سیاستمداران نمی توانند پاسخ مستقیمی بدهند

توسط جنیفر ماتیس، مدیر رسانه SVP

سیاستمداران اهمیت ارتباط با مخاطبان متنوع را درک می کنند. آنها متوجه شده اند که نمی توانند در انتخاباتی بدون رای دهندگان مختلف-آفریقایی-آمریکایی، آسیایی، و رای دهندگان لاتین پیروز شوند. و در حالی که آنها متوجه می شوند که نیاز به ارتباط گسترده دارند، همیشه به این معنی نیست که رویکرد درستی دارند. همین امر در تلاش های بازاریابی چندفرهنگی نیز صادق است. بنابراین، در این سال سنگین سیاسی، مشاهده کرده‌ام که کمپین‌ها چگونه به گسترش چندفرهنگی نزدیک می‌شوند تا ببینم چه چیزی را می‌توانیم در تلاش‌های بازاریابی برندمان اعمال کنیم.

حمایت رسانه ای باید نماینده بازار باشد.

فوریه میزبان جلسات اولیه اولیه حزب دموکرات در آیووا، نیوهمپشایر، کارولینای جنوبی و نوادا است. امسال، این موضوع بحث برانگیز است که این چهار ایالت به‌طور دقیق تنوع جمعیت کشور را نشان نمی‌دهند و آیووا و نیوهمپشایر اکثریت سفیدپوست هستند. برخی استدلال می کنند که نوادا، جایی که 29 درصد از جمعیت آن لاتین تبار هستند، و کارولینای جنوبی، که 27 درصد آمریکایی آفریقایی تبار هستند، به جمع کردن این اعداد کمک می کنند، اما جمعیت ترکیبی چهار ایالت هنوز سفیدتر، مسن تر و کمتر شهری از جمعیت ملی است. . اگر ما به دنبال نمونه ای نماینده برای یک انتخابات ملی هستیم، سوالی که بسیاری پرسیده اند این است که آیا نباید چهار ایالت داشته باشیم که نمایانگر جمعیتی کشور باشد؟

در مورد حمایت رسانه ای نیز می توان همین موضوع را پرسید.

برندها همچنین نیاز تجاری برای دستیابی به مخاطبان مختلف دارند. کار با مشتریان برای تعیین اینکه از کجا و از چه کسی انتظار رشد کسب و کار را دارند و بپرسید چگونه آن گروه در برنامه ریزی رسانه و فرآیند خرید گنجانده می شود، مهم است. آیا بر اساس پتانسیل حجم در کانال های مناسبی هستید؟ آیا زمینه خاصی وجود دارد که برای برند منطقی باشد؟ آیا پیام برای هدف معنا دارد؟

غواصی عمیق در منبع حجم، سپس عادات رسانه‌ای، حوزه‌های تأثیرگذاری و پذیرش، برای تعیین اینکه آیا حمایت رسانه‌ای شما نماینده‌ای از نیاز کسب‌وکار برای تأثیرگذاری است، کلیدی است.

یک رویکرد هدفمند و شخصی تأثیرگذارتر است.

در سال 2016، نامزد ترامپ تنها 8 درصد از رای دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار را به دست آورد. در سال 2020، او چگونه تلاش می کند تا بیش از این رای دهندگان را به خود جلب کند؟ او در لحظات کلیدی به رویکرد پیام رسانی بسیار دقیق در کانال های رسانه ای کلیدی روی می آورد.

از تبلیغ 30 ثانیه ای Super Bowl او که رای دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار را از طریق موضوع اصلاح عدالت کیفری هدف قرار می دهد. به لحظاتی در سخنرانی تلویزیونی ملی اتحادیه که در آن او مکرراً مخاطبان آمریکایی آفریقایی تبار را برای ستایش متمایز کرد. به کارولینای جنوبی، جایی که برای رای‌دهندگان محافظه‌کارتر، او به مسائل اجتماعی و فرهنگی که طنین‌انداز می‌شوند دست می‌زند، او پیام‌های خود را نه تنها بر اساس جمعیت‌شناختی، بلکه بر اساس مکان‌های قرارگیری رسانه‌ها تنظیم می‌کند.[1].

برندها می توانند همین رویکرد را در پیش بگیرند. رسانه ها نقش کلیدی در دستیابی به فرد مناسب در زمانی که بیشتر پذیرا هستند ایفا می کنند. با این حال، اگر پیام‌رسانی مرتبط نباشد، دلارهای مشتری خود را هدر داده‌اید. وقتی نوبت به یک بازاریاب چندفرهنگی موثر می‌رسد، بسیار مهم است که رسانه‌ها و خلاق دست به دست هم دهند. آیا خلاقیت با مخاطب کامل مرتبط است؟ آیا ما به نسخه های ظریف در کانال ها یا زمینه خاصی نیاز داریم؟ آیا این باید یک کمپین ملی باشد؟ یا اینکه رویکرد موضعی موثرتر خواهد بود؟ چگونه می‌توانیم از داده‌ها برای یک رویکرد شخصی‌سازی شده برای ضربه زدن به نیازهای خاص مصرف‌کنندگان خود استفاده کنیم؟

کلمات ارزان هستند.

همه عاشق یک عکس عالی هستند، چه جو بایدن در حال سرو صبحانه در یک رستوران غذای روح باشد یا امی کلوبوچار در حال سفارش چای بوبا، اما آیا این رای دهندگان را متقاعد می کند که این سیاستمداران اکنون نیازهای خود را درک کنند و منصفانه آنها را با سیاست نمایندگی کنند؟ به اندازه کافی جالب توجه است که ارزش این عملیات عکس بسته به اینکه رای دهنده نسل دوم یا مهاجر باشد متفاوت است زیرا نیازهای آنها با مکالمه سیاسی متفاوت است.[2]. در هر صورت، این در مورد غذایی که نامزدهای ما می خورند نیست. آنچه ارزشمندتر است، زمانی است که آنها برای شناخت این جوامع صرف می کنند.

بازاریابی می تواند از این موضوع چیزهای زیادی بیاموزد.

فقط اجرای یک اسپات تلویزیونی با استعدادهای متنوع کافی نیست. فراتر از یک مکان رسانه ای فکر کنید که در آن مکالمه یک راه است. کجا می توانید با مخاطبان خود گفتگوی دوطرفه داشته باشید؟ چگونه تجربیاتی ایجاد می کنید که مصرف کنندگان را به تعامل با برند شما دعوت می کند؟ برند شما چگونه می تواند از جامعه حمایت کند؟ اینها چند راه برای ایجاد روابط طولانی مدت عمیق تر هستند.

سیاستمداران موفق اهمیت و تفاوت های ظریف در بازاریابی چند فرهنگی را درک می کنند. آنها تاکتیک های خود را تنظیم می کنند. آنها گفتگوهای محلی در مقابل ملی را در نظر می گیرند و سعی می کنند به شیوه ای معتبر ظاهر شوند. برای اینکه یک بازاریاب موفق باشیم، باید همین کار را انجام دهیم. چند نکته کلیدی که باید در نظر داشته باشید:

  • برنامه های رسانه ای باید به یک نمایش دقیق از منبع حجم برند برسند.
  • شخصی سازی می تواند ابزار ارزشمندی باشد.
  • فراتر از TRP ها و برداشت ها بروید. ایجاد رابطه

مهمتر از همه این است که واقعاً مخاطب خود را بشناسید. زمانی را صرف درک اینکه آنها چه کسانی هستند، کجا هستند و چگونه برند شما در زندگی آنها قرار می گیرد. به دنبال ایجاد ارتباط باشید، نه فقط فروش.

[1] نیویورک پست، نوشته جان لوین، فوریه 2020، “در داخل اقدامات تهاجمی دونالد ترامپ با رای دهندگان سیاهپوست”
[2] لس آنجلس تایمز، توسط فرانک شیونگ، فوریه 2020، “نامزدها عاشق عکس غذای قومی هستند، اما راه های بهتری برای دستیابی به رای دهندگان غیرسفید پوست وجود دارد.”