Roku و Netflix ممکن است در حال مذاکره برای خرید باشند

بر اساس گزارش جدید از بیزینس اینسایدر، Roku و Netflix ممکن است در حال مذاکره باشند تا غول استریمینگ کسب و کار Roku را تصاحب کند.

نتفلیکس ممکن است Roku را خریداری کند

به نقل از منابع آشنا با این شرکت، ظاهراً کارمندان Roku پنجره معاملاتی خود را به دلیل فروش سهام Roku بسته اند. به طور معمول، این زمانی اتفاق می‌افتد که اطلاعاتی منتشر شود که بر سهام شرکت تأثیر بگذارد تا از معاملات داخلی جلوگیری کند. از ژوئیه 2021، سهام Roku به دلیل تقاضای ضعیف برای سخت افزار استریم آن تقریباً 80 درصد کاهش یافته است.

اکنون، امکان تصاحب Roku توسط نتفلیکس، که می تواند با حدود 13 میلیارد دلار بر اساس ارزش گذاری فعلی شرکت انجام شود، “تمرکز گفتگوهای داخلی در Roku” است. این پس از آن اتفاق می افتد که Roku در سال گذشته هدف خرید قرار گرفت و Comcast در نظر داشت این پلتفرم را خریداری کند.

نتفلیکس و روکو هنوز در مورد این شایعات اظهار نظر نکرده اند، اما دلایل زیادی وجود دارد که این خرید منطقی است. در حال حاضر، نتفلیکس در حال سقوط است زیرا این شرکت با رقابت شدیدی از سوی دیزنی، HBO Max و سایر سرویس‌های به سرعت در حال رشد مواجه است. اخیراً، نتفلیکس برنامه‌های خود را برای اتخاذ یک طرح ارزان‌تر با پشتیبانی تبلیغاتی تأیید کرده است که زمینه جدیدی برای این شرکت است. با کمک Roku، نتفلیکس سهمی فوری در بازار تبلیغات خواهد داشت که امروزه کاملاً فاقد آن است.

در گذشته، رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس گفت که «هیچ ارزش افزوده‌ای برای ما برای ساخت یک دستگاه وجود ندارد»، اما با آب و هوای امروز، ظاهراً دیدگاه او به «هیچ چیز خارج از میز نیست» تغییر کرده است.

در این مرحله، هیچ چیز ثابت نشده است، اما مطمئناً به نظر می رسد که ستاره ها برای معامله ای مانند این هماهنگ می شوند.

9to5Google’s Take

در بازار داغ امروزی پخش جریانی، خرید Roku توسط Netflix کاملاً منطقی است. طبق گزارش‌ها، Roku سال‌هاست که به دنبال خریدار می‌گردد و با توجه به افزایش رقابت، هر دو شرکت در شرایط سختی قرار دارند، می‌توانند یکدیگر را به روش‌های بزرگی تقویت کنند.

با نگاهی به تصویر بزرگتر، این میتوانست خبر خوبی برای Google TV باشد.

برای سال ها، Roku یک انتخاب محبوب بود زیرا به هیچ سرویس پخش یا بازار خاصی متصل نبود. Roku هیچ سهمی در آنچه تماشا می‌کردید نداشت، فقط در ارائه بهترین راه برای تماشای آن محتوا. اما تحت رهبری نتفلیکس، مطمئناً Roku رابط کاربری خود را به شدت برای نتفلیکس بهینه خواهد کرد.

در آینده ای مانند آن، Google TV تنها پلتفرمی خواهد بود که سرویس پخش عمده ای به آن متصل نشده است، به خصوص که گوگل تاکید خود را بر فروشگاه فیلم خود کاهش داده است. Fire TV دارای Prime Video، Apple TV دارای TV+، و Roku دارای Netflix است. گوگل البته مالک YouTube و YouTube TV است، اما هیچ یک از این سرویس‌ها مستقیماً با سرویس‌هایی مانند Netflix و دیگر سرویس‌های پخش عمده رقابت نمی‌کنند.

این همچنین می تواند منجر به وجود نتفلیکس شود حتی بیشتر نسبت به امروز نسبت به سایر پلتفرم ها خصمانه است. نتفلیکس در حال حاضر محتوای اصلی خود را از لیست تماشای Google TV مسدود کرده است و رفتار مشابهی در Apple TV دارد.

آیا این به معنای انفجار در پذیرش Google TV خواهد بود؟ احتمالاً نه، اما مطمئناً این پلتفرم را در بین علاقه مندان یا فقط آنهایی که طرفدار نتفلیکس نیستند، کمی محبوب تر می کند.

خرید Roku توسط نتفلیکس مطمئناً تغییر جالبی در بازار ایجاد می کند.

اطلاعات بیشتر در Google TV و Roku:

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: