ROAS چیست؟
بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) یک معیار بازاریابی است که میزان درآمد کسب شده را به ازای هر دلار هزینه شده برای تبلیغات اندازه گیری می کند. با استفاده از فرمول زیر می توانید بازده هزینه تبلیغات خود را محاسبه کنید: درآمد نسبت داده شده به هزینه تبلیغات / هزینه های تبلیغات.
بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) می تواند به شما در تعیین اثربخشی استراتژی بازاریابی خود کمک کند. با این حال، شما باید بدانید که چگونه آن را محاسبه کنید و چگونه آن را با سایر معیارهای اندازه گیری درآمد مقایسه کنید.
بنابراین، ROAS واقعا چیست؟ و چرا برای بودجه بازاریابی شما اهمیت دارد؟
در این صفحه، ما در حال بررسی همه چیزهایی هستیم که بابت هزینه تبلیغات انجام میشوند! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعریف و فرمول ROAS به خواندن ادامه دهید:
ROAS چیست؟
ROAS یک معیار بازاریابی است که عملکرد و بازده مالی یک استراتژی تبلیغات دیجیتال، کمپین یا گروه تبلیغاتی را ارزیابی می کند. استفاده و اندازه گیری این معیار می تواند به شرکت ها کمک کند تا استراتژی های تبلیغاتی و بازده پولی خود را بهبود بخشند.
نحوه محاسبه ROAS
برای محاسبه ROAS، کل درآمد استراتژی تبلیغات خود را بر هزینه کل آن تقسیم کنید. فرمول ROAS است “ROAS = درآمد / هزینه.”
به عنوان مثال، فرض کنید 500 دلار در یک کمپین ایمیل تابستانی سرمایه گذاری کرده اید. اگر از آن سرمایه گذاری 1000 دلار کسب کنید، ROAS شما 2:1 خواهد بود. در این صورت، به ازای هر دلاری که خرج می کنید، دو دلار سود می کنید.
چرا ROAS اهمیت دارد؟
ROAS در بازاریابی برای اطلاع رسانی به شرکت و تیم شما در مورد عملکرد و کیفیت کمپین تبلیغاتی شما ضروری است. این فرمول داده های عملی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای بهینه سازی هزینه تبلیغات خود استفاده کنید. بدون محاسبه، هدر دادن هزینه های تبلیغاتی و کاهش تعداد سرنخ ها و فروش های ناشی از تبلیغات آسان می شود.
فرض کنید هجوم مشتریان از یک کمپین تبلیغاتی خاص را مشاهده می کنید. بدون ROAS، ممکن است این را به عنوان یک موفقیت ببینید، که تا حدی است. اما اگر برای به دست آوردن آن مشتریان بیشتر از چیزی که به دست آورده اید هزینه کرده اید (ROAS منفی)، ممکن است بودجه تبلیغات خود را هدر داده باشید.
ROAS می تواند به شما کمک کند درباره کمپین های خود بیشتر بدانید و بفهمید چه تبلیغاتی در ایجاد بیشترین درآمد مؤثر هستند.
بینش کارشناسان از
«ردیابی ROAS به شما امکان میدهد عملکرد کمپینهایتان و سودآوری آنها را اندازهگیری کنید تا مطمئن شوید که از دلارهای بازاریابی خود بهترین استفاده را میکنید. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که کجا بودجه را تخصیص دهید یا اینکه کدام کمپین ها نیاز به توجه بیشتری دارند تا ROAS خود را به یک سطح برسانند.
داشتن یک هدف ROAS همچنین به شما این امکان را میدهد که تأثیر بهینهسازیهای خود را در طول زمان نظارت کنید، بنابراین میتوانید یاد بگیرید که چه چیزی برای ساختن یک استراتژی قویتر در طول زمان کار میکند و چه کاری انجام نمیدهد.
ROAS خوب چیست؟
یک ROAS خوب معمولاً نسبت 4:1 است – 4 دلار درآمد به 1 دلار هزینه تبلیغات. با این حال، پاسخ درستی وجود ندارد، زیرا برخی از مشاغل ممکن است برای فعالیت به درآمد بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشند. متوسط بازده هزینه تبلیغات 2:1 – 2 دلار درآمد تا 1 دلار هزینه تبلیغات است.
سوالات متداول ROAS
آیا هنوز در مورد بازگشت هزینه تبلیغات سؤالی دارید؟ پاسخ ها را اینجا بیابید!
چه عواملی بر ROAS تأثیر می گذارد؟
به غیر از خود کمپین، چند عامل وجود دارد که بر ROAS شما تأثیر می گذارد. موارد زیر را در نظر بگیرید:
- صنعت شما
- حاشیه سود شما
- میانگین هزینه هر کلیک شما (CPC)
- سرمایه گذاری کلی شما
بینش کارشناسان از
فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید هنگام تعیین ROAS در نظر گرفته شوند که اصلی ترین آنها حاشیه سود است. حاشیه سود بیشتر میتواند از ROAS پایینتری پشتیبانی کند، در حالی که حاشیه سود کمتر برای سودآوری به ROAS بالاتری نیاز دارد.
هنگامی که این جزئیات را فهمیدید، می توانید مقدار دلار بهینه برای تجارت خود را کشف کنید.
مشاهده میانگین ROAS تبلیغات گوگل بر اساس صنعت
محدودیت های ROAS چیست؟
در حالی که ROAS یک معیار ارزشمند است، اما داستان کامل کمپین بازاریابی شما را بیان نمی کند. به عنوان مثال، فقط به درآمدی که از تبلیغات پولی به دست می آورید نگاه می کند، زمانی که ممکن است از سایر استراتژی های بازاریابی درآمد کسب کنید.
ROAS همچنین می تواند دامنه محدودی از بازاریابی شما را ارائه دهد. ROAS همچنین علیت را در جایی که ممکن است وجود نداشته باشد، فرض میکند، مانند زمانی که تبدیلهایی اتفاق میافتد که بدون کمپین تبلیغاتی رخ میدادند.
در حالی که ردیابی ROAS مهم است، نباید تنها معیاری باشد که به آن تکیه می کنید.
آیا ROAS همان ROI است؟
ROI محاسبه می کند که شرکت شما چه مقدار از تبلیغات (یا کانال دیگر) پس از هزینه ها، که شامل هزینه های عملیاتی، گردش مالی و موارد دیگر می شود، کسب می کند. در مقایسه، بازگشت هزینه تبلیغات تعیین می کند که کسب و کار شما (به طور متوسط) فقط از تبلیغات چقدر درآمد دارد.
از آنجایی که آنها جنبه های مختلف کمپین شما را اندازه گیری می کنند، بازگشت هزینه تبلیغات و بازگشت سرمایه نیز از فرمول های متفاوتی استفاده می کنند.
- فرمول ROAS: درآمد / هزینه
- فرمول ROI: سود خالص / کل سرمایه گذاری * 100
اگر برای به خاطر سپردن تفاوتهای ROI و بازده هزینههای تبلیغاتی مشکل دارید، از این منظر به این دو فکر کنید. ROAS در بازاریابی شما را اندازه گیری می کند میانگین بازدهی از تبلیغات، در حالی که ROI شما را اندازه گیری می کند بازده کلی از تبلیغات.
آیا باید از ROAS یا ROI استفاده کنم؟
در حالت ایده آل، هنگام نظارت بر کمپین تبلیغاتی خود باید از ROI و ROAS استفاده کنید. در حالی که ROAS به شما یک بازده متوسط می دهد، ROI به شما یک مقدار بازده کل تصویر کامل می دهد.
میتوانید از ROAS استفاده کنید تا ببینید چقدر تبلیغات به بازگشت سرمایه شما کمک میکند. ROI همچنین می تواند به سودآوری بلندمدت کمک کند، در حالی که ROAS برای اهداف و استراتژی های کوتاه مدت یا خاص مفید است.
ROAS خود را با کمک WebFX بهبود دهید
زمانی که تبلیغات شما نتواند درآمد و نتایج مورد نیاز کسب و کار شما را ایجاد کند، شرکت شما (و شما) را در موقعیت دشواری قرار می دهد.
خدمات حرفه ای مدیریت تبلیغات WebFX می تواند استرس و نگرانی در مورد کمپین های تبلیغاتی شما را کاهش دهد و نتایج و درآمد مورد نظر شما را ارائه دهد. ما یکی از بهترین نمایندگی های PPC در ایالات متحده و برترین آژانس PPC بالتیمور هستیم.
درباره اینکه چگونه خدمات تبلیغات پولی ما، از جستجو گرفته تا شبکه های اجتماعی، می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا با تماس آنلاین با ما یا تماس با ما، بازدهی قابل توجهی از هزینه تبلیغات کسب کند، بیشتر بیاموزید. 888-601-5359 برای گپ زدن با یک استراتژیست در مورد اهداف، شرکت و موارد دیگر!