ROI در مقابل Voi: بازاریابان هوشمند فراتر از اعداد هستند

بیشتر ما به طور پیش فرض به بازده سرمایه گذاری (ROI) برای اندازه گیری موفقیت بازاریابی. این متریک محاکمه و واقعی است که بازده مالی را تعیین می کند. پول در ، پول بیرون. اما همه ما واقعیت کثیف انتساب را می دانیم. چشم اندازهایی که از خبرنامه های ما مشترک و اشتراک می گذارند ، که ما یک لینکدین را مانند اکنون و پس از آن به ما می اندازد ، که در نهایت یک روز ما را گوگل می کند زیرا آنها نمی توانند URL ما را به خاطر بسپارند … و چه کسی روی تبلیغ Google کلیک می کند زیرا در بالای آن قرار دارد نتایج جستجوی آنها ROI به تنهایی داستان کامل را نمی گوید. وارد کردن ارزش سرمایه گذاری (کره)یک رویکرد گسترده تر که مزایای نامشهود و بلند مدت را که همیشه در یک صفحه گسترده نشان نمی دهد ، تشکیل می دهد.

ROI در مقابل Voi: بازاریابان هوشمند فراتر از اعداد هستند

اول ، ROI چیست؟

بازده سرمایه گذاری (ROI) یک معیار مالی است که برای ارزیابی کارآیی یک سرمایه گذاری استفاده می شود. فرمول ساده است:

ROI = (سود – هزینه سرمایه گذاری) / هزینه سرمایه گذاری

بازاریابان غالباً از ROI برای ارزیابی عملکرد کمپین ، هزینه های تبلیغاتی یا تلاش های نسل استفاده می کنند. اگر 10،000 دلار برای یک کمپین هزینه کرده و 50،000 دلار درآمد کسب می کنید ، ریاضی (50،000 دلار – 10،000 دلار) / 10،000 دلار را انجام می دهید تا دریابید که ROI 400 ٪ است. این یک معیار واضح است که با مدیران و تیم های مالی طنین انداز است.

گفته می شود ، تهیه ROI از میهمان در پادکست بسیار دشوار است. احتمالاً نسبت دادن حتی سخت تر است. ممکن است شخصی یک یادداشت ذهنی برای بررسی مارک شما در هنگام شنیدن صحبت شما در مورد آن پادکست (شما عالی!) انجام داده است ، اما تبدیل آنها هنگامی که آنها تبلیغ اینستاگرام شما را دیدند اتفاق افتاد و تصمیم گرفتند روی آن ضربه بزنند. دوه سوء استفاده

راستش ، من فکر می کنم بیشتر اتلاف وقت است که حتی سعی در ردیابی همه آن ها داشته باشید. یک فرصت خوب وجود دارد که انتساب دقیق نباشد ، و زمانی که برای راه اندازی هزینه می کنید که در انجام بازاریابی از دست می دهید.

(توجه داشته باشید جانبی: اگر کسی بخواهد به من بگوید ، اشتراک Sparktoro را خریداری کرده اند زیرا آنها را در پادکست شنیده اند ، من به من پمپ می شوم تا به درستی پیروزی را نسبت دهد.)

حالا ، VOI چیست؟

در این عصر جدید دور شدن از اتکا به کوکی های شخص ثالث ، پیمایش در سرکوب الگوریتم ها از پیوندها ، ترافیک ارجاع به آرامی در وب کوچک می شود و از طریق انتساب رسانه های اجتماعی نادرست تجزیه می شود (به یاد داشته باشید ، 100 ٪ از مراجعه های Tiktok و 14 ٪ از مراجعه به LinkedIn شما به صورت مستقیم مشخص شده است!) ، ما باید فراتر از ROI فکر کنیم. ما باید فراتر از دلار نگاه کنیم ، دلار: ارزش سرمایه گذاری (VOI) را وارد کنید. VOI فراتر از بازده های فوری مالی گسترش می یابد و شامل مزایای تجاری نامشهود و بلند مدت است. می دانید ، تمام چیزهایی که نمی توانید در GA4 مشاهده کنید (که صادقانه بگویم ، به اندازه کافی سخت است که به هر حال بفهمیم).

برخی از نمونه ها شامل: اما محدود به:

  • آگاهی از برند
  • سهم صدا
  • احساسات مثبت
  • رشد و تعامل رسانه های اجتماعی
  • رضایت مشتری و وفاداری
  • نامزدی کارمندان
  • شهرت قوی تر در صنعت/مخاطبان شما
  • روابط تجاری و مخاطبان قوی تر
  • دعوت به پادکست ها ، وبینارها و کنفرانس ها

نکته این است که ، بازاریابان هوشمند از قبل اهمیت VOI را می دانند. آنها ممکن است آن را یک چک پرنعمت بنامد ، و نبض مخاطبان خود را حفظ کنند ، یا فقط … بازاریابی خوب.

چگونه بازاریابان می توانند VOI را اندازه بگیرند؟

در حالی که VOI یک فرمول واحد مانند ROI ندارد ، بازاریابان هوشمند می توانند آن را از طریق ردیابی کنند:

  • تجزیه و تحلیل احساسات برند: آیا افرادی که به صورت آنلاین درباره شما صحبت می کنند؟
  • داده های نظرسنجی: رضایت مشتری ، نمرات NPS ، بازخورد کارمندان
  • معیارهای تعامل جامعه: اشتراک رسانه های اجتماعی ، نظرات ، ذکرهای ارگانیک
  • روابط عمومی و پوشش رسانه ای: دعوت نامه برای صحبت در رویدادها ، حضور در مهمان پادکست ، بک لینک از سایت های معتبر

… و با ردیابی این کار در کنار ROI. دفعه بعد که غرفه ای را در یک کنفرانس خریداری می کنید ، در مورد کیفیت بحث ها ، بازخورد مثبت و بازخورد سازنده یادداشت کنید. شما در حال حاضر در حال ردیابی سرب ، خط لوله و در نهایت ROI هستید. اما ممکن است شما در VOI پخت نشود – آنچه در مورد مخاطبان خود آموخته اید ، بازخورد مفیدی که می تواند یک ویژگی جدید ، تعداد معدودی از علاقه مندان را که موافقت می کنند به گروه تست بتا خصوصی شما بپیوندند و با لایه بندی این موارد را آگاه کند. بینش در مورد داده های درآمد ، می توانید تصویری کامل تر از چگونگی کمک به تلاش های شما در موفقیت طولانی مدت را ترسیم کنید.

چه موقع از ROI در مقابل Voi استفاده کنید

بازاریابان هوشمند ، هک ، هوشمند رهبران تجارت، به طور کلی می دانید چه زمانی یک برنامه داده شده قابل ردیابی یا قابل ردیابی Voi است. یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال؟ شرط می بندید که ما در حال بررسی هستیم تا ببینیم آیا این مثبت است که به صورت-روسیه (ROAS) مثبت است یا خیر. سوار شدن به یک آژانس بازاریابی جدید؟ این Voi است ، و مقدار در نتیجه موفقیت آمیز ایجاد می شود. محتوای رهبری فکر؟ این یک ترکیب است ، اما Voi باید خیلی زودتر از ROI تحقق یابد. شما باید بتوانید زودتر از آنچه که می توانید تعیین کنید که مقدار XYZ از پست های LinkedIn منجر به برنده شدن در معامله می شود ، می توانید تعامل ، بحث و گفتگو و تقویت ارزشمند را ببینید.

سناریو ROI اوه
کمپین های تبلیغاتی دیجیتال: بازپرداخت تبلیغات در اینستاگرام
ابتکارات آگاهی از برند: اجرای یک مسابقه در رسانه های اجتماعی که افراد را مجبور به درگیر شدن با برند شما می کند
برنامه های آموزش کارمندان: ارائه یک دوره رهبری برای مدیر جدید افراد
کمپین های تولید سرب: یک دارایی دروازه دار در صفحه فرود
رهبری فکر: حمایت از تیم های فروش و بازاریابی خود در ارسال در صفحات LinkedIn خود

بازاریابان هوشمند از ROI استفاده می کنند وت اوه

البته … ما می دانیم که باید هر دو دسته از معیارها را ردیابی کنیم. بازاریابان باید نتایج مالی را با مزایای کیفی متعادل کنند. یک استراتژی بازاریابی موفق فقط درآمد را هدایت نمی کند بلکه یک برند ایجاد می کند ، اعتماد را تقویت می کند و روابط مشتری طولانی مدت ایجاد می کند. اگر VOI را نادیده بگیرید ، ابتکارات کم ارزش را که به رشد پایدار کمک می کند ، ریسک می کنید. شما فرصت هایی را که باعث تقویت اعتماد و اعتبار با مخاطبان خود می شود ، از دست نمی دهید.

مکانی که من در آن کار کردم بیش از حد تمرکز روی ROI داشت – و من بیش از حد سرسختانه روی VOI متمرکز بود. هر دو به دلهره های ما. تیم بازاریابی عملکرد صدها هزار دلار در ماه در تبلیغات متا سوزانده می شود ، اما به دلیل اینکه آنها می توانند ثابت کنند که هر ماه هزاران مشتری جدید را آورده اند ، می توانند خط بین هزینه تبلیغ و تبدیل را ترسیم کنند. اما کپی شیب دار و تمرکز روی تخفیف در نهایت جذب مشتریانی شد که به اطراف خود نمی چسبیدند. در طرف دیگر آن طیف ، من اصرار داشتم که اینترنت به پست های وبلاگ مفید من نیاز دارد که حجم جستجوی کم داشته باشد. آنها ممکن است “با کیفیت بالا” باشند اما اهداف تجاری کافی را برآورده نمی کردند. تیم بازاریابی عملکرد و من در شدیدترین طرفین طیف و اوه با یکدیگر جنگیدیم … شرکت مورد نظر؟ دیگر اطراف آن نیست. 😅

زیرا شما (تقریباً) همیشه به هر دو نیاز دارید

تعجب تعجب ، هرگز در مورد انتخاب یک رویکرد نسبت به دیگری نیست. مؤثرترین بازاریابان و رهبران تجارت این را می دانند. آنها می فهمند که موفقیت همیشه فوری یا آسان نیست. آنها می دانند که در حالی که یک سری از پست های وبلاگ دوست داشتنی منجر به تبدیل فوری نمی شود ، این وبلاگ ارتباط با آن را آسان تر می کند ، در آن پادکست ها دعوت می شود و از آنها خواسته می شود در کنفرانس ها صحبت کنند.

ROI به شما می گوید چقدر پول ساخته اید در حالی که Voi به شما می گوید چقدر ارزش ایجاد کرده اید. ROI شماره هایی را برای توجیه هزینه بازاریابی امروز به شما می دهد ، در حالی که VOI فردا پایه و اساس مقاومت در برابر برند شما را ایجاد می کند. موفق ترین بازاریابان بین آنها انتخاب نمی کنند. آنها هر دو را برای ایجاد رشد پایدار متعادل می کنند.

Source link