بازتاب در روند جستجو برای خرده فروشان مد

چرا جستجو برای برندهای مد اینقدر چالش برانگیز است؟

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی انتظارات کاربران را در مورد نحوه تجربه محتوا تنظیم می‌کنند. این با پیچیدگی های زیرساختی یک سیستم تجارت الکترونیک بزرگ در تضاد است. نتیجه این است که بازاریابی جستجو در این فضا بسیار پیچیده می شود.

در طول سال‌ها، ما با تعداد زیادی از برندهای مد در Go Fish Digital کار کرده‌ایم. چیزی که در مورد این فضا جالب است تلاقی بین مجموعه مهارت های زمینه ای و معماری است که برای موفقیت واقعی در مد مورد نیاز است.

می‌خواستم برای نوشتن برخی از گرایش‌های جالب‌تری که برای فضای مد می‌بینم و چالش‌هایی که ممکن است پیش رو باشد، وقت بگذارم.

چگونه می توانیم تجربیات الهام بخش خلق کنیم؟

در حین کار با یک تیم عمده خرده‌فروشی لوکس، هرگز فراموش نمی‌کنم یکی از سئوکاران آن‌ها اشاره کند که کاربران در فضای مد به دنبال آن هستند. الهام، نه فقط اطلاعات. آنها به دنبال استفاده از وب هستند تا بفهمند که یک لباس خاص هنگام امتحان کردن چگونه به نظر می رسد، چگونه می توان از آن در کمد لباس خود استفاده کرد و دیگران چگونه از آن کالا استفاده کرده اند.

چگونه این کفش ها با یک تاپ خاص هماهنگ می شوند؟

چه نوع پیراهن هایی حال و هوای مورد نظر من را به تصویر می کشد؟

آیا راهی بر روی زمین وجود دارد که بتوانم این نگاه را به خود جلب کنم؟

کافی است بگوییم که توصیه سنتی سئو “از کلمات کلیدی خود بارها استفاده کنید” یا “فرصت های پیوند داخلی را بیابید” این هدف را محقق نمی کند.

ما می دانیم که تصاویر برای جستجو مهم هستند، اما شاید این در فضای مد بیش از هر صنعت دیگری صادق باشد. سپس این سؤال پیش می‌آید: «چگونه می‌توانیم به الهام بخشیدن به مشتریان خود کمک کنیم؟»

شاید زمان آن رسیده است که رویکردهای بصری بیشتری را برای محتوا و UX آزمایش کنیم. به عنوان مثال، Nordstrom از عکس های تولید شده توسط کاربر به طور مستقیم در صفحات محصول خود استفاده می کند. این نشان می دهد که افراد واقعی از لباس های خود در موقعیت های مختلف استفاده می کنند:

نمی‌دانم که آیا می‌توانند حتی یک قدم جلوتر بروند و واقعاً بخش را به‌عنوان عنصر اصلی صفحه برجسته کنند، به‌جای اینکه بیشتر در صفحه محصول مدفون شود.

نیمن مارکوس نیز رویکرد جالبی دارد. آنها به جای استفاده از چرخ فلک سنتی، تمام تصاویر محصول را در محتوای قابل مشاهده دارند. از کاربران خواسته می‌شود که این موارد را مرور کنند تا به اطلاعات بیشتر در پایین صفحه برسند.

این برای سلیقه من کمی تهاجمی است اما UX جالبی را برای خرده فروشان مد نشان می دهد. کاربران را مجبور می کند تا تصاویر بیشتری از محصول را مرور کنند و الهام بخش محصول را تشویق کنند.

من دوست دارم آزمایش ها و داده های بیشتری را در فضای مد پیرامون پیوند مفهوم الهام به سئو ببینم.

آیا راه‌هایی برای آزمایش صفحات دسته‌بندی/محصول برای بازتاب تجربه‌ای که ممکن است در اینستاگرام/TikTok داشته باشد وجود دارد؟ آیا این نوع تغییرات UX مزایای جستجوی طولانی مدت دارند؟

جستجو در مقابل پلتفرم های تجاری

درک جستجو از منظر محتوا در خرده فروشی کافی نیست. اکنون یک پایه فنی قوی اجباری است.

یکی از دلایل افزایش پلتفرم های تجاری است که در صنعت شاهد آن هستیم.

به نظر می رسد مشتریان بیشتری که با آنها کار می کنیم شروع به استفاده از پلتفرم های تجاری می کنند. این پلتفرم ها برای خرده فروشان مد سازمانی جذاب هستند. آنها ویژگی های شخصی سازی و تجاری قوی دارند که به راحتی به تیم های محصول امکان می دهد موجودی های آنلاین را مدیریت کنند.

به عنوان مثال، در اینجا می توانیم رشد الگولیا را در ده سال گذشته مشاهده کنیم. در حالی که به نظر می رسد برخی از آنها را کاهش می دهد، ما نمی توانیم افزایش نرخ پذیرش را نادیده بگیریم.

مشکل این پلتفرم‌های تجاری این است که اغلب از منظر SEO با معاوضه‌هایی همراه هستند. رندر کردن محصولات از طریق جاوا اسکریپت باعث خزیدن غیرقابل اعتماد و زمان بارگذاری کندتر و بدتر شدن عملکرد Core Web Vitals مانند CLS می شود.

ما قبلا با سایر خرده فروشان کار کرده ایم و پس از اجرای این فناوری ها توسط سایت ها شاهد کاهش قابل توجه ترافیک ارگانیک بوده ایم.

برای سایر خرده فروشان، ما معتقدیم که این فناوری‌ها مانع از نمایش مستقیم ویژگی‌های غنی در SERP شده‌اند. در یک مورد، تا زمانی که ما داده‌های ساخت‌یافته را برای نشانه‌گذاری صفحات دسته‌بندی پیاده‌سازی نکردیم، ریز عکس‌های محصول مشتری ظاهر نشدند. Macy’s سایتی نبود که با آن کار می کردیم، اما تصویر زیر ویژگی هایی را نشان می دهد که در SERP های مشتری وجود نداشت:

از طرف دیگر، ما سایت‌هایی مانند Lulus.com را دیده‌ایم که بر عملکرد باورنکردنی و حداقل راه‌حل‌های شخص ثالث تمرکز کرده‌اند، واقعاً عالی بوده‌اند:

البته، من به شدت مردد هستم که به یک نقطه قوت اشاره کنم و فریاد بزنم که دلیل عملکرد خوب آنها همین است. با این حال، شاید این گفتگو را برای خرده فروشان مد باز کند. با “شلیک نکردن به پای خود” و ایجاد موانع غیرضروری هم برای گوگل و هم برای کاربران، آنها می‌توانند در رقابت به میدان بیایند.

سپس این سؤال پیش می‌آید: آیا خرده‌فروشان دیگری نیز وجود دارند که مایل به جهش ایمانی مشابه باشند؟

ادغام تحقیقات اجتماعی در جریان کار

گوگل جایی نیست که روندهای مد متولد می شوند. این تاج متعلق به پلتفرم های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک است. بزرگترین ضعف یک موتور جستجو این است که سیستم خزنده/نمایه‌سازی نمی‌تواند به اندازه کافی سریع حرکت کند تا محتوای پرطرفدار را با نرخی که کاربران انتظار دارند، به نمایش بگذارد. رسانه های اجتماعی می توانند به این وعده عمل کنند.

این بدان معناست که تنها با محدود کردن دامنه تحقیقات محتوا به ابزارهای سنتی سئو و برنامه‌ریز کلمات کلیدی، تنها بخشی از تصویر را می‌بینید. نادیده گرفتن پلتفرم‌های اجتماعی نقاط کور بزرگی را در استراتژی شما باقی می‌گذارد و فرصت‌هایی را برای جستجوگران احتمالی روی میز باقی می‌گذارد.

به عنوان مثال، ما با یک خرده فروش مد سریع کار کردیم تا فرصتی برای انجام کارهای بیشتر با بازاریابی دیجیتالی آنها در اطراف Coachella شناسایی کنیم. این جشنواره در اواسط ماه آوریل برگزار می شود و برای مخاطبان هدف آنها بسیار مناسب است. طبیعتا در فضای اجتماعی شاهد مطالب زیادی پیرامون این موضوع هستیم.

این فرصتی است برای انجام بیشتر در مورد این موضوع. تنظیم طراحی صفحه اصلی و پیمایش و ایجاد صفحات فرود جدید برای هدف قرار دادن گروه های مصرف کننده اصلی. با این حال، اگر فقط بر ابزارهای تحقیقاتی سنتی تکیه می‌کردیم، ممکن بود این فرصت از دست رفته باشد.

آیا این مهارتی است که همه بازاریابان در فضای مد باید از آن استفاده کنند؟ علاوه بر درک مولفه های زمینه ای و فنی، آیا آنها نیاز به شنوندگان اجتماعی عالی دارند؟ همچنین، بازاریابان از چه تکنیک ها و تاکتیک هایی برای ادغام چشم انداز اجتماعی در عناصر اصلی SEO و UX استفاده می کنند.

انطباق با چشم انداز سریع در حال تغییر

اگر برای هر دوره ای در صنعت جستجو کار کرده اید، احتمالاً متوجه تغییرات اساسی در چشم انداز خرده فروشان مد شده اید. احتمالاً صنعت واحدی وجود ندارد که نتایج جستجو در آن سریعتر تغییر کند. در چند سال گذشته، گوگل تغییرات بسیار تهاجمی را در نحوه ارائه نتایج تجارت الکترونیک ایجاد کرده است.

در سال 2020، گوگل محصولات محبوب را عرضه کرد. در سال 2021، آنها تعداد تصویر کوچک محصول را که نشان می‌دادند افزایش دادند. سال گذشته جزئیات قیمت گذاری را گسترش داد. لیست ادامه دارد و ادامه دارد.

وقتی به رقبای گوگل از منظری کل نگر فکر می کنید، این منطقی است. در مقاله فیصل مسعود “آخرین دوئل تجارت الکترونیک بین آمازون و گوگل” او تهدید بازاری که آمازون برای گوگل ایجاد می کند و اینکه چگونه غول جستجو از نظر تاریخی شاهد کاهش سهم بازار نتایج جستجوی محصول بوده است را تحلیل می کند. او حتی به نظرات مستقیم اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل در مورد چشم انداز رقابتی پیش روی گوگل اشاره می کند:

بسیاری از مردم فکر می کنند رقابت اصلی ما بینگ یا یاهو است. اما، در واقع، بزرگترین رقیب جستجوی ما آمازون است. مردم آمازون را به عنوان جستجو در نظر نمی گیرند، اما اگر به دنبال چیزی برای خرید هستید، اغلب به دنبال آن در آمازون نیستید. بدیهی است که آنها بیشتر بر جنبه تجاری معادله متمرکز هستند، اما در اصل، آنها به سؤالات و جستجوهای کاربران پاسخ می دهند، درست مانند ما.

یکی از معضلاتی که گوگل با آن مواجه است، تشخیص الگوریتمی هدف جستجو است. اگر با گذشت زمان، گوگل متوجه شود که کاربرانی که “لباس” را جستجو می کنند، صرفاً بین گزینه ها جستجو می کنند، نتایج جستجو را برای نمایش محتوای اطلاعاتی بیشتر تنظیم می کند. این می‌تواند منجر به دریافت نتایج ناهماهنگ محصول/اطلاعاتی از پرس و جو به پرس و جو توسط کاربران شود. این ویژگی‌های جدید ممکن است به عنوان محافظی برای Google عمل کنند تا همیشه نتایج را با محتوای تجاری نشان دهد.

من معتقد نیستم که همه چیز برای خرده فروشان مد به این زودی تغییر کند. گوگل به اعمال تهاجمی ویژگی های جستجوی جدید در نتایج خرده فروشان ادامه خواهد داد. تا کنون، ما بر روی این پنج عنصر تمرکز کرده‌ایم تا خرده‌فروشان را در بهترین موقعیت ممکن قرار دهیم، زیرا Google ویژگی‌های جدیدی را برای مد ارائه می‌کند:

  1. تصویرسازی
  2. داده های ساخت یافته
  3. تغییر مقاصد
  4. فیدهای داده محصول
  5. بررسی ها

این عناصر اصلی برای برندهای مد در پنج سال آینده بسیار مهم خواهند بود. من معتقدم که گوگل به شدت از این جنبه‌های سایت‌ها استفاده خواهد کرد، زیرا آنها همچنان به ایجاد ویژگی‌های جستجوی قوی‌تر و سوق دادن کاربران به سمت نتایج تجاری‌تر ادامه می‌دهند.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور