روابط عمومی در مقابل بازاریابی: تفاوت چیست؟

این یک تصور غلط رایج است که روابط عمومی (PR) و بازاریابی یکسان هستند.

در حالی که روابط عمومی و بازاریابی اغلب با هم همپوشانی دارند، اما اهداف و اهداف متمایز برای جذب مشتریان بالقوه دارند. مهم است که به روابط عمومی در مقابل بازاریابی نگاهی بیندازید و تفاوت آنها با یکدیگر را درک کنید.

به خواندن ادامه دهید تا بفهمید هر کدام چیست و پنج روش متفاوت روابط عمومی و بازاریابی!

روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی عمدتاً با تصویر یا شهرت یک شرکت سروکار دارد. روابط عمومی برای اهداف بلند مدت یک کسب و کار، مانند حفظ روابط مثبت با جامعه اطراف، سرمایه گذاران، کارمندان، رسانه ها و غیره تلاش می کند.

روابط عمومی از رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، ایمیل و سایر اشکال ارتباطی برای آگاه نگه داشتن مشتریان استفاده می‌کند. آنها همچنین با اهداف شرکت پیش می روند و محتوایی را ارائه می دهند که با ارزش های شرکت مطابقت دارد.

اساسا، روابط عمومی برای حفظ یک شرکت در یک نور مثبت کار می کند، مهم نیست که چه باشد.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی تمرکز بر تبلیغ یک شرکت و ارائه آن به مخاطبان منتخب با هدف افزایش درآمد است. بخش بازاریابی یک شرکت به مشتریان بالقوه و موجود نگاه می کند تا نیازهای آنها را شناسایی کند و محصولات یا خدمات را بر اساس آن نیازها بفروشد.

بازاریابی از استراتژی هایی مانند بهینه سازی برای موتورهای جستجو، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و موارد دیگر برای تبلیغ محصولات یا خدماتی که شرکت ارائه می دهد استفاده می کند.

5 تفاوت مهم بین روابط عمومی و بازاریابی

بنابراین، وقتی به بازاریابی در مقابل روابط عمومی نگاه می کنید، ممکن است تعجب کنید که “تفاوت چیست؟” در اینجا 5 تفاوت مهم بین روابط عمومی و بازاریابی وجود دارد:

1. مخاطبان هدف

مخاطب هدف بازاریابی و روابط عمومی کمی متفاوت به نظر می رسد

بازاریابان عمدتاً به مشتریان بالقوه ای علاقه مند هستند که می توانند آنها را به مشتری یا مشتری تبدیل کنند. در حالی که آنها کمی روی افرادی که تبدیل می شوند و مشتری می شوند تمرکز می کنند (برای مثال ایجاد وفاداری مشتری)، آنها بیشتر بر روی دستیابی به مشتریان بالقوه جدید متمرکز هستند.

از سوی دیگر، روابط عمومی بر تعداد زیادی از مخاطبان مختلف، از مشتریان گرفته تا رسانه ها، تأثیرگذاران و سرمایه گذاران، تمرکز دارد. آنها در تلاشند تا شهرت مثبت خود را حفظ کنند، بنابراین عمدتاً نگران افرادی هستند که قبلاً تجارت آنها را می شناسند و از محصولات یا خدمات آنها استفاده می کنند.

یک آژانس روابط عمومی معمولاً به دلایل مختلف به طور همزمان به چندین مخاطب تمایل دارد تهیه یک بیانیه مطبوعاتی برای یک پروژه در حالی که جلسات با سرمایه گذاران دیگری را مدیریت می کند.

2. کارهای روزمره

روابط عمومی و بازاریابی حوزه های تمرکز و اهداف متفاوتی دارند. این تفاوت ها در مسئولیت های روزانه مربوط به خود بازی می کنند.

هر کاری که روابط عمومی انجام می دهد برای تصویر کلی برند است. در یک روز معمولی، آن‌ها ممکن است فرصت‌های سخنرانی عمومی را برنامه‌ریزی کنند، اعلامیه‌های شرکت را به رسانه‌ها ارائه دهند، با تأثیرگذاران در صنعت روابط برقرار کنند، برند شرکت را تقویت کنند و موارد دیگر.

بازاریابان به همان اندازه در قسمت دیگری از دفتر مشغول هستند. در بازاریابی، افراد بر ایجاد و مدیریت کمپین ها، ایمن سازی تبلیغات، تهیه پیش نویس خبرنامه، ایجاد مواد پشتیبانی و انجام تحقیقات برای درک بهتر مخاطبان هدف خود تمرکز می کنند.

3. تمرکز کنید

وقتی به بازاریابی در مقابل روابط عمومی نگاه می کنید، متوجه خواهید شد که تمرکز برای هر بخش متفاوت است.

بازاریابان بر هدایت مداوم ترافیک، سرنخ ها و تبدیل های جدید برای کسب و کار خود متمرکز هستند. آنها بر گسترش آگاهی از برند به مشتریان بالقوه جدید و متقاعد کردن آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات شرکت تمرکز می کنند.

از سوی دیگر روابط عمومی بر حفظ شهرت تمرکز دارد. آنها نگران این هستند که اطمینان حاصل کنند که دیدگاه یک شرکت در بین مشتریان و سرمایه گذاران مثبت است.

4. اهداف

وقتی روابط عمومی را با بازاریابی مقایسه می کنید، متوجه می شوید که اهداف آنها یکسان نیست.

بخش بازاریابی بر فروش یک محصول، برند یا خدمات به مخاطبان خود متمرکز است. آنها اهدافی مانند افزایش سرنخ، تبدیل و فروش دارند. آنها مواد بازاریابی را ارائه می دهند که به آنها در دستیابی به این اهداف کمک می کند.

برای روابط عمومی، اهداف متفاوت به نظر می رسند. آنها بیشتر بر ایجاد ارزش ویژه برند و حفظ شهرت مثبت از طریق عموم مردم و سهامداران تمرکز می کنند.

5. اندازه گیری تاثیر

از آنجایی که روابط عمومی و بازاریابی بخش های مجزایی هستند، موفقیت را نیز متفاوت ارزیابی می کنند.

بازاریابان تأثیر خود را از طریق یک کمپین بر اساس سؤالاتی مانند:

  • آیا محصول یا خدماتی که به بازار عرضه می شود اهداف فروش را برآورده کرده یا فراتر رفته است؟
  • بازگشت سرمایه (ROI) چگونه بود؟ آیا کمپین سود داشت؟
  • آیا شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) ما به مقادیر پیش بینی شده ما رسیده است؟
  • چه تعداد سرنخ از این کمپین ها ایجاد شد؟

کمپین های روابط عمومی با پرسیدن سوالاتی مانند:

  • آیا مطبوعات مثبت آنلاین تولید شد؟
  • آیا جوایزی در رویدادهای نامزد دریافت شد؟
  • چه تعداد از اینفلوئنسرها، وبلاگ نویسان و اعضای عمومی در مورد برند بحث می کنند؟
  • چقدر بازخورد مثبت دریافت شد؟

روابط عمومی چگونه با بازاریابی تناسب دارد؟

برای یک کمپین موفق، روابط عمومی و بازاریابی باید با هم کار کنند. هرکدام بر دیگری تأثیر می‌گذارند – یکی از آنها آگاهی از نام تجاری را به دست می‌آورد و شهرت خود را حفظ می‌کند، در حالی که از این شهرت برای کمک به فروش محصولات یا خدمات استفاده می‌کند.

از دیدگاه مشتری در مورد آن فکر کنید – اگر محصولات شما عالی باشند، نام تجاری شما را از اعتبار بیشتری برخوردار خواهند کرد. با این حال، اگر مشتریان در خدمات شما ایراداتی پیدا کنند، برند شما ممکن است چندان مطلوب به نظر نرسد. همه چیز به مخاطبی بستگی دارد که شما به آن علاقه دارید و اینکه آیا برند شما می تواند نیازهای آنها را با موفقیت برآورده کند.

برای بازاریابی به کمک نیاز دارید؟

بازاریابی تنها یک تکه از پازل است، اما قطعه ای با تأثیر بزرگ است. اگر برای مدیریت بازاریابی خود به کمک نیاز دارید، WebFX می تواند به شما کمک کند!

ما یک آژانس بازاریابی با خدمات کامل هستیم که خدمات بازاریابی دیجیتال را برای کمک به رشد کسب و کار خود ارائه می دهیم. آیا از قبل یک برنامه بازاریابی دارید؟ ما همچنین خدمات مشاوره بازاریابی را برای کمک به شما در مسیر درست ارائه می دهیم.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا همین امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 امروز با یک استراتژیست صحبت کنید!

Source link