بررسی دقیق سهام خصوصی چیست؟
بررسی دقیق سهام خصوصی فرآیند ارزیابی مشاغل برای تعیین اینکه آیا شرکت شما می تواند بازده بالایی از خرید و فروش آنها کسب کند یا خیر است.
بررسی دقیق برای شرکتهای سهام خصوصی مانند شما آسان نیست. شناسایی، پیگیری و بستن معاملاتی که منجر به ایجاد یک چالش اساسی می شود، یک چالش است بازگشت سرمایه (ROI). شما باید هر فرصتی را به طور کامل بررسی کنید تا ببینید آیا پتانسیل بازدهی بالایی دارد یا خیر.
اما فرآیند بررسی دقیق پیچیده است و اگر اصلاً با آن ناآشنا باشید، میتواند برای پیمایش بسیار زیاد باشد. به همین دلیل است که این صفحه به برخی از اطلاعات اساسی و ضروری در مورد بررسی دقیق سهام خصوصی، از جمله:
به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر یک از آن موضوعات بیشتر بدانید!
بررسی دقیق سهام خصوصی چیست؟
دقت لازم برای شرکتهای سهام خصوصی، فرآیند تحقیق و ارزیابی کسبوکارهایی است که شرکت شما قصد خرید آنها را دارد تا بتوانید تعیین کنید که آیا خریدهای خوبی انجام میدهند یا خیر. شما باید بدانید که آیا کسبوکاری است که شرکت شما میتواند با موفقیت آن را بازگرداند و از آن سود بالایی کسب کند یا خیر، و برای این کار، باید اطلاعات زیادی در مورد کسبوکار بدانید.
دو مرحله بررسی دقیق سهام خصوصی
ما در یک لحظه بررسی های لازم را به یک سری مراحل خاص تقسیم می کنیم، اما برای شروع، تعریف دو مرحله اصلی که فرآیند را تشکیل می دهند می تواند مفید باشد. فاز اول است اکتشافی فاز، و دوم است تاییدی فاز در زیر هر کدام را تعریف می کنیم.
مرحله اکتشافی
در مرحله اکتشافی، شرکت شما به یک کسب و کار یک بررسی اولیه می دهد تا ببیند آیا آنها برای نیازهای شما مناسب هستند یا خیر. آیا آنها دارایی اصلی را دارند که هنگام خرید یک تجارت به دنبال آن هستید؟ آیا آنها مانند کسبوکاری به نظر میرسند که میتوانید با موفقیت از آن بازده بالایی کسب کنید؟ در این مرحله، شما فقط به دنبال پرچمهای قرمز فوری هستید که به شما میگویند: «نه، این کار نمیکند».
فاز تاییدی
اگر یک کسب و کار مرحله اکتشافی را پشت سر بگذارد، زمان آن فرا رسیده است که در مرحله تاییدیه کمی عمیق تر بگردید. اینجاست که شما تمام مفروضات خود را از مرحله قبل دوباره بررسی میکنید تا مطمئن شوید که اطلاعات دقیقی در مورد همه چیز دارید، و اینجاست که به جزئیات دقیقتری نسبت به ابتدا نگاه میکنید. قبل از تصمیم گیری در مورد خرید، می خواهید مطمئن شوید که هیچ مشکلی از دست شما خارج نمی شود.
5 مرحله برای بررسی دقیق برای شرکت های سهام خصوصی
اکنون که دو مرحله اصلی بررسی دقیق را پوشش داده ایم، بیایید در مورد مراحلی که باید هنگام انجام بررسی دقیق برای یک شرکت خاص دنبال کنید صحبت کنیم. بررسی دقیق ممکن است برای هر شرکتی دقیقاً یکسان به نظر نرسد، اما این مراحل فرآیند اساسی را پوشش می دهد که اکثر شرکت ها از آن استفاده می کنند. آن مراحل عبارتند از:
- انجام تحقیقات صنعتی
- انجام تجزیه و تحلیل کیفیت سود
- ارزیابی بازگشت سرمایه بالقوه
- انجام بررسی های قانونی
- ارائه یک استراتژی خروج
بیایید وارد هر کدام شویم!
1. انجام تحقیقات صنعتی
قبل از شروع ارزیابی یک شرکت، باید به صنعت کلی که در آن فعالیت می کند نگاهی بیندازید. بازار آنها در حال حاضر چگونه به نظر می رسد؟ رقبای آنها چه می کنند؟ چه فرصتها و چالشهای منحصربهفردی با رشته آنها همراه است؟
پاسخ به این سوالات اولین قدم برای تعیین اینکه آیا یک کسب و کار خاص انتخاب خوبی برای شما است یا خیر. در برخی موارد، ممکن است به دلایلی از مشارکت در یک صنعت خاص اطمینان نداشته باشید.
2. انجام تجزیه و تحلیل کیفیت سود
مرحله بعدی در فرآیند بررسی دقیق، انجام تجزیه و تحلیل کیفیت سود (QoE) است. تجزیه و تحلیل QoE جایی است که به صورتهای درآمد گذشته یک شرکت نگاه میکنید و هرگونه درآمد یا هزینه غیرعادی بزرگ را فیلتر میکنید تا بفهمید که آن شرکت به طور معقول چه چیزی را میتوان به طور منظم به دست آورد.
تجزیه و تحلیل QoE بخشی از بررسی دقیق مالی است، که در آن به نحوه عملکرد یک کسب و کار هدف از نظر وجوه ورودی و خروجی نگاه می کنید. شما می خواهید کسب و کاری پیدا کنید که فکر می کنید شرکت شما می تواند با موفقیت مدیریت و بهبود بخشد.
3. ارزیابی بازگشت سرمایه بالقوه
تمام هدف خرید یک شرکت این است که آن را برگردانید و دوباره آن را برای سود بالا بفروشید. بنابراین، بخش مهمی از فرآیند بررسی دقیق، ارزیابی این است که آیا میتوانید این کار را با یک شرکت هدف با موفقیت انجام دهید یا خیر.
اینجاست که ما باید کمی مبهم باشیم، زیرا هر شرکتی به طور متفاوتی به این موضوع برخورد می کند. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که بفهمید برای کسب بازده بازگشت سرمایه بالا از کسب و کار چه چیزی لازم است و سپس تعیین کنید که آیا کسب و کار با این معیارها مطابقت دارد یا خیر. برای مثال، یکی از راههای انجام این کار، ممکن است نگاهی به ترازنامه باشد.
با این حال، نکته اصلی این است که به دنبال چیزهای خاصی در تجارت باشید که بتوانید آنها را بهبود بخشید. به این کار بررسی دقیق عملیاتی گفته می شود. آیا محصولاتی با عملکرد ضعیف وجود دارد که بتوانید آنها را حذف کنید؟ آیا بازاریابی شرکت نیاز مبرمی به ارتقا دارد؟ آیا این شرکت می تواند از جایگزینی فناوری قدیمی خود سود ببرد؟
همانطور که این فرصت ها را پیدا می کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا تخمین بزنید که هر یک از آنها چقدر ارزش بیشتری به کسب و کار اضافه می کند. این به شما احساس خوبی از میزان بازگشت سرمایهتان میدهد.
4. انجام بررسی های قانونی
یکی از ضروری ترین مراحل انجام بررسی های قانونی است. اینجا جایی است که شما به وضعیت حقوقی یک شرکت هدف نگاه می کنید تا مشخص کنید که آیا خطرات قابل توجهی در خرید آن وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، بدیهی است که شما نمی خواهید شرکتی را بخرید که در 17 پرونده قضایی در حال انجام است.
با این حال، حتی خارج از موارد شدید مانند آن، ممکن است مسائل حقوقی را کشف کنید – یا حتی فقط مناطق خاکستری را که در آن چیزی وجود دارد توانست تبدیل به یک مشکل – که شما را به تجدید نظر در خرید یک شرکت سوق می دهد. بدون این مرحله، ممکن است در نهایت با مشکلات زیادی مواجه شوید.
5. ارائه یک استراتژی خروج
برای مرحله آخر، باید گزینه های خود را برای فروش یک کسب و کار هدف پس از اتمام کار بر روی آن ارزیابی کنید. خریداران بالقوه چه کسانی خواهند بود؟ آیا بازاری برای این نوع شرکت ها وجود دارد؟
اگر بازار یک شرکت خاص بسیار کوچک است، یا اگر به نظر می رسد که فروش حتی در بازار موجود دشوار است، ممکن است نخواهید از ابتدا شرکت را خریداری کنید. از سوی دیگر، اگر بتوانید برخی از خریداران بالقوه امیدوار کننده را شناسایی کنید، می توانید خرید را با اطمینان بیشتری آغاز کنید.
WebFX می تواند دقت بازاریابی شما را بالا ببرد
هنگام انجام بررسی های لازم، یکی از مهمترین زمینه هایی که باید ارزیابی شود، بازاریابی است. یک شرکت میتواند با ایجاد کمپینهای بازاریابی مؤثرتر ارزش خود را بسیار افزایش دهد، بنابراین کسبوکارهایی با بازاریابی پایینتر برخی از بهترینها برای خرید شما هستند.
اما اگر در بازاریابی متخصص نیستید، ممکن است بهترین چشمانداز را در مورد آنچه که یک کمپین بازاریابی پایینتر میسازد (یا اینکه چگونه آن را دوباره بهینهسازی کنید تا ارزش بیشتری داشته باشد) نداشته باشید. در این صورت، می توانید از شراکت با یک آژانس بازاریابی حرفه ای مانند WebFX بهره مند شوید.
ما بازاریابی خدمات بررسی دقیق شما را قادر می سازد تا نگاهی متخصص به بازاریابی شرکت های هدف خود داشته باشید، دقیقاً نقاط ضعف را شناسایی کنید و چه کاری می توانید انجام دهید تا آنها را بهتر کنید و در نهایت بازدهی بیشتری را به دست آورید. اگر علاقه مند به همکاری با ما هستید، فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز