SD-WAN و SASE: همکاری و استانداردها ضروری هستند | دانش مرکز داده

بسیاری از شرکت‌ها به SD-WAN و Secure Access Service Edge (SASE) روی می‌آورند یا آن را بررسی می‌کنند تا نیروی کار پراکنده خود را با دسترسی به منابع شرکت به شیوه‌ای که از کاربران، داده‌ها و شرکت محافظت می‌کند، فراهم کنند.

ارائه خدمات به ارائه‌دهندگان خدمات ابری و خدماتی بستگی دارد که انواع نرم‌افزار و راه‌حل‌های سخت‌افزاری را برای ارائه خدمات SD-WAN و SASE به کسب‌وکارها با هم ترکیب می‌کنند. قابل درک است که گرد هم آوردن راه حل های چندگانه برای فعال کردن استقرار سرویس های پیچیده می تواند چالش برانگیز باشد و منجر به مشکلات شود.

MEF، یک کنسرسیوم صنعتی بین‌المللی که از سال 2001 فعالیت می‌کند، اخیراً برخی از اعضای خود را مورد بررسی قرار داد تا درک بهتری از مسائلی که با آن‌ها روبرو هستند را به دست آورد. اعضای این سازمان شامل ارائه‌دهندگان خدمات، نرم‌افزار و تامین‌کنندگان فن‌آوری سخت‌افزار هستند که همگی به سازمان پیوستند تا در تلاش برای تعریف استانداردها و بهترین شیوه‌ها برای تحول دیجیتال سازمانی با یکدیگر همکاری کنند.

به طور خاص، MEF با 36 کارشناس از 10 ارائه دهنده خدمات مستقر در مناطق مختلف جغرافیایی مصاحبه انجام داد. اکثریت قریب به اتفاق ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده SD-WAN آن رشد 30+ درصدی درآمد را در سال 2022 پیش بینی می کنند. همه ارائه دهندگان خدمات مصاحبه شده عناصری از ارائه SASE دارند یا قصد دارند راه حل SASE را در سال 2022 معرفی کنند. بیشتر ارائه دهندگانی که SASE را در سال 2021 ارائه می کنند، انتظار دارند 50 مورد ارائه دهند. +٪ رشد درآمد در سال 2022 (با یک پایه کوچک).

این یافته ها با انتظارات دیگر تحلیلگران صنعت مبنی بر رشد دو رقمی درآمد قوی برای بازار جهانی خدمات SD-WAN و SASE در سال 2022 مطابقت دارد. برای مثال، MarketsandMarkets پیش بینی می کند که بازار جهانی SASE با نرخ رشد مرکب سالانه رشد خواهد کرد. CAGR) 26.4٪ تا سال 2026.

چرا همکاری صنعت در SD-WAN و SASE مورد نیاز است

اگر کاربران سازمانی بخواهند خدمات SD-WAN و SASE مورد نیاز خود را دریافت کنند، ارائه دهندگان باید بر چندین مشکل غلبه کنند. پاسخ دهندگان به نظرسنجی MEF ادعا می کنند که بزرگترین چالش آنها برای استقرار سرویس های SD-WAN، پیچیدگی مدیریت و راه اندازی یک SD-WAN چند فروشنده، یکپارچه سازی گزینه های امنیتی، و تعریف SLA های سرتاسری است. در مقایسه، بزرگترین چالش های آنها با SASE فقدان استانداردهای صنعتی، آموزش (و انتظارات) مشتری، عدم ارائه راه حل های کامل SASE توسط فروشندگان، اعمال امنیت پایدار در محیط های پیچیده و موارد دیگر است. موضوع مهم دیگری که به آن اشاره شد، عدم وجود آزمون، گواهینامه و سایر ابزارها است.

برخی از این مسائل در نقطه شیرین کار MEF است. MEF در حال حاضر دارای پروژه‌های فعال SD-WAN و SASE و گروه‌های جوجه‌کشی در پنج حوزه گسترده است: پایه SD-WAN، اتوماسیون، عملکرد و چابکی لبه، امنیت سایبری، و تست و صدور گواهینامه.

علاوه بر این، MEF و اعضای آن بیش از 25 طرح را در چند سال گذشته آغاز کرده اند که هشت مورد از آنها تا کنون تکمیل شده است.

اواخر سال گذشته، MEF استانداردهای به روز شده SD-WAN را با پیشرفت هایی در کارهای گذشته منتشر کرد. کار جدید به قابلیت های سرویس برای اتصال زیرین، معیارهای عملکرد برنامه و مناطق امنیتی برای ارائه دهندگان خدماتی که خدمات مدیریت شده SD-WAN را به کار می برند، می پردازد.

MEF استانداردها و گواهینامه هایی را برای ارائه وضوح و اطمینان و رفع پیچیدگی برای خدمات مدیریت شده SD-WAN توسعه می دهد. پاسکال منزز، CTO، MEF گفت: استانداردهای جدید رفتار سرویس و زبان خط مشی مرتبط مورد نیاز برای ارائه خدمات مدیریت شده SD-WAN با کارایی بالا و ایمن را تعریف می کنند. (نظرات وی در زمان اعلام این خبر بیان شد.) او خاطرنشان کرد که این استانداردها و استانداردهای آینده SASE و Zero Trust هم به نفع مشتریان و هم برای ارائه دهندگان است.

منزز گفت: «مشتریان می‌دانند هنگام انتخاب سرویس‌های مدیریت شده SD-WAN از یک ارائه‌دهنده چه انتظاری داشته باشند، و ارائه‌دهندگان ابزارهای مورد نیاز برای ارائه خدمات امن SD-WAN که رضایت مشتری را جلب می‌کند، دارند.

یکی از زمینه‌های جالب توجه MEF که پیامدهای بزرگی برای کسب‌وکارهای جهانی دارد، سازمان‌دهی خدمات چرخه زندگی (LSO) است، یک معماری مرجع و چارچوبی برای فعال کردن اتوماسیون و هماهنگ‌سازی انتها به انتها در شبکه‌های ارائه‌دهنده متعدد. چارچوب LSO به فعال کردن خدمات دیجیتالی تعریف شده توسط نرم افزار، از تعاملات تجاری تا سطح عملیاتی کمک می کند بیناتوماسیون ارائه دهنده، و همچنین داخلاتوماسیون ارائه دهنده از ارکستراسیون. این مسائل زمانی می توانند مهم شوند که استفاده از خدمات یک سازمان شامل چندین حوزه ارائه دهنده خدمات باشد یا از آن عبور کند.