نحوه نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی (نمونه ها + الگو)

آیا اخبار مهمی دارید که می خواهید با مردم به اشتراک بگذارید؟ آیا می‌خواهید سر و صدایی در مورد همکاری یا توسعه آینده ایجاد کنید؟ سپس، ممکن است به دنبال نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی باشید!

انتشارات مطبوعاتی برای کمک به شما برای صحبت مستقیم با خریداران خود و همچنین عموم مردم بسیار عالی هستند. با این حال، به سادگی نوشتن یک یادداشت اداری نیست. الزاماتی وجود دارد که باید برای رسیدن به هدف خود از آنها پیروی کنید.

این پست اصول اولیه بیانیه های مطبوعاتی، از جمله نمونه های بیانیه مطبوعاتی، نکات و موارد دیگر را شرح می دهد:

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید. و حتماً الگوی انتشار مطبوعاتی رایگان ما را دانلود کنید تا شروع به ساخت اعلان بعدی خود کنید!

بیانیه مطبوعاتی چیست؟

بیانیه مطبوعاتی یک بیانیه رسمی مکتوب یا ضبط شده است که یک سازمان برای اخبار، رسانه ها و فراتر از آن منتشر می کند. این پیام‌ها به‌عنوان «گزارش‌های رسانه‌ای»، «اعلامیه‌های خبری» یا «بیانیه‌های مطبوعاتی» نیز شناخته می‌شوند، اما همه آنها به یک نوع بیانیه اشاره دارند.

انواع بیانیه های مطبوعاتی

همه انتشارات مطبوعاتی کاربرد یکسان یا حتی فرمت یکسانی ندارند. درک انواع مختلف به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام یک را برای کسب و کار و مناسبت خود استفاده کنید. همچنین می توانید توجه داشته باشید که اگر در استفاده از آنها تازه کار هستید، چه زمانی ممکن است انتشارات مطبوعاتی مناسب باشند.

در اینجا فقط چند نوع رایج انتشار مطبوعاتی آورده شده است:

  • راه اندازی و به روز رسانی محصول: هر خبری در مورد محصولاتی که جمعیت زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند به یک بیانیه مطبوعاتی تبدیل شود.
  • جوایز: جوایزی را که می دهید و دریافت می کنید با همه به اشتراک بگذارید.
  • به یاد می آورد: آیا فراخوان محصول یا خدماتی دارید؟ به مردم اطلاع دهید تا از اعتبار شما محافظت کنند.
  • ادغام و تملک: این تغییر در ساختار شرکت ارزش اعلام در مقیاس بزرگ را دارد.
  • افتتاحیه ها: اگر در حال باز کردن یک مکان جدید یا جابه‌جایی هستید، می‌توانید آن را در یک بیانیه مطبوعاتی قرار دهید تا خبر را به اطلاع برسانید.
  • شراکت: می توانید از بیانیه های مطبوعاتی برای تبلیغ کار خود با سایر شرکت ها یا سازمان ها استفاده کنید.
  • مناسبت ها: اگر رویداد بزرگی در پیش دارید و می‌خواهید فهرست ثبت نام را افزایش دهید، یک بیانیه مطبوعاتی می‌تواند عالی باشد.
  • تبلیغات و رویدادهای استخدام: به دنبال افرادی هستید که به تیم شما بپیوندند؟ شما می توانید آن را در یک بیانیه مطبوعاتی به اشتراک بگذارید!

نمونه قالب‌بندی انتشار مطبوعاتی

در حالی که هر نوع بیانیه مطبوعاتی برای دیدار با مخاطب و پیام کمی تغییر می کند، قالب انتشار مطبوعاتی ساده و مشابه است. بیایید عناصر مختلف برای نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی را مرور کنیم:

اطلاعات تماس و تاریخ انتشار

شما باید یک مخاطب را در گوشه سمت چپ بالا و تاریخ «برای انتشار فوری» را در بالا سمت راست فهرست کنید. این بخش اولین چیزی است که مردم می خوانند، به غیر از عنوان. تماس، دسترسی خبرنگاران و خوانندگان را آسان می کند و تاریخ برای مستندسازی رویدادها بسیار مهم است.

عنوان و عنوان فرعی

در مرحله بعد، عنوان خود را می نویسید و به دنبال آن یک عنوان فرعی ایتالیک که بر موضوع صفحه گسترش می یابد، می نویسید. عنوان باید موضوع بیانیه مطبوعاتی شما را خلاصه کند، در حالی که عنوان فرعی می تواند اطلاعات بیشتری در مورد محتوا بدهد.

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی در مورد یک محصول جدید خودرو هستید، عنوان و زیرنویس شما ممکن است چیزی شبیه به:

Eشرکت xample محصول جدید تعمیر تایر را در نوامبر عرضه می کند

شرکت محلی تایر کیت جدید تعمیر تایر را برای رانندگان مبتدی در (ایالت) ایجاد می کند

مکان خبری و میخ اخبار

همانطور که برای هر انتشار خبری، قبل از پرش به مقاله خود، مکان را درج کنید. بعد از اینکه تاریخ را فهرست کردید، باید مهمترین اطلاعات را در چند جمله اول توضیح دهید. این به خواننده همه آنچه را که باید در مورد انتشار بداند، می گوید، حتی اگر کل صفحه را نخواند.

پاراگراف اول شما ضمن ارائه متن اطلاعات، اعلامیه را بیان می کند.

محتوای بدن

شما می توانید پس از معرفی اولیه موضوع به جزئیات بیشتر (حدود دو تا سه پاراگراف) بپردازید. پاراگراف‌های بدنه همچنین باید شامل نقل قول‌هایی از افراد مهم شرکت باشد تا اطلاعات پیش‌زمینه‌ی بیشتری را ارائه دهد. این جزئیات دلیل رخ دادن انتشار را توضیح می دهد.

آمار و ارقام

اگر می خواهید حقایق و ارقام مهمی را اضافه کنید، این کار را قبل از آخرین پاراگراف خود در یک لیست گلوله ای انجام دهید. این اعداد یا ارقام می تواند هر چیزی که به موضوع انتشار مربوط می شود باشد.

توضیحات شرکت

آخرین پاراگراف شما شرحی از شرکت شما خواهد بود، مانند صفحه “درباره ما”. شما باید زمینه ای را به سازمان خود بدهید، از جمله اینکه چه کاری انجام می دهید و چه کسی هستید.

نمادهای پوند

در نهایت، برای پایان دادن به بیانیه مطبوعاتی خود، به سادگی سه علامت پوندی (###) در پایین صفحه اضافه کنید. این به طور جهانی پایان صفحه را نشان می دهد.

نماد یادداشت ها

دستورالعمل های قالب انتشار مطبوعاتی

  • اطلاعات تماس و “برای انتشار فوری” در بالای صفحه
  • عنوان و عنوان فرعی
  • مکان خبری و میخ اخبار
  • دو یا سه پاراگراف یا محتوای بدنه
  • هر واقعیت یا ارقام گلوله ای
  • توضیحات شرکت
  • سه نماد پوند (##) برای پایان دادن به انتشار

نمونه های انتشار مطبوعاتی

نمونه های بیانیه مطبوعاتی زیر نشان می دهد که چگونه انواع مختلف بیانیه ها و قالب های مطبوعاتی در رسانه ها ظاهر می شوند.

1. کک

بیانیه مطبوعاتی کک

اولین نمونه انتشار مطبوعاتی نمونه از کوکاکولا است. همانطور که می بینید، آنها یک عنوان قانع کننده دارند که از همکاری خود با مایکروسافت برای راه اندازی تحقیقات و ابتکارات متمرکز بر هوش مصنوعی خبر می دهد.

این نمونه از انتشار مشارکتی، نمایش عالی برای توضیح محتوا در عنوان و پاراگراف اول است. شما تمام آنچه را که باید بدانید از عنوان یاد می گیرید و هر بخش بر اساس آخرین قسمت ساخته می شود تا اطلاعات بیشتری به شما بدهد.

2. تجهیزات شهری

نمونه بیانیه مطبوعاتی شهری

در مرحله بعد، نمونه ای از انتشار مطبوعاتی از Urban Outfitters داریم. این مثال یک خلاصه مالی در مورد فروش تعطیلات گزارش شده برای شرکت است. مدیران مالی و سهامداران می توانند از این بیانیه مطبوعاتی برای بررسی عملکرد شرکت استفاده کنند.

این مثال همچنین شامل اطلاعات تماس و عناصر اساسی است که در بالا مورد بحث قرار دادیم. همچنین دارای پیوندهایی به سایر صفحات مرتبط است که بخشی دیگر از برخی از بیانیه های مطبوعاتی است.

3. سانتاندر

بیانیه مطبوعاتی سانتاندر

آخرین نمونه ای که در اینجا داریم، اعلامیه جایزه از Santander است. خود صفحه شامل ساختار معمولی نمی شود، اما آنها از عنوان برای توضیح مختصر بیانیه مطبوعاتی استفاده می کنند.

Santander نشان می دهد که چگونه می توانید از بیانیه های مطبوعاتی برای اعلام و برجسته کردن موفقیت های شرکت خود استفاده کنید.

آنها همچنین شامل یک نسخه قابل دانلود از بیانیه مطبوعاتی هستند که برای ثبت سوابق و مرجع آسان عالی است. نسخه قابل دانلود از فرمت انتشار مطبوعاتی سنتی پیروی می کند.

الگوی انتشار مطبوعاتی

اگر می خواهید فرآیند انتشار مطبوعاتی را ساده کنید، داشتن یک الگو ایده آل است. همانطور که در بخش قالب بندی توضیح دادیم، چند مورد وجود دارد که هر بیانیه مطبوعاتی دارای آنها است. یک الگوی اصلی انتشار مطبوعاتی باید به صورت زیر باشد:

  • عنوان
  • عنوان فرعی
  • شهر و ایالت
  • پیام شرکت شما
  • درباره شرکت شما
  • Signoff

ما همچنین یک نسخه قابل دانلود از الگوی انتشار مطبوعاتی خود را ایجاد کردیم تا فرآیند را آسان تر کنیم. برای دانلود روی زیر کلیک کنید!

نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی

بنابراین، چگونه می توانید بیانیه مطبوعاتی خود را بنویسید؟ با توجه به اطلاعات بالا، ما فهرستی از مراحل نوشتن بیانیه مطبوعاتی شما و ایجاد موج در اخبار را گردآوری کرده ایم.

نماد یادداشت ها

چگونه یک بیانیه مطبوعاتی بنویسیم

1. یک عنوان قانع کننده بنویسید

تیتر اولین – و گاهی تنها – چیزی است که مردم می خوانند. تیتر شما باید مختصر، خاص و جلب توجه باشد. اگر بتوانید کل بیانیه مطبوعاتی را در یک جمله خلاصه کنید، تیتر آن خواهد بود.

اگر در سرفصل ها گیر کرده اید، به این فکر کنید که چگونه به یک دوست یا همکار خود بگویید که در شرکت شما چه می گذرد. به عنوان مثال، اگر در حال راه اندازی یک محصول جدید هستید، ممکن است بگویید: “(شرکت) در حال ایجاد یک (محصول) جدید برای ژانویه است.”

این یک نقطه پرش عالی است!

2. به نکته پایبند باشید

بیانیه‌های مطبوعاتی باید کوتاه، شیرین و دقیق باشند، با جزئیات کافی که فعلاً رضایت خواننده را جلب کند. بعلاوه، شما واقعاً فقط یک صفحه برای کار دارید، بنابراین نمی توانید بیش از حد به جزئیات بروید.

به اطلاعات اضافی که به موضوع مورد نظر مربوط نمی شود غوطه ور نشوید. اگر نتوانستید نقطه خود را بدون پریدن از چند حلقه به عنوان وصل کنید، آن را قطع کنید.

(توجه: مواقعی وجود دارد که انتشارات مطبوعاتی چند صفحه هستند، اما به طور کلی، شما باید یک صفحه را هدف قرار دهید.)

3. اهمیت را به مطبوعات برسانید

شما بدانید چرا بیانیه مطبوعاتی شما اهمیت دارد. با این حال، آیا مطبوعات؟

در مورد اینکه چرا این خبر مهم است صریح باشید – آنها را مجبور نکنید که خودشان آن را بفهمند. با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی، قدرت بیشتری بر روایت شرکت و اعلامیه کسب می کنید. از آن برای ایجاد هیاهو در اطراف اخبار خود و علاقه مند کردن مردم استفاده کنید.

4. نقل قول ها و آمار را اضافه کنید

نقل قول ها و آمار در مورد موضوع بیانیه مطبوعاتی شما می تواند به شما کمک کند که بیشتر تحقیق کنید و زمینه بیشتری را ارائه دهید. به علاوه، برای خوانندگان خوب است که بشنوند حرفه ای ها در شرکت شما در مورد این موضوع چه می گویند.

از رهبران و سایر متخصصان مرتبط با موضوع بیانیه مطبوعاتی بخواهید که بینش خود را دریافت کنند. آنها می توانند یک نظر کلی ارائه دهند، یا اگر می خواهید روی قسمت خاصی از داستان تمرکز کنید، می توانید سؤالات خاصی از آنها بپرسید.

اگر داده های تحقیقاتی، آمار، جدول زمانی یا هر رقم دیگری دارید، حتماً آن را نیز درج کنید!

5. با دقت تصحیح کنید

قبل از اینکه بیانیه مطبوعاتی خود را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید، حتماً آن را تصحیح کنید. می توانید از ابزاری مانند Grammarly استفاده کنید یا از یک همکار بخواهید آن را دوباره بخواند. داشتن مجموعه ای دیگر از چشم ها می تواند به شما کمک کند تا خطاهایی را پیدا کنید که به تنهایی متوجه آن نمی شوید.

در اینجا برخی از اشتباهات رایج وجود دارد که باید مراقب آنها بود:

  • اشتباهات املایی، گرامری و سبک را بررسی کنید
  • مطمئن شوید که پیوندهای موجود در متن اصلی کار می کنند
  • بررسی کنید که اطلاعات تماس شما به روز باشد
  • از هرگونه نقل قول لازم برای داده ها استفاده کنید

آژانس های خوب بیش از 50 گواهینامه دارند.

آژانس های بزرگ بیش از 100 گواهینامه دارند.

WebFX دارد بیش از 1100+ توصیفات مشتری درخشان

ببینید چه چیزی ما را متمایز می کند فلش سمت راست

cta8 img

پیام های خود را با خدمات نوشتن بیانیه مطبوعاتی از WebFX کامل کنید!

ما فقط برای کسب و کارها کپی نمی نویسیم – ما همه چیزهایی را که برای مدیریت شهرت آنلاین خود نیاز دارید انجام می دهیم. خدمات انتشار مطبوعاتی ما به شما امکان می دهد اطلاعات را با مردم به اشتراک بگذارید و در عین حال در زمان، تلاش و بودجه شما صرفه جویی می کند.

به عنوان یک کسب و کار، ما با تمام بخش های مدیریت شهرت شما، ایجاد برند شما و برقراری ارتباط عمومی آشنا هستیم. ما از تجربیات دنیای واقعی خود در هنگام تهیه بیانیه های مطبوعاتی برای شرکت شما استفاده می کنیم تا به شما کمک کنیم موضوع خود را مختصر و کارآمد توضیح دهید.

می خواهید بیشتر بدانید؟ امروز آنلاین با ما تماس بگیرید!

Source link