآیند.
اشتراکگذاریهای اجتماعی همچنین تلاشهای بازاریابی شما را با ارائه نمایشها، کلیکها و ترافیک وبسایت بیشتر میکنند. تعاملات آنلاین به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما موضوعی است و مفید است، که به نوبه خود ممکن است رتبه بندی جستجوی شما را بهبود بخشد.
محتوا از لینک سازی پشتیبانی می کند
ممکن است در حال حاضر موضوع تکراری را انتخاب کرده باشید. بسیاری از تاکتیکهای بازاریابی اول جستجو به این بستگی دارد که به گوگل نشان دهیم وبسایت شما معتبر و مناسب است و شایسته توصیه به کاربران است. بک لینک از سایت های معتبر راه مهم دیگری برای ایجاد اعتبار دامنه شماست. موتورهای جستجو لینک های ورودی را به عنوان اعتبارسنجی وب سایت شما می بینند – در نهایت، اگر وب سایت های بسیار معتبر به صفحات وب شما لینک می دهند، باید محتوای شما دارای ارزش باشد.
با این حال، برای ایجاد بک لینک های با کیفیت، به محتوای برتری نیاز دارید که دیگران احساس کنند ارزش ارجاع دارد. ایجاد تحقیقات اصلی، گردآوری محصول، راهنمای منابع، و قطعات رهبری فکری با نظرات یا پیشبینیهایی در مورد روندهای صنعت را در نظر بگیرید. سپس میتوانید از این داراییهای منحصربهفرد برای ایجاد بک لینک، وارد کردن ترافیک ارجاع و بهبود اعتبار خود برای اهداف رتبهبندی استفاده کنید.
همچنین می توانید برای تسریع روند با یک سرویس لینک سازی شریک شوید.
محتوا منجر به تولید و افزایش تبدیل می شود
این ما را به یکی از بزرگترین دلایل برای اجرای یک استراتژی بازاریابی جستجوی اول می رساند: رشد کسب و کار شما. محتوای خوب ساخته شده که برای مخاطبان شما طراحی شده است، می تواند به شما کمک کند تا مشتریان را در قیف فروش خود جذب کنید و تبدیل های آنلاین را تشویق کنید.
کلید رسیدن به نتایج، ترسیم محتوا و ارائه راه حل های جامع است. آنچه را که یک مشتری ممکن است بخواهد در آینده بداند را پیش بینی کنید و آنها را در طول سفر با فراخوان های مناسب برای اقدام راهنمایی کنید. شما ممکن است به محتوای مرتبط پیوند دهید تا بازدیدکنندگان را در سایت خود نگه دارید، به آنها پیشنهاد دهید که در یک خبرنامه مشترک شوند تا در ارتباط باقی بمانند، یا در آزمونی شرکت کنید و توصیههای محصول را دریافت کنید. همچنین میتوانید محتوای دروازهدار، مانند کاغذهای سفید و کتابهای الکترونیکی ایجاد کنید که کاربران بتوانند پس از ارائه اطلاعات تماس، آنها را دانلود کنند. یک استراتژی محتوای متفکرانه حول نیازهای مخاطبان شما متمرکز است و به شما کمک می کند تا به سمت اهداف بازاریابی خود پیشرفت کنید.
محتوا پیام برند شما را تقویت می کند
عناصر بصری مانند لوگوها، رنگها و حروف چاپی به ایجاد هویت برای کسبوکار شما کمک میکنند – و همچنین محتوای شما نیز همینطور است. چه مخاطبان از طریق پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، وبسایت یا ایمیلهای بازاریابی با برند شما درگیر شوند، هر قسمت از محتوا باید به ارزشها و پیامهای اصلی شما وفادار بماند. انتخاب زبان، لحن و عبارت شما به مخاطبان کمک می کند تا برند شما را بشناسند و با آن ارتباط برقرار کنند و آن را از رقبا متمایز کنند.
دستورالعملهایی را برای صدا، سبک و پیامرسانی تنظیم کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما این انتظارات را برآورده میکند، مهم نیست مشتریان از چه نقطه تماسی استفاده میکنند. به عنوان مثال، اگر یک برند لوکس صدای پیچیده خود را با طنز بی احترامی در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی عوض کند، مشتریان ممکن است ناهماهنگی پیدا کنند. حضور ثابت برند به شما کمک می کند تا روابط را تقویت کنید و وفاداری را تشویق کنید و دوباره بازدید کنید.
محتوا داده های جستجوی مصرف کننده بیشتری تولید می کند
و این یک دایره کامل برای ما به ارمغان می آورد. من این مقاله را با بحث در مورد اینکه چگونه بازاریابی اول جستجو مبتنی بر داده است شروع کردم و بر بینش ارزشمندی که تجزیه و تحلیل شما ارائه می دهد تأکید کردم. همانطور که استراتژی خود را اجرا می کنید و شروع به هدایت ترافیک به وب سایت خود می کنید، از مجموعه داده های گسترده ای بهره مند خواهید شد. به عنوان مثال، شما نمونه وسیع تری از بازدیدکنندگان از پلتفرم های مختلف و انواع مختلف محتوا برای نظارت بر تعامل خواهید داشت.
از این هوش برای به دست آوردن بینش دقیق در مورد رفتارهای مخاطبان و مؤثرترین کانال ها و محتوای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید داده ها را بر اساس بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی، جمعیت شناسی، ترافیک ارجاع یا جغرافیا تقسیم بندی کنید. شما میتوانید از این بینشهای عمیقتر برای کالیبره کردن بهتر استراتژیهای بازاریابی در ابتدا جستجو و بهبود نتایج در طول زمان استفاده کنید.
با محتوای برجسته، استراتژی جستجوی اول خود را تقویت کنید
محتوایی که منتشر میکنید این پتانسیل را دارد که دید آنلاین شما را افزایش دهد، ترافیک بین کانالها را بهبود بخشد، و منجر به جذب مشتری و تبدیل شود. امروز یک مشاوره با متخصصان محتوای ما در ویکتوریوس برنامه ریزی کنید. خدمات نوشتن محتوای SEO ما می تواند به شما کمک کند تا استراتژی بازاریابی خود را در ابتدا جستجو کنید و نتایج بلندمدت و پایداری را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.