متغیرهای پایتون چیست – پایتون برای مبتدیان

در برنامه نویسی پایتون، متغیر محفظه ای است که مقادیر داده را ذخیره می کند.

ایجاد متغیر در پایتون

# Assign variables
x = 10

# print
print(x)

خروجی

10

متغیرها می توانند چندین نوع داده داشته باشند

# Types
x = 10
y = "hello"

# print
print(type(x))
print(type(y))

خروجی

<class 'int'>
<class 'str'>

تغییر یک متغیر در پایتون

## Reassign variables
x = 1
print(x, type(x))

x = "hello"
print(x, type(x))

خروجی

1 <class 'int'>
hello <class 'str'>

ریختن متغیرها در پایتون

می توانید نوع داده متغیر را در پایتون تغییر دهید.

ریختن یک عدد صحیح به یک رشته

برای مثال می توان از ریخته گری برای تبدیل یک عدد صحیح به رشته استفاده کرد.

# Casting variables
x = 3 # integer
print(type(x))
x = str(x)
print(type(x))

خروجی

<class 'int'>
<class 'str'>

ریختن یک رشته به عدد صحیح

خروجی

3

ریختن یک عدد صحیح به شناور

خروجی

3.0

چگونه متغیرهای پایتون را نامگذاری کنیم؟

انتخاب یک نام خوب برای متغیرهای خود کد شما را قابل درک تر و خواناتر می کند.

پایتون دارای قراردادهای نامگذاری متغیرهای استاندارد است. برخی از آنها الزامی هستند و برخی دیگر اختیاری هستند.

قوانین لازم برای نام متغیرها

  • نام متغیر فقط می‌تواند شامل نویسه‌های عددی و زیرخط باشد
  • نام متغیر باید با یک حرف یا زیرخط شروع شود
  • نام متغیر نمی تواند با عدد شروع شود
2ab = 'bad variable name'
ab# = 'bad variable name'
var_1 = 'good variable name'

بهترین روش ها در نامگذاری متغیرها

یک نام متغیر خوب این است:

  • از بهترین شیوه های پایتون پیروی می کند
  • کوتاه
  • توصیفی
  • حساس به حروف کوچک و بزرگ
  • در سراسر کد شما سازگار است
  • هرگز از حروف کوچک “l” یا “O” بزرگ به عنوان متغیر تک حرفی استفاده نکنید

قراردادهای نامگذاری متغیرهای پایتون

استانداردهای نام‌گذاری پایتون به ما می‌گویند که باید نام‌های کوتاه تماماً کوچک، ترجیحاً بدون زیرخط را ترجیح دهیم. برای نام‌های طولانی‌تر، از زیرخط برای نوشتن نام متغیرها در حروف مار استفاده کنید. نمونه قراردادهای نامگذاری، برای:

  • متغیرها، توابع، روش ها و ماژول ها: Snake case (snake_case)
  • کلاس ها: Pascal Case (PascalCase) همچنین به عنوان CapWords شناخته می شود
  • ثابت ها: قاب مار با حروف بزرگ (CAPITALIZED_SNAKE_CASE’)
# Standards
# variables, functions and modules
snake_case = 'my variable'

# classes
class MyFirstClass:
    x = 'PascalCase'

# Constants
MY_CONSTANT = 'CAPITALIZED_SNAKE_CASE'

# other possible types of casing
camelCase = 'camel case is often used in JavaScript' 

استفاده از متغیرهای کوتاه

نام متغیرهای کوتاه با کلمات توصیفی منفرد بر نام متغیرهای طولانی تر با کلمات متعدد جدا شده با زیرخط ترجیح داده می شود.

# Example
"df" is better than "my_dataframe"

استفاده از متغیرهای توصیفی

نام متغیرهای توصیفی بر نام های مبهم ترجیح داده می شود.

# Example
"df" is better than "x"

استفاده از متغیرهای حساس به حروف کوچک و بزرگ

متغیرهای با حروف متفاوت متغیرهای متفاوتی هستند.

# Case sensitive
var = 1
VAR = 2

var == VAR

منسجم بودن

ثابت بودن در سراسر کد شما مهم است.

برای شروع پیروی از یک استاندارد، بهتر است از نام های کمی اشتباه استفاده کنید و یکنواخت باشید تا ثبات.

# Not perfect
myLongVar = 'variable 1'
myVeryLongVar = 'variable 2'
myVeryVeryLongVar =  'variable 3'

# Worse
myLongVar = 'variable 1'
myVeryLongVar = 'variable 2'
my_var =  'variable 3'

اجتناب از نامه های گیج کننده

هرگز از حروف کوچک “l” یا “O” بزرگ به عنوان متغیر تک حرفی استفاده نکنید.

ممکن است به راحتی با عدد 0 و عدد 1 اشتباه گرفته شوند.

# Confusing variable names
l = 'Easy to confuse with 1'
O = 'Easy to confuse with 0'

چندین متغیر اختصاص دهید

پایتون اجازه می دهد تا چندین متغیر را در یک خط اختصاص دهید.

مقادیر زیادی را به چندین متغیر اختصاص دهید

# Assign many values to multiple variables
x, y = 1, 2
print(x, y)

1 مقدار را به چندین متغیر اختصاص دهید

# One to multiple 
x = y = 1
print(x, y)

آرایه ها را به چندین متغیر باز کنید

# Unpack
numbers = [1, 2, 3]
x, y, z = numbers

print(x, y, z)

متغیرهای جهانی چیست؟

متغیرهای سراسری متغیرهایی هستند که خارج از یک تابع ایجاد می شوند.

در خارج ایجاد شده و در داخل استفاده می شود

# Created outside and used inside
x = 'hello'

def say_something():
    print(x)

say_something()

در داخل ایجاد شده و در خارج استفاده می شود

# Created inside and outside 
x = 'hello'

def say_something():
    x = 'I am inside' 
    print(x)

print('x when not running the function:', x)

# Running the function
say_something()
x when not running the function: hello
I am inside

نتیجه

در این آموزش پایتون برای مبتدی، ما یاد گرفته‌ایم که متغیرها چیستند، چگونه به متغیرها مقادیر اختصاص دهیم، چگونه انواع داده‌های متغیر را ارسال کنیم، چگونه متغیرها را نام‌گذاری کنیم، و چگونه از متغیرهای سراسری استفاده کنیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور