نحوه برنامه ریزی و اجرای یک جلسه مشتری موفق

امیدواریم با تمام داده‌های آماده‌شده و ایمیل‌های قبل از جلسه ارسال شده، احساس می‌کنید که با خیال راحت وارد جلسه مشتری خود شوید. اکنون، اجازه دهید به طور مختصر در مورد اجرای جلسه و نحوه نگه داشتن همه در مسیر درست صحبت کنیم.

به صحبت های مشتری خود گوش دهید اما حواس پرتی را به حداقل برسانید

هیچ چیز نمی تواند یک جلسه را سریعتر از احساس نادیده گرفته شدن و ناشنیده شدن مشتری کند. سعی کنید به آنها نشان دهید که پیشنهادات و نگرانی های آنها را می شنوید در حالی که همچنان به موضوع(های) جلسه پایبند هستید.

با بارگذاری بیش از حد دستور جلسه، فضایی را برای سؤالات در نظر بگیرید و در صورت لزوم، گفتگو را به استراتژی خود هدایت کنید. یک راه عالی برای هدایت افراد به سمت کار این است که نگرانی ها یا نظرات آنها را با استراتژی ای که شما ارائه کرده اید گره بزنید.

به یاد داشته باشید که شما متخصص هستید، بنابراین هنگام پاسخ دادن به سوالات آنها خونسرد و خونسرد باشید. اگر مشتری اصرار دارد در مورد موضوعی کاملاً خارج از موضوع بحث کند، پیشنهاد کنید یک جلسه جداگانه برای بحث در مورد آن برنامه ریزی کنید. این رویکرد اهمیت نگرانی‌های آن‌ها را تایید می‌کند و در عین حال جلسه را در مسیر خود نگه می‌دارد.

داده ها را برای منعکس کردن نتایجی که مشتری شما به آنها اهمیت می دهد ارائه دهید

به یاد داشته باشید، هم شما و هم مشتریتان هدف یکسانی دارند: موفقیت تجاری آنها. داده ها و استراتژی خود را به اهداف اصلی آنها متصل کنید تا تقویت کنید که در یک تیم هستید.

اگر این اولین ملاقات شما با مشتری است و هدف اصلی او را نمی دانید، اکنون وقت آن است که بپرسید. در حالی که تخصص شما مهم است، ممکن است مشتری شما ارتباط بین استراتژی های خاص سئو و نتایج کسب و کار خود را نبیند. این وظیفه شماست که این شکاف را پر کنید.

اینجاست که کار آمادگی شما می درخشد. شما داده هایی برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری خود و استراتژی حرکت رو به جلو دارید. با همسو کردن Insights خود با آنچه مشتری بیشترین ارزش را دارد، زمینه را برای یک همکاری موفق فراهم می کنید.

از تکرار برای تقویت نتیجه کلیدی استفاده کنید

همانطور که مشتریان شما سوال می پرسند یا پیشنهاداتی ارائه می دهند، به تکرار اهداف آنها و اینکه استراتژی شما چگونه به آنها کمک می کند تا به آن اهداف دست یابند، ادامه دهید. تکرار نتیجه کلیدی را تقویت می کند، نگرانی هایی که ممکن است داشته باشند را کاهش می دهد و همه را بر روی هدف مشترک متمرکز می کند. همچنین به مشتری فرصت‌های زیادی می‌دهد تا اگر احساس می‌کنند هدف تغییر کرده است، مداخله کند یا درک بهتری از نحوه حمایت شما از مأموریتش داشته باشد.

مراحل بعدی را تعیین کنید

قبل از پایان جلسه، مراحل بعدی را برای شما و مشتری مشخص کنید. حتما پوشش دهید:

  • آنچه برای جلسه بعدی آماده خواهید کرد
  • آنچه مشتری شما باید تا جلسه بعدی آماده کند
  • هر کار یا محصولی که قبل از جلسه بعدی مورد نیاز است، همراه با ضرب الاجل آنها
  • اگر از قبل برنامه ریزی نشده است، تاریخ و ساعتی را برای جلسه بعدی تعیین کنید

Source link