انواع طرحواره در سئو: این موارد را به درستی اجرا کنید

رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو تنها اولین قدم از یک استراتژی موثر سئو است. برای الهام بخشیدن به خوانندگان برای تعامل با محتوای شما، نتیجه جستجوی شما باید متمایز باشد – و اینجاست که نشانه گذاری طرحواره وارد می شود. Google از طرح برای تولید نتایج غنی با تصاویر چشم نواز و جزئیاتی مانند رتبه بندی ستاره ها استفاده می کند.

در این مقاله، رایج‌ترین انواع نشانه‌گذاری طرحواره را توضیح می‌دهم تا بتوانید آن‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین تأثیر را برای کسب و کار شما دارند.

صبر کنید – انواع مختلفی از طرحواره وجود دارد؟

گوگل، بینگ و یاهو! برای معرفی طرحواره در سال 2011 همکاری کرد و واژگانی مشترک برای توصیف محتوای وب سایت ها برای موتورهای جستجو فراهم کرد. همانطور که Yoast در تاریخچه طرحواره خود توضیح می دهد، این واژگان به سرعت مورد استفاده قرار گرفت و منجر به اضافه شدن انواع جدیدی از نشانه گذاری طرحواره در هر نسخه شد. در حال حاضر، نزدیک به 800 نوع نشانه گذاری طرحواره وجود دارد که سازمان ها، مکان ها، افراد، آثار خلاقانه، رویدادها و موارد دیگر را توصیف می کند. هر نوع دارای مجموعه ای از ویژگی ها برای ارائه اطلاعات دقیق است – تقریباً 1500 ملک وجود دارد.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که انواع طرحواره های مختلف را در یک صفحه ترکیب کنید تا شانس رسیدن به هر نتیجه غنی را افزایش دهید، بهترین تمرین این است که از نشانه گذاری استفاده کنید که با عناصر اصلی صفحه مطابقت دارد. همانطور که جان مولر از گوگل توضیح داد، شما نباید راهنما، پرسش های متداول و نشانه گذاری مقاله را به یک صفحه اضافه کنید. در عوض، شما باید از طرحی استفاده کنید که به بهترین وجه با هدف اصلی صفحه مطابقت دارد. آیا این صفحه یک پست وبلاگی است که دستورالعمل های دقیقی را در مورد نحوه انجام کاری ارائه می دهد و به دنبال آن برخی از سوالات متداول مطرح می شود؟ اگر چنین است، فقط باید از طرحواره چگونه استفاده کنید.

با این حال، برخی از انواع طرحواره ها مکمل یکدیگر هستند. به عنوان مثال، می توانید از نوع سازمان طرحواره برای توصیف کسب و کار خود استفاده کنید، با علامت گذاری مروری که نشان می دهد مشتریان شما چقدر راضی هستند. شما همچنین می توانید طرحواره ویدیویی را در یک پست وبلاگ چگونه در ویدیوها جاسازی کنید و از طرحواره چگونگی در خود پست وبلاگ استفاده کنید.

تصویر فرم وبلاگ 1 1

چک لیست سئو و ابزارهای برنامه ریزی

آیا آماده اید که سوزن را روی سئوی خود حرکت دهید؟ چک لیست تعاملی و ابزارهای برنامه ریزی را دریافت کنید و شروع کنید!

انواع طرحواره های مهم برای سئو

شما مجبور نیستید که طرحواره را در هر صفحه از وب سایت خود پیاده سازی کنید. با صفحات مرتبط با فعالیت های اصلی خود شروع کنید. در زیر، من رایج ترین انواع طرحواره در سئو را گردآوری کرده ام تا شما را شروع کنید.

بررسی داده های ساختار یافته قطعه

بسیاری از مردم به بررسی ها تکیه می کنند، چه تصمیم بگیرند کجا بخورند، چه چیزی بخرند یا از خدمات یک کسب و کار محلی استفاده کنند. با افزودن نشانه گذاری قطعه بررسی به صفحه خود، به کاربران مدرک اجتماعی لازم برای اقدام را ارائه می دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که 88 درصد از مصرف‌کنندگان به یک بررسی کاربر به اندازه توصیه‌های کسی که می‌شناسند اعتماد دارند.

گزیده‌های نقد اغلب برای کسب‌وکارهای محلی، محصولات، کتاب‌ها، فیلم‌ها، دستور العمل‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌شوند. با استفاده از این داده‌های ساختاریافته، Google می‌تواند رتبه‌بندی ستاره‌ای کل، تعداد بازبین‌ها یا رتبه‌دهندگان، و گزیده‌ای از یک بررسی آنلاین را نمایش دهد.

طرح و طرح محصول

تقریباً نیمی از خریداران از Google برای کشف یا یافتن محصولات جدید استفاده می‌کنند، که این امر باعث می‌شود که دید هر یک از اقلام در فروشگاه تجارت الکترونیک شما را افزایش دهید. با افزودن طرحواره محصول به صفحات محصول، اطلاعاتی را برای نتایج غنی از قبیل نام کالا، توضیحات، قیمت، رنگ، اندازه، رتبه بندی ستاره و در دسترس بودن، در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهید.

مصرف کنندگان می توانند ظاهر محصول را در SERP ببینند و جزئیات را اسکن کنند. محصول شما همچنین ممکن است در انواع دیگر نتایج، مانند چرخ فلک در بالای صفحه یا لیست مقایسه قیمت، گنجانده شود. بدون طرح محصول، شما در معرض خطر از دست دادن در برابر رقبایی هستید که در این نتایج غنی ظاهر می شوند.

طرح واره مقاله

طرح واره مقاله برای داستان های خبری، پست های وبلاگ، مقالات فنی و سایر محتواها استفاده می شود. از نشانه گذاری برای نشان دادن عنوان یک قطعه، نویسنده، URL نویسنده، تاریخ انتشار و تصویری برای نشان دادن مقاله استفاده کنید. طرح مقاله به گوگل کمک می کند تا محتوا را بهتر درک کند و تصویری بزرگتر از تصویر کوچک نمایش دهد.

طرحواره چگونه

هنگامی که دستورالعمل‌های گام به گام در مورد نحوه تکمیل یک کار را ارائه می‌دهید، طرحواره چگونه به کار می‌رود. از نحوه نشانه گذاری برای نشان دادن ابزارهای مورد نیاز، هر مرحله از کار، مسیرهای دقیق و کل زمان انجام کار استفاده کنید. شما همچنین می توانید تصاویر و کلیپ های ویدئویی ارائه دهید.

اگر توسط Google انتخاب شود، صفحه شما به صورت فهرستی از مراحل یا چرخ فلک با توضیحات، ویدیو یا تصویر برای هر مرحله نمایش داده می شود. کاربران می توانند بلافاصله ارزش محتوای شما را ببینند و برای دیدن مقاله کامل روی آن کلیک کنند. طرح چگونه به محتوا نیز با دستیار گوگل سازگار است.

طرحواره سوالات متداول

اگر فهرستی از پرسش‌ها و پاسخ‌هایی دارید که حول یک موضوع خاص متمرکز شده‌اند، از طرح سؤالات متداول استفاده کنید. گوگل از این نشانه گذاری برای نمایش سوالات در یک کادر اختصاصی در SERP استفاده می کند. کاربران می‌توانند روی منوی کشویی کلیک کنند تا پاسخ را ببینند یا مستقیماً به صفحه سؤالات متداول شما مراجعه کنند.

برای مثالی خاص از نحوه اجرای طرحواره پرسش‌های متداول، به پست وبلاگ ما در مورد افزودن طرحواره به صفحات وب خود نگاهی بیندازید.

طرح واره رویداد

طرح رویداد سخنرانی ها، کنفرانس ها، کنسرت ها، جشنواره ها و رویدادهای دیگر را برجسته می کند. Google اغلب از این طرح برای پر کردن لیست‌های تقویم استفاده می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد رویداد شما را حتی اگر به طور خاص آن را جستجو نمی‌کنند، کشف کنند. کاربران می توانند اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان، مدت زمان و محل برگزاری را مستقیماً در نتایج جستجو مشاهده کنند.

این نتایج غنی می تواند برای رانندگی ترافیک بسیار موثر باشد. Eventbrite پس از اجرای طرح رویداد شاهد افزایش 100٪ در ترافیک معمولی سال به سال به لیست رویدادهای خود از جستجوی Google بود.

طرح واره خرده نان

ناوبری Breadcrumb سلسله مراتب سایت شما را برای ربات های جستجو روشن می کند. هنگامی که از طرح واره پودر استفاده می کنید، گوگل سلسله مراتب سایت شما را به جای URL واقعی صفحه در SERP ها نمایش می دهد. به عنوان مثال، در اینجا پست وبلاگ ما در مورد نفخ شاخص در SERP ها به نظر می رسد:

نمونه ای از نوع طرحواره خرده نان در SERP ها

این به URL (بالای عنوان صفحه) ظاهری تمیز می دهد و دقیقاً نشان می دهد که کاربران در سایت شما کجا قرار می گیرند. همچنین اگر کاربران ببینند که صفحه در دسته‌بندی با اطلاعات مرتبط دیگر قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث افزایش کلیک شود.

طرحواره ویدیویی

طرحواره ویدیویی کلیدی برای قرار گرفتن در معرض بیشتر برای محتوای ویدیوی شما است. موتورهای جستجو نمی توانند ویدیوها را بخزند، بنابراین این نشانه گذاری اطلاعات ارزشمندی را برای اهداف نمایه سازی به گوگل می دهد. اگر از داده‌های ساخت یافته ویدیویی استفاده می‌کنید، Google می‌تواند یک تصویر کوچک ویدیویی را در کنار نتیجه جستجوی شما نمایش دهد تا توجه را به محتوای شما جلب کند.

می توانید جزئیاتی مانند توضیحات، تاریخ آپلود و مدت زمان را ارائه دهید. در برخی موارد، می‌توانید مهر زمانی لحظات کلیدی ویدیو را نیز به Google بدهید تا کاربران بتوانند مستقیماً به بخش مربوطه ویدیو مستقیماً در SERP بپرند.

با پیروی از بهترین شیوه های سئوی ویدیوی ما، بیشترین بهره را از طرح ویدیویی خود ببرید.

طرحواره تصویر

همه انواع طرحواره از شما می خواهند که تصاویر را علامت گذاری کنید تا نتیجه ای غنی ایجاد کنید. می‌توانید داده‌های ساختاریافته را به تصاویر اضافه کنید تا با جزئیات بیشتر درباره سازنده و مجوز نمایش داده شوند. استفاده از متن جایگزین را نیز فراموش نکنید!

طرحواره سازمانی

طرح سازمانی به Google امکان می‌دهد خلاصه‌ای از کسب‌وکار شما را در یک مکان ارائه دهد، خواه یک شرکت، سازمان غیردولتی، سازمان آموزشی یا خدمات حرفه‌ای باشد. می‌توانید نام سازمان، آدرس، هدف، نشانی اینترنتی وب‌سایت و دسته‌های رسانه‌های اجتماعی را مشخص کنید تا کاربران بتوانند به صورت آنلاین در تماس باشند یا اطلاعات بیشتری پیدا کنند. همچنین می‌توانید جزئیاتی مانند سرمایه‌گذاران، بنیان‌گذاران، تیم مدیریت، منطقه مورد استفاده و سازمان‌های مرتبط را ارائه دهید. اطلاعات در یک پانل دانش برای مشاهده اولیه ظاهر می شود.

طرحواره لوگو

راه دیگر برای بهبود دید و برندسازی شما از طریق طرح لوگو است. این نشانه گذاری نشان می دهد که کدام تصویر در وب سایت شما می خواهید با شرکت شما در SERP مرتبط شود. سپس گوگل می تواند لوگوی شما را در نتایج جستجو و پانل های دانش نمایش دهد. این نشانه گذاری معمولاً با طرح سازمانی در صفحه اصلی شما قرار می گیرد.

انواع طرحواره برای سئوی محلی

تقریباً نیمی از جستجوهای Google (46٪) از نظر هدف محلی هستند، و اگر به مشتریان محلی متکی باشید، برخی از انواع طرحواره‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. من در زیر مهمترین انواع نشانه گذاری را برای اشتراک گذاری جزئیات کسب و کارهای محلی با Google فهرست کرده ام. فراموش نکنید که این نوع نشانه‌گذاری طرحواره را با نشانه‌گذاری قطعه بررسی ترکیب کنید تا اثبات اجتماعی ارائه کنید و به تبدیل جستجوگران به مشتری کمک کنید.

طرح واره کسب و کار محلی

از طرح کسب و کار محلی برای کمک به Google برای درک نوع کسب و کار شما و محصولات یا خدمات ارائه شده استفاده کنید. مقوله‌ها تقریباً همه حوزه‌ها را پوشش می‌دهند، مانند مراقبت از کودکان، دندانپزشکان، مسکن، نمایندگان املاک، مشاغل خودرو، و فروشگاه‌ها.

این نوع داده های ساختاریافته اطلاعاتی را که مشتریان برای ارتباط با کسب و کار شما نیاز دارند، از جمله آدرس، مختصات جغرافیایی، شماره تلفن، ساعات کاری و بخش ها را در اختیار مشتریان قرار می دهد. شما می توانید یک لوگو یا تصویری را برای نمایش در جستجو مشخص کنید، مانند تصویری از ویترین فروشگاه خود تا مشتریان بتوانند آن را به راحتی تشخیص دهند. اطلاعات ممکن است در جستجوی Google، Maps یا پانل دانش ظاهر شوند. شما همچنین می توانید یک اقدام، مانند رزرو یک قرار، ترکیب کنید.

طرحواره رستوران

طرح واره رستوران می تواند به کسب و کار شما در یک صنعت بسیار رقابتی برتری دهد. از طرح تاسیس مواد غذایی برای شناسایی واضح جایگاه خود استفاده کنید، خواه کسب و کار شما نانوایی، میخانه، آبجوسازی، کافی شاپ، تقطیر، فست فود، بستنی فروشی، رستوران یا شراب سازی باشد. مشتریانی که در جستجوی مکانی برای صرف غذا هستند، می‌توانند شرحی از غذاخوری، نوع غذا، گزینه‌های غذاخوری و خروجی، مکان، ساعات کاری، محدوده قیمت و نظرات را ببینند. همه این اطلاعات در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و از تلاش مشتریان برای بازدید از وب‌سایت‌ها صرفه‌جویی می‌کنند.

آیتم های منو را علامت گذاری کنید تا افراد بالقوه را مستقیماً در SERP وسوسه کنید. برای بیشترین تأثیر، طرح رستوران را با طرح چرخ و فلک جفت کنید، به Google امکان می‌دهد منوی شما را در یک لیست افقی با تصاویری که کاربران می‌توانند روی آن‌ها بکشند، نمایش دهد.

به تجزیه و تحلیل طرحواره نیاز دارید؟

داده‌های ساختاریافته به Google کمک می‌کند محتوای شما را درک کند و آن را در یک طرح‌بندی بصری غنی نمایش دهد تا در نتایج جستجو برجسته شود. تیم کارشناسان ما می توانند به شما کمک کنند تا بهترین انواع نشانه گذاری طرحواره را برای استفاده در وب سایت خود برای دستیابی به مشتریان بیشتر و دستیابی به اهداف تجاری خود شناسایی کنید – و ما می توانیم به شما در پیاده سازی داده های ساختاریافته با خدمات نگهداری وب سایت خود کمک کنیم. امروز یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید.

Source link