دامنه های ارجاع در مقابل بک لینک ها: تفاوت چیست؟

کسب یکی از رتبه های برتر در نتایج جستجو می تواند دلهره آور به نظر برسد، به خصوص که گوگل بسیاری از فاکتورهای رتبه بندی خود را مخفی نگه می دارد. با این حال، از طریق آزمایش های گسترده، سئوکاران تشخیص داده اند که دامنه های ارجاع و بک لینک ها به طور قابل توجهی بر میزان رتبه یک صفحه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تأثیر می گذارد.

اگر پرسیده اید «دامنه های ارجاع دهنده چیست؟» یا شنیده اید که باید بک لینک های بیشتری به وب سایت خود دریافت کنید، این مقاله به شما کمک می کند تا این دو را از هم متمایز کنید و مراحل بعدی را به شما ارائه دهد.

راهنمای ساخت بک لینک برای سئو

راهنمای ضروری برای ایجاد بک لینک برای سئو

خیلی کم، خیلی زیاد، خوب، بد، سمی؟ وقت آن است که بک لینک ها را کشف کنید. این کتاب الکترونیکی را دانلود کنید و یاد بگیرید که چگونه یک استراتژی لینک بسازید که رتبه شما را افزایش دهد.

ارجاع دامنه ها در مقابل بک لینک ها

این تفاوت بین بک لینک ها در مقابل دامنه های ارجاع دهنده این است که الف بک لینک یک پیوند به یک سایت از یک وب سایت دیگر است. آ دامنه ارجاع وب سایتی است که بک لینک در آن ظاهر می شود. به عنوان مثال، اگر مقاله ای در مورد املاک و مستغلات در وب سایت وال استریت ژورنال به یکی از صفحات شما پیوند داده شود، خود پیوند به عنوان بک لینک و دامنه ارجاع دهنده www.wsj.com خواهد بود.

بک لینک چیست؟

بک لینک پیوندی از یک وب سایت دیگر است که مستقیماً به یکی از صفحات وب شما متصل می شود. داشتن بک لینک های متنوع از دامنه های ارجاع دهنده با کیفیت به شما کمک می کند تا یک پروفایل لینک قوی بسازید.

به کمک سئو نیاز دارید؟

بیایید در مورد اینکه چگونه خدمات سئو ما می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا توجهی را که شایسته آن است داشته باشد، صحبت کنیم.

بیایید بگوییم که شما با یک روزنامه نگار صحبت می کنید سیمی مجله، و او از شما در مقاله ای نقل قول می کند و به وب سایت شما پیوند می دهد. این یک بک لینک است. و از آنجایی که آن لینک از آن می آید سیمیکه دارای پروفایل لینک قوی است، بک لینک به شما اعتبار بیشتری نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو می دهد.

بک لینک ها می توانند:

  • ترافیک ارجاع را افزایش دهید
  • ارزش ویژه پیوند را از دامنه های ارجاع معتبر منتقل کنید

بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در نظر گرفته می شوند زیرا مانند یک توصیه هستند. اگر یک وب سایت با کیفیت بالا برای وب سایت شما تضمین می کند، گوگل این را به این معنی می داند که وب سایت شما نیز از نظر موضوعی مرتبط و قابل اعتماد است.

شما می توانید چندین بک لینک از یک دامنه ارجاع دهنده داشته باشید. سیمیبرای مثال، ممکن است برای مقالات مختلف با شما مصاحبه کرده باشد و هر بار به شما لینک داده باشد. این بک لینک های متعدد همگی از یک دامنه ارجاع دهنده خواهند بود.

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند

برای ایجاد یک استراتژی ساخت لینک قوی، تمایز بین بک لینک های با کیفیت و بک لینک های بد بسیار مهم است. مورد دوم در واقع می تواند به اعتبار شما آسیب برساند و باید رد شود.

از آنجایی که فرآیند لینک سازی در گذشته مورد سوء استفاده و دستکاری قرار گرفته بود، اکنون گوگل آن را ارزیابی می کند کیفیت لینک های شما، نه فقط تعداد افرادی که به وب سایت شما اشاره می کنند.

دامنه ارجاع چیست؟

آ دامنه ارجاع دهنده ترافیک را از طریق بک لینک به وب سایت شما ارسال می کند. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ ممکن است به وب سایت شما اشاره کند و به آن لینک دهد. ترافیک هدایت شده به سایت شما از دامنه ارجاع دهنده می آید، اما لینک واقعی بک لینک نامیده می شود.

کیفیت یک دامنه ارجاع‌کننده بر نحوه مشاهده لینک‌های ارجاع‌دهنده توسط گوگل تأثیر می‌گذارد، بنابراین تمرکز بر ایمن کردن بک لینک‌ها از دامنه‌های ارجاع‌دهنده معتبر بسیار مهم است.

چه چیزی یک دامنه ارجاع را معتبر می کند؟

اعتبار دامنه ارجاع دهنده به ارتباط موضوعی و صنعتی آن و همچنین کیفیت نمایه بک لینک آن بستگی دارد.

گوگل صفحات وب را فهرست بندی می کند تا اطلاعات مهمی مانند موضوع، ساختار صفحه و تجربه کاربر را به دست آورد. از سیگنال هایی مانند بک لینک برای سنجش اعتبار صفحه در موضوعات مختلف استفاده می کند. عوامل دیگری مانند بررسی های آنلاین نیز می توانند در ارزیابی اعتبار یک وب سایت نقش داشته باشند.

نمایه بک لینک شما باید شامل لینک هایی از چندین دامنه ارجاع دهنده با کیفیت بالا باشد. برای حداکثر سود سئو، دامنه های ارجاع دهنده باید به شرح زیر باشد:

قابل اعتماد

بک لینک از یک سایت معتبر و قابل اعتماد می تواند رتبه صفحه شما را افزایش دهد و ارجاع از یک سایت ضعیف یا اسپم می تواند تأثیر منفی بر آن بگذارد. گوگل هر بک لینک را از نظر اعتبار بررسی می‌کند و به توسعه‌دهندگان راهنمایی می‌کند که آیا سایتی با کیفیت و قابل اعتماد است یا خیر.

منحصر بفرد

هنگامی که یک بک لینک از یک دامنه به دست آوردید، هر لینک اضافی از همان دامنه تاثیر کمتری بر رتبه شما در SERP ها دارد. بهتر است چندین سایت داشته باشید که یک صفحه را تایید می کنند تا اینکه همه پشتیبانی خود را از یک سایت دریافت کنید.

تفاوت بین بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده: برگه تقلب

بک لینک ها دامنه های ارجاع دهنده
تعریف هایپرلینک هایی که خواننده را از ارجاع دامنه به صفحه وب شما هدایت می کند وب سایتی که به سایت شما بک لینک تولید می کند
شرایط جایگزین لینک های ورودی یا لینک های ورودی پیوند دادن دامنه ها
نحوه ارتباط آنها بک لینک ها از دامنه های ارجاع دهنده می آیند دامنه های ارجاع دهنده بک لینک تولید می کنند
تاثیر سئو انواع بک لینک از دامنه های ارجاع معتبر می تواند تأثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشد. تعداد کمی از بک لینک ها یا بک لینک های اسپم می توانند بر سئوی شما تاثیر منفی بگذارند. اگر دامنه های ارجاع مختلفی با کیفیت بالا به سایت شما پیوند داده شوند، سئو بسیار بهبود می یابد. اگر همه بک لینک های شما از یک یا دو دامنه ارجاع دهنده باشند، ممکن است بر رتبه گوگل شما تأثیر منفی بگذارد.
تابع بک لینک ها ارزش لینک را از دامنه های ارجاع دهنده فراهم می کنند و می توانند ترافیک شما را افزایش دهند. دامنه های ارجاع دهنده می تواند به ایجاد ترافیک بیشتر برای وب سایت شما کمک کند و نشان دهد سایت شما معتبر یا قابل اعتماد است.
نحوه ردیابی از کنسول جستجوی گوگل یا ابزار پولی مانند Ahrefs یا SEMrush استفاده کنید. از کنسول جستجوی گوگل یا ابزار پولی مانند Ahrefs یا SEMrush استفاده کنید.

نحوه بررسی بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده

برای ایجاد یک استراتژی موثر برای ایجاد لینک، ابتدا نگاهی به نمایه بک لینک فعلی خود بیندازید. چه وب سایت های دیگری در حال حاضر به سایت شما پیوند دارند؟ چه صفحاتی در سایت شما اغلب به چه صفحاتی لینک می شوند؟ و کجا آیا آن بک لینک ها از آن می آیند؟

کنسول جستجوی گوگل، گوگل آنالیتیکس یا ابزار پولی مانند Ahrefs می تواند به پاسخ به این سوالات و بسیاری دیگر کمک کند.

نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده

اگر قبلاً یک حساب کنسول جستجوی Google ندارید، یک حساب ایجاد کنید و دامنه خود را برای تأیید ارسال کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، برای شروع آماده هستید.

برای یافتن گزارش پیوندها به نوار کناری سمت چپ پایین بروید و روی آن کلیک کنید. از اینجا می توانید دو ستون را مشاهده کنید:

1. لینک های خارجی. در زیر این ستون، سه کادر را مشاهده خواهید کرد. اولین نشان می دهد که کدام یک از صفحات شما بیشترین بک لینک را دریافت کرده اند. دومی بیشترین دامنه های ارجاع دهنده را نشان می دهد. آخرین کادر متن لنگر را که بیشتر برای پیوند دادن به صفحات مختلف وب شما استفاده می شود، نشان می دهد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا این مهم است، به سؤالات متداول ما در مورد بک لینک مراجعه کنید.)

با کلیک بر روی “بیشتر” در هر یک از این کادرها اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد، از جمله تعداد دامنه هایی که به صفحات شما پیوند داده شده اند، تعداد بک لینک هایی که از یک دامنه ارجاع دهنده خاص دریافت می کنید، و تعداد صفحات هدف سایت شما لینک شده اند. به.

2. لینک های داخلی در این ستون، صفحات داخلی با لینک بالای خود را مشاهده خواهید کرد که بیشترین لینک را از سایر صفحات وب سایت شما دارند. برای مشاهده هر یک از لینک های لیست شده روی این کلیک کنید.

گزارش پیوندها برای یافتن دامنه های ارجاع دهنده در کنسول جستجوی گوگل

ارجاع به دامنه و سئو

به نظر می رسد یک همبستگی مثبت بین تعداد دامنه های ارجاع منحصر به فرد و میزان ترافیک جستجوی ارگانیک که یک سایت دریافت می کند وجود دارد. گزارش اخیر توسط Ahrefs نشان می‌دهد که اکثر وب‌سایت‌هایی که هیچ دامنه ارجاعی ندارند، به‌طور میانگین ترافیک صفر از Google ایجاد می‌کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که تقریباً 91٪ از یک میلیارد صفحه وب در ماه حتی یک بازدید کننده ارگانیک دریافت نمی کنند.

دامنه های ارجاع دهنده منبعی هستند که موتورهای جستجو برای درک اعتبار وب سایت شما از آن استفاده می کنند. ارتباط با دامنه‌های ارجاع با کیفیت بالا تا حد امکان به بهبود عملکرد SERP کمک می‌کند و لینک‌سازی را به یکی از اجزای حیاتی بهینه‌سازی موتور جستجو تبدیل می‌کند.

چگونه دامنه های ارجاع بیشتری به دست آوریم

از آنجایی که داشتن دامنه‌های ارجاع متنوع برای بهبود رتبه‌بندی گوگل بسیار مهم است، باید یک استراتژی لینک‌سازی با تمرکز بر تولید دامنه‌های ارجاع‌دهنده با کیفیت بیشتر به نمایه بک لینک خود اجرا کنید.

از تاکتیک های زیر برای تقویت تلاش های لینک سازی خود استفاده کنید:

1. محتوای بهتری نسبت به رقبا ایجاد کنید. پروفایل لینک رقابت را در ابزاری مانند Ahrefs تجزیه و تحلیل کنید. به هر دامنه ارجاعی با کیفیت بالا توجه کنید و ببینید به چه محتوایی پیوند داده شده است. اگر محتوای مشابهی دارید، آن را بهینه کنید تا از رقبایتان مفیدتر باشد و به دامنه های ارجاع دهنده اجازه دهید از محتوای شما مطلع شوند.

2. صفحات وب خود را با بیشترین بک لینک شناسایی کنید. می دانید که این محتوا قبلاً پسندیده و به اشتراک گذاشته شده است. راه‌های جدیدی برای اشتراک‌گذاری این محتوا و ایمن کردن بک لینک‌های اضافی بیاندیشید.

3. به تولید محتوای عالی ادامه دهید. محتوای باکیفیت ستون فقرات یک استراتژی لینک سازی است. محتوای رهبری فکری را منتشر کنید، مطالعات موردی بنویسید که از بینش های صنعت استفاده کند، اینفوگرافیک ایجاد کنید، تحقیقات اصلی را انجام دهید، پست های وبلاگ مهمان بنویسید، و موارد دیگر برای ایجاد بک لینک از دامنه های ارجاع دهنده. آن را با افرادی که ممکن است از سایت‌ها یا حساب‌های اجتماعی خود به آن پیوند دهند، به اشتراک بگذارید.

4. تاکتیک های شکسته لینک سازی را در استراتژی خود بگنجانید. برای ارتباط با دامنه های ارجاع دهنده جدید، راهنمای ما را برای ایجاد لینک شکسته دنبال کنید.

5. لینک های هرزنامه را غیرفعال کنید. از کنسول جستجوی گوگل برای درک هر بک لینکی که از دامنه پیوند دهنده وارد می شود استفاده کنید. اگر بک لینک هایی از دامنه های ارجاع دهنده هرزنامه دارید، آنها را رد کنید.

اگر مطمئن نیستید که لینک‌سازی را از کجا شروع کنید یا پهنای باند لازم برای انجام این فعالیت زمان‌بر را ندارید، می‌توانید با یک سرویس لینک‌سازی با تجربه همکاری کنید که دقیقاً نحوه طراحی یک لینک‌سازی معتبر را درک می‌کند. استراتژی و اجرای موفقیت آمیز آن در Victorious، ما می‌توانیم کل فرآیند پیوندسازی را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر یک مشاوره رایگان را برنامه ریزی کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور