در اینجا خلاصه ای از آنچه در تالارهای گفتمان جستجوی امروز اتفاق افتاده است، از نگاه میزگرد موتورهای جستجو و دیگر انجمن های جستجو در وب است.
Google Ads در مارس 2025 CPC افزایش یافته را غروب خواهد کرد. Google Business Profiles اعلانهای پیوند قرار ملاقات خراب را ارسال میکند. بینگ هنوز از نشانه گذاری ProductGroup استفاده نمی کند، اما ممکن است به زودی از آن استفاده کند. بینگ با تغییر مسیرهای 308 مانند تغییر مسیرهای 301 رفتار می کند. بینگ در حال آزمایش دکمهای برای نتایج خرید است که به آن «مشاهده جزئیات» میگویند.
داستان های میزگرد موتور جستجو:
-
Google Ads در حال خداحافظی با افزایش CPC در مارس 2025
Google Ads با استفاده از افزایش هزینه به ازای کلیک (eCPC) به تبلیغکنندگان ایمیل فرستاد تا بدانند در مارس ۲۰۲۵، CPC پیشرفته غروب میکند و کمپینهایی که از CPC پیشرفته استفاده میکنند به پیشنهاد قیمت CPC دستی منتقل میشوند. -
اعلانهای شکسته پیوند قرار ملاقات نمایه کسبوکار Google
وقتی متوجه میشود که پیوند قرار «نمایه کسبوکار Google» آنها کار نمیکند، Google به برخی کسبوکارها ایمیل میفرستد. ایمیل گوگل می گوید: “لینک گوگل کسب و کار خود را اصلاح کنید.” -
بینگ با تغییر مسیرهای 308 مانند تغییر مسیرهای 301 رفتار می کند
فابریس کانل از مایکروسافت گفت که جستجوی بینگ با تغییر مسیرهای 308 مانند تغییر مسیرهای 301 رفتار می کند. این همان چیزی است که گوگل در سال 2021 گفته بود، اگرچه گوگل در طول سالها در تغییر مسیرها کمی بیتوجه بوده است. -
بینگ ممکن است در آینده از نشانه گذاری ProductGroup استفاده کند
مایکروسافت بینگ ممکن است در آینده از نشانه گذاری ProductGroup برای “زیرنویس” خود در نتایج جستجوی Bing استفاده کند. Fabrice Canel از مایکروسافت گفت در حالی که آنها هنوز از آن پشتیبانی نمی کنند، “در رادار ما است” و “تیم از نزدیک بر پذیرش آن نظارت می کند.” -
نتایج جستجوی محصول Bing با دکمه مشاهده جزئیات
بینگ در حال آزمایش یک دکمه آبی بزرگ “دیدن جزئیات” برای برخی از لیست های محصولات در نتایج جستجوی خود است. معمولاً وقتی نشانگر ماوس خود را روی محصولات میکشید، کمی بزرگ میشوند، اما اکنون یک دکمه آبی را برای «دیدن جزئیات» نشان میدهند. -
Google European France Fence
من معتقدم اینجا حصار مقابل دفتر گوگل در پاریس فرانسه است. این یکی از آن حصارهای قلعه مانند اروپایی است، اما نظرسنجی ها در رنگ های قرمز، آبی، سبز و زرد گوگل هستند.
سایر موضوعات جستجوی عالی:
داستان های زمین موتورهای جستجو:
سایر داستان های جستجوی عالی:
تجزیه و تحلیل
صنعت و تجارت
- گفتگوی بیل گیتس با CNET درباره هوش مصنوعی، اطلاعات نادرست و تغییرات آب و هوایی، CNET
- دومین مدل تبلیغات آزمایشی ضد انحصار گوگل، CNBC
- نحوه تعمیر جستجوی گوگل، فایننشال تایمز (زیر)
- به گفته قاضی، نیویورک تایمز، راهحلهای انحصار جستجوی گوگل تا آگوست 2025 تصمیمگیری خواهد شد.
- DOJ ممکن است به دنبال پایان یا تغییر مرورهای اجمالی هوش مصنوعی گوگل، تجزیه و تحلیل سالن باشد
- تجارت فناوری تبلیغاتی 20 میلیارد دلاری گوگل برای بازی در رقابت ضدتراست بعدی، فایننشال تایمز (Sub)
- پرونده Google در دعوای فنی تبلیغاتی وزارت دادگستری، Google Blog
- کرملین 235 میلیون دلار از گوگل و تلگراف طلب می کند
- فناوری تبلیغات گوگل در دومین آزمایش ضد تراست، نیویورک تایمز به چالش کشیده می شود
- ترال کردن نمایشگاههای آزمایشی Google برای موارد مرتبط با حریم خصوصی، AdExchanger
لینک ها و بازاریابی محتوا
محلی و نقشه ها
موبایل و صدا
سئو
PPC
بازخورد:
در مورد این خلاصه روزانه بازخورد داشته باشید. در توییتر به من اطلاع دهید @rustybrick یا @seroundtable، در Threads، Mastodon و Bluesky و می توانید ما را در Facebook و Google News دنبال کنید و مطمئن شوید که در کانال YouTube، Apple Podcasts، Spotify، Google Podcasts مشترک شوید یا فقط به روش قدیمی با ما تماس بگیرید.