بازاریابی ممکن است تنها یک جنبه از کسب و کار شما باشد، اما برای خودش چتر بزرگی است. انواع زیادی از بازاریابی وجود دارد، و استراتژی های مختلف زیادی در آن انواع وجود دارد. دو نوع بازاریابی که ممکن است در مورد آنها شنیده باشید عبارتند از بازاریابی درآمد و بازاریابی رشد.
شاید در مورد تفاوت بین این دو اصطلاح گیج شده باشید. یا شاید شما در تلاش هستید تا بفهمید که کسب و کار شما باید از کدام یک برای تبلیغ آنلاین خود استفاده کند. در هر صورت، شما در جای درستی هستید.
در این صفحه، اصول اولیه بازاریابی درآمدی در مقابل بازاریابی رشد، از جمله موضوعات زیر را توضیح خواهیم داد:
به خواندن ادامه دهید تا در مورد تفاوت بین بازاریابی رشد و بازاریابی درآمد بیشتر بدانید. و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات بازاریابی، حتما اشتراک هفتگی درآمد، خبرنامه ایمیل ما!
در اینجا خلاصه ای از نحوه مقایسه این دو نوع بازاریابی آورده شده است:
بازاریابی درآمد چیست؟
بازاریابی درآمد نوعی بازاریابی است که هدف آن افزایش فروش است. عمدتاً بر کوتاهمدت متمرکز است، با هدف به دست آوردن مشتریان یا مشتریان جدید از طریق ترغیب مردم به خرید محصولات یا خدمات شما. اگرچه بازاریابی درآمد میتواند اهداف بلندمدت نیز داشته باشد، اما این اهداف همچنان حول محور فروش و درآمد هستند.
بازاریابی رشد چیست؟
بازاریابی رشد نوعی بازاریابی با تمرکز بر استراتژی بلند مدت است. به جای تلاش برای هدایت فروش خاص، هدف آن افزایش است آگاهی از برند و شهرت بهتری برای کسب و کار خود در کل بازار خود ایجاد کنید. همچنین شامل افزایش وفاداری و حفظ مشتریان فعلی شما می شود.
اگرچه این رویکرد مستقیماً بر فروش متمرکز نیست، اما همچنان به شما کمک می کند درآمد کسب کنید – فقط این کار را به روشی کمتر مستقیم انجام می دهد. هرچه افراد بیشتری درباره شرکت شما بدانند و دید مثبتی نسبت به آن داشته باشند، و مشتریان فعلی شما بیشتر برگردند، در نهایت درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.
KPIهای بازاریابی درآمد
بازاریابی رشد و بازاریابی درآمد عمدتاً با اهداف خود متمایز می شوند. در مورد بازاریابی درآمد، اهداف آن عمدتاً بر اساس نتایج فروش مبتنی بر فروش در کوتاه مدت است. سوال این است که چگونه این اهداف را اندازه گیری می کنید؟ از چه چیزی می توانید برای تعیین کمیت موفقیت بازاریابی درآمد خود استفاده کنید؟
در اینجا تعدادی از بهترین ها وجود دارد شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای استفاده در هنگام مدیریت استراتژی بازاریابی درآمد:
- بازگشت سرمایه (ROI): اندازه گیری میزان درآمدی که از یک کمپین بازاریابی خاص نسبت به مقداری که برای آن هزینه می کنید. فرمول این است ((کل درآمد – کل هزینه) / کل هزینه x 100).
- میانگین طول چرخه فروش: معیاری است که نشان میدهد چقدر طول میکشد تا مشتری متوسط کل قیف فروش را طی کند. فرمول این است (مجموع تمام طول چرخه فروش / تعداد کل مشتریان).
- نرخ تبدیل: درصد افرادی که در پاسخ به یک کمپین بازاریابی خاص تبدیل می شوند (نسبت به تعداد کل افرادی که با آن کمپین تعامل داشتند). فرمول این است (کل تبدیل ها / کل تعاملات x 100).
هر یک از این شاخصهای کلیدی عملکرد بر روی اهداف قابل اندازهگیری که مستقیماً با تبدیلها، فروش و درآمد مرتبط هستند، تمرکز میکنند.
KPIهای بازاریابی رشد
در جایی که بازاریابی درآمد از KPIهایی استفاده میکند که مستقیماً به قیف فروش متصل میشوند، بازاریابی رشد گستردهتر است و بیشتر بر نحوه درک و تعامل مردم با کسبوکار شما در بلندمدت متمرکز است. برخی از بهترین KPIهای بازاریابی رشد عبارتند از:
- ارزش طول عمر مشتری (CLV): میزان درآمدی که از یک مشتری خاص در طول مدت رابطه خود با آنها به دست می آورید (بیشتر در مورد مشاغلی که با مشتریان دائمی کار می کنند به جای مشتریان تک خرید قابل استفاده است). فرمول این است ((میانگین درآمد سالانه از مشتری x کل سالهایی که مشتری نزد شما می ماند) – هزینه جذب مشتری).
- نرخ حفظ مشتری: درصد مشتریانی که در کل یک دوره خاص با کسب و کار شما می مانند (طول مدت آن دوره به شما بستگی دارد). فرمول این است ((کل مشتریان در پایان دوره – کل مشتریان جدید کسب شده در طول دوره) / کل مشتریان در آغاز دوره x 100).
- امتیاز خالص پروموتر (NPS): درصدی از مشتریان شما که احتمالاً کسب و کار شما را به دیگران توصیه می کنند. برای تعیین NPS، باید با استفاده از مقیاس 1 تا 10 در مورد همین سوال از مشتریان نظرسنجی کنید. پاسخ های 9 و 10 مروج هستند، در حالی که 6 به پایین مخالف هستند. فرمول این است (درصد مروج – درصد مخالفان).
همه این KPI ها وفاداری مشتری به کسب و کار شما را نشان می دهد.
بازاریابی درآمد در مقابل بازاریابی رشد: کدام یک را باید استفاده کنید؟
پاسخ کوتاه: هر دو.
بازاریابی درآمد برای افزایش فروش ضروری است، که در نهایت همان چیزی است که کسب و کار شما را ادامه می دهد. به این صورت است که شما سود می آورید. در همین حال، بازاریابی رشد برای نگه داشتن مشتریان طولانی تر و گسترش بازار شما بهتر است. اگر برنامه هایی برای گسترش کسب و کار خود دارید، اینجاست که بازاریابی رشد وارد عمل می شود.
از این نظر، می توان گفت که بازاریابی درآمدی یک است باید داشته باشد رویکرد، و بازاریابی رشد است خوش دست بودن رویکرد کسب و کار شما بدون بازاریابی رشد واقعاً رشد یا گسترش نخواهد یافت، اما بدون بازاریابی درآمدی، اصلاً دوام نخواهد آورد.
با WebFX از بازاریابی درآمد و بازاریابی رشد استفاده کنید
صرف نظر از اینکه اولویت شما بازاریابی درآمدی است یا بازاریابی رشد، شما درگیر کارهای زیادی هستید. بازاریابی منجر به نتایج می شود، اما برای درست شدن نیاز به زمان و تلاش دارد. تخصص هم می خواهد. اگر احساس می کنید که همه آن چیزها را به وفور دارید، پس همه چیز آماده اید. اما اگر نه، ممکن است ایده خوبی باشد که با آژانس حرفه ای مانند WebFX همکاری کنید.
ما با بیش از 28 سال تجربه، هم در بازاریابی رشد و هم در بازاریابی درآمد تخصص داریم. وقتی با ما شریک شوید، ما تمام کارهای کمپین های شما را انجام می دهیم، اما همچنان کنترل کامل همه چیز را در دست خواهید داشت. خدمات ما طیف گسترده ای از استراتژی های بازاریابی دیجیتال را برای شما پوشش می دهد.
علاقه مند به همکاری با ما هستید؟ فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز