QA فقط در مورد رفع اشکال نیست

وقتی به QA فکر می کنید، آزمایش محتمل ترین کاری است که به ذهن شما می رسد. اگرچه تست نرم افزار وظیفه اصلی است که QA باید مالکیت آن را بر عهده بگیرد، این تنها کمکی نیست که QA انجام می دهد. یک شرکت و تیم‌ها می‌توانند از QA بهره ببرند، زیرا می‌توانند علاوه بر تضمین کیفیت محصولات، در بسیاری از جنبه‌ها مشارکت معناداری داشته باشند. در این مقاله، می‌خواهم سه همکاری را با نمونه‌هایی معرفی کنم که می‌توانند توسط QAها انجام شوند و ارزش‌هایی که می‌توانند برای شرکت‌ها و تیم‌ها برای ارتقای فرآیندها و کیفیت ایجاد کنند.

همانطور که می دانید نرم افزار برای تولید و تحویل به کاربر نهایی 7 مرحله را طی می کند. به عنوان چرخه عمر توسعه نرم افزار (SDLC) شناخته می شود:

برنامه ریزی:

در مرحله برنامه ریزی، تیم اهداف و الزامات را بر اساس بازخوردی که از مشتریان یا تیم تحقیقات بازار می آید، تعریف می کند.

تحلیل امکان سنجی:

در این مرحله، تیم موقعیت های مختلفی را که ممکن است در حین اجرای پروژه با آن مواجه شوند، ارزیابی می کند. آنها ممکن است دوام فنی، هزینه ها، ریسک ها و چالش ها را در نظر بگیرند.

طراحی سیستم:

معماری نرم افزار در این مرحله برای کمک به تیم توسعه ایجاد می شود. این مرحله ممکن است شامل آماده سازی UI و الزامات سازگاری باشد.

پیاده سازی:

بر اساس مشخصات طراحی، …

Source link