چه نمایه Google تکراری پیدا کرده باشید و چه کسب و کار شما در حال بسته شدن است، برای حذف فهرست Google Business یا Maps باید رویه مناسبی را دنبال کنید. پیروی از روند مناسب از سردرگمی مشتریان شما جلوگیری می کند و به شما کمک می کند از جریمه های Google جلوگیری کنید.
اما حذف یک فهرست همیشه راه حل سریعی نیست که ممکن است فکر کنید. در این مقاله، زمانی که باید و نباید یک فهرست را حذف کنید، نحوه حذف کاربران از حساب خود، حذف کسب و کارتان از نقشه گوگل و ادغام دو نمایه تکراری را توضیح خواهم داد.
زمان حذف فهرست کسب و کار گوگل
حذف فهرست کسب و کار گوگل مانند غیرفعال کردن یک حساب رسانه اجتماعی یا حذف اطلاعات شما از یک فهرست صنعتی معمولی نیست. Google میخواهد نمایههای کسبوکار منابع اطلاعاتی مورد اعتماد، قابل اعتماد و دقیق در مورد شرکتهای محلی باشد، به همین دلیل است که برای ادعا و تأیید یک فهرست، کار زیادی میطلبد.
حذف و ایجاد مجدد فهرست در زمانی که ضمانت ندارد، یک پرچم فعالیت مشکوک برای Google است، بنابراین تنها چند مورد وجود دارد که حذف کامل یک فهرست مناسب است.
- کسب و کار شما برای همیشه در حال بسته شدن است. اگر کسبوکارتان درهای خود را بسته است، میتوانید فهرست را از Google حذف کنید یا بهجای حذف پانل دانش آن را بهعنوان «برای همیشه بسته» علامتگذاری کنید. یک فهرست برای همیشه بسته شده همچنان در نتایج جستجو ظاهر میشود و جزئیات تماس اصلی را نشان میدهد، اما در صورت بازگشایی مجدد، دیگر نمیتوانید اطلاعات را ویرایش کنید یا آن را پس بگیرید.
- این فهرست یا تکراری است یا شخصی آن را به اشتباه ایجاد کرده است. برای اطلاعات بیشتر، بخش زیر را ببینید: نحوه ادغام لیست های تکراری.
- کسب و کار شما در حال حذف همه خدمات حضوری است. Google فقط به شرکتهایی اجازه میدهد که نمایههای کسبوکار را برای شرکتهایی که در ویترین فروشگاههای فیزیکی به مشتریان خدمات ارائه میدهند یا در یک منطقه خدماتی مشخص کار میکنند، ارائه دهند. اگر شرکت شما در حال تغییر به مدل خدمات فقط آنلاین است، باید فهرست خود را حذف کنید.
- کسب و کار شما در حال تغییر عملیات قابل توجهی است، مانند ادغام با یک شرکت دیگر یا تغییر صنایع. اگر کل مدل کسبوکار شما در حال تغییر است، شرکت دیگری شما را خریداری میکند یا تغییرات اساسی در صنعت، خدمات یا محصولات شما ایجاد میشود، کارشناسان Google میگویند که حذف یک فهرست و ایجاد فهرست جدید مشکلی ندارد. با این حال، یک تغییر نام تجاری ساده نیازی به یک لیست جدید ندارد.
چرا نباید فهرست کسب و کار گوگل را حذف کنید؟
حذف نامناسب فهرست کسب و کار گوگل یک راه تضمینی برای ایجاد سردرد در آینده است.
فقط برای پاک کردن نظرات منفی یا حذف سریع جزئیات تماس نادرست، فهرست خود را حذف نکنید. همچنین برای حذف دسترسی به حساب کارمند سابق، فهرست خود را حذف نکنید. مگر اینکه شرکت شما برای همیشه بسته شود یا تغییرات عمده ای در خدمات یا عملیات اساسی خود داشته باشد، نیازی به حذف فهرست شما نیست.
به جای حذف کردن، در اینجا باید چه کار کرد:
اگر شما می خواهید… | این کار را انجام دهید: |
کسبوکارتان را بهعنوان موقتاً بسته علامتگذاری کنید (حتی اگر نمیدانید چه زمانی دوباره باز میشود) | وارد حساب خود شوید، روی «ویرایش نمایه» > «اطلاعات کسب و کار» کلیک کنید، برگه «ساعات کاری» را انتخاب کنید، «موقتا بسته شده» و «ذخیره» را علامت بزنید.
توجه داشته باشید که گوگل بسته شدن موقت را حداقل هفت روز تعریف می کند. اگر به مدت شش روز یا کمتر تعطیل هستید، ساعات کاری ویژه را تنظیم کنید. |
انتقال مالکیت حساب یا حذف دسترسی کاربر | در زیر ببینید: نحوه حذف یک کاربر یا انتقال مالکیت نمایه کسب و کار Google |
اصلاح اطلاعات نادرست یا قدیمی (مانند آدرس یا اطلاعات تماس شما) | وارد حساب خود شوید، روی «ویرایش نمایه» > «اطلاعات کسب و کار» کلیک کنید و هر گونه اطلاعات نادرست را در زیر هر برگه بهروزرسانی کنید. در نهایت، “ذخیره” را بزنید.
ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد تا بهروزرسانیها در پانل دانش شما ظاهر شوند. |
نظرات منفی مشتریان را حذف کنید | اگر نظرات هرزنامه، نامناسب یا توهینآمیز هستند، راهنمای رسمی Google برای حذف نظرات را دنبال کنید. اگر نظرات واجد شرایط حذف نیستند، مطمئن شوید که به روشی متفکرانه به آنها پاسخ دهید. |
یک سیستم تعلیق را بردارید | بازسازی حساب تعلیق شده به جای پرداختن به جریمه هایی که منجر به تعلیق شده است، جریمه های بیشتری را در پی خواهد داشت. در عوض، در اینجا نحوه برداشتن تعلیق گوگل و دست نخورده نگه داشتن نمایه خود آورده شده است. |
نحوه حذف فهرست کسب و کار گوگل
اگر تشخیص داده اید که وضعیت شما مستلزم حذف فهرست شما است، باید کسب و کار خود را به عنوان برای همیشه بسته شده علامت بزنید.
مطمئن شوید که به حساب اصلی مرتبط با نمایه کسب و کار Google خود وارد شده اید و نام کسب و کار خود را در گوگل جستجو کنید.

- روی “ویرایش نمایه” کلیک کنید.
2. به برگه «ساعات» بروید و روی نماد مداد در کنار «ساعات» کلیک کنید.

دکمه کنار “برای همیشه بسته” را انتخاب کنید و روی “ذخیره” کلیک کنید.

فهرست شما ممکن است همچنان در نتایج جستجو ظاهر شود – راهی برای حذف کامل آن وجود ندارد. با این حال، جستجوگران اکنون می بینند که کسب و کار شما بسته شده است.
نحوه حذف یک کاربر یا انتقال مالکیت نمایه تجاری Google
نمایههای کسبوکار Google در سه سطح دسترسی مختلف به حساب کاربری ارائه میشوند: مالکان اصلی، مالکان و مدیران. یک نمایه می تواند چندین مالک و مدیر داشته باشد اما فقط یک مالک اصلی داشته باشد.
فقط حسابهای مالک و مالک اصلی میتوانند کاربران دیگر را اضافه یا حذف کنند. فقط مالکان اصلی می توانند مالکیت اصلی را به دیگری منتقل کنند. اگر نیاز به درخواست دسترسی به مالکیت دارید، این راهنمای Google را دنبال کنید یا از مالک دیگری بخواهید حساب شما را ارتقا دهد.
برای حذف یک کاربر از نمایه کسب و کار Google:
- برای ویرایش GBP خود از جستجو، نام کسب و کارتان را Google کنید.
- روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید و “تنظیمات نمایه تجاری” را انتخاب کنید.

- روی ‘مدیران’ کلیک کنید

- نام شخصی را که میخواهید حذف کنید انتخاب کنید، سپس روی گزینه «حذف مدیر» کلیک کنید.
- دوبار بررسی کنید که حساب صحیح را حذف کرده اید، سپس “ذخیره” را بزنید.
برای انتقال مالکیت اصلی نمایه کسب و کار Google:
- برای ویرایش GBP خود از جستجو، نام کسب و کارتان را Google کنید.
- روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید و “تنظیمات نمایه تجاری” را انتخاب کنید.
- روی “مدیران” کلیک کنید.
- روی نام شخصی که به او مالکیت می دهید کلیک کنید. نقش کاربر را به “مالک اصلی” تغییر دهید.
- در نهایت روی «ذخیره» کلیک کنید. پس از این مرحله، دسترسی مالکیت اصلی را از دست خواهید داد.
چگونه فهرست کسب و کار گوگل خود را از نقشه گوگل حذف کنیم؟
اگر نمایه کسبوکار Google برای نمایش در Maps واجد شرایط نباشد، فهرستی تکراری باشد یا بهطور اشتباهی ایجاد شده باشد، میتوانید آن را از نمایش در نتایج Google Maps حذف کنید.
برای حذف کسب و کار خود از Google Maps، مراحلی را که در بالا توضیح دادم دنبال کنید تا کسب و کار خود را برای همیشه بسته شده علامت بزنید یا به بخش ادغام موارد تکراری بروید. همچنین میتوانید در صورت خروج از سیستم با دنبال کردن این مراحل درخواست حذف کنید:
- به فهرست Google Maps که میخواهید حذف کنید بروید.
- روی «پیشنهاد ویرایش» در زیر اطلاعات تماس در پانل دانش کسب و کار کلیک کنید.
- “بستن یا حذف” را انتخاب کنید. دستورالعمل های روی صفحه را که ظاهر می شود دنبال کنید. ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد تا حذف انجام شود.
نحوه ادغام لیست های تکراری
اگر متوجه شدید که یک لیست تکراری برای شرکت شما وجود دارد، می توانید آن را با فهرست اصلی خود ادغام کنید یا آن را به طور کامل حذف کنید. توصیه میکنم اگر نظراتی در مورد هر کدام دارید که میخواهید حفظ کنید، فهرستها را ترکیب کنید. اما اگر لیست تکراری خالی است، با خیال راحت آن را حذف کنید.
روند پاکسازی موارد تکراری بستگی به اقدام دقیقی دارد که میخواهید انجام دهید و اینکه آیا به فهرست اضافی دسترسی دارید یا خیر.
اگر میخواهید دو فهرست را ادغام کنید، صرف نظر از اینکه مالک هر حساب چه کسی است:
- در Google Maps، فهرست تکراری را انتخاب کنید.
- روی «پیشنهاد ویرایش» در پانل دانش در زیر جزئیات تماس کلیک کنید.

- روی “بستن یا حذف” کلیک کنید.

- از لیست گزینه ها، «تکراری مکان دیگری» را انتخاب کنید.

- وقتی از شما پرسیده شد که آیا مکان مناسب را می شناسید، آدرس صحیح را انتخاب کنید.

- “ارسال” را بزنید. تغییرات چند روز طول می کشد تا ظاهر شوند. اگر نظرات شما با ادغام همراه نشد، برای دریافت راهنمایی با پشتیبانی Google تماس بگیرید.
اگر میخواهید فهرست تکراری را که به آن دسترسی دارید حذف کنید (به این معنی که هر دو فهرست در حساب Google Business شما ظاهر میشوند)، دستورالعملها را دنبال کنید تا مکان را برای همیشه بسته شده علامت بزنید.
توجه داشته باشید: اگر شرکت شما در حال ادغام با شرکت دیگری است و اکنون با نام تجاری مشترک یا با نام جدیدی فعالیت می کند، باید یک فهرست جدید ایجاد کنید. سعی نکنید دو نمایه کسبوکار مجزا را ادغام کنید، مگر اینکه در ابتدا همان کسبوکار باشند.
رتبه بندی جستجوی محلی خود را ارتقا دهید
اگر مطمئن نیستید که باید فهرستی را حذف، ادغام یا اصلاح کنید، توصیه میکنم برای کمک با تیم ما در اینجا در Victorious تماس بگیرید. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بهترین اقدامی را که باید انجام دهید تعیین کنید.
یک نمایه کسب و کار Google مرتب و دقیق اولین قدم برای دستیابی به مشتریان آنلاین شماست. بهعنوان بخشی از خدمات سئوی محلی خود، به شما کمک میکنیم فهرستها را پاکسازی کنید، یک کمپین جستجوی محلی کامل برنامهریزی کنید، و جزئیات کوچکی را که تأثیر زیادی بر حضور دیجیتالی شما دارند، مدیریت کنید. آماده غلبه بر جستجوی محلی هستید؟ امروز برای مشاوره رایگان برنامه ریزی کنید.