تحلیل کردیم ~ 2.3 میلیون کلمه کلیدی با ~ 4.99 میلیون آگهی برتر برای اینکه ببینید کسبوکارها چقدر بر روی کلمات کلیدی تبلیغات میکنند، جایی که قبلاً رتبهبندی ارگانیک در 10 موقعیت برتر دارند.
در اینجا برخی از آمارهای کلیدی آورده شده است:
37.9 درصد از وبسایتهای تبلیغاتی در حال حاضر در بین 10 سایت برتر برای همان کلمه کلیدی قرار گرفتهاند. این نشان میدهد که بخش قابلتوجهی از کسبوکارها در حالی برای تبلیغات پرداخت میکنند که قبلاً برای آن مدت قابل مشاهده هستند.
هنگامی که به صفحات خاص به جای کل وب سایت ها نگاه می کنید، 15.7٪ URL های تبلیغاتی دارای رتبه ارگانیک در 10 تا. این نشان میدهد که حتی در سطح صفحه، تبلیغات اغلب بر روی محتوایی که قبلاً رتبه بالایی دارند اجرا میشوند.
به طرز تکان دهنده، 40.66٪ از صفحاتی که رتبه بندی می شوند شماره 1 به صورت ارگانیک. اساساً، این کسبوکارها زمانی که قبلاً در جایگاه اول ارگانیک قرار گرفتهاند، برای قرار دادن تبلیغات برتر در گوگل پول میپردازند.
یک بینش شگفتانگیز دیگر از تحقیقات ما این است که در 51.09٪ در مواردی، کسبوکارها صفحهای را تبلیغ میکنند که در 10 صفحه برتر قرار میگیرد، حتی زمانی که هیچ آگهی رقابتی وجود ندارد.
این نشان میدهد که بسیاری از کسبوکارها ممکن است بدون نیاز به تبلیغات، بدون رقابت با سایر تبلیغکنندگان، هزینههایی را ایجاد کنند.
این همپوشانی بین پولی و ارگانیک دو سوال مهم را ایجاد می کند.
آیا کسب و کارها صرفاً سعی می کنند بر SERP ها تسلط پیدا کنند یا این نشانه عدم هماهنگی بین تیم های SEO و PPC است؟
و شاید مهمتر از آن، آیا اجرای تبلیغات بر روی کلمات کلیدی که قبلاً به طور ارگانیک رتبه خوبی داشتهاید، کلیکهای بیشتری را به همراه دارد یا صرفاً هزینه هر خرید شما را افزایش میدهد؟
ما پاسخ این سوالات و چند سوال دیگر را در میان نظرات دریافت شده در لینکدین (اینجا و اینجا) یافتیم. در اینجا تلاش من برای خلاصه کردن بحث است:
- از PPC به صورت انتخابی استفاده کنید: کمپینهای PPC فقط باید رتبهبندی ارگانیک را برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی یا آنهایی که توسط تبلیغات به پایینتر از آن کشیده میشوند، تکمیل کنند. از هزینه های اضافی در جایی که دید ارگانیک در حال حاضر قوی است خودداری کنید.
- تأثیر بر درآمد را اندازه گیری کنید، نه معیارهای بیهودگی: فراتر از کلیک ها و CTR حرکت کنید. معیار واقعی موفقیت درآمد افزایشی است.
- PPC را برای کلمات کلیدی مارک بازنگری کنید: PPC برای اصطلاحات مارک اغلب ارزش کمی میافزاید اگر قبلاً از نظر ارگانیک رتبه خوبی داشته باشید. این بودجه را به چیز دیگری تغییر دهید مگر اینکه با رقابت مستقیم روبرو شوید.
- حذف استراتژی های سیل شده: PPC و SEO باید با هم کار کنند، نه علیه یکدیگر. برای مثال، میتوانید از PPC برای آزمایش انواع مختلف محتوا روی کلمه کلیدی که قبلاً رتبهبندی کردهاید (با تشکر از ایده، Olli!) استفاده کنید، یا از آن برای رتبهبندی برای کلمات کلیدی فرار (مانند HubSpot) استفاده کنید.
در یکی از نظرات نیکلاس گارفینکل تحقیقات انجام شده در زمینه مشابه را به اشتراک گذاشت. بلیک، نوسکو و تادلیس مجموعهای از آزمایشهای بزرگ را برای ارزیابی تأثیر تبلیغات جستجوی پولی برای کلمات کلیدی مارک دار و غیر مارک در eBay در سال 2014 انجام دادند.
نتیجه گیری آنها این بود که برای برندهای تثبیت شده، اجرای تبلیغات با شرایط نام تجاری تا حد زیادی اضافی است. نتایج برای کلمات کلیدی بدون مارک مشابه بود: اکثر کلیکهای منتسب به تبلیغات به هر حال به صورت ارگانیک اتفاق میافتند، یعنی بازگشت سرمایه (ROI) از این تبلیغات منفی بود. این با یافتههای ما مطابقت دارد که کسبوکارها اغلب با پرداخت هزینه کلیکهایی که میتوانستند بهطور رایگان از طریق رتبهبندیهای ارگانیک قوی دریافت کنند، با خود رقابت میکنند.
یک تشکر بزرگ از همه کسانی که با نظرات خود همکاری کردند!
اگر می خواهید تحقیقات مشابهی در سایت خود انجام دهید، می توانید از Site Explorer ما استفاده کنید. دامنه خود را وارد کنید، به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید و از فیلتر ویژگی های SERP استفاده کنید (آن را روی Where target ranks و Top ads قرار دهید).
افکار نهایی
بازاریابان باید استراتژی های PPC و SEO خود را به صورت پشت سر هم ارزیابی کنند. آیا واقعاً با اجرای یک تبلیغ برای یک کلمه کلیدی که قبلاً در آن حضور دارید ارزش افزوده میکنید یا میتوان از آن دلارهای تبلیغاتی در جای دیگر استفاده کرد؟ شاید وقت آن رسیده باشد که با تیم PPC و SEO بنشینید و تلاش های همپوشانی خود را دوباره بررسی کنید.
سوال یا نظری دارید؟ آنها را در این تاپیک به اشتراک بگذارید یا به تیم (نویسنده مطالعه) یا من اطلاع دهید.